Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-31, 11:54
  #913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
Går det bra för Hassan och Kejelcha kanske vi sett det sista av dem på arenorna.

Wow, galet bra startfält och med spännande debutanter. De har ju båda samma tränare så vi får väl anta de haft en tanke med det här under längre tid. Jag såg Kejelcha träna ca 30 min efter sitt 7.28 lopp i GBG, i något som var lite långsammare än halvmarafart.
Citera
2018-08-31, 12:01
  #914
Medlem
Ingen Solomon på 10000 i finnkampen. Däremot ställer Kinsey upp i höjd. Hon verkade annars tveksam efter DL i går.
Citera
2018-08-31, 13:32
  #915
Medlem
Alkibiadess avatar
Kramer sjuk och lämnat återbud. Anton Sigurdsson och Erik Martinsson ersätter. Amanuel Gergis ersätter Solomon på 10000m. Förändrar inte så mycket i min papperslandskamp då jag hade Kramer sist på 400m (pga inget årsbästa), blir nu istället 16-6 på 400m utifrån årsbästa och på 800m har Martinsson bättre årsbästa män än två av finnarna. På 10000m har Gergis det tredje årsbästat och då har jag ändå Mohammed sist pga inget årsbästa. Så fortfarande ca 25 poängs övervikt för de svenska herrarna.
Citera
2018-08-31, 13:49
  #916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Kramer sjuk och lämnat återbud. Anton Sigurdsson och Erik Martinsson ersätter. Amanuel Gergis ersätter Solomon på 10000m. Förändrar inte så mycket i min papperslandskamp då jag hade Kramer sist på 400m (pga inget årsbästa), blir nu istället 16-6 på 400m utifrån årsbästa och på 800m har Martinsson bättre årsbästa män än två av finnarna. På 10000m har Gergis det tredje årsbästat och då har jag ändå Mohammed sist pga inget årsbästa. Så fortfarande ca 25 poängs övervikt för de svenska herrarna.
Tråkigt! Men varför låter man inte Kalle Berglund springa 800, istället för att dubblera Erik Martinsson samma dag? Märkligt!
Citera
2018-08-31, 13:56
  #917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Kramer sjuk och lämnat återbud. Anton Sigurdsson och Erik Martinsson ersätter. Amanuel Gergis ersätter Solomon på 10000m. Förändrar inte så mycket i min papperslandskamp då jag hade Kramer sist på 400m (pga inget årsbästa), blir nu istället 16-6 på 400m utifrån årsbästa och på 800m har Martinsson bättre årsbästa män än två av finnarna. På 10000m har Gergis det tredje årsbästat och då har jag ändå Mohammed sist pga inget årsbästa. Så fortfarande ca 25 poängs övervikt för de svenska herrarna.
Även om det inte betyder så mycket i papperslandskampen, så innebär dagens bortfall en stark försvagning för Sverige. Jag tror att det kan bli väldigt jämnt i herrlandskampen. Årsstatistik är inte allt. De finska sprinterna kan mycket väl göra betydligt bättre ifrån sig än vad papperslandskampen visar.
Citera
2018-08-31, 14:07
  #918
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Tråkigt! Men varför låter man inte Kalle Berglund springa 800, istället för att dubblera Erik Martinsson samma dag? Märkligt!

Eller Rogestedt. Martinsson skall ju dessutom springa långa stafetten.
Citera
2018-08-31, 14:08
  #919
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Även om det inte betyder så mycket i papperslandskampen, så innebär dagens bortfall en stark försvagning för Sverige. Jag tror att det kan bli väldigt jämnt i herrlandskampen. Årsstatistik är inte allt. De finska sprinterna kan mycket väl göra betydligt bättre ifrån sig än vad papperslandskampen visar.

Även om så vore fallet, är det ju inget som svenska medel- och långdistansare kan påverka, undantaget Kramer på 400m då. Som du formulerade ditt inlägg fick jag nästan intrycket att deras avhopp innebär att finska sprinters nu kan ta fler poäng.
Citera
2018-08-31, 14:33
  #920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Även om så vore fallet, är det ju inget som svenska medel- och långdistansare kan påverka, undantaget Kramer på 400m då. Som du formulerade ditt inlägg fick jag nästan intrycket att deras avhopp innebär att finska sprinters nu kan ta fler poäng.
Då missuppfattade du mig, eller så uttryckte jag mig oklart. Oavsett avhoppen, som ju inte påverkar 100 eller 200 meter, så tror jag att finska sprinters är bättre än vad papperslandskampen visar. Se exempelvis stafettlagets insats i EM. Men i och med avhoppen så tror jag att detta kan bli avgörande för utgången, vilket det annars kanske inte hade blivit.
Citera
2018-08-31, 14:34
  #921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Eller Rogestedt. Martinsson skall ju dessutom springa långa stafetten.
Rogestedt skall dubblera.
Citera
2018-08-31, 14:47
  #922
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Rogestedt skall dubblera.

Ja, det skall han ju göra. Miss av mig där.

Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Då missuppfattade du mig, eller så uttryckte jag mig oklart. Oavsett avhoppen, som ju inte påverkar 100 eller 200 meter, så tror jag att finska sprinters är bättre än vad papperslandskampen visar. Se exempelvis stafettlagets insats i EM. Men i och med avhoppen så tror jag att detta kan bli avgörande för utgången, vilket det annars kanske inte hade blivit.

Fast frågan är väl vilken form de finska sprinters är i. Själv räknar jag med att Finland vinner den korta stafetten medan individuellt så tycker att det är ganska öppet eller att svenskarna är favoriter. Tror inte att alla de tre finnarna på 100m har 10.35-kapacitet.
Citera
2018-08-31, 14:56
  #923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ja, det skall han ju göra. Miss av mig där.



Fast frågan är väl vilken form de finska sprinters är i. Själv räknar jag med att Finland vinner den korta stafetten medan individuellt så tycker att det är ganska öppet eller att svenskarna är favoriter. Tror inte att alla de tre finnarna på 100m har 10.35-kapacitet.
Jag jämförde med papperslandskampen, enligt vilken vi totalt skulle gå plus 18 på 100 och 200 meter. Tror fortfarande vi går på plus men med betydligt mindre. Men jag har gärna fel!
Citera
2018-09-02, 21:51
  #924
Medlem
Fin form för Fanny Roos ända in i kaklet. 18.42 i Berlin ikväll, nästpers bakom hennes fullträff tidigare i våras. Nu väntar vi spänt på om hon ska fortsätta med halvmetersputsningar även nästa säsong. Två såna säsonger till så är hon medaljkandidat i Tokyo..

--

Många svenskar som är anmälda till Zagreb imorgon, den sista absolut sista högklassiga galan i år, inklusive nio DL-vinnare. Tyvärr visade flera av dom allt annat än bra form i Finnkampen. Rogestedt har redan kastat in handduken. Berglunds SR-chanser får ses som små, men det är ett grymt 1500-fält med Manangois(plural), Ingebrigtsens, Souleiman, Iguider, Kejelcha m.fl.

SR-chans nummer två i Andreas Kramer känns också som ett långskott efter att han inte var disponibel så sent som i fredags. Men helt körd i botten kanske han inte är, och nu får han springa mot såna som Amos, Kitilit, Tuwei och Murphy för en gångs skull. Blir inte det ett snabbt lopp har han otur. Kontinentalcupen till helgen är visserligen också en chans men betydligt större risk att det blir ett taktiklopp.

Andra svenskar med imorgon är Svärd, Pettersson, Härstedt och Montler. Bra för dom tre förstnämnda där att komma ut och vara med i det här motståndet. Montler börjar få in vanan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback