Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
4. Nu har jag blivit alldeles för gammal för det här forumet. Förhoppningsvis ej på återseende.
Anade att du inte var någon ungdom. Tycker ändå det är lite synd om dina fakta(?)späckade
inlägg inte alls skall ta upp någon plats här. Finns vissa andra som man hellre skulle se tog
en paus. Inser att vi inte tycker lika men.
Skulle gärna citera ur en byggtidning från alldeles nyligen (vad den nu hette) där alla partier
tycktes medge att bostadsbristen existerar. Däremot nämndes inte allmännyttan av allianssidan.
Och om nu inte denna tillåts bygga vem skall då se till att fattiga människor får tak över
huvudet ? Knappast de s k bostadsutvecklarna som hellre lägger verksamheten på is.
Utförsäljningsförnekarna brukar även hävda tesen att bostadsbristen inte existerar utan bara är
på låtsas. Samt att bostäder är en vara likaväl som vård och mat. Tycker mig se en viss skillnad
vad gäller mängden som skall/bör/kan produceras av dessa saker. Någon av de mera teoretiskt
lagda debattörerna kanske kan fördjupa detta en liten smula.