Citat:
Ursprungligen postat av
mejdejmejdej
Välskrivna svar på min fråga, tack! Själv tror jag nog, trots era valid points att det är en bortkastad röst. Det var inte heller min avsikt att skaka av ett redan avhandlat ämne i tråden...
Men...
Ponera att AFS skulle få 4%, det är 4% som förmodligen(garanterat?) hade gjort SD till störst parti vilket i sin tur hade lett till större slagkraft (tror jag) och ett jäkla hallå i MSM och riksdagen.
Vore det inte bättre att låta SD visa vad de går för, "på riktigt" och rösta in AFS till nästa val, beroende på SD:s agerande under kommande 4 år? (sista frågan är väl egentligen redan besvarad av er...)
De flesta av oss kommer rösta SD i Kommun och Landsting.
I Riksdagen blir det AfS. Vi ser det som en Win-win, båda partier tjänar på det, SD stärker sig i kommun och landsting och blåslampan AfS kommer in som kommer skrämma skiten ur Etablissemanget, vidare tror jag SD blir störst även om AfS får 4%.
Du ska inte lita på OU, de är notoriskt urusla. YouGov och Sentio är väl de som då och då verkar pricka rätt, de övriga är urusla. Sossarna ligger på max 20%, Moderaterna är under 20%, SD ligger på minst 25%.
Vi måste bygga upp det här NU, vi har inte tid att vänta i 4 år till, ett så stort AfS som möjligt är vad som behövs. SD är redan utestängda från makten, lyssna på Sjupartiet, de vill inte ha med SD att göra även om de säljer ut all sin politik för att vara till lags till dessa skitpartier som ingår i Sjuklövern.
Med partistöd även om de inte skulle komma in så kan de göra en massa.
Vidare finns det stor chans att det kan bli extraval... det parlamentariska läget är rätt kaotiskt just nu. Det enda vi vet är att Sjupartiet absolut inte vill samarbeta med SD. De kan nog tänkas gå in i en blocköverskridande koalitionsregering för att hålla SD utanför.
Jag säger rösta Alternativ för Sverige.