2018-08-31, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Jag ber alla här inne, oavsett vilken SD-tros-uppfattning ni har, att inte tro på dessa uppgifter att jag ens skulle ha varit i närheten av att hota någon alls.

Då så, om du inte har hotat någon behöver du inte oroa dig.

Sen att du ber alla andra att tro dig är för dumt att kommentera.
Citera
2018-08-31, 00:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok. Är du alltså själv som teorins upphovsman psykolog, eller något slags relationsexpert?

Haha nej! Och inte heller upphovsman av några vetenskapliga teorier (om det nu är en sådan teori du tror jag syftar på). Min text om SD:s ändring i cacheloggen kan du se som ett tankearbete som jag själv uppfattar som någorlunda rationellt grundat med ett visst förnuft, byggt på arbetserfarenhet. Men detta tankearbete härrör från något som är väl känt inom verksamheten som rör brottsutredningar rörande relationer: Försök till underminering. Vanligt från båda sidor.
Citera
2018-08-31, 00:46
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Har det framkommit om personen som "hittade" LW på FP såg kroppen eller om hen bara förstod att det var något då hunden betedde sig konstigt?

Jag började en omläsning av tråden igen igårkväll och det förefaller väl som att en användare som heter något med Anonym följt av en rad siffror (kommer ej ihåg nu) såg att baksidan på hennes ben var smutsiga? Vet inte om det blev avslöjat som falskt eller om det är att bedöma som trovärdigt. I artikeln i NA tror jag inte att det stod så mycket detaljer med den person som under pseudonym "Erik" skulle ha hittat LW.
Citera
2018-08-31, 00:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Haha nej! Och inte heller upphovsman av några vetenskapliga teorier (om det nu är en sådan teori du tror jag syftar på). Min text om SD:s ändring i cacheloggen kan du se som ett tankearbete som jag själv uppfattar som någorlunda rationellt grundat med ett visst förnuft, byggt på arbetserfarenhet. Men detta tankearbete härrör från något som är väl känt inom verksamheten som rör brottsutredningar rörande relationer: Försök till underminering. Vanligt från båda sidor.
Men när menar du alltså att SD skall ha ändrat i sin cachelogg? Sparas inte loggningarna i tidsordning?

Och kan inte förklaringen till SD:s formulering (hoppas du har det bra där du är) vara så enkel som att LW var bortrest några dagar just kring 30/3?
Citera
2018-08-31, 00:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ponera att SD de facto har "hittat på" att han och LW var ute på gemensam burkletartur (innefattande 7 loggade cacher), då måste han vara oerhört säker på att hon inte var i någon annans sällskap (barn, ex-make, övriga vänner) den 30/3. Annars skulle ju lögnen avslöjas väldigt enkelt. Frågan är hur han kan vara så säker på att ingen kan sätta emot hans påståenden?

Med hans sinne för alibi?

Hon är död när han skriver det där (sista) och antingen är han säker på datumet eller bryr sig mindre.
Citera
2018-08-31, 01:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Men när menar du alltså att SD skall ha ändrat i sin cachelogg? Sparas inte loggningarna i tidsordning?

Och kan inte förklaringen till SD:s formulering (hoppas du har det bra där du är) vara så enkel som att LW var bortrest några dagar just kring 30/3?

Ja om man kallar att vara i Kumla att vara bortrest? Där var hon med sin son den 31/3 tydligen och tog en FTF.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=e9b2b282-cdd9-4b3c-9735-68478c1d7eb2
Citera
2018-08-31, 01:05
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
De loggade ju öppet under åren, varför skulle de dölja det våren 2018?
Nej de är ju maniska cachare, det går inte ihop. SD har vana av lögner då han var otrogen under åratal, ständigt. Inte ens hans närmaste vapendragare JG visste om något, och då umgicks de ändå flitigt alla tre.
JG blev upprörd och kände sig sviken som så många andra i SDs närhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Har du någon aning om när JG fick reda på otroheten, var det i samband med misshandelsanmälan eller längre fram? SD verkar ha fört alla sina närmaste bakom ljuset

Citat:
JG fick reda på deras affär strax efter misshandeln. Han bröt då med LW, det vet hela caching kretsen.
Han förlät tydligen SDs svek, men inte LWs.
Ja vad än SD säger och gör, hans ord är inte värt något, det har ju visat sig igen, igen och igen.

Sh.Holmes: Kan du förtydliga här hur du menar med svek så att jag vet om jag fattar det rätt?

1. JG blev alltså förd bakom ljuset av SD om dennes affär flera år med LW, blev upprörd och kände sig sviken. Varför blev han sviken menar du? För att han litade på att hans kompis var mer moralisk än så? Eller för att han inte fick veta något? Eller menar du på annat sätt?

2. Menar du att SDs otrohet med LW blev ett svek mot JG? Egentligen samma fråga i förlängning som ovan men hänger inte riktigt med.

3. Så om sveket från bästisen SD var att SD och LW hade en affär, varför bröt han då med LW och inte med SD som sveket kom ifrån? Särskilt om denne därtill betedde sig mer omoraliskt genom iaf påstådd (i mina ögon utifrån vad skrivits i tråden mycket trolig) misshandel? Eller ska man se sveket på någon annan ledd än att JG reagerar över moral?

Jag instämmer i mycket av vad du skriver och är tacksam för att du delar med dig av dina insikter, men vill bara se till att jag fattar dig rätt här om vad sveket för JG består av.
Citera
2018-08-31, 01:06
Medlem
Citat:
Förstår inte varför du "fiskar" och frågar om saker
Osäkerheten, rädslan , ångesten för att inte riktigt veta vad för trumfkort som kan tänkas dyka upp härnäst.
Citera
2018-08-31, 01:11
Medlem
Citat:
Men snälla nån ..Sluta med detta jävla tramsande att "prata " i gåtor. Varför spela Allan Ballan på sandlådenivå och briljera med "att du vet" när du, av någon anledning, inte har något mer att säga eller diskutera vidare om saken..

För att det sker en hårfin balansgång mellan vad som kan avslöjas här och vad som faktiskt hände utan att erkänna. Låt han fortsätta måla in sig i hörnet.
Citera
2018-08-31, 01:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
JG fick reda på deras affär strax efter misshandeln. Han bröt då med LW, det vet hela caching kretsen.
Han förlät tydligen SDs svek, men inte LWs.
Ja vad än SD säger och gör, hans ord är inte värt något, det har ju visat sig igen, igen och igen.

Det kanske blev för mycket cache-signaturer med ”SD & LW” (pch hjärtan?) i skogarna till slut, när HD kom traskande med barnen, eller annat sällskap, och skulle bocka av dem de också. Så SD kanske försöker återbesöka alla 365 för att redigera bort sig...?

Tur de inte har familj...
Citera
2018-08-31, 01:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Du får nog be St.Holmes om svar på dessa frågor. Be hen visa hela texten från loggen.
Citera
2018-08-31, 07:44
Medlem
Honan6s avatar
Efterloggningen för den 30 mars

Jag tror de flesta i tråden är överens om att SD har efterloggat Nordsjö-serien.
När har han varit ute och gjort detta, tro? På Loggremsan syns det skrivet av en och samma person. Det ser inte ut att vara LW:s handstil och de två efterföljande (konstruerade?) loggarna ser ut att kunna vara skrivna av samma person som loggat HTD och Softis.

Se bild på loggen från Nordsjön #7 och två bilder på andra loggar som är skrivna av Softis
http://forumbilder.se/H7R93/loggningar

Någon som känner igen Geo-nicken Pöisme och Sina? Jag kan inte hitta dem någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in