Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
De loggade ju öppet under åren, varför skulle de dölja det våren 2018?
Nej de är ju maniska cachare, det går inte ihop. SD har vana av lögner då han var otrogen under åratal, ständigt. Inte ens hans närmaste vapendragare JG visste om något, och då umgicks de ändå flitigt alla tre.
JG blev upprörd och kände sig sviken som så många andra i SDs närhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fleudhesten
Har du någon aning om när JG fick reda på otroheten, var det i samband med misshandelsanmälan eller längre fram? SD verkar ha fört alla sina närmaste bakom ljuset
Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
JG fick reda på deras affär strax efter misshandeln. Han bröt då med LW, det vet hela caching kretsen.
Han förlät tydligen SDs svek, men inte LWs.
Ja vad än SD säger och gör, hans ord är inte värt något, det har ju visat sig igen, igen och igen.
Sh.Holmes: Kan du förtydliga här hur du menar med svek så att jag vet om jag fattar det rätt?
1. JG blev alltså förd bakom ljuset av SD om dennes affär flera år med LW, blev upprörd och kände sig sviken. Varför blev han sviken menar du? För att han litade på att hans kompis var mer moralisk än så? Eller för att han inte fick veta något? Eller menar du på annat sätt?
2. Menar du att SDs otrohet med LW blev ett svek mot JG? Egentligen samma fråga i förlängning som ovan men hänger inte riktigt med.
3. Så om sveket från bästisen SD var att SD och LW hade en affär, varför bröt han då med LW och inte med SD som sveket kom ifrån? Särskilt om denne därtill betedde sig mer omoraliskt genom iaf påstådd (i mina ögon utifrån vad skrivits i tråden mycket trolig) misshandel? Eller ska man se sveket på någon annan ledd än att JG reagerar över moral?
Jag instämmer i mycket av vad du skriver och är tacksam för att du delar med dig av dina insikter, men vill bara se till att jag fattar dig rätt här om vad sveket för JG består av.