Citat:
Ursprungligen postat av
RingRing2014
Hur gamla är tjejerna ungefär och vad är deras främsta skäl till att rösta SD när de själva får formulera det?
Tjugoårsåldern. Främst otryggheten, sexuella trakasserier har varit vardag för unga Svenska tjejer länge. Men trots att brudar vet om att typ 90% av allt våld, alla sexuella trakasserier, våldtäkter osv begås av invandrare så har det ju funnits ett sådant stigma kring invandringskritik. Människor är ju generellt sätt lite fega för att sticka ut med åsikter, sen påverkas nog många utav media. "Ja, det här är min uppfattning.. men mina upplevelser kanske inte är representativa." Nu när SD har blivit såpass stora så har många vågat komma ur garderoben, medias verklighetsbeskrivning har också blivit mer sanningsenlig vilket såklart bidrar. Men brudar vill inte riktigt skylta med sina åsikter helt öppet ännu.
Min sambo t.ex röstade SD redan 2014, men det är bara jag och hennes föräldrar som känner till att hon sympatiserar med SD.
Jag var på ett av SD:s torgmöten 2014, då var det inte särskilt högt tryck utan mest pensionärer som inte har något att förlora på att synas. Nu år 2018 så var jag på ett torgmöte i en betydligt mindre stad, och uppslutningen var helt otrolig. Hela torget var fullt, och det var alla möjliga som stod där och klappade händerna, jublade osv. Jag blev faktiskt förvånad över hur mycket unga tjejer och invandrare som stod där. Två invandrarkillar som stod precis brevid mig var väldigt verbala i sitt stöd av SD och sin avsky för sjuklövern.
Jag vet att SD historiskt sett har varit underskattade i OU:s, men jag blir väldigt konfundersam när de får 17% i sifo. För känslan jag fick där var typ att WOW, SD kommer verkligen att bli störst. Jag blir ärligt talat förvånad om de hamnar under 23%.