2018-08-30, 22:33
Medlem
Det är precis det jag menar, DU KAN BARA INTE låta bli att avsluta ALLT med en förolämpning.

Här kommer några exempel:

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Kvalificerat skitsnack. Jag trycker inte ner någon det är andra nick som försöker tysta och trycka ner mig, är du inte läskunnig?

Det är inte meningen att det här ska vara en "trevlig tråd", därför är jag mer än gärna den som sätter käppen i ekorrhjulet för att få stopp på det eviga snurrandet med lögner som inte leder någonvart.

Citat:
Nej den här teorin bygger på att BW är Helenas baneman.

Jag inledde hela texten med: "Ponera att..." vilket alltså betyder att man ska "tänka sig följande, spekulera kring följande, antaga följande", så vad är problemet?

För det första så är det väl inte DU som avgör huruvida KM ska vara med i min teori eller inte? vem tror du att du är?

Ja det är klart att jag utelämnar KM.
Din gunstling KM kan tyvärr inte vara med här eftersom han inte umgicks med den aktuella trion som den här teorin baseras på.
Hur svårt kan det vara att förstå? ALLA förstår det här men inte du.. för du "vill inte" förstå.

Det är märkligt att du ständigt kritiserar och hoppar på mig, jag hinner knappt ens posta mitt inlägg förrän du är där och letar efter fel som inte finns.

Jag stänger inte dörren för att KM kan vara inblandad eller ev. GM, men idagsläget så tror jag personligen mer på BW som GM och då förmodligen tillsammans med 1 eller 2 "medgärningsmän", har du något problem med det?

Om du nu tror mest på KM så får du gärna göra det men du kan inte tvinga mig att göra det.

Citat:
PU stod inte Helena nära så glöm honom, jag tror inte ett skvatt på att han är inblandad i hennes försvinnande på något sätt. Min gissning är att fokusförflyttning är den enda orsaken till att PU har fått så stort utrymme i den här tråden.

*flax, flax*... nu hör jag direkt hur en skogstokig Uggla är på ingång för att med sin nyvässade näbb hacka och picka söder mitt inlägg...

Citat:
Nej det är inte "slumpen... slumpen..."
Det är lögner skapade enbart för att flytta fokus. Skrönor ältas och backas sedan upp, det här handlar om kontroll, förstår du nu?

Du har 0 trovärdighet, dessutom är du bara en narcissist som är här för att bekräfta dig själv.
Du verkar ju dessutom följa tråden ganska "maniskt", till och med på nätterna.
Citera
2018-08-30, 22:59
Medlem
Citat:
Om vi skissar på det här lite grovt, ponera att alla 3, dvs. BW, MK och MO är på stadt denna kväll. BW är berusad och en av dom andra, antingen MK eller MO är nykter och har bilen utanför. BW är sedan en tid tillbaka intresserad av Helena (enligt tips till Prinzezzan ang. ett möjligt motiv när det gäller BW) han träffar henne utanför stadt men vill prata mer med henne.
Efter att HA har lämnat torget och försvunnit utom synhåll får BW en idé att han ska skynda efter Helena för att prata mer med henne, kanske även föreslå att hon ska följa med och fortsätta festa hemma hos MK på Prebendegatan (där han även själv bor tillfälligt under fotbolls EM).
Björn berättar om planen för MK och MO, men föreslår att dom avvaktar en stund med bilen så han först ensam kan springa ikapp och försöka övertala henne att hänga med.
När MK och MO 5-10 min senare börjar köra hemåt mot lägenheten på Prebendegatan är planen att dom ska plocka upp BW och Helena efter vägen vilket ev. sker strax efter Marieholmsbron. Alternativet (kanske det mest troliga) är dock att BW och HA inte plockas upp utan att bilen istället hinner ikapp dom först på Ekuddenvägen, alldeles i närheten av kohagen där bråk sedan uppstår pga att Helena nobbar BW och vägrar följa med dom i bilen.
Björn kan på fyllan inte hantera att han blir nobbad utan ser rött och blir istället hotfull varpå handgemäng uppstår. Helena sliter sig loss och springer hemåt men BW springer efter och hinner ikapp henne inne på skogsstigen, därefter utdelas minst ett kraftigt slag mot Helenas ansikte varpå näsblod droppar ner på skon. HA skriker högt vilket stressar GM oerhört eftersom det drar till sig uppmäksamhet, Helena tystas därför för gott i ren panik.

Personer kan givetvis bytas ut eller plockas bort i denna grov-skissade teori (dock inte BW eftersom han är misstänkt GM). Kanske var det MK + en annan okänd man i bilen? alt MO + okänd man i bilen?
Men med tanke på att trion BW, MK och MO med 100% säkerhet umgicks vid tidpunkten för Helenas försvinnande (se fotot på trion taget hemma hos MK under fotbolls EM någongång mellan den 10-26 juni -92) så var det kanske ändå BW, MK, MO som tillsammans var ute på stadt/ hängde utanför stadt den här kvällen, och att man efter stängning var på väg hem till en efterfest i MKs lägenhet på Prebendegatan 14 (där alltså även BW bodde under fotbolls EM i juni -92).

Intressant händelse teori.
Jag finner inte fotot på trion hemma hos MK under fotbolls EM 92.

Skulle vara av intresse om någon kunde kontra med händelseteori med KM som huvudman.
Citera
2018-08-30, 23:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Kvalificerat skitsnack. Jag trycker inte ner någon det är andra nick som försöker tysta och trycka ner mig, är du inte läskunnig?

Det är inte meningen att det här ska vara en "trevlig tråd", därför är jag mer än gärna den som sätter käppen i ekorrhjulet för att få stopp på det eviga snurrandet med lögner som inte leder någonvart.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Kan du ge kanske sju, åtta konkreta exempel på vad du anser är lögner i sammanhanget?

Citat:
Nej jag vill inte göra det i det här läget. Det får räcka med att jag har gjort uttalanden den senaste tiden som kan ge en del hintar om det. Ser ingen anledning till att lämna ut alla mina tankar kring detta öppet här i tråden eftersom det då förmodligen skulle användas mot mig och göra mer "skada" än nytta.

Men då är det ju ingen idé att du skriver så, när du ändå inte vill/tänker berätta/förklara hur du har kommit fram till din ståndpunkt, vad du bygger den på. Är det som det har varit förut några gånger, att du inte har något att komma med utan du bara pratar? Det är liksom inte första gången som du säger dig ha "A" men sedan försöker att ta bakvägen ut. Och när vi andra efterfrågar svar - ja, då blir du sur och säger att vi "attackerar" dig, "trycker ner" dig, är "dumma" mot dig och gud vet allt.

Min känsla är fortfarande att du målinriktat lägger skulden på BW. Han kan vara inblandad eller så är han bara "utvald". Skulle han vara "mannen med pilotglasögon" måste du binda honom till Pernillas inflyttningsfest, taxin till Mariestad, ingång på hotellet och allt det där. (Hur går det med det, förresten? Har du kommit någon vart i dina efterforskningar?) Skulle han vara "bara" inblandad på ett hörn har du den grannlaga uppgiften framför dig att bevisa att Pernilla har ljugit om att BW inte är intressant för fallet, i alla fall inte så långt som vad hon verkar vara underrättad - och då talar det mesta för att hon har information från polisen. Ljuger Pernilla? Allt är väl möjligt, men det skulle vara tidernas sensation och tillika praktskandal. Du har en rejäl uppförsbacke framför dig.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-30 kl. 23:21.
Citera
2018-08-30, 23:03
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Bara att hoppas att mitt tips till polisen om att på nytt förhöra centrala personer - och särskilt vittnen/alibin till dessa - har hörsammats. Garanterat att det går att komma framåt bland vittnen/alibin, för ett eller flera har inte sagt sanningen.

Angående ditt tips till polisen, har du personligen tipsat polisen, alltså ringt till dem eller besökt polisstationen, eller hoppas du på att polisen har snappat upp det genom denna tråd?
Senast redigerad av Pajosv 2018-08-30 kl. 23:06.
Citera
2018-08-30, 23:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ditt tips till polisen, har du personligen tipsat polisen, alltså ringt till dem eller besökt polisstationen, eller hoppas du på att polisen har snappat upp det genom denna tråd?

Jag vet att polisen läser tråden. Pernilla också. Jag är säker på att tipset har gått fram.
Citera
2018-08-30, 23:09
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Jag vet att polisen läser tråden. Pernilla också. Jag är säker på att tipset har gått fram.
Okej! Har du fått någon återkoppling från polisen?
Citera
2018-08-30, 23:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Okej! Har du fått någon återkoppling från polisen?

Men, hur skulle jag kunna få det när jag sitter här anonymt och tipsar på en offentlig sajt? Dock tror jag att mitt tips här i tråden har noterats (jag hoppas det, i alla fall). Men en sak är säker: Alla vittnen/alibin har inte sagt (hela) sanningen.
Citera
2018-08-30, 23:22
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Men, hur skulle jag kunna få det när jag sitter här anonymt och tipsar på en offentlig sajt? Dock tror jag att mitt tips här i tråden har noterats (jag hoppas det, i alla fall). Men en sak är säker: Alla vittnen/alibin har inte sagt (hela) sanningen.

Om polisen följer tråden så har de säkert sett ditt inlägg och användarnamn där du tipsar polisen. Och då kan polisen skapa ett konto (om de redan inte har det) och svara dig i PM.
Citera
2018-08-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Kanske väldigt känsligt och olämpligt men...vågar man vända på stenar hetare än glöd !? ICKE för att denna tanke betyder "direkt" inblandning i fallet !! Men våga tänk det osannolika !! Några/någon har under 26 års tid farit med osanning å det grövsta. Allt, precis allt är uppdagat beträffande samtal syster, plånböcker, skallgångar, bilar, vittnen, rykten, anhållanden, förhör, Kriminalprofessor, Polisen M-stad, DNA...you name it !! Jag personligen undrar hur relationen var under uppväxten mellan systrarna ? Hur uppfattade människor på den tiden familjens intresse för dessa tre flickor ? Äldsta systern hade 1984 en superponny-häst som vann "allt" i Sverige och t.o.m Norden. Vida omskriven i media med all rätt...Samtidigt hade HA överlevt en dödlig sjukdom och hon blev av naturliga skäl väldigt omhuldad. Glömde "man" bort mellansystern under denna tid ? En "perfekt" familj med inget annat än gott för alla tre...Eller har mellansystern känt sig åsidosatt ? Det som tystas ned kan vara obekväma små sanningar. Kanske någon inom familjen vet mer än Polis och allmänhet...?!?

Djärvt vågad infallsvinkel som är ny. Svår balansgång att med respekt ifrågasätta personer som pga känslomässigt lidande som knyts direkt till det som skett Helena.
Det är vesäntliga uppgifter som kommer från de närmaste med vänner. Naturligt blir att granska dem, behöver inte betyda något anklagande. Man får följa frågetecknen och söka svar oavsett var.
Efter första skofyndet, vilka utöver polis uppsökte fyndplatsen? Varför återfanns inte mer under söndagen när man hade fyndplatsen att utgå ifrån? Dessa frågor är några man aldrig får svar på. Fyndplatsen låg nära hemmet, observationer och uppgifter av familj och vänner som var där blir av vikt...
Citera
2018-08-30, 23:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Det är precis det jag menar, DU KAN BARA INTE låta bli att avsluta ALLT med en förolämpning.

Här kommer några exempel:

Du har 0 trovärdighet, dessutom är du bara en narcissist som är här för att bekräfta dig själv.
Du verkar ju dessutom följa tråden ganska "maniskt", till och med på nätterna.

Vad du tycker är oväsentligt.

Man hoppas ju att majoriteten i tråden har ärligt uppsåt, men med tanke på hur det ser ut så är det väldigt svårt att tro det. Hade det funnits ett uns av äkta engagemang så hade jag garanterat fått respons för länge sedan. Att tråden är styrd råder det igen tvekan om eftersom det faller på sin egen orimlighet att ingen vill gräva ordentligt eller fokusera på BW. Nej så fort han kommer på tal blir det istället tvärtom, ju mer BW granskas desto tystare, mer undvikande och mer osynliga blir skribenterna. Med undantag för aggressiva påhopp.

Sammanfattningsvis kan jag bara konstatera att så fort BW kommer på tapeten är det som att tala inför döva öron. Detta kan omöjligen vara en slump.

BW är en helig ko som absolut inte får diskuteras här medans alla andra personer mer än gärna ältas in absurdum. Helst av allt KM idagsläget men även allt möjligt annat som är ovidkommande, hur är det ens möjligt?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-30 kl. 23:54.
Citera
2018-08-30, 23:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Men då är det ju ingen idé att du skriver så, när du ändå inte vill/tänker berätta/förklara hur du har kommit fram till din ståndpunkt, vad du bygger den på. Är det som det har varit förut några gånger, att du inte har något att komma med utan du bara pratar? Det är liksom inte första gången som du säger dig ha "A" men sedan försöker att ta bakvägen ut. Och när vi andra efterfrågar svar - ja, då blir du sur och säger att vi "attackerar" dig, "trycker ner" dig, är "dumma" mot dig och gud vet allt.

Min känsla är fortfarande att du målinriktat lägger skulden på BW. Han kan vara inblandad eller så är han bara "utvald". Skulle han vara "mannen med pilotglasögon" måste du binda honom till Pernillas inflyttningsfest, taxin till Mariestad, ingång på hotellet och allt det där. (Hur går det med det, förresten? Har du kommit någon vart i dina efterforskningar?) Skulle han vara "bara" inblandad på ett hörn har du den grannlaga uppgiften framför dig att bevisa att Pernilla har ljugit om att BW inte är intressant för fallet, i alla fall inte så långt som vad hon verkar vara underrättad - och då talar det mesta för att hon har information från polisen. Ljuger Pernilla? Allt är väl möjligt, men det skulle vara tidernas sensation och tillika praktskandal. Du har en rejäl uppförsbacke framför dig.

Jag har väl rätt att ta upp saker utan att för den sakens skull vara tvungen gå in på detaljer bara för att tillfredsställa dig?

Du har använt dig av fel taktik och kan därför inte få mitt förtroende. Det här vet du själv mycket väl men du kan inte komma åt mig på något annat sätt än att ständigt ifrågasätta allt och medvetet vara "tvärtom". Dina frågor är ofta korkade, du ställer dom trots att du redan vet svaret, som tex när det gäller dom här 7-8 exemplen på lögner som jag anser saluförs här i tråden och som du ville att jag skulle berätta om - du vet ju redan svaret på den frågan, så varför spela ovetandes?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-31 kl. 00:39.
Citera
2018-08-30, 23:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Vad du tycker är oväsentligt.

Man hoppas ju att majoriteten i tråden har ärligt uppsåt, men med tanke på hur det ser ut så är det väldigt svårt att tro det. Hade det funnits ett uns av äkta engagemang så hade jag garanterat fått respons för länge sedan. Att tråden är styrd råder det igen tvekan om eftersom det faller på sin egen orimlighet att ingen vill gräva ordentligt eller fokusera på BW. När han komner på tal blir det istället tvärtom, ju mer BW granskas desto tystare, mer undvikande och mer osynliga blir skribenterna. Med undantag för aggressiva påhopp.

Sammanfattningsvis kan jag bara konstatera att så fort BW kommer på tapeten är det som att tala inför döva öron. Detta kan omöjligen vara en slump.

BW är en helig ko som absolut nte får diskuteras här medans alla andra personer mer än gärna ältas in absurdum så även allt annat ovidkommande, hur är det ens möjligt?

Och mitt senaste "brott" var väl att jag undrade varför du inte förklarar dina ståndpunkter utan bara "säger dem" och sedan vägrar att förklara. Till råga på allt dristade jag mig till att ge uttryck för att jag personligen känner att du forcerar skulden på BW så att det blir misstänkt på andra hållet. Och som lök på laxen frågade jag igen hur du får in honom på Pernillas inflyttningsfest om han är "mannen med pilotglasögon" (att du måste du binda honom till inflyttningsfesten, taxin till Mariestad, ingången på hotellet och allt det där) samt om du kan visa att Pernilla har ljugit om att BW inte är intressant för fallet. Detta är högst relevanta frågor som du bara snäser undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in