2018-08-30, 20:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Och det vet du så säkert? Klart det kan vara för att flytta fokus,men varför inte hålla alla dörrar öppna och sluta låsa sig vid ngt? "Förstår du nu?" Ja jag förstår att du vill bossa här men låt alla komma till tals.

Det är väl klart att alla får komma till tals, men innebär det att jag måste vara tyst?
Jag tror att det är viktigt att även obekväma tankar och åsikter får lov att vädras i tråden.
Citera
2018-08-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det är väl klart att alla får komma till tals, men innebär det att jag måste vara tyst?
Jag tror att det är viktigt att även obekväma tankar och åsikter får lov att vädras i tråden.
Om man är tyst så kan det innebära att man respekterar andras åsikter och tankar. Tänk på det. Jag tycker du bytt fokus på gärningsman/män lite väl ofta utan att förklara varför.
Citera
2018-08-30, 20:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Om man är tyst så kan det innebära att man respekterar andras åsikter och tankar. Tänk på det. Jag tycker du bytt fokus på gärningsman/män lite väl ofta utan att förklara varför.

Ja men nu när du tog upp PU till diskussion så var det ett perfekt tillfälle för mig att få vädra min syn på det hela istället för att hålla inne med det.
Citera
2018-08-30, 20:55
Medlem
Citat:
Absolut. Så sluta med dina härskarmetoder för att trycka ner alla som inte håller med dig.
Ska man tolka dig mellan raderna så är det BARA du som får uttrycka dig, alla andra hoppar du på och försöker trycka ner (till tystnad?)
Lägg av med det då blir det nog MYCKET trevligare i den här tråden.
Citera
2018-08-30, 21:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Tycker och tycker.. ta och håll dig till sanningen istället.
Jag har endast fokuserat på 2 ynka personer som potentiella GM, först KM men med tiden började mina misstankar allt mer riktas mot Bjö*n Wal*berg.
Kallar du det för att byta fokus på gärningsman/ män ofta?

Menar du dessutom att jag (av alla!?) bör förklara varför jag ändrade mig från att först (under hösten 2017) ha varit inne på KM till att (under 2018) allt mer börja tro att BW kan vara HAs baneman?
Det känns mer som att det här är något som har växt fram med tiden och fått mogna, snarare än att jag skulle vara någon som hux flux ändrar åsikt och hoppar mellan olika GM.

Men ok, den enkla förklaringen är att jag helt tappade tron på att KM är "pilot", mycket pga av skribenter som Freija21 mfl. det är helt enkelt inte längre särskillt trovärdigt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-30 kl. 21:43.
Citera
2018-08-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Om det är som Freija säger så har ju KM varit inne på fler förhör. Intressant vore att få reda på om fler varit på förhör?

Ja, ytterligare mansperson har varit ”inne hos polisen i Skövde” med anledning av Helena utredningen. Källan är trovärdig.

OBS! Framgår inte på vilka grunder. Kan ha varit för att vittna eller höras ytterligare om händelsen. Eller som misstänkt.
Citera
2018-08-30, 21:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
PU stod inte Helena nära så glöm honom, jag tror inte ett skvatt på att han är inblandad i hennes försvinnande på något sätt. Min gissning är att fokusförflyttning är den enda orsaken till att PU har fått så stort utrymme i den här tråden.

*flax, flax*... nu hör jag direkt hur en skogstokig Uggla är på ingång för att med sin nyvässade näbb hacka och picka söder mitt inlägg...

Min fetning: Det är andra gången nu som skriver att "du inte tror ett skvatt" på en av dem som tidigare har diskuterats som inblandade. Det är väl KM och nu PU, om jag inte misstar mig. Så länge som inget visar att PK for med osanning om PU och hans besök i lägenheten den där morgonen, är PU högst sannolikt inblandad. Och så länge som inget visar att KM har hängts ut på felaktiga grunder, kan han mycket väl vara "mannen med pilotglasögon" och inblandad.

Den som är huvudansvarig i fallet var säkert relativt nära Helena, men det betyder ju inte att den andre/någon av de andra (då jag är övertygad om att det var mer än en förövare som var där i Kohagen) måste ha varit lika nära. Då kommer ju PU till pass igen.

En viktig och övergripande fråga, Pudelfrillan: Tror du att "mannen med pilotglasögon" (oavsett vem han är) är inblandad?
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-30 kl. 22:01.
Citera
2018-08-30, 21:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Ja, ytterligare mansperson har varit ”inne hos polisen i Skövde” med anledning av Helena utredningen. Källan är trovärdig.

OBS! Framgår inte på vilka grunder. Kan ha varit för att vittna eller höras ytterligare om händelsen. Eller som misstänkt.

Bara att hoppas att mitt tips till polisen om att på nytt förhöra centrala personer - och särskilt vittnen/alibin till dessa - har hörsammats. Garanterat att det går att komma framåt bland vittnen/alibin, för ett eller flera har inte sagt sanningen.
Citera
2018-08-30, 21:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Absolut. Så sluta med dina härskarmetoder för att trycka ner alla som inte håller med dig.
Ska man tolka dig mellan raderna så är det BARA du som får uttrycka dig, alla andra hoppar du på och försöker trycka ner (till tystnad?)
Lägg av med det då blir det nog MYCKET trevligare i den här tråden.

Kvalificerat skitsnack. Jag trycker inte ner någon det är andra nick som försöker tysta och trycka ner mig, är du inte läskunnig?

Det är inte meningen att det här ska vara en "trevlig tråd", därför är jag mer än gärna den som sätter käppen i ekorrhjulet för att få stopp på det eviga snurrandet med lögner som inte leder någonvart.
Citera
2018-08-30, 21:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Kvalificerat skitsnack. Jag trycker inte ner någon det är andra nick som försöker tysta och trycka ner mig, är du inte läskunnig?

Det är inte meningen att det här ska vara en "trevlig tråd", därför är jag mer än gärna den som sätter käppen i ekorrhjulet för att få stopp på det eviga snurrandet med lögner som inte leder någonvart.

Kan du ge kanske sju, åtta konkreta exempel på vad du anser är lögner i sammanhanget?
Citera
2018-08-30, 22:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Det är andra gången nu som skriver att "du inte tror ett skvatt" på en av dem som tidigare har diskuterats som inblandade. Det är väl KM och nu PU, om jag inte misstar mig. Så länge som inget visar att PK for med osanning om PU och hans besök i lägenheten den där morgonen, är PU högst sannolikt inblandad. Och så länge som inget visar att KM har hängts ut på felaktiga grunder, kan han mycket väl vara "mannen med pilotglasögon" och inblandad.

Den som är huvudansvarig i fallet var säkert relativt nära Helena, men det betyder ju inte att den andre/någon av de andra (då jag är övertygad om att det var mer än en förövare som var där i Kohagen) måste ha varit lika nära. Då kommer ju PU till pass igen.

En viktig och övergripande fråga, Pudelfrillan: Tror du att "mannen med pilotglasögon" (oavsett vem han är) är inblandad?

Ok, jag noterar vad du säger men har mycket svårt att se vem som stod nära Helena och samtidigt umgicks med PU.

Ang. "mannen med piolotglasögon" och om jag tror att han är inblandad eller inte?
Det här är en mycket svår fråga att svara på tycker jag, men det beror givetvis mycket på vem som är "pilot". Ibland känns det som 50/50 och ibland som att GWs teori är mer trovärdig och då svänger det givetvis och tippar över till fördel för GW.

Det är givetvis även helt omöjligt att idagsläget utesluta att "mmpg" kan vara Helenas baneman. Som sagt, det här är ett mycket svårt fall och möjligheterna är många. Men ledstjärnan är nog ändå att man inte ska krångla till det.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-30 kl. 22:14.
Citera
2018-08-30, 22:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Kan du ge kanske sju, åtta konkreta exempel på vad du anser är lögner i sammanhanget?

Nej jag vill inte göra det i det här läget. Det får räcka med att jag har gjort uttalanden den senaste tiden som kan ge en del hintar om det. Ser ingen anledning till att lämna ut alla mina tankar kring detta öppet här i tråden eftersom det bara skulle användas mot mig och göra mer "skada" än nytta.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-30 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in