2018-08-30, 16:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
GW är insatt i de som figurerade tidigt i fallet. Han hävdar att Helena var på dåligt humör när hon lämnade statt! Det kanske är en fingervisning om att det finns någon som ljuger?
Jag har aldrig tidigar sett den uppgiften att hon skulle varit på dåligt humör...
Snarare tvärtom. UA berättar vad glad Helena var när hon ringde och att hon till och med ringde enbart för att tala om vad roligt hon hade....
Sedan BW som också talar om att hon var glad och var nykter och så fick han tom en kram.
GW kanske bara antog det om hon blivit nobbad?

Tänker att hon måste varit spralligt glad när hon ändå gjorde sej besväret att ringa utan pengar.....bara för att tala om sin sinnesstämning. Eller skiftade hennes humör drastiskt senare?

Att BW var den sista som känt talat med Helena, bekräftar han själv.
PWs svar i chatten bekräftar direkt att hon förstod vem som åsyftades (fanns det fler att välja på skulle hon svarat annorlunda). Därmed är detta befäst som riktigt. Sedan kan man spinna vidare varför hans uppgifter inte var värda att nämna, det var fler målande beskrivningar som inte direkt var av värde för utredningen i jämförelsevis med en vittneskontakt med Helena innan hon lämnade statt...

Det verkar som pilotspåret är fel....Efter alla turer händer inget mer.
Systrarna vet vem den senast misstänkte är (pilot). Undrar om de i och med det också förkastar GWs teori? Eller vet de vilka två han har som gm? Han erbjuder utredarna uppgifterna om de är intresserade. Tänkte om familjen har intresse för hans påstådda gm?
Är det fortsatt så att GW står själv med detta?
Har han rätt så spelar det ingen som helst roll vem pilot är. Även hans uppgifter efter statt är av ringa betydelse pga fylleminne..
Eller händer det något nytt bakom kulisserna, Freja mfl som tyder på att GWs spår är fel? Skulle vara intressant om ni delger här.....

Om vi skissar på det här lite grovt, ponera att alla 3, dvs. BW, MK och MO är på stadt denna kväll. BW är berusad och en av dom andra, antingen MK eller MO är nykter och har bilen utanför. BW är sedan en tid tillbaka intresserad av Helena (enligt tips till Prinzezzan ang. ett möjligt motiv när det gäller BW) han träffar henne utanför stadt men vill prata mer med henne.
Efter att HA har lämnat torget och försvunnit utom synhåll får BW en idé att han ska skynda efter Helena för att prata mer med henne, kanske även föreslå att hon ska följa med och fortsätta festa hemma hos MK på Prebendegatan (där han även själv bor tillfälligt under fotbolls EM).
Björn berättar om planen för MK och MO, men föreslår att dom avvaktar en stund med bilen så han först ensam kan springa ikapp och försöka övertala henne att hänga med.
När MK och MO 5-10 min senare börjar köra hemåt mot lägenheten på Prebendegatan är planen att dom ska plocka upp BW och Helena efter vägen vilket ev. sker strax efter Marieholmsbron. Alternativet (kanske det mest troliga) är dock att BW och HA inte plockas upp utan att bilen istället hinner ikapp dom först på Ekuddenvägen, alldeles i närheten av kohagen där bråk sedan uppstår pga att Helena nobbar BW och vägrar följa med dom i bilen.
Björn kan på fyllan inte hantera att han blir nobbad utan ser rött och blir istället hotfull varpå handgemäng uppstår. Helena sliter sig loss och springer hemåt men BW springer efter och hinner ikapp henne inne på skogsstigen, därefter utdelas minst ett kraftigt slag mot Helenas ansikte varpå näsblod droppar ner på skon. HA skriker högt vilket stressar GM oerhört eftersom det drar till sig uppmäksamhet, Helena tystas därför för gott i ren panik.

Personer kan givetvis bytas ut eller plockas bort i denna grov-skissade teori (dock inte BW eftersom han är misstänkt GM). Kanske var det MK + en annan okänd man i bilen? alt MO + okänd man i bilen?
Men med tanke på att trion BW, MK och MO med 100% säkerhet umgicks vid tidpunkten för Helenas försvinnande (se fotot på trion taget hemma hos MK under fotbolls EM någongång mellan den 10-26 juni -92) så var det kanske ändå BW, MK, MO som tillsammans var ute på stadt/ hängde utanför stadt den här kvällen, och att man efter stängning var på väg hem till en efterfest i MKs lägenhet på Prebendegatan 14 (där alltså även BW bodde under fotbolls EM i juni -92).
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-30 kl. 17:18.
Citera
2018-08-30, 17:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Om vi skissar på det här lite grovt, ponera att alla 3, dvs. BW, MK och MO är på stadt denna kväll. BW är berusad och en av dom andra, antingen MK eller MO är nykter och har bilen utanför. BW är sedan en tid tillbaka intresserad av Helena (enligt tips till Prinzezzan ang. ett möjligt motiv när det gäller BW) han träffar henne utanför stadt men vill prata mer med henne.
Efter att HA har lämnat torget och försvunnit utom synhåll får BW en idé att han ska skynda efter Helena för att prata mer med henne, kanske även föreslå att hon ska följa med och fortsätta festa hemma hos MK på Prebendegatan (där han även själv bor tillfälligt under fotbolls EM).
Björn berättar om planen för MK och MO, men föreslår att dom avvaktar en stund med bilen så han först ensam kan springa ikapp och försöka övertala henne att hänga med.
När MK och MO 5-10 min senare börjar köra hemåt mot lägenheten på Prebendegatan är planen att dom ska plocka upp BW och Helena efter vägen vilket ev. sker strax efter Marieholmsbron. Alternativet (kanske det mest troliga) är dock att BW och HA inte plockas upp utan att bilen istället hinner ikapp dom först på Ekuddenvägen, alldeles i närheten av kohagen där bråk sedan uppstår pga att Helena nobbar BW och vägrar följa med dom i bilen.
Björn kan på fyllan inte hantera att han blir nobbad utan ser rött och blir istället hotfull varpå handgemäng uppstår. Helena sliter sig loss och springer hemåt men BW springer efter och hinner ikapp henne inne på skogsstigen, därefter utdelas minst ett kraftigt slag mot Helena varpå näsblod droppar ner på skon, HA skriker högt men tystas då för gott.

Personer kan givetvis bytas ut eller plockas bort i denna grov-skissade teori (dock inte BW eftersom han är misstänkt GM). Kanske var det MK + en annan okänd man i bilen, alt MO + okänd man i bilen.
Men med tanke på att trion BW, MK och MO med 100% säkerhet umgicks vid tidpunkten för Helenas försvinnande (se fotot på trion taget hemma hos MK under fotbolls EM någongång mellan den 10-26 juni -92) så var det kanske ändå MK, MO och BW som tillsammans var ute på stadt/ hängde utanför stadt den här kvällen, och att man efter stängning var på väg hem till MKs lägenhet på Prebebdegatan (där alltså även BW bodde under fotbolls EM i juni -92).

Min fetning under "Visa mer": Det är väl klart att BW kan bytas ut?! Och varför inte gardera lite mer med att han kanske är bara inblandad (om han är ens det)?

Dessutom lyckades du föga överraskande att helt utelämna KM! För det första väntar vi alla med spänning på varför KM enligt dig och din "insikt/uppenbarelse" inte kan vara gärningsman/inblandad (du skulle ju återkomma om detta "lite längre fram - och märk att 1.06 KNAPPAST kan vara ett hinder) och för det andra (och återigen): Det verkar verkligen vara akut viktigt att ge i första hand BW skulden. Vi är många som undrar varför (se raderna ovan) du aldrig plockar in KM i kalkylen men däremot "spikar" BW. Om BW nu skulle vara inblandad (inte nödvändigtvis gärningsman), det är händelsevis inte så att du - i så fall - vet det?
Citera
2018-08-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Nånting verkar ju hänt efter det systrarna Andersson skulle anlita Tore Brandtler. Kan det var så att även deras radar fångade BW och hans agerande? Om det är som Freija säger så har ju KM varit inne på fler förhör. Intressant vore att få reda på om fler varit på förhör? Som det verkar har ju både KM och BW förändras efter händelsen - från "glada" festprisare till nåt helt annat.

Om familjen själv anlitat Tore B så ligger det väl kanske närmare att de mer lutar åt att LGWP är inne på rätt spår ? Polisen har ju sagt att GW inte har något m detta att göra och han vet inte vad som hänt senaste åren ? Familjen verkar ju tycka ( och fler än de) att Polisen inte lägger något tid på detta fall . Varför kan de inte lämna över detta till Kalla fakta gruppen ? Fallet m den försvunne Lelle är ju i full gång , med missing people som söker ? Det fallet är väl lika gammalt ungefär men där verkar det som att de gör allt gör att hitta hans kvarlevor . Såklart vet ju familjen båda teorierna .. polisens och GW och man undrar då vilken de anser är mest den sannolika spåret ? Jag är inte förvånad om familjen därför anlitat Tore B så han kan gräva mer i LGWP teorier , det känns som om familjen anser att Polisen inte lägger mycket krut längre i detta fall 😕
Citera
2018-08-30, 18:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning under "Visa mer": Det är väl klart att BW kan bytas ut?! Och varför inte gardera lite mer med att han kanske är bara inblandad (om han är ens det)?

Nej den här teorin bygger på att BW är Helenas baneman.

Jag inledde hela texten med: "Ponera att..." vilket alltså betyder att man ska "tänka sig följande, spekulera kring följande, antaga följande", så vad är problemet?

Citat:
Dessutom lyckades du föga överraskande att helt utelämna KM! För det första väntar vi alla med spänning på varför KM enligt dig och din "insikt/uppenbarelse" inte kan vara gärningsman/inblandad (du skulle ju återkomma om detta "lite längre fram - och märk att 1.06 KNAPPAST kan vara ett hinder) och för det andra (och återigen): Det verkar verkligen vara akut viktigt att ge i första hand BW skulden. Vi är många som undrar varför (se raderna ovan) du aldrig plockar in KM i kalkylen men däremot "spikar" BW. Om BW nu skulle vara inblandad (inte nödvändigtvis gärningsman), det är händelsevis inte så att du - i så fall - vet det?

För det första så är det väl inte DU som avgör huruvida KM ska vara med i min teori eller inte? vem tror du att du är?

Ja det är klart att jag utelämnar KM.
Din gunstling KM kan tyvärr inte vara med här eftersom han inte umgicks med den aktuella trion som den här teorin baseras på.
Hur svårt kan det vara att förstå? ALLA förstår det här men inte du.. för du "vill inte" förstå.

Det är märkligt att du ständigt kritiserar och hoppar på mig, jag hinner knappt ens posta mitt inlägg förrän du är där och letar efter fel som inte finns.

Jag stänger inte dörren för att KM kan vara inblandad eller ev. GM, men idagsläget så tror jag personligen mer på BW som GM och då förmodligen tillsammans med 1 eller 2 "medgärningsmän", har du något problem med det?

Om du nu tror mest på KM så får du gärna göra det men du kan inte tvinga mig att göra det.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-30 kl. 18:36.
Citera
2018-08-30, 18:33
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Nej den här teorin bygger på att BW är Helenas baneman.

Jag inledde hela texten med: "Ponera att..." vilket alltså betyder att man ska "tänka sig följande, spekulera kring följande, antaga följande", så vad är problemet?

För det första så är det väl inte DU som avgör huruvida KM ska vara med i min teori eller inte? vem tror du att du är?

Ja det är klart att jag utelämnar KM.
Din gunstling KM kan tyvärr inte vara med här eftersom han inte umgicks med den aktuella trion som den här teorin baseras på.
Hur svårt kan det vara att förstå? ALLA förstår det här men inte du.. för du "vill inte" förstå.

Det är märkligt att du ständigt kritiserar och hoppar på mig, jag hinner knappt ens posta mitt inlägg förrän du är där och letar efter fel som inte finns.

Jag stänger inte dörren för att KM kan vara inblandad eller ev. GM, men idagsläget så tror jag personligen mer på BW som GM och då förmodligen tillsammans med 1 eller 2 "medgärningsmän", har du något problem med det?

Om du nu tror mest på KM så får du gärna göra det men du kan inte tvinga mig att göra det.

Sammantaget: Du uttrycker dig som att "BW är vår man".

Och fortfarande: När kommer ditt svar om varför KM enligt dig och din "insikt/uppenbarelse" inte kan vara "mannen med pilotglasögon"/gärningsman/inblandad (du skulle ju återkomma om detta "lite längre fram - och märk att 1.06 KNAPPAST kan vara ett hinder)? Du avkräver ju Freija21 svar om varför KM enligt henne/honom är "mannen med pilotglasögon".
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-30 kl. 18:37.
Citera
2018-08-30, 18:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Sammantaget: Du uttrycker dig som att "BW är vår man".

Och fortfarande: När kommer ditt svar om varför KM enligt dig och din "insikt/uppenbarelse" inte kan vara "mannen med pilotglasögon"/gärningsman/inblandad (du skulle ju återkomma om detta "lite längre fram - och märk att 1.06 KNAPPAST kan vara ett hinder)? Du avkräver ju Freija21 svar om varför KM enligt henne/honom är "mannen med pilotglasögon".

Ja i just den här teorin med "herrklubbs-trion" så är det korrekt uppfattat att den är baserad på att BW är Helenas baneman.

För femtioelfte gången:
Jag stänger inte dörren helt för att KM kan vara inblandad eller ev. GM, men jag betvivlar det starkt.
I dagsläget så tror jag personligen mer på BW som GM och då förmodligen tillsammans med 1 eller 2 "medgärningsmän", har du något problem med det?

Ja det är klart att jag avkräver Freija21 på ett svar efter som hen är "låst" och 100% säker på att KM är "pilot".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-30 kl. 18:53.
Citera
2018-08-30, 19:16
Medlem
Citat:

Har ni helt räknat bort PU? Han är väl den som betett sig mest märkligt enligt mitt tycke.
Citera
2018-08-30, 19:17
Medlem
Kanske väldigt känsligt och olämpligt men...vågar man vända på stenar hetare än glöd !? ICKE för att denna tanke betyder "direkt" inblandning i fallet !! Men våga tänk det osannolika !! Några/någon har under 26 års tid farit med osanning å det grövsta. Allt, precis allt är uppdagat beträffande samtal syster, plånböcker, skallgångar, bilar, vittnen, rykten, anhållanden, förhör, Kriminalprofessor, Polisen M-stad, DNA...you name it !! Jag personligen undrar hur relationen var under uppväxten mellan systrarna ? Hur uppfattade människor på den tiden familjens intresse för dessa tre flickor ? Äldsta systern hade 1984 en superponny-häst som vann "allt" i Sverige och t.o.m Norden. Vida omskriven i media med all rätt...Samtidigt hade HA överlevt en dödlig sjukdom och hon blev av naturliga skäl väldigt omhuldad. Glömde "man" bort mellansystern under denna tid ? En "perfekt" familj med inget annat än gott för alla tre...Eller har mellansystern känt sig åsidosatt ? Det som tystas ned kan vara obekväma små sanningar. Kanske någon inom familjen vet mer än Polis och allmänhet...?!?
Citera
2018-08-30, 19:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Har ni helt räknat bort PU? Han är väl den som betett sig mest märkligt enligt mitt tycke.

PU stod inte Helena nära så glöm honom, jag tror inte ett skvatt på att han är inblandad i hennes försvinnande på något sätt. Min gissning är att fokusförflyttning är den enda orsaken till att PU har fått så stort utrymme i den här tråden.

*flax, flax*... nu hör jag direkt hur en skogstokig Uggla är på ingång för att med sin nyvässade näbb hacka och picka söder mitt inlägg...
Citera
2018-08-30, 19:57
Medlem
Citat:
PU stod inte Helena nära så glöm honom, jag tror inte ett skvatt på att han är inblandad i hennes försvinnande på något sätt. Min gissning är att fokusförflyttning är den enda orsaken till att PU har fått så stort utrymme i den här tråden.

*flax, flax*... nu hör jag direkt hur en skogstokig Uggla är på ingång för att med sin nyvässade näbb hacka och picka söder mitt inlägg...

Nej jag har ingen aning, tycker bara att:
-Inget alibi, "ville ha alibi", skitig och rivmärken, minnesluckor och gjorde rent bilen med klorin någon dag efter försvinnandet... Det kanske är slumpen......slumpen
Citera
2018-08-30, 20:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Nej jag har ingen aning, tycker bara att:
-Inget alibi, "ville ha alibi", skitig och rivmärken, minnesluckor och gjorde rent bilen med klorin någon dag efter försvinnandet... Det kanske är slumpen......slumpen

Nej det är inte "slumpen... slumpen..."
Det är lögner skapade enbart för att flytta fokus. Skrönor ältas och backas sedan upp, det här handlar om kontroll, förstår du nu?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-30 kl. 20:33.
Citera
2018-08-30, 20:21
Medlem
Citat:
Nej det är inte "slumpen... slumpen..."
Det är lögner skapade enbart för att flytta fokus, förstår du nu?

Och det vet du så säkert? Klart det kan vara för att flytta fokus,men varför inte hålla alla dörrar öppna och sluta låsa sig vid ngt? "Förstår du nu?" Ja jag förstår att du vill bossa här men låt alla komma till tals.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in