[quote=shivashambo|65123390]
Ännu ett berg av retorik.. låt mig nu se vad av ansats/tendens till beröring av önskningar om bevis, som kan vaskas fram ur detta då... Shamballa-lalla-tralla-la oh du skönsångare där ( 10 resor värre än mig, när jag är som mest på hugget.. :-)
Citat:
Guds vägar äro outgrundliga och bättre blir det, var så säker!
När får vi se den bättre ansatsen än enbart detta påstående?
När kommer den lite omtänksamma respekten för trådens topic .. beviset/substansen , inte enbart söndagsnöjes-slutklämmen?
Citat:
Börsetik har sin etik och gudsbevis en annan under Guds paraply
Nja fast det var inte etik som skulle dryftas, utan det bakomliggande fenometet "Gud" ,som behöver påvisas ; beviset som gör det mödan värt att bygga upp gudsetik elelr trosetiska regler.
..så det inte blir helt kaotiskt och nöjeskörning för hela slanten så fort minsta signal om redovisning för gudens existen, framställs.. men det var för mycket begärt eller hur.
Går bra med börsetiken att langa fram underlagen snygggt uyppställt för granskning, men med din vän Gud.. där är du gniden in i det sista!
Citat:
Javisst ja, vem vann?
Vad föranleder dig att se konkurrenskraft i detta? Har någon (förutom du själv) någon slags rankingposition här, i denna tråd av alla??
Citat:
Eftersom spelet om Gud är det enda spel där förloraren vinner och Vietnam och Irak är mitt vittne..
Spel?
När blev bevisföring ett spel ?
Nu är topic för denna tråd : Gud , och ingen annan.
Bespara dig distraktionerna (bara ett gott tips)
Citat:
nu väntar din hela värld på fortsättningen hur du har det i dödens stela rike som bara lever smått med ja/nej medan universum extatiskt dansar vidare i ren poesi. Kan du länka lite harpmusik så tackar jag ödmjukast eller varför inte en indisk raga från de öppna filerna?
Fortfarande inte heller poesi och lattjo ordkombinationer, denna tråds topic är BEVIS för guds existens , är poesi någon form av bevis eller vad?
Citat:
Jag vill i all ödmjukhet påminna om "Utan Folk ingen Gud och utan Gud inget Folk"
Här först.. kommer något som kan liknas en viljeansats, för trådens topic. Dock extremt ytligt intetsägande, svepande och hastigt flyktigt , hafsigt och vagt samt som det tycks, ett vimsigt ihopkokat snuttifierat format.
Vari bottnar denna slogan? Det, får du utveckla.
Utan förklaring eller med respekt för trådens topic (bevisa) kan ses som gripet ur luften likt en snabbmissionering rakt över disk, on the gó.
Du vill påminna.. om vad.. en allomfattande allmängiltig och/eller självskriven lag?
Varför är det i så fall, inte detta momentum du stannar kvar vid, och äntligen i så fall bevisar med enkla ordalag, när du ändå påminner om "utan folk ingen gud" att den devisen skulle verkligen vara så reversibel och självklar och därmed slutsnackat?
Är det så reversibelt, att utan gud inget folk? Nej, detta behöver du utveckla.