2018-08-30, 18:10
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har väl rätt att skriva vad jag tror vilket är exakt vad jag började med att skriva i inlägget.
Förstår inte varför du ska hoppa på en direkt bara för det. Inser inte vikten av att göra så här mot andra skribenter? Alla har rätt att skriva sina tankar och åsikter utan sådana här påhopp.

Självklart får du skriva vad du vill. Min fråga till dig ställdes då jag uppfattade ditt inlägg som ett påstående om en allmängiltig åsikt som kvinnor har.

Missförstod jag dig så hade du enkelt kunnat förklara det som ett svar på min fråga.
Jag förstår faktiskt inte hur du menar att jag skulle ha hoppat på dig? Att jämställa en frågeställning med ett påhopp går inte riktigt ihop i min värld.
Om du känner dig påhoppad så ber jag såklart om ursäkt, då det aldrig var min mening.
Citera
2018-08-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det förklarar också upprördheten när jag postade ett foto
på ett pensinärspar som SD fikade hos den 30/3
och föreslog att polisen skulle fråga dem om LW var med.
Ven var upprörd?

Ladda ned bilden och kolla egenskaper när den är skapad...
Citera
2018-08-30, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det här att SD efterloggat "Nordsjö" cacher med datum 30/3 och skriver att han loggade dem med LW kan inte stämma. Det är säkert någon historia han hittar på för att dölja/ förklara besvärande saker.
Hon har inte loggat dessa, det skulle hon ha gjort på 1,5 månad, galen cachare som hon var.
Ville hon inte att det skulle synas att hon varit med SD hade hon kunnat skriva annat datum och skriva "Så skönt att vara själv på isen idag"

25-26/3 loggade LW i Stockholm, sedan ingen logg förrens 2/4 då i Örebro.

Så varför ljuger SD om det, 30/3 är dessutom en fredag, smet han från jobbet och hon också?
Nej det är en lögn i mina ögon, allt som sagts och hörts är att LW blockat SD och inte ville ha någon kontakt alls med honom.

Ni som inte känner LW, hon hade garanterat loggat dessa cacher om hon hade tagit dom! Ni som känner henne vet att hon skulle gjort det.
Inte så många som jobbar på långfredagen....
Citera
2018-08-30, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det förklarar också upprördheten när jag postade ett foto
på ett pensinärspar som SD fikade hos den 30/3
och föreslog att polisen skulle fråga dem om LW var med.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ven var upprörd?

Ladda ned bilden och kolla egenskaper när den är skapad...

Det är StMellosa som är på bilden, lätt gjort att fråga dom. Noterbart är att SD inget skriver om LW i denna logg eller de andra han tog samma dag, hon är heller inte med på fotot.
Ok långfredag, ja då jobbar inte alla.
Citera
2018-08-30, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Pratade LW någon gång om sin relation till HD?
Lena hade t.o.m HD hem på fika en eftermiddag där hon personligen berättade för HD om sin relation me SD
Citera
2018-08-30, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Lena hade t.o.m HD hem på fika en eftermiddag där hon personligen berättade för HD om sin relation me SD

När var det och vad kan hennes syfte med det ha varit?
Citera
2018-08-30, 18:25
Medlem
Citat:
Det är StMellosa som är på bilden, lätt gjort att fråga dom. Noterbart är att SD inget skriver om LW i denna logg eller de andra han tog samma dag, hon är heller inte med på fotot.
Ok långfredag, ja då jobbar inte alla.
Och jag har ifrågasatt om det inte är fel datum han loggat. Han loggade väl 14 (ur minnet) andra cacher, som verkade vara en heldagsutflykt bara dom det datumet.
Händer ofta man loggar fel datum. Sen är servern i USA och alla loggar går in på deras datum (förskjutet 7-10 timmar, minns inte exakt).
Citera
2018-08-30, 18:25
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Det här att SD efterloggat "Nordsjö" cacher med datum 30/3 och skriver att han loggade dem med LW kan inte stämma. Det är säkert någon historia han hittar på för att dölja/ förklara besvärande saker.
Hon har inte loggat dessa, det skulle hon ha gjort på 1,5 månad, galen cachare som hon var.
Ville hon inte att det skulle synas att hon varit med SD hade hon kunnat skriva annat datum och skriva "Så skönt att vara själv på isen idag"

Så varför ljuger SD om det, 30/3 är dessutom en fredag, smet han från jobbet och hon också?
Nej det är en lögn i mina ögon, allt som sagts och hörts är att LW blockat SD och inte ville ha någon kontakt alls med honom.

Ni som inte känner LW, hon hade garanterat loggat dessa cacher om hon hade tagit dom! Ni som känner henne vet att hon skulle gjort det.

Citat:

Vad fint att det återkommit folk i tråden som verkar ha känt LW och som kan berätta mer för oss andra om hur hon var och hennes kopplingar till personer som tråden bara kunnat spekulera löst kring. Finns det något alls i LWs liv som ni fann märkligt den sista tiden? Personer hon nämnde? Oro? Hur brukade hon hantera konflikter osv? Jag tänker i o m att du Miridi berättar om att hon själv berättade för HD om relationen med SD. Var detta samtal det första där HD fick kännedom om relationen eller senare? Hur reagerade HD? Jag antar att jag ställer frågor som du inte kanske kan svara på men passar på att fråga utifall att. Det känns som när man i tråden tidigare undrat kring LWs personlighet så blev det mycket vändande på stenar som snuddade till smutskastning så därav vore det värdefullt nu känner jag att få en lite mer nyanserad bild av vem hon var som person, hur hennes sociala liv såg ut och om det fanns innan mordet några tecken till oro från hennes eller anhörigas sida.
Citera
2018-08-30, 18:26
Medlem
Citat:

Något skumt är det tänker jag, eftersom hon var en sådan hängiven cachare och ja, jag anser också att hon borde ha loggat dem (fastän jag endast är en obekant)
Kan han ha försökt påskina att de umgicks den dagen och att hon har varit i hans hem senare den kvällen, för att förklara blodfläckarna som han enligt utsago här erkänt för polisen?
Spekulationer och tankar som dök upp hos mig
Citera
Medlem
Citat:
Risken eller chansen är stor att han åker på stryk, det finns många som ser SD som GM...

Att han gjort "något" är utom tvivel, såsom misshandel och att vara ständigt otrogen

Jepp SD är ett ärkekräk, ett avskum, en mördare återstår att bevisa.
Visar han sig på FAD kommer det hända saker, var så säkra, LW hade många vänner...
Brukar du själv åka på sådana event?
Citera
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det är väl en fråga polisen ställer och förväntar ett exakt svar?!
Din tanke var ju att SD säger att dom haft relation nyligen (utan dom haft det) och på så sätt kunna skylla på det om dom hittar nått mot honom?! (SPEKULATION!)
Det vanliga är väl att GM skyller på mensblod när dom haft sex till anledningen att det hittats blod på GM.
Nu lägger jag ingen värdering i vem som har rätt eller vem som är GM. Men faktum är att jag direkt tänkte på mensblod när det talades om blodbesudlat vatten. De är vänner och fikar hemma hos varandra. "Att tvätta av sig" betyder för mig att man är i badrummet. Om LW har fått störtmens och tvättar av sig, så kan det betyda just det. Eller att de har haft sex. Ingen vet. Men för att få bort blodbesudlat vatten under en wc-stol eller i ett duschavlopp krävs helrenovering och utbyte av allt ytmaterial i badrummet.
Citera
2018-08-30, 18:35
Medlem
Citat:
Jag bara vet allt det här , plus såååå mycket mer..
En sån onödig kommentar..Har vi inte fått nog av sarkastiska och glåpiga kommentarer och inlägg i den här tråden. Bjud på vad du vet eller håll helt enkelt tyst..
Senast redigerad av Osamaj 2018-08-30 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in