2018-08-30, 04:46
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Så här såg det ut.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Tack för påminnelsen! Ja, och det var ju inget vidare svar på mina frågor direkt.
Citera
2018-08-30, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hur skulle MV kunna veta att någon hade stått utanför och väntat? Dessutom visste han/hon väl också tidigt att det fanns blodspår i LW:s hem som talade för att hon inte hade lämnat bostaden frivilligt?
Jag svarade på ett inlägg från EGT som skriver "OM någon sett NÅGON stå utanför LW och väntat som MV indikerar".
Eftersom jag inte heller är säker på att MV har alla uppgifter hen vill påskina... därför skriver jag också OM...
Mitt svar till EGT kl 13.18 för att sätta det i sitt sammanhang!
Ps... där jag svarade på Din fråga till mig var Ditt inlägg på 4-5 rader, varför är det bara 2 rader kvar här när jag skrivit mitt svar... Ds (någon i tråden kanske kan svara...)?
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-08-30 kl. 07:00.
Citera
2018-08-30, 06:41
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Idag kom det ut en ny cache i Örebro-området.

https://www.geocaching.com/geocache/GC7WWD8_fagellate

Verkar som det är en väldig lång semester.

Vart står det något om semester?
Citera
2018-08-30, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Instämmer med dig och försöker sätta det i kontexten av mina tankar kring HD som GM. Obs spekulationer bara baserat på tråden och inget annat. Det är några aspekter som jag även reagerat på över sommaren (när jag som bekant pendlat mellan olika möjliga GMs såsom SD, HD, MH, tillbaka till HD osv).

- Dels är det som det friska bäret Smulrtr0n påpekade lite märkligt val av sång han gör när han beskriver sin fru komma körande i en av loggarna. Sök på Danielas hus så kan ni läsa den sångtexten. Vill man vara lite långsökt vilket jag ofta är så kan man göra en intressant tolkning av valet av just den sångtexten. SD ska därtill enligt annan användare vara ett stort fan av Lundell så han är nog medveten om vilka sånger han citerar. Sången om en psykiskt sjuk kvinna som han överväger om han bör låta tas in eller inte men han skulle ju sakna henne då i huset där hon bor. Det kan vara en olycklig slump men är lite märkligt att citera en exfru/fru utifrån.

- Dels så är det det kryptiska han skrev i loggen där man förvisso kunde läsa det som att det tragiska som hänt mest drabbade honom, men man även kunde läsa det som att han verkligen menade sig vara ett offer för omständigheterna av någon annans val. HD däremot skriver tidigt i sommar i en logg att hon länge haft på känn i vår att sommaren skulle bli annorlunda. Dock får man väl anta att hon menade efter separationen och den stundande skilsmässan. Men det går att tolka detta lite åt ditt håll Ulljoh!

- Dels så har jag reagerat över hur trygg HD kan se ut med SD hela tiden trots att han kvarstått som polisens huvudmisstänkte. Extrem lojalitet mot en man brukar inte komma efter många års otrohet, separation och pågående skilsmässa. Ej heller mysgrillande hela sommaren tajta som aldrig förr av loggarna att döma. HD däremot har jag funnit att se ut aningen nervös.

- Dels den odefinierbara känslan av att SD hålls lite gisslan i HDs familj. De umgås hela tiden och det som framkommer är bara att de umgås med HDs sida. Nämns hans egen familj någon gång? T o m resan till USA är köpt och betald av HDs familj. Har karln någon egen vilja utom då han då var otrogen eller då han pratar lite högt i forum på nätet? Här känns det som att HD är den starkare av dem och att han snarare ingår i hennes familj än tvärtom. Detta skapar inget mord eller en mördare men kanske kan säga något om maktförhållanden trots allt dem emellan. Men bara vilt spekulerande från min sida. Men utifrån detta så skulle jag absolut köpa att SD följer med lite ängsligt och försöker få fram saker mellan raderna och som ni är inne på kanske rentav skyddar barnen?

Utöver det här har mina tankar kring HD som GM gått som så att SD framstått som en skrävelmakar-typ mer. Dvs en som hörs, en som låter och säger/skriver saker som kan väcka anstöt men som inte betyder att han innerst inne är som han låter. Han verkar därtill dras till starka kvinnor som t ex LW så jag har upplevt honom som lite vek, och beroende av andra i sin närhet trots driftighet i idrott. HD däremot har i mycket högre grad framstått som en person med stark integritet som inte brusar upp, som håller låg profil både inför folk som känner henne och här i tråden. Någon som går under radarn sansat, metodiskt och nyktert. Skulle en GM klara sig så här länge och det inte bara beror på enormt långa kötider hos forensikerna så skulle jag gissa att GM är en kallsinnad, sansad person som inte pratar så mycket utan håller just låg profil. Som jag varit inne på tidigare och spekulerat så känns SDs historik besvärande men HDs motiv och möjlighet rimligare. Ser man till spekulationer tidigt i tråden pekar de också mer mot HD än SD, dvs innan det blev en trådsanning om varför hon flyttat till huset mittemot LW osv. HD har motiv att vilja konfrontera LW, att ifall LW dör av olycka då ge SD, den otrogne maken, en jobbig sommar som misstänkt men samtidigt med hoppet kvar om försoning.

Nu spekulerar jag som sagt bara men din bild Ulljoh av att SD försöker säga något i loggarna stämmer med detta scenario. Sedan kan jag ha helt fel också.
Tänkvärt det Du skriver!
Blir dessutom en del oro i tråden när HD (och även JG) kommer på tal...
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-08-30 kl. 07:12.
Citera
2018-08-30, 07:13
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Vart står det något om semester?

Kanske postaren menar att det tagit lång tid innan det släpptes ny cache?

När du ändå är på tråden måste jag passa på att fråga dig vad du anser om HD-spekulationerna. Du är ju väl insatt i geocaching och har tidigare uttryckt att du känner LW och kretsen runt henne.
Citera
2018-08-30, 07:25
Medlem
Läste precis att Team Davidsson ska åka på FAD 2018 i Sundsvall i november, för er som inte vet så är FAD ett event med minst 500 personer som träffas över några dagar.. Min fundering är , HUR kommer det kännas att träffa folk där alla känner SD fortfarande skäligen misstänkt mördare på Lena Wesström
Dom flesta där känner SD där , hur kommer folk att bemöta han?? För alla vet om hans förhållanden med LW som han haft en relation i 6-7 år som gift man , där han träffade LW oftas på kvällen när HD låg o sov, då passade dom på att ses några timmar på natten..
Citera
2018-08-30, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Det är något som definitivt inte stämmer här. Det handlar om proportioner... nu ringer det! Ursäkta.

Ovan: Remark om hoten. Jag håller med om att det saknas proportioner och min erf av andra forum är att det blir så om någon som är sjuk kommer in i diskussionen. Men det är mycket obehagligt. Annars, om någon ÄR ute efter att skydda SD/HD/JG, är det dels kontraproduktivt att hota i tråd ( så till den grad att jag undrar rom det är ngn annan som gör det för att dra bort uppmärksamhet från det vi diskuterat: just nu JS), och dels är det ju inte tråden som löser mordet. Om någon har insikter i vad som hänt, borde hen kontakta polisen. Jag förstår att man kanske inte ska överlasta dem med info om att 1+1=2, men...
Citera
2018-08-30, 07:36
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Läste precis att Team Davidsson ska åka på FAD 2018 i Sundsvall i november, för er som inte vet så är FAD ett event med minst 500 personer som träffas över några dagar.. Min fundering är , HUR kommer det kännas att träffa folk där alla känner SD fortfarande skäligen misstänkt mördare på Lena Wesström
Dom flesta där känner SD där , hur kommer folk att bemöta han?? För alla vet om hans förhållanden med LW som han haft en relation i 6-7 år som gift man , där han träffade LW oftas på kvällen när HD låg o sov, då passade dom på att ses några timmar på natten..

Var har du alla bevisen för dina påståenden?
har sett honom på flera ställen redan och han har inte bemötts på annorlunda vis än annars?
men du verkar vara en av dem som är säker på att det är han som gjort något, men du svarar aldrig på kommentarer angående hur du kan veta det
Senast redigerad av Energizer666 2018-08-30 kl. 07:39.
Citera
2018-08-30, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Är verkligen ingen expert men ungefär så här: Kroppen utsöndrar sisådär 40.000 hudceller i minuten, och dessa "fastnar" på saker och personer vi kommer i kontakt med (därav namnet kontakt-DNA). Detta har blivit väldigt uppmärksammat inom brottsutredningar senaste åren.Tekniker kan fånga upp epitelcellsvävnad från olika ytor, genom att svabba, tejpa eller skrapa. Och med rätt förutsättningar kan man då binda en person till ett brott eller plats utifrån vad hen har rört vid.

Det intressanta är att kontakt-DNA "vandrar" och kan överföras mellan personer, men även mellan personer och objekt. Så man måste kalkylera in en massa variabler för att kunna tyda spåren korrekt.

Ska inte gå in närmare på det, men måste tipsa om en sjukt intressant artikel i Wired som förklarar detta utifrån ett mordfall 2012. En hemlös, halvkriminell och alkoholiserad man anklagades då för mordet på miljonären Raveesh Kumra - efter att hans DNA hittades under offrets fingernaglar. Det tog flera månader innan man till slut förstod att den misstänkes DNA hade letat sig in under naglarna på en död person som han aldrig hade träffat.

Framed for murder by his own DNA.
https://www.wired.com/story/dna-transfer-framed-murder
Tack.. börjar få en bild av hur det fungerar..
Citera
2018-08-30, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Var har du alla bevisen för dina påståenden?
har sett honom på flera ställen redan och han har inte bemötts på annorlunda vis än annars?
men du verkar vara en av dem som är säker på att det är han som gjort något, men du svarar aldrig på kommentarer angående hur du kan veta det
Jag bara vet allt det här , plus såååå mycket mer..
Citera
2018-08-30, 07:48
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Jag bara vet allt det här , plus såååå mycket mer..

enkelt att sitta och vara "anonym" och påstå en massa
men inte komma med några bevis på det

ska bli kul att se dig och SD på samma ställe om du vågar säga nåt
Senast redigerad av Energizer666 2018-08-30 kl. 07:52.
Citera
2018-08-30, 08:42
Medlem
Denna tråd började pga ett mord begåtts på en 3-barnsmamma. De flesta hoppades på/och kanske som jag trodde att det snart skulle vara uppklarat och GM fick skaka galler.
Nu har tråden blivit så mycket mer... bla med hot till vissa i tråden!
Tänker att så lätt var det inte att få fram tillräckliga bevis... och vad kan det bero på...?
- misstänkt GM:s DNA (om det finns) kan bortförklaras av att han haft kontakt med Lena och svårt att sätta i tid
- så många tänkvärda anledningar... svartsjuka/jobb/kyrkan

Klart att det tar tid för utredarna och jag tror att dom inte enbart väntar på DNA utan även att det är ett stort utredningsarbete att ta reda på vilka kontakter hon haft (bara att leta reda på alla alias inom geo tar säkert sin tid... även om dom haft hjälp av denna tråd).

Nu kan vi bara hoppas att det blir uppklarat när alla börjat jobba efter semestern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in