2018-08-30, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaha, helt pantad. Det är liksom inget att spekulera kring om den ska användas till nåt jippo. Det framkom med all tydlighet att ägarna vill att den ska förstöras. Skriftligt dokument.

Ja det här med läsförståelse är tydligen komplicerat för vissa. Jag tycker Remark nailade det med uttrycket: "Snoiska". Vissa tar till vad som helst för att få fram sin egna agenda, så trist. Det är en absolut icke-fråga ang ubåtens destruktion eller inte. Ägarna har inget emot att den destrueras, Byretten har sagt att så ska ske och det lär inte ändras i Landsretten.
Citera
2018-08-30, 17:03
Medlem
Grandiosos avatar
Peter Madsen: "Har haft besök av minst 4 kvinnor"

https://www.bt.dk/krimi/flere-kvinder-besoeger-peter-madsen-i-faengslet
Citera
2018-08-30, 17:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Peter Madsen: "Har haft besök av minst 4 kvinnor"

https://www.bt.dk/krimi/flere-kvinder-besoeger-peter-madsen-i-faengslet

Ja vad säger man?

De vet om vad han gjort, vad han är för sorts människa men ändå så ska de besöka honom.

Tilltron till vissa delar av mänskligheten börjar fallera hos mig.
Citera
2018-08-30, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja vad säger man?

De vet om vad han gjort, vad han är för sorts människa men ändå så ska de besöka honom.

Tilltron till vissa delar av mänskligheten börjar fallera hos mig.

Så här kan det, som ett exempel, förklaras. Från PMs Facebooksida:

XX but those are two different things. I can enjoy a work of art, too, even if I detest the artist's personal life. Do you read Danish? In that case you can read his blog at the Danish magazine "Ingeniøren". Much of it is of course technical stuff, but there are also interesting contemplations about other things, and often written in a poetical language. I maintain that PM could be a good pen-friend (most people aren't; they cannot write). But as I said: as one has to give out one's real address this is a risk one cannot take, if one has a young daughter... In a few years time he will probably have unsupervised permissions, and then he might suddenly stand there outside one's door...
Citera
2018-08-30, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaha, helt pantad. Det är liksom inget att spekulera kring om den ska användas till nåt jippo. Det framkom med all tydlighet att ägarna vill att den ska förstöras. Skriftligt dokument.

De som äger ubåtsskrället (och även andra sponsorer) har förlorat massor med pengar på att göda PMs ego, men de tycker säkert att det är värt att destruera skiten.
Citera
2018-08-30, 17:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Så här kan det, som ett exempel, förklaras. Från PMs Facebooksida:

XX but those are two different things. I can enjoy a work of art, too, even if I detest the artist's personal life. Do you read Danish? In that case you can read his blog at the Danish magazine "Ingeniøren". Much of it is of course technical stuff, but there are also interesting contemplations about other things, and often written in a poetical language. I maintain that PM could be a good pen-friend (most people aren't; they cannot write). But as I said: as one has to give out one's real address this is a risk one cannot take, if one has a young daughter... In a few years time he will probably have unsupervised permissions, and then he might suddenly stand there outside one's door...

Förklaringen går mig totalt förbi, kan du förklara vad du menar?

Allt är ju helt och sanslöst sjukt, det kan inte undgått någon att Madsen är skev i hela skallen, vad är det som intresserar dem som besöker?

Skevheten?
Citera
2018-08-30, 17:46
Medlem
Citat:
Det är, vad som framkommit i livereferaten, bara vid 1 tillfälle PMs telefon har haft kontakt med nätet.
Klokken 23.22 er Peter Madsens telefon på internettet.
- Men vi kan ikke se en position for det, siger anklageren.
- Hvad kan man reelt se ud af det. Hvor lang er den forbindelse til internettet?, bryder forsvareren ind og påpeger, at det jo kan være sket automatisk og ikke er en aktiv internetaktivitet.
- Jeg kan bare konstatere, at der er en internetforbindelse klokken 23.22, svarer anklageren.

Kl 23.25 skickar han sedan SMSet till exfrun S. Jag har svårt att tro att han haft tillgång till annan (för polis/åkl) hemlig telefon.

Jag har följt en dansk tråd om fallet:
http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=39&t=8551&sid=185468deb68ef6fc3cc6 931921c2f9c3&start=2355
Där diskuteras bl a mobiltäckningen i Öresund, uppladdningstider för datatrafik etc, du kan söka i den tråden.
Okej. Men han kunde ha mobiltelefoner med kontantkort som inte var registrerade på någon?
Citera
2018-08-30, 17:49
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Allt är ju helt och sanslöst sjukt, det kan inte undgått någon att Madsen är skev i hela skallen, vad är det som intresserar dem som besöker?

Skevheten?

Har funderat lite på det. Tror dom har nån slags fetisj för sadistiska mördare, faktiskt. Kan framstå som normala, intelligenta menniskor, men under ytan är dom perversa.
Citera
2018-08-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Okej. Men han kunde ha mobiltelefoner med kontantkort som inte var registrerade på någon?

Ja möjligen... men känns, för mig, mindre troligt, ingen aning om hur det fungerar med kontantkort i Danmark. Jag hoppas att det var så att psykot faktiskt glömde kolla om kameran hade ett minneskort. Det var ju inte alltför lång tid han hade på sig från det att kontakten med Kim togs till att de åkte ut i ubåten. Kanske han glömde det i sin upphetsning, jag vill gärna tro det i varje fall, kanske ett önsketänkande.
Citera
2018-08-30, 18:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Har funderat lite på det. Tror dom har nån slags fetisj för sadistiska mördare, faktiskt. Kan framstå som normala, intelligenta menniskor, men under ytan är dom perversa.

Ja något allvarligt fel har de, det kan man ju lugnt och lätt konstatera.

Här lägger samhället miljoner på att gripa och bestraffa en skev idiot som mördat och styckat en av deras medsystrar, svaret från de skeva varelserna blir att besöka idioten i fängelset och ge honom bekräftelse på sitt dåd.

Sjukt är bara förnamnet och jag blir fan illamående av äckel när jag tänker på dessa kvinnor.
Citera
2018-08-30, 18:25
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja möjligen... men känns, för mig, mindre troligt, ingen aning om hur det fungerar med kontantkort i Danmark. Jag hoppas att det var så att psykot faktiskt glömde kolla om kameran hade ett minneskort. Det var ju inte alltför lång tid han hade på sig från det att kontakten med Kim togs till att de åkte ut i ubåten. Kanske han glömde det i sin upphetsning, jag vill gärna tro det i varje fall, kanske ett önsketänkande.

Jo, men problemet med den teorin är att polisen inte har hittat minneskortet...
Citera
2018-08-30, 18:27
Medlem
Citat:

Skevheten?

Men nu blir jag besviken, har du också svårt med läsförståelse? Jag tycker också det är extremt svårt att förstå dessa människor som ens vill ha brevkontakt med en som Madsen (om du läser i FB-tråden ser du att det är 2 män också som kan tänka sig av bli en fucking "penneven" med honom). MEN det finns psykologiska förklaringar, som jag kan acceptera, till att vissa trots allt gör som de gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in