2018-08-30, 00:11
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tycker jag var ett bra beslut av Kriminalvården. Dödar man kvinnor får man hällre klara sig utan kvinnligt selskap på anstalten. På samma vis borde det vara i Madsens fall också.
Absolut. Borde vara en självklarhet. Är någon en dödlig fara för kvinnor - vilket alla fega kräk till "män" är som dödat kvinnor - INGA kvinnliga besök.
Helt obegripligt att dessa avarter till män, dessa fega amöbor - ska ha några rättigheter alls när det gäller kvinnliga besök. Men, för Madsen kanske det inte blir så många besök om han inte klarar konststycket att hålla sig vid god vigör, vilket jag inte tror på för en sekund.

Med den självbild han har - GRANDIOS de LUXE - och med sin babblande trut - så lär det ofta höras plågsamma tjut - när "kollegorna" på honom vill göra slut.

Fan, vilken poet jag är, mina önskningar på pränt rimmar ju fint som i en vers.
"Massakern av Madsen" - dagarna i ända
Citera
2018-08-30, 00:49
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag upptäckte att PM nästintill årligen (2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2017) nämnt sina kriminella drömmar om man utgår från luftballongen. Han pratar ideligen att bygga i smyg, åka ut över havet från Refshaleøen, landa och gripas av polis samt hamna på Vestre.
Det är värt att sitta tiden, då kan han ägna sig det han inte hunnit. Han tror heller inte han behöver sitta så jättelänge..
Den här meningen är oerhört intressant. Det bästa han kan tänka sig är en offentlig hemlighet (SIC!).
Han driver alltså gäck - pratar om saker under cover (drömmar, fantasier). Det här sammanfaller helt med att han förbannar sin egen glappkäft strax innan mordet där han jämför sig bli huvudmisstänkt.
"Når jeg tænker på damp zippelineren er det med et smil.
Den skulle bygges i fuldkommen hemmelighed i den store grå hangar ved siden af HAB. Eller endnu bedre som en offentlig hemmelighed."

https://ing.dk/blog/vi-spaender-en-stor-fjeder-128367

Nautilus lär även vara en offentlig hemlighet..
"Bygga i smyg".... "Det bästa han kan tänka sig är en offentlig hemlighet".....Hmm, Captain Sadist verkar inte riktigt förstå innebörden i ordet "hemlig", eller också är han sprickfärdig av spänning över sina tankar och kan inte hålla sig från att berätta? Ungefär som en unge på julafton som tjuvkikat på en julklapp för att han inte kan hålla sig?

Hur hemligt är allt som han berättar för alla på bloggen?

"Hemlige Madsen"
Mannen utan stoppknapp när det gäller att avslöja sina fantasier och sånt han borde behållit för sig själv - som hemligheter. Vilken glappkäft. "Bygga i smyg"? Hahahaha

Vad menar han egentligen med "offentlig hemlighet"?
Vet inte om jag är för trött i huvudet men de orden motsäger ju varandra, hur tänkte han?
En hemlighet som bara han vet om....plus alla som läser bloggen, men "hemligheten" når på något mysko vis inte ut till offentligheten, fast den redan gjort det när han skriver om alla sina hemlisar.

Åh vad jag hoppas att hans äckelubåt blir fullständigt destruerad.
Typ en jättebetongklump som bara krossar den så den blir platt som en pannkaka.
Och allting spelas in och Madsen matas med filmen om och om igen, i olika tempo.
Musiken i Hajen-filmerna kan spelas som bakrundsmusik till ubåtskrossen, när betongklumpen närmar sig Nautilus. POFF! Borta
Citera
2018-08-30, 01:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
"Bygga i smyg".... "Det bästa han kan tänka sig är en offentlig hemlighet".....Hmm, Captain Sadist verkar inte riktigt förstå innebörden i ordet "hemlig", eller också är han sprickfärdig av spänning över sina tankar och kan inte hålla sig från att berätta? Ungefär som en unge på julafton som tjuvkikat på en julklapp för att han inte kan hålla sig?

"Hemlige Madsen"
Mannen utan stoppknapp när det gäller att avslöja sina fantasier och sånt han borde behållit för sig själv - som hemligheter. Vilken glappkäft. "Bygga i smyg"? Hahahaha

Vet inte om jag är för trött i huvudet men de orden motsäger ju varandra, hur tänkte han?
En hemlighet som bara han vet om....plus alla som läser bloggen, men "hemligheten" når på något mysko vis inte ut till offentligheten, fast den redan gjort det när han skriver om alla sina hemlisar.

Och allting spelas in och Madsen matas med filmen om och om igen, i olika tempo.
Musiken i Hajen-filmerna kan spelas som bakrundsmusik till ubåtskrossen, när betongklumpen närmar sig Nautilus. POFF! Borta

Fast det är väl bättre att sälja, så kanske han får in pengar till skadestånet.
Citera
2018-08-30, 01:25
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Sälja? Är inte det en ganska horribel tanke, att sälja denna ubåt där ett bestialiskt, sexualsadistiskt tortyrmord och styckning skett? Där en kvinna torterats till döds. Slaktats av Sadist-Madsen? Tror du att Kims pojkvän skulle vilja ha några skadeståndspengar från en försäljning av denna ondskans slaktarbod i form av en ubåt?
Och, vem skulle vilja stiga ner i helvetets kammare och ta en åktur? Mördarsadisternas allmänna tortyrförening & sällskap, eller?
Nej, totalförstör denna djävulusiska mordplats. Vore att grovt dra vanära över Kims minne, en allvarlig kränkning av offret och hennes anhöriga om helvetesubåten skulle tas i bruk igen.
Fy fan, mår illa bara jag tänker tanken.
Citera
2018-08-30, 06:08
Medlem
develis avatar
Citat:

"Hemlige Madsen"

Bra beskrivning där psykopaten åter flyttas till sin rätta ålder:
En omogen unge.

Han menar följande:
Han har ett offentligt projekt som han bygger i all oskuldsfullhet, offentligt och legalt, med små slavar som hjälper honom fullborda hans visioner med gratis arbetskraft.
Eftersom han egentligen har en annan dold agenda så njuter han av att lura dem. Han ler i mjugg. De tror att det bara är en hobbyverksamhet men Master Mind har annat i görningen - dvs betydligt mer kriminella och perversa planer.

En offentlig hemlighet.

Som psykopat är han grandios. Han har med andra ord storhetsvansinne och tror han är klurigheten själv.
Parallellt njuter han av detta hemlighetsfulla - det ger honom en kick att lura andra.
Fortsättningsvis göder det hans narcissism. Den store projektledaren står i centrum och delar ut arbetsuppgifter.
... och slutligen ser han ner på dessa lättlurade våp som han egentligen avskyr. En psykopat ser på andra som om de på sin höjd är i klass med insekter.

Det riktigt pirrar i honom att få berätta hur extremt klurig han är. Därför läcker han små fyndiga gåtor på sin blogg och verbalt. De där våpen fattar ju ändå ingenting tänker han och skrockar inombords.
Han är oeuppnåelig i sin enorma klokhet där han tronar över andra människor.

Det är samma grundprocess för njutning som när seriemördare/psykopater driver gäck med polis och lämnar små tecken på en brottsplats eller skriver mystiska brev som förmedlas via media. Eller ur en överdriven vinkel i klass med det som filmatiserats typ Lammen tystnar. De är givetvis inte lika coola och intelligenta som Lecter framställs men samma riddle som han ägnar sig åt mot Foster.

Därför tycker jag det är intressant att läsa mellan meningarna på bloggen, hans förkärlek för symbolspråk, hans visionära meldodramatiska utlägg samt det som han då säger innan mordet.
Han väver alltså in budskap men förbannar sig själv om att han inte lyckas hålla tyst innan julafton där han ska öppna sitt paket. Eller Pandoras ask kanske vore mer träffande..
Man kan tydligt se att ÅK har koll på psykopati samt SM iom det han vinklar in på om det så är hans mer störda bloggilnlägg, trosor som troféer eller att strössla ut villospår - samt de brev han läste upp om Beatricer eller detta med att han påstår sig ha kontakt med Kims själ.
Jacob misstror PM till fullo och nämner till och med att han tror han sitter och tar det som a walk in the park och driver gäck med rättsväsendet.

Det här störda beteendet får mig också att tro att han har mer i bagaget - vad tusan nu det ska vara. Hur som haver har han sån grav hybris som inte ses så ofta och därav kan han ha höga PCL-r poäng. Förutom allt annat som krävs för en skattning givetvis och det indikerar hans RPU.
Senast redigerad av develi 2018-08-30 kl. 06:15.
Citera
2018-08-30, 06:50
Medlem
Citat:
Sälja? Är inte det en ganska horribel tanke, att sälja denna ubåt där ett bestialiskt, sexualsadistiskt tortyrmord och styckning skett? Där en kvinna torterats till döds. Slaktats av Sadist-Madsen? Tror du att Kims pojkvän skulle vilja ha några skadeståndspengar från en försäljning av denna ondskans slaktarbod i form av en ubåt?
Och, vem skulle vilja stiga ner i helvetets kammare och ta en åktur? Mördarsadisternas allmänna tortyrförening & sällskap, eller?
Nej, totalförstör denna djävulusiska mordplats. Vore att grovt dra vanära över Kims minne, en allvarlig kränkning av offret och hennes anhöriga om helvetesubåten skulle tas i bruk igen.
Fy fan, mår illa bara jag tänker tanken.

Det finns säkert flera mördargroupies som skulle kunna tänka sig det. De tycks ju tända på samma sorts saker.

Man river inte heller ner höghus om det har skett ett mord i någon av lägenheterna. Och det finns inte tomma lägenheter lite här och var som inte blir sålda därför att någon har dött i den lägenheten.
Citera
2018-08-30, 07:00
Medlem
Citat:

PM skulle inte få några pengar vid en ev försäljning av ubåten. Den ägs till 75% av ett norskt bolag och till 25% av hans agent. De är öht inte intresserade av att få den tillbaka.
Citera
2018-08-30, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag är säker på att Madsen har filmat hela övergreppen med tortyr och halsskärning av Kim. Hade han nån möjlighet att skicka filmen till någon krypterad sida med sin/sina mobiltelefoner?

Det är, vad som framkommit i livereferaten, bara vid 1 tillfälle PMs telefon har haft kontakt med nätet.
Klokken 23.22 er Peter Madsens telefon på internettet.
- Men vi kan ikke se en position for det, siger anklageren.
- Hvad kan man reelt se ud af det. Hvor lang er den forbindelse til internettet?, bryder forsvareren ind og påpeger, at det jo kan være sket automatisk og ikke er en aktiv internetaktivitet.
- Jeg kan bare konstatere, at der er en internetforbindelse klokken 23.22, svarer anklageren.

Kl 23.25 skickar han sedan SMSet till exfrun S. Jag har svårt att tro att han haft tillgång till annan (för polis/åkl) hemlig telefon.

Jag har följt en dansk tråd om fallet:
http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=39&t=8551&sid=185468deb68ef6fc3cc6 931921c2f9c3&start=2355
Där diskuteras bl a mobiltäckningen i Öresund, uppladdningstider för datatrafik etc, du kan söka i den tråden.
Citera
2018-08-30, 08:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
PM skulle inte få några pengar vid en ev försäljning av ubåten. Den ägs till 75% av ett norskt bolag och till 25% av hans agent. De är öht inte intresserade av att få den tillbaka.
Nej och det säger sig självt, förutom att vara som ett ondskefullt monument över hemskheterna, osmakligt och oetiskt:
Ubåten kan inte göras ren med tanke på dess ytor. Som ÅK betonat så innehåller den blod och vävnad.
Sen ser jag en annan risk dvs att den används i nåt morbid sammanhang om den hamnar i fel händer som nåt serial killer memorabilia (vad det nu kan heta på svenska..).
Citera
2018-08-30, 10:01
Medlem
Citat:

Konstnärssällskapet skulle kunna vara intresserade av den? De skulle kunna ordna happenings kring den och skänka pengarna till Kim:s minnesfond.

Ungefär som man ordnar galor till förmån för AIDS-sjuka eller andra som har drabbats av något hemskt.
Citera
2018-08-30, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Konstnärssällskapet skulle kunna vara intresserade av den? De skulle kunna ordna happenings kring den och skänka pengarna till Kim:s minnesfond.

Ungefär som man ordnar galor till förmån för AIDS-sjuka eller andra som har drabbats av något hemskt.

Är du totalt oemottaglig för fakta ang ubåten? Ägarna VILL INTE ha den tillbaka. Punkt.
Citera
2018-08-30, 14:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Är du totalt oemottaglig för fakta ang ubåten? Ägarna VILL INTE ha den tillbaka. Punkt.
Hahahaha, helt pantad. Det är liksom inget att spekulera kring om den ska användas till nåt jippo. Det framkom med all tydlighet att ägarna vill att den ska förstöras. Skriftligt dokument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in