2018-08-30, 17:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jo det kan nog bli spännande, vem som nitar kräket först. Upplopp och storbråk i Sundsvall )
Vem som helst får komma, man kan betala entré.

Du tror inte att det finns någon möjlighet
att HD är den som mördare LW?
Citera
2018-08-30, 17:15
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så kan det vara. Om mordet inte innebar någon blodutgjutelse så är frågan inte aktuell för utredarna, annat än kontroll av hans historia. Då sa han detta utan vetskap om hur mordet gick till.

Jag har farit i tankarna att ett par droppar inte är ett bevis för mordet, men kan vara ett tecken på en misshandel i SD:s hem.
Detta bortser jag ifrån, då hon anmälde bilincidenten.

Jag har även en reservation att uppgiften är felaktig eller läckt av en ända källa, som spridit sig bland våra vänner och även in i polishuset. Det är ju ingen nyhet att det finns geocachade poliser.

Men OM SD är skyldig och mordet innehöll blodsutgjutelse, vart landar vi då? Jag tror att han skulle suttit inne på sannolika skäl.

Det måste bekräftas att det är hennes blod. Dessutom behöver åklagaren redovisa ett troligt skede på hur blodet kommit dit. Med andra ord; det skulle förmodligen inte räcka med att SD har svårt för att förklara bloduppkomsten på ett realistiskt sätt, för att kunna bli häktad på sannolika skäl.
Citera
2018-08-30, 17:18
Medlem
Citat:
Vad vill du ha sagt med detta?
Tolkar inte du SD som skyldig på dom indicier du valt att tro på?

Jag skulle med detta vilja påpeka att det finns flera indicier som pekar mot SD, men hittills inga som pekar i en annan riktning
Citera
2018-08-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du tror inte att det finns någon möjlighet
att HD är den som mördare LW?

Jo möjligheten finns förvisso, men bedömer den som väldigt liten. Vi har inte några indikationer på att hon har hetsigt humör och tar till våld, i motsats till SD.
Mera troligt isåfall att hon var med och var den som skrek, men det tror jag inte på heller. Ett skrik i dödsångest är nog bara det...
Citera
2018-08-30, 17:27
Medlem
Citat:
Jag har förstått att LW sagt så till dig och att hon inte ville ha med karlar att göra mer på ett tag? (Det är en fråga jag har till dig, om jag tolkat dig rätt).

Nja ordagrant så sa hon att hon tyckte karlar var jobbiga och krångliga, och att hon inte letade efter något förhållande.
Skulle hon snubbla på Mr right så visst, men hon letade inte och var inte på några dajtingsajter.
Citera
2018-08-30, 17:39
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Nja ordagrant så sa hon att hon tyckte karlar var jobbiga och krångliga, och att hon inte letade efter något förhållande.
Skulle hon snubbla på Mr right så visst, men hon letade inte och var inte på några dajtingsajter.

Pratade LW någon gång om sin relation till HD?
Citera
2018-08-30, 17:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Jag tror inte hon menade att de är jobbiga och krångliga som att de var dåliga. Utan snarare att det är jobbigt att hålla dem undan. Som kvinna är det något man säger att man inte är redo för ett förhållande för att man inte vill såra alla stackars fina män som är intresserade av en.

Det är det som är det jobbiga och krångliga att ha med karlar att göra.
Citera
2018-08-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Pratade LW någon gång om sin relation till HD?

Nej aldrig, inte heller om SD
Citera
2018-08-30, 17:52
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror inte hon menade att de är jobbiga och krångliga som att de var dåliga. Utan snarare att det är jobbigt att hålla dem undan. Som kvinna är det något man säger att man inte är redo för ett förhållande för att man inte vill såra alla stackars fina män som är intresserade av en.

Det är det som är det jobbiga och krångliga att ha med karlar att göra.

Det är ju hur du ser på saken, eller hur? Att du tycker som du gör betyder inte att Lena tyckte likadant.
Citera
2018-08-30, 17:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det är ju hur du ser på saken, eller hur? Att du tycker som du gör betyder inte att Lena tyckte likadant.

Jag har väl rätt att skriva vad jag tror vilket är exakt vad jag började med att skriva i inlägget.
Förstår inte varför du ska hoppa på en direkt bara för det. Inser inte vikten av att göra så här mot andra skribenter? Alla har rätt att skriva sina tankar och åsikter utan sådana här påhopp.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-30 kl. 18:02. Anledning: Rätta stavfel som gjordes i första inlägg pga ledsenhet
Citera
2018-08-30, 17:57
Medlem
Det här att SD efterloggat "Nordsjö" cacher med datum 30/3 och skriver att han loggade dem med LW kan inte stämma. Det är säkert någon historia han hittar på för att dölja/ förklara besvärande saker.
Hon har inte loggat dessa, det skulle hon ha gjort på 1,5 månad, galen cachare som hon var.
Ville hon inte att det skulle synas att hon varit med SD hade hon kunnat skriva annat datum och skriva "Så skönt att vara själv på isen idag"

25-26/3 loggade LW i Stockholm, sedan ingen logg förrens 2/4 då i Örebro.

Så varför ljuger SD om det, 30/3 är dessutom en fredag, smet han från jobbet och hon också?
Nej det är en lögn i mina ögon, allt som sagts och hörts är att LW blockat SD och inte ville ha någon kontakt alls med honom.

Ni som inte känner LW, hon hade garanterat loggat dessa cacher om hon hade tagit dom! Ni som känner henne vet att hon skulle gjort det.
Citera
2018-08-30, 18:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det här att SD efterloggat "Nordsjö" cacher med datum 30/3 och skriver att han loggade dem med LW kan inte stämma. Det är säkert någon historia han hittar på för att dölja/ förklara besvärande saker.
Hon har inte loggat dessa, det skulle hon ha gjort på 1,5 månad, galen cachare som hon var.
Ville hon inte att det skulle synas att hon varit med SD hade hon kunnat skriva annat datum och skriva "Så skönt att vara själv på isen idag"

25-26/3 loggade LW i Stockholm, sedan ingen logg förrens 2/4 då i Örebro.

Så varför ljuger SD om det, 30/3 är dessutom en fredag, smet han från jobbet och hon också?
Nej det är en lögn i mina ögon, allt som sagts och hörts är att LW blockat SD och inte ville ha någon kontakt alls med honom.

Ni som inte känner LW, hon hade garanterat loggat dessa cacher om hon hade tagit dom! Ni som känner henne vet att hon skulle gjort det.

Det förklarar också upprördheten när jag postade ett foto
på ett pensinärspar som SD fikade hos den 30/3
och föreslog att polisen skulle fråga dem om LW var med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in