2018-08-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag noterar återigen att man inte får svar på en sådan fråga. Slutsatsen är att det inte finns några indicier på någon annan GM, bara teorier och spekulationer.
Vad man tolkar som indicie eller vill avfärda som spekulation är väl upp till var och en. Du har inte tolkningsföreträde i olika frågor.

Jag spekulerar och har teorier i olika GM och händelseförlopp. Dessa har olika indiciekedjor som man kan förankra i dom olika uppgifter som flödar.
Du har bara en - SD är skyldig.
Jag respektera din åsikt och tro. Jag respekterar även andras filosofier, om så det skulle vara UFO, men jag tror inte på det själv.
Citera
2018-08-30, 15:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nejdå det räcker med två indicier. Eller en, vadsomhelst förutom spekulation.
Det här med att han skall ha pekat ut en plats hemma hos sig själv där han menade att LW:s blod skulle kunna finnas måste man väl i alla fall uppfatta som ett indicium (såvida han inte har en riktigt bra förklaring till hur det skulle ha hamnat där då förstås).
Senast redigerad av Draifos 2018-08-30 kl. 15:44.
Citera
2018-08-30, 15:31
Medlem
Citat:
Då måste han ha låtit det vara kvar länge för uppgifterna gör ju gällande att de bröt helt 2017.
Hos mig torkar man upp blod, hur är det hos er?

Låter väldigt mycket som en bortförklaring alá Madsen
Jag har förstått att LW sagt så till dig och att hon inte ville ha med karlar att göra mer på ett tag? (Det är en fråga jag har till dig, om jag tolkat dig rätt).
Citera
2018-08-30, 15:32
Medlem
Citat:
Nejdå det räcker med två indicier. Eller en, vadsomhelst förutom spekulation.
Vad är det som en indicie räcker till enligt dig?
Citera
2018-08-30, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad man tolkar som indicie eller vill avfärda som spekulation är väl upp till var och en. Du har inte tolkningsföreträde i olika frågor.

Jag spekulerar och har teorier i olika GM och händelseförlopp. Dessa har olika indiciekedjor som man kan förankra i dom olika uppgifter som flödar.
Du har bara en - SD är skyldig.
Jag respektera din åsikt och tro. Jag respekterar även andras filosofier, om så det skulle vara UFO, men jag tror inte på det själv.

Alltså inga indicier.
Jag tolkar ingenting, men här kommer en förklaring så du vet vad vi pratar om

"Indicium är en juridisk term för vissa omständigheter som är svagare än ett faktum, men ändå kan leda till att en anklagad i ett brottmål kan frias eller fällas. Tillsammans kan flera indicier användas för att styrka ett påstående, men är dock aldrig lika starkt som ett bevis.

I svensk rätt har indicium som särskild fackterm haft betydelse så länge som den legala bevisteorin gällde. Denna innebar att lagen stadgade regler som angav förutsättningar för så kallat "fullt bevis" (till exempel att två samstämmiga vittnesutsagor utgör fullt bevis).

När full bevisning inte kunde presteras utgjorde omständigheter och fakta indicier, som exempelvis kunde medföra att en tilltalad dömdes skyldig till brott. Genom den nya rättegångsbalkens införande av domstolars fria bevisprövning bortföll skälen för att i Sverige fortsättningsvis skilja mellan processuella bevis och indicier."
Citera
2018-08-30, 15:42
Medlem
Citat:
Alltså inga indicier.
Jag tolkar ingenting, men här kommer en förklaring så du vet vad vi pratar om

"Indicium är en juridisk term för vissa omständigheter som är svagare än ett faktum, men ändå kan leda till att en anklagad i ett brottmål kan frias eller fällas. Tillsammans kan flera indicier användas för att styrka ett påstående, men är dock aldrig lika starkt som ett bevis.

I svensk rätt har indicium som särskild fackterm haft betydelse så länge som den legala bevisteorin gällde. Denna innebar att lagen stadgade regler som angav förutsättningar för så kallat "fullt bevis" (till exempel att två samstämmiga vittnesutsagor utgör fullt bevis).

När full bevisning inte kunde presteras utgjorde omständigheter och fakta indicier, som exempelvis kunde medföra att en tilltalad dömdes skyldig till brott. Genom den nya rättegångsbalkens införande av domstolars fria bevisprövning bortföll skälen för att i Sverige fortsättningsvis skilja mellan processuella bevis och indicier."
Vad vill du ha sagt med detta?
Tolkar inte du SD som skyldig på dom indicier du valt att tro på?
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-08-30 kl. 15:44. Anledning: Fetning
Citera
2018-08-30, 15:44
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det här med att han skall ha pekat ut en plats hemma hos sig själv där LW:s blod kunde finnas uppfattar i alla fall jag som ett indicium (såvida han inte har en riktigt bra förklaring till hur det skulle ha hamnat där då förstås).

Då gäller det att blodbilden (om polis hittat blod eller spår av det) stämmer överens med hans förklaring. Men om SD torkat bort blodet, ja då blir det svårt för polisen att utröna på vilket sätt blodet hamnat där. Utsmetat blod är svårt att göra en blodbildsanalys på. Något som blir väsentligt också är huruvida mängden blod stämmer överens med SD:s förklaring, och var och när blodet kom dit. Det blir många frågor som SD ska svara på.
Citera
2018-08-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Då gäller det att blodbilden (om polis hittat blod eller spår av det) stämmer överens med hans förklaring. Men om SD torkat bort blodet, ja då blir det svårt för polisen att utröna på vilket sätt blodet hamnat där. Utsmetat blod är svårt att göra en blodbildsanalys på. Något som blir väsentligt också är huruvida mängden blod stämmer överens med SD:s förklaring, och var och när blodet kom dit. Det blir många frågor som SD ska svara på.
Frågor som han nog redan svarat på i oändlighet (kors- och motfrågor). Skulle det det finnas tveksamheter i den sakfrågan skulle han sitta på sannolika nu, tror inte ni det?
Citera
2018-08-30, 15:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja, skulle man faktiskt ha hittat blod så borde det vara enklare att göra en sådan bedömning. Hittade man däremot inget blod där så blir det mer svårbedömt. Då skulle det här mycket väl kunna vara den uppgift som gjorde att åklagaren och tingsrätten gjorde olika bedömningar.
Citera
2018-08-30, 15:59
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Eftersom man inte läser minut för minut och sedan när man försöker komma ikapp så läser man bara ett par inlägg på varje sida och se vad dagens pajkastning handlar om så är det lätt att missa saker.

Nu såg jag till min förfäran att någon/några spekulerar i att jag hotat någon via PM? Dessa snurrar PM om mina...SUCK!
Jag har inte ens varit i närheten av att hota någon, eller ens vara otrevlig i tonen (vill jag hävda). Vad dessa anonyma fegisar och falskspridare är ute efter vet jag inte, kan inte ens ana det.
Jag har bett moderatorn titta på mina PM och inlägg. Hoppas att hen kan/vill berätta sanningshalten i dessa rykten.

Vad gäller det avstängda bäret, så vet jag inget. Läste egentligen bara några inlägg av denna och kommenterade att ta det lugnt i ett, sedan har jag inte ägnat någon uppmärksamhet vad hen skriver (läser dom alltså inte ens). Jag fick intrycket att det var ett barn som skrev, sorgligt nog.

Vad gäller att jag har skrivit nått och ändrat mig? Jag har vid några tillfällen kraftfullt markerat att jag vill vet vad den sakfrågan rör, men då har man tystnat. Så lågt att inte stå upp utan bara spridda dynga.
Ta inte upp nu att jag ena dagen håller mest SD som GM och sedan omvärderar och tar ned honom från första platsen. Det är ett kritiskt tänkande och omvärderingar som jag gör hela tiden och även sagt så.
Om ni som håller SD som skyldig till mordet till 100% och en annan erkänner och blir dömd, ändrar inte ni era inställning då ens? Vad jag tror beror ju på vad man får in för data.

Min partner har skrivit 6-7st inlägg medan jag lagat mat, men detta var i början av tråden. Nu läser hen inte denna tråd ens (jag återberättar lite ibland dock).

I övrigt så tycker jag att fokus bör ligga på händelseförlopp, bevis och fakta vi vet OM mordet.

Att kolla dina PM kommer inte att ge något, vilket du såklart vet. Hoten är skickade från ett annat konto.
Strategin att förneka all inblandning från det här kontot har ni ju själva presenterat.
Citera
2018-08-30, 15:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Frågor som han nog redan svarat på i oändlighet (kors- och motfrågor). Skulle det det finnas tveksamheter i den sakfrågan skulle han sitta på sannolika nu, tror inte ni det?

Ditt mantra som du grundar hans
oskuld på?
Citera
2018-08-30, 16:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Att kolla dina PM kommer inte att ge något, vilket du såklart vet. Hoten är skickade från ett annat konto.
Strategin att förneka all inblandning från det här kontot har ni ju själva presenterat.

Hur vet man att de andra konton inte ljuger när de blandar in EGT konto i hoten också då?
Vi kan bara vara säkra på hot från EGT om det kommer från just det kontot. Eller jag förstår faktiskt inte riktigt hur ni kan vara säkra på att EGT är inblandad? Förklara gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in