Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Så du har gått från moraltant till lärarinna.
Ärligt talat - vad fan svamlar du om?
Helt ovidkommande dravel i sammanhanget.
On topic:
Jag ämnar börja med ett par frågor.
Jag börjar med sjukskrivning, dvs vad/vem du baserar uppgiften på eftersom jag inte läst ett dugg i tråden men är strax klar med FUP. Eftersom det sen står om snortande så kan vi ta det i samma veva. Jag ser det som betydligt enklare att ta del för del eftersom det är ett gytter av separata ämnen du skriver om.
Edit.
Vi kan ta det som tema och börjar med "missbrukar-Lotta" - den där som missbrukar droger samt välfärdssystem.
Sidhänvisningar och aktbilagor i FUPet får du serva dig själv med.
Det finns flera vittnesmål om Lottas kokainsnortande, både från väninnor, en såg Lotta hög på en fest och tyckte det var obehagligt. Från systern faktisk(!) - Lotta hade berättat i telefonen om ett kokaintillfälle, och i Lottas bevarade sms. Oaktat Martins vittnesmål i rätten om gemensamt snortande varje kväll de umgicks.
Hade hon avslöjats och dömts för detta knarkande hade hennes jobb på skolan varit rökt.
Lotta uppgav för sjukskrivande samtalsterapeut och läkare att hon var helt orkeslös, inte orkade med något. Hon uppgav också att hon haft en våldsam relation med en man, men att detta nu var avslutat, men att hon var fortfarande så orkeslös.
I verkligheten satt Martin och väntade på henne efter detta besök och de drog såsmåningom iväg för hårdträning på gymmet. Hon hade/skulle bl a köpa anabola av Martin för att "deffa" sin kropp.
Ha då i minnet att Lotta och Martin under denna tid också försökte bli gravida, Lotta trodde till och med att hon var det ett kort tag.
FUP inkl alla sms ger onekligen en helt annan bild av den soppa som föregick dödsmisshandeln av Lotta, än vad anhöriga och medier försökt påskina. Precis som uppgifterna om vad som hände efter den enda gången Lotta gick till polisen på kvällen 25/5. Påstådda uppgifter som inte stämmer med FUP men som anhöriga nu försöker ha som underlag till sitt miljonskadeståndskrav på svenska staten.
Hoppas att man noggrant granskar alla föreliggande fakta och att anhörigs misslyckade chansning till miljonvinsten, framöver tvingar dem att själva betala alla rättegångskostnaderna i sammanhanget, även motpartens.