2018-08-30, 09:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Märkligt hur du som kvinnoförsvarare insisterar att kalla dem för slampor och horor..

Intressant också hur du målar upp en bild som liknar boken ”Gömda” - men som vi alla nu vet inte var någon ”sann historia”, utan ett politiskt projekt som togs upp även i riksdagen.

Nu har Lottas syster försökt med samma sak – det magert resultat. Under dessa internettider går det inte längre att ljuga fritt utan att allmänheten skulle ha möjlighet att kontrollera fakta.

I FUP kan var och en läsa att den storyn som du kokade ihop stämmer dåligt med verkligheten.
Som sagt. Förutsägbar var ordet, Bull.
Halmgubben är du väl medveten om att jag fullständigt tröttnat på som debattstil.

Jag har klargjort att gällande anstaltshora så skrev jag invektiv samtidigt - så du kan elda upp dina töntiga halmgubbar, du framstår endast som patetisk och att du saknar argument.

En debatt med dig intresserar mig inte öht. Du ger inget intellektuellt utbyte.
Citera
2018-08-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Som sagt. Förutsägbar var ordet, Bull.
Halmgubben är du väl medveten om att jag fullständigt tröttnat på som debattstil.

Jag har klargjort att gällande anstaltshora så skrev jag invektiv samtidigt - så du kan elda upp dina töntiga halmgubbar, du framstår endast som patetisk och att du saknar argument.

En debatt med dig intresserar mig inte öht. Du ger inget intellektuellt utbyte.

Det är dina egna tankar om dessa kvinnor som du försöker projicera på oss andra - utan framgång.

Det är du som försöker förklara för oss andra att den som en gång har agerat "anstallthora" inte behöver vara det för resten av sitt liv, men att omgivningen fortfarande ser henne som sådan.

Problemet med den beskrivningen är att ingen av oss - bara du - ser dessa kvinnor som horor och slampor. Det är troligtvis din egna inbilling att ens din omgivning skulle se dem som sådana.

Man är inte en "hora eller en slampa" för att man gifter sig eller är tillsammans med en mördare. Man är bara dum i huvudet, eftersom man tar en fullständigt onödig risk att råka illa ut.
Citera
2018-08-30, 10:16
Medlem
För utsatta kvinnor såsom Lotta kommer det aldrig att finnas något skydd eller någon räddning. I sverige. Det är inte systemet riggat för, snarare att driva rent dagisliknande "kampanjer" - som till sist får den breda massan att bli ännu mera liknöjd.
Parallellfall till Lottas öde kommer att ske igen. Och igen..

Citat:
Det är dina egna taankar om dessa kvinnor som du försöker projicera på oss andra - utan framgång.

Det är du som försöker förklara för oss andra att den som en gång har agerat "anstallthora" inte behöver vara det för resten av sitt liv, men att omgivningen fortfarande ser henne som sådan.

Problemet med den beskrivningen är att ingen av oss - bara du - ser dessa kvinnor som horor och slampor. Det är troligtvis din egna inbilling att ens din omgivning skulle se dem som sådana.

Man är inte en "hora eller en slampa" för att man gifter sig eller är tillsammans med en mördare. Man är bara dum i huvudet, eftersom man tar en fullständigt onödig risk att råka illa ut.
Citera
2018-08-30, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
För utsatta kvinnor såsom Lotta kommer det aldrig att finnas något skydd eller någon räddning. I sverige. Det är inte systemet riggat för, snarare att driva rent dagisliknande "kampanjer" - som till sist får den breda massan att bli ännu mera liknöjd.
Parallellfall till Lottas öde kommer att ske igen. Och igen..

Lotta tackade ju nej till den hjälp hon erbjöds. Så det är oärligt att påstå att hon inte "fick" någon hjälp. Fick - men tog inte emot.

Så länge vissa kvinnor tycker att det är spännande att umgås med personlighetsstörda mördare och kåkfarare kommer vi också att kunna läsa i tidningar om liknande fall.
Citera
2018-08-30, 10:29
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Nämen, då tror jag att jag ska fortsätta på det spåret - i samma anda som dig, din lögnhals.
Att leka moraltant passar dig inte.

För övrigt har jag klargjort vad jag anser att utfallet hade blivit - oavsett om han hade tur att domen hunnit vinna laga kraft.

1. det är rätt lågt att börja kalla någon för lögnhals utan exempel eller källhänvisning, bara för att ens egna argument tryter.
2. Det heter i samma anda "som du" - inte "som dig"
3. vad som passar mig eller inte har du ingen aning om.
4. det är helt ointressant vad du tycker att en tretton år gammal dom mot Martin skulle utmynnat i.
Det blev inte så. Han är inte pedofil eller massmördare heller för att du tycker han skulle fått en dom för det.

Hans belastningsregister innehöll 13 avsnitt med domar, han hade spenderat 12 år av sina 33 i fängelse, redan när Lotta tyckte han var en bra pappakansdidat till hennes barn.

Om han hade dolt dessa omständigheter, mörkat att han var villkorligt frigiven för misshandel av sin tidigare kvinna, om han hade smugit med sitt missbruk och låtsas att han var något annat, hade Lotta varit lurad. Det var hon inte. Hon visste mycket väl också att han fortfarande slog kvinnor.

Håll dig till topik och fakta ska du se att debatten hålls ovan för gyttjan.
Citera
2018-08-30, 10:37
Medlem
Citat:
Lotta tackade ju nej till den hjälp hon erbjöds. Så det är oärligt att påstå att hon inte "fick" någon hjälp. Fick - men tog inte emot.

Så länge vissa kvinnor tycker att det är spännande att umgås med personlighetsstörda mördare och kåkfarare kommer vi också att kunna läsa i tidningar om liknande fall.
Eller annorlunda uttryckt:
Så länge som (vissa) kvinnor tycker det är viktigare att komma över spermier, än att värna om sitt eget välbefinnande, så upprepas sådana här hårresande skräckhistorier.
Och kostar skattebetalarna en jäddlans massa pengar....
Citera
2018-08-30, 11:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
De här är nämligen vid sina sinnens fulla bruk. Med det menas att de gör medvetna val, är fullt medvetna om vad de gör.

Citat:
Detsamma kan man säga om kvinnorna.

Det är exakt här argumentationen hakar upp sig.
Egna val och eget ansvar anser vissa inte gäller för kvinnor som Lotta.
Bara för männen. Kvinnorna är styrda mähän.
Senast redigerad av Solglittret 2018-08-30 kl. 11:37.
Citera
2018-08-30, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Eller annorlunda uttryckt:
Så länge som (vissa) kvinnor tycker det är viktigare att komma över spermier, än att värna om sitt eget välbefinnande, så upprepas sådana här hårresande skräckhistorier.
Och kostar skattebetalarna en jäddlans massa pengar....

Peter Lundins exfruar uttryckte det som så att de blev ”sexuellt besatta” av Peter när de såg honom i tv:n.
Men det accepterar inte debattörerna här på nätet utan enligt dem har tjejerna blivit ”manipulerade” av Peter. Troligtvis genom tv-rutan..

Av någon anledning duger inte vanliga spermier för dessa kvinnor utan det måste vara spermier från kvinnomördare. Först då blir de besatta..

Lotta hade tillgång till Per:s spermier och Mariann till sin sambos spermier – men det fattades tydligen något i dessa.
Senast redigerad av sno 2018-08-30 kl. 11:25.
Citera
2018-08-30, 12:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
1. det är rätt lågt att börja kalla någon för lögnhals utan exempel eller källhänvisning, bara för att ens egna argument tryter.
2. Det heter i samma anda "som du" - inte "som dig"
3. vad som passar mig eller inte har du ingen aning om.
4. det är helt ointressant vad du tycker att en tretton år gammal dom mot Martin skulle utmynnat i.
Det blev inte så. Han är inte pedofil eller massmördare heller för att du tycker han skulle fått en dom för det.

Hans belastningsregister innehöll 13 avsnitt med domar, han hade spenderat 12 år av sina 33 i fängelse, redan när Lotta tyckte han var en bra pappakansdidat till hennes barn.

Om han hade dolt dessa omständigheter, mörkat att han var villkorligt frigiven för misshandel av sin tidigare kvinna, om han hade smugit med sitt missbruk och låtsas att han var något annat, hade Lotta varit lurad. Det var hon inte. Hon visste mycket väl också att han fortfarande slog kvinnor.

Håll dig till topik och fakta ska du se att debatten hålls ovan för gyttjan.
Så du har gått från moraltant till lärarinna.
Ärligt talat - vad fan svamlar du om?
Helt ovidkommande dravel i sammanhanget.

On topic:
Jag ämnar börja med ett par frågor.
Jag börjar med sjukskrivning, dvs vad/vem du baserar uppgiften på eftersom jag inte läst ett dugg i tråden men är strax klar med FUP. Eftersom det sen står om snortande så kan vi ta det i samma veva. Jag ser det som betydligt enklare att ta del för del eftersom det är ett gytter av separata ämnen du skriver om.
Citat:
Lotta satte inga gränser för Martin. Tvärt om hon deltog i hans fester och kokainsnortande, hon köpte anabola av honom, umgicks med honom när både hon och han var höga på kokain. Hon lämnade felaktiga uppgifter till sjukvården för att bli sjukskriven och kunna spendera den tiden med Martin bl a på gym.
Edit.
Vi kan ta det som tema och börjar med "missbrukar-Lotta" - den där som missbrukar droger samt välfärdssystem.
Senast redigerad av develi 2018-08-30 kl. 12:45.
Citera
2018-08-30, 13:09
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Så du har gått från moraltant till lärarinna.
Ärligt talat - vad fan svamlar du om?
Helt ovidkommande dravel i sammanhanget.

On topic:
Jag ämnar börja med ett par frågor.
Jag börjar med sjukskrivning, dvs vad/vem du baserar uppgiften på eftersom jag inte läst ett dugg i tråden men är strax klar med FUP. Eftersom det sen står om snortande så kan vi ta det i samma veva. Jag ser det som betydligt enklare att ta del för del eftersom det är ett gytter av separata ämnen du skriver om.

Edit.
Vi kan ta det som tema och börjar med "missbrukar-Lotta" - den där som missbrukar droger samt välfärdssystem.

Sidhänvisningar och aktbilagor i FUPet får du serva dig själv med.

Det finns flera vittnesmål om Lottas kokainsnortande, både från väninnor, en såg Lotta hög på en fest och tyckte det var obehagligt. Från systern faktisk(!) - Lotta hade berättat i telefonen om ett kokaintillfälle, och i Lottas bevarade sms. Oaktat Martins vittnesmål i rätten om gemensamt snortande varje kväll de umgicks.
Hade hon avslöjats och dömts för detta knarkande hade hennes jobb på skolan varit rökt.

Lotta uppgav för sjukskrivande samtalsterapeut och läkare att hon var helt orkeslös, inte orkade med något. Hon uppgav också att hon haft en våldsam relation med en man, men att detta nu var avslutat, men att hon var fortfarande så orkeslös.
I verkligheten satt Martin och väntade på henne efter detta besök och de drog såsmåningom iväg för hårdträning på gymmet. Hon hade/skulle bl a köpa anabola av Martin för att "deffa" sin kropp.

Ha då i minnet att Lotta och Martin under denna tid också försökte bli gravida, Lotta trodde till och med att hon var det ett kort tag.

FUP inkl alla sms ger onekligen en helt annan bild av den soppa som föregick dödsmisshandeln av Lotta, än vad anhöriga och medier försökt påskina. Precis som uppgifterna om vad som hände efter den enda gången Lotta gick till polisen på kvällen 25/5. Påstådda uppgifter som inte stämmer med FUP men som anhöriga nu försöker ha som underlag till sitt miljonskadeståndskrav på svenska staten.

Hoppas att man noggrant granskar alla föreliggande fakta och att anhörigs misslyckade chansning till miljonvinsten, framöver tvingar dem att själva betala alla rättegångskostnaderna i sammanhanget, även motpartens.
Citera
2018-08-30, 13:34
Medlem
Citat:
Men för sjutton - om någon ligger på sjukhus för misshandel och avlider ex av en cancertumör efter ett antal månader - har misshandeln inte orsakat vederbörandes död.
Det måste väl till och med du begripa?

Den unge mannen avled efter många månader på sjukhus, jag vet inget om hans misshandelsskador eller om han var en ”grönsak”. Inte heller vad hans dödsorsak var eller om denna var en följd av misshandeln. I ett dödsorsaksintyg framgår om döden kan ha orsakats av någon utomstående. Har detta negerats i dödsorsaksintyget, kan ingen dömas.

Mycket talar för att Martins förbannade våld gjorde så att den unge, för Martin, okände stackars mannen dog. Men varken Martin eller någon annan är dömd för att ha förorsakat hans död.
Och det är ju det frågan gällde.

Det är ju bara att läsa HR-domen, sid 41, så jag fattar inte vad du tramsar om:

Förutom straffet på ett års fängelse i den tidigare ännu inte verkställda domen, fick
nu Martin Jonsson påföljden ytterligare åtta års fängelse. Det allvarligast skadade
brottsoffret kom sedan att avlida pga. sina skador
.
Citera
2018-08-30, 14:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Psykopat kallar han sig själv och har sedan tidigare störningen antisocial personlighetsstörning. (FU) Grov ADHD också.
Nej, han dömdes innan killen han mosade huvudet på avled. Killen blev en grönsak och låg på sjukhus, Martin dömdes alltså och sen avled killen. Så det är mord men inte rent juridiskt kan man säga.

"Patienten berättar att han som 18-åring slagit ihjäl en annan person. Suttit i fängelse i tre år för detta, kommit ut ett halvår sedan begått nya brott och blivit fängslad ånyo fyra år."
Ur FUP, akutjournal beroendeakuten, läkarant.

Sen står det: "Uppger att han mördat två personer" den 1 juni.
Han verkar röra något med ålder och domar men det händer väl så lätt när det är så många sönderslagna offer med samma övervåld mot huvudet. Han verkar inte ha nåt emot att man pratar om tidigare domslut som mord.

Hur som haver. Det lär väl ha diskuterats i tråden men 2 juni 2016 vill han tydligen bli inlagd för nedtrappning av benso. När han hänvisas vidare till öppenvården så får han ett rejält vredesutbrott Martin Style:

"Pat uppmanar undertecknad att ringa hans övervakare för att höra hur farlig han är. Samt påtalar flera gånger under samtalet att han har dödat människor, suttit inne i 12 år av sitt liv. Kräver på slutet av samtalet att få namn och adress på all vårdpersonal i rummet samt väktarna ute i korridoren. Säger att han och hans bröder ska söka upp undertecknad och övrig vårdpersonal utanför sjukhuset. Säger "Stockholm är inte så stort".

"Bedömning: Således en 33-årig man med mycket hög våldsrisk (..)" undertecknad bedömer pat ej vara LPT-mässig."

"Åtgärd: Pat hänvisas till RPÖV för poliklinisk uttrappning av bensodiazepiner, vilket pat avböjer. Erbjuder även att få med Zyprexa hem för att lugna ner sig. Avböjer även det."

Han tolkas vara ute efter benso och inte paranoid när han "påtalar en tidigare känsla av att någon gömt sig i garderoben" samt beskrivs i inledningen under psykiskt status bl.a som "lite lätt uppvarvad kopplat till ADHD-diagnos" samt "påtalar våld mot andra".

Jahapp. Vad krävs för inläggning? Medhavd motorsåg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in