2018-08-30, 11:56
Medlem
Man kan ju tycka att att nyheten(egentligen ingen nyhet) om att nazityngel kandiderar på SD:S mandat och åter blir SD:s ansikte utåt borde påverka negativt, åtminstone av väljare med Sveriges bästa framför ögonen. Nu lär ju nte SD få något inflytande men ändå, trenden med Sverigefinetlga nynazter finns trots allt som ett gift i samhället även om Säpo inte anser att dom utgör ett hot mot rikets säkerhet.
SD klarar nog inte att blir ett rumsrent parti om man inte tar tydligare avstånd från dessa samhällsomstörtande element av terrorgrupperingar som ju typ NMR utgör och samtidigt städar upp i partitoppen. Annars framstår man ju indirekt som ett Sverigefientligt parti.
Citera
2018-08-30, 12:16
Medlem
Själv tänker jag för tredje gången protest-rösta på SD p.g.a. hur "mitt" tidigare parti, Moderaterna, har misskött bl.a. invandrarpolitiken. Men det är även en protest mot såväl den vänstervridna rapporteringen i media som den politiska korrektheten som råder bland alla kulturpersonligheter och andra som alltid ser till att låta sin röst bli hörd.

Skulle jag bli uppringd av något opinionsinstitut skulle jag vägra uppge partitillhörighet.
Skulle jag däremot vara säker på att det forum jag svarade i garanterade min anonymitet
skulle jag inte tveka att uppge SD. Detta gör att SD;s siffror i många mätningar ligger en bra bit
under den verkliga stöd som partiet har.

Därför är jag säker på de mätinstitut som säkerställer anonymitet ligger mycket närmare sanningen när det gäller att spegla opinionen.
Därför tror jag att SD;s siffror idag ligger på minst 22-23 %. Det kan t.o.m. vara ännu högre beroende på vad som händer under den sista veckan före valet.
Citera
2018-08-30, 12:18
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, det kan du ha rätt i. Proteströstandet verkar var utbrett. I alla fall enligt LO:
https://www.di.se/nyheter/lo-manga-medlemmar-protestrostar-pa-sd/
Jag tror att det finns en viss leda vad gäller den här typen av nyheter. Man noterar David Baas bild och att Expressen "hittat" ännu ett mail eller grävt fram info om ännu en kandidat och sedan går man vidare utan att läsa artikeln.
Citera
2018-08-30, 13:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Man kan ju tycka att att nyheten(egentligen ingen nyhet) om att nazityngel kandiderar på SD:S mandat och åter blir SD:s ansikte utåt borde påverka negativt, åtminstone av väljare med Sveriges bästa framför ögonen. Nu lär ju nte SD få något inflytande men ändå, trenden med Sverigefinetlga nynazter finns trots allt som ett gift i samhället även om Säpo inte anser att dom utgör ett hot mot rikets säkerhet.
SD klarar nog inte att blir ett rumsrent parti om man inte tar tydligare avstånd från dessa samhällsomstörtande element av terrorgrupperingar som ju typ NMR utgör och samtidigt städar upp i partitoppen. Annars framstår man ju indirekt som ett Sverigefientligt parti.
SD har tagit tydligt avstånd från rasism,nazism och fascism. Problemet verkar vara att de till inte tillräckligt kollar upp politiska kandidater innan de nominseras. Jag förstår att det inte är det enklaste, tidskrävande etc, men här bör man sätta till de resurser som krävs. Och varför inte låta varje kandidat skriva på ett avtal innan han/hon ställer upp? Om de ljuger om sin bakgrund utgår skadestånd.
Citera
2018-08-30, 13:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror att det finns en viss leda vad gäller den här typen av nyheter. Man noterar David Baas bild och att Expressen "hittat" ännu ett mail eller grävt fram info om ännu en kandidat och sedan går man vidare utan att läsa artikeln.
Helt klart är det så. SD:s väljare räknar säkert med att det finns en och annan "skumrask" i leden, men har överseende med det, med hänsyn till läget i landet. Och det finns ju förövrigt i övriga partier också har vi sett på sista tiden, men kanske av en annan art.
Citera
2018-08-31, 15:49
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Framgången är ett faktum. Den fråga som SD vinner på är skjutningarna och allt relaterat till det. Inte ens om resterande dagar skulle innebära SD-skandaler eller annat som för bort fokus på SD:s frågor skulle det innebära större skillnader. Däremot tror jag inte att alla nytillkomna SD- sympatisörer är helt i linje med partistyrelsens nationalism, något som tycks ligga SD-toppen mycket varmt om hjärtat. Det blir intressant hur de tacklar det i framtiden (dubbelt medborgarskap t.ex.)

Jag har en gammal prognos/ förhoppning på bara 17%, så jag får hålla mig till den. Jag har i vart fall inte lovat att äta upp min hatt etc. Vi hörs.

Gör så du, så säger jag 22-24%

Men du har rätt i att massinvandringens enormt negativa konsekvenser och kriminaliteten med skjutningar, bilbränder, stenkastning, upplopp, våldtäkter, gruppvåldtäkter och alla andra jävligheter som direkt importerats i miljonantal är en faktor som driver svenska folket och väljarna till Sverigedemokraterna.
Citera
2018-08-31, 16:01
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Såna här saker kan nog påverka SD i opinionen en del (kopierar in en del av ett inlägg jag gjorde i en annan tråd):

AFS besökte Syrien - För att prata återvandring.
http://www.friatider.se/afs-bes-kte-syrien-f-r-att-prata-tervandring
Citat:
Mikael Jansson inbjuden av det syriska parlamentet "Det är viktigt att se själv vad som händer i Syrien, eftersom man inte kan lita på media i väst."

Man är alltså inte inröstade som parti i riksdagen än men ändå försöker man redan knyta kontakter för att smidigt kunna påbörja återvandringen när det är dags.

SD har haft 8 år på sig att göra något liknande men det har man inte gjort. Detta är något som är mer konkret än vad SD lyckats uträtta på 8 år och man sitter alltså inte ens i riksdagsen än.

Och så kan man undra om SD kanske blivit inbjudna dom också men avböjt. Då blir ju frågan istället varför har man avböjt? Rimmar illa med snacket om återvandring man har börjat lyfta sedan AfS lanserades.

Startade för övrigt en tråd om detta: (FB) Mikael Jansson, AfS (f.d. SD-partiledare) besöker Syrien

Vidare har vi såna här uttalande som får mig att undra hur det är ställt med SD:
Citat:
SD-ledaren Jimmie Åkesson, som alltså efterträdde Mikael Jansson som partiledare, säger så här till Expressen om Janssons resa:
– Jag vet inte vad han har gjort i Syrien. När man reser till den typen av länder ska man vara ytterligt försiktig med vad man gör. Jag har väldigt svårt att tro att Mikael Janssons omdöme i allmänhet är tillräckligt för att klara det. Men jag vet inte vad han har gjort där, han får svara för det själv.
Åkesson väljare alltså hellre att ge sin f.d. partiledare en känga än att ge sin åsikt om resan. Tycker SD det är bra? Dåligt? Ja, vem vet...
Citera
2018-09-01, 18:23
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Det senaste att man tillsammans med F! har gjort gemensamsak att vända ryggarna i protest mot AfS är ytterligare en sak som kan sänka SD i opinionen. Lite samma tema som min tidigare post ovanför.

Citat:
Sverigedemokraterna i Varberg står sida vid sida med F! och andra vänstergrupperingar med ryggen mot oss när vi talar i Varberg. Är F! en naturlig samarbetspartner? Kommer dessa att uteslutas ur SD som ideologiskt avvikande eller applåderar SD:s partiledning detta?
#svpol

@sdriks

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1035870143757406208?s=20
Citera
2018-09-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Det senaste att man tillsammans med F! har gjort gemensamsak att vända ryggarna i protest mot AfS är ytterligare en sak som kan sänka SD i opinionen. Lite samma tema som min tidigare post ovanför.

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1035870143757406208?s=20
sd är desperata, de är inte invandringskritiska längre, de vill ha makt i regeringen efter valet.
självklart växer Afs av Sds svek.
Citera
2018-09-04, 08:48
Medlem
I kvällens TV4-duell har Åkesson getts följande ämnen:

- Klimat
- Brott & Straff
- Kultur

TV4 kämpar verkligen dag ut och dag in för att sänka SD
Citera
2018-09-04, 10:55
Medlem
Jag befarar att Carina härstedt stöter bort åtskilliga väljare så här i slutet pga tal om att barnmorskan ska slippa vissa moment. Helt onödigt och dumt.
Citera
2018-12-10, 21:41
Medlem
Tsarevitjs avatar
Så vidrigt att se kommunisten Jonas sitta bland det fina folket medan Jimmie, ledaren för Sveriges tredje största parti inte är bjuden. Samtliga partiledare utom SDs är alltså inbjudna. Vem kan påstå att Åkesson inte är demokrat? Det är sådant här agerande som gör att vanligt folk blir förbannade. Det här kommer bara att bidra till att fler kommer att rösta på Sverigedemokraterna. Svenskar avskyr orättvisor. Nobelstiftelsens anseende blir alltmer naggat i kanten av ett sådant handlande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in