2018-08-22, 15:30
Medlem
Idag kommer ett reportage av UG gällande invandrares överrepresentation som gärningsmän vid våldtäkter. Det blir någon % extra, hur vinklat reportaget än må vara.
Senast redigerad av Vitalejonet 2018-08-22 kl. 15:43.
Citera
2018-08-22, 15:42
Medlem
8711s avatar
Bilbränderna fortsätter i stora antal varje kväll, även om media försöker mörka det för att inte gynna Sverigedemokraterna. Ett tiotal bilar brann i Uppsala igår kväll bland annat. Sju stycken på samma parkering. Dessa bränder lär bli nästa stora faktor i mätningarna.

Mätningarna just nu präglas fortfarande av värmen i juli och effekterna av det. Men detta kommer avta och det är nästa serie mätningar som blir intressanta efter bilbränderna och stor uppmärksamhet för SD och Jimmie Åkesson i media. Då tror jag SD kommer öka tillbaka lika mycket igen.
Citera
2018-08-23, 08:31
Medlem
farbror Svens avatar
Trots bilbränder så fortsätter inte glädjekurvan som tidigare i opinionen. SD missar att det också finns annat som kan bekymra väljarna. Talet i Sölvesborg där Åkesson gav intrycket att vara någon slags klimatskeptiker var oklokt. Milt sagt. Han kunde ha valt att strunta i klimatfrågan. I stället gick Åkesson obegripligt nog i polemik.
Citera
2018-08-26, 18:46
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Trots bilbränder så fortsätter inte glädjekurvan som tidigare i opinionen. SD missar att det också finns annat som kan bekymra väljarna. Talet i Sölvesborg där Åkesson gav intrycket att vara någon slags klimatskeptiker var oklokt. Milt sagt. Han kunde ha valt att strunta i klimatfrågan. I stället gick Åkesson obegripligt nog i polemik.

Jag kan göra dig besviken med att mätningarna du hänvisas till präglades av sommaren och det som hände då. Det är först mätningarna som kommer nu som påverkas av bilbränderna, skjutningar, våldtäkter, uppdrag granskning, stor uppmärksamhet för Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna i media med mera.

Sifo och Skop har kommit hittills.

Sifo +0,1 sedan juni
Skop + 1,1 sedan juni

Vänta in resten av mätningarna och se själv vad som påverkat denna period av allt jag nämnt ovan i inlägget.
Citera
2018-08-26, 21:04
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag kan göra dig besviken med att mätningarna du hänvisas till präglades av sommaren och det som hände då. Det är först mätningarna som kommer nu som påverkas av bilbränderna, skjutningar, våldtäkter, uppdrag granskning, stor uppmärksamhet för Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna i media med mera.

Sifo och Skop har kommit hittills.

Sifo +0,1 sedan juni
Skop + 1,1 sedan juni

Vänta in resten av mätningarna och se själv vad som påverkat denna period av allt jag nämnt ovan i inlägget.

Tack. Visst, men i relation till våren är det väl rätt så blekt...? Vi hörs på valnatten.
Citera
2018-08-27, 14:11
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Tack. Visst, men i relation till våren är det väl rätt så blekt...? Vi hörs på valnatten.

I senaste serien mätningar hade SD kanske 1 procentenhet lägre i snitt än rekordmånaden i juni. Men det kan kopplas till särskilda händelser i juli med bränder och värme. Sedan har det varit enorma upplopp, bilbränder, stenkastningar, skjutningar, våldtäkter, gruppvåldtäkter som är direkta konsekvenser av massinvandringen. Det ser alla. Alla ser den stora uppmärksamheten och stödet Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson får i media och landet runt. Detta blir allt stora faktorer på valdagen för svenska folket och väljarna.

Ja, vi lär höras. SD är underskattade med flera procentenheter och har ett snitt runt 21% ändå.
Citera
2018-08-29, 12:55
Medlem
SD är redan största parti bland män, så jävulskt taktlöst att börja käbbla om aborträtten

Är seriöst en fråga som kan få mig att inte rösta på dem även om jag håller för näsan i den frågan och gör det ändå. Frun tänkte rösta SD men efter abortfrågan blev det tvärnej
Citera
2018-08-29, 13:02
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz
SD är redan största parti bland män, så jävulskt taktlöst att börja käbbla om aborträtten

Är seriöst en fråga som kan få mig att inte rösta på dem även om jag håller för näsan i den frågan och gör det ändå. Frun tänkte rösta SD men efter abortfrågan blev det tvärnej

Det säger mer om er än SD. Ni saknar moral och etik. Abortfrågan är extremt viktig. Det anstår inte ett land som Sverige att tillåta foster dö i handfat. Använd kondom istället eller ta ert ansvar och skaffa många barn.
Citera
2018-08-29, 14:02
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
I senaste serien mätningar hade SD kanske 1 procentenhet lägre i snitt än rekordmånaden i juni. Men det kan kopplas till särskilda händelser i juli med bränder och värme. Sedan har det varit enorma upplopp, bilbränder, stenkastningar, skjutningar, våldtäkter, gruppvåldtäkter som är direkta konsekvenser av massinvandringen. Det ser alla. Alla ser den stora uppmärksamheten och stödet Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson får i media och landet runt. Detta blir allt stora faktorer på valdagen för svenska folket och väljarna.

Ja, vi lär höras. SD är underskattade med flera procentenheter och har ett snitt runt 21% ändå.

Framgången är ett faktum. Den fråga som SD vinner på är skjutningarna och allt relaterat till det. Inte ens om resterande dagar skulle innebära SD-skandaler eller annat som för bort fokus på SD:s frågor skulle det innebära större skillnader. Däremot tror jag inte att alla nytillkomna SD- sympatisörer är helt i linje med partistyrelsens nationalism, något som tycks ligga SD-toppen mycket varmt om hjärtat. Det blir intressant hur de tacklar det i framtiden (dubbelt medborgarskap t.ex.)

Jag har en gammal prognos/ förhoppning på bara 17%, så jag får hålla mig till den. Jag har i vart fall inte lovat att äta upp min hatt etc. Vi hörs.
Citera
2018-08-30, 08:59
Medlem
Karmans avatar
Hur trot ni Expressens "Nazi-reportage" påvekar SD i valet?

Och är det inte själva f-n att SD inte lycktas porta dessa rötägg? Visst det är svårt att kolla allt, men gamla NMR:are? Hur svårt kan det vara?

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/har-flyr-sd-politikern-fran-nazistfragorna-skitsnack/
https://www.expressen.se/nyheter/ex-nazisterna-som-kandiderar-for-sd/
Senast redigerad av Karman 2018-08-30 kl. 09:15.
Citera
2018-08-30, 10:36
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hur trot ni Expressens "Nazi-reportage" påvekar SD i valet?

Och är det inte själva f-n att SD inte lycktas porta dessa rötägg? Visst det är svårt att kolla allt, men gamla NMR:are? Hur svårt kan det vara?

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/har-flyr-sd-politikern-fran-nazistfragorna-skitsnack/
https://www.expressen.se/nyheter/ex-nazisterna-som-kandiderar-for-sd/
På marginalen.

Jag tror många röstar på SD i protest mot hur de andra partierna agerat under den senaste mandatperioden. Dessa påverkas inte av att ett antal kandidater till kommunfullmäktige har ett förflutet i någon icke-demokratisk rörelse. Riksdagsrösten är säkrad.

Däremot kanske det kan påverka någon på lokal nivå, men inte ens där är jag riktigt säker på att det spelar någon större roll.
Citera
2018-08-30, 11:30
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
På marginalen.

Jag tror många röstar på SD i protest mot hur de andra partierna agerat under den senaste mandatperioden. Dessa påverkas inte av att ett antal kandidater till kommunfullmäktige har ett förflutet i någon icke-demokratisk rörelse. Riksdagsrösten är säkrad.

Däremot kanske det kan påverka någon på lokal nivå, men inte ens där är jag riktigt säker på att det spelar någon större roll.
Ja, det kan du ha rätt i. Proteströstandet verkar var utbrett. I alla fall enligt LO:
https://www.di.se/nyheter/lo-manga-medlemmar-protestrostar-pa-sd/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in