2018-08-30, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Säger bara som det är, det är inget hot men kanske en riskanalys.
LW fick inte leva, varför ska tråden leva och varför ska ett kräk som SD inte få stryk? Ni vet att han förtjänar det!
Håll då Din "riskanalys" för Dig själv! LW fick inte leva det är sant men inget blir bättre av Du har en tänkt GM när Du ännu inte vet... och ingen av oss andra heller!
"Ni vet att han förtjänar det"... vilka vet det?
Vi är många som vill att tråden ska fortsätta... även om inte Lena finns med längre...
Citera
2018-08-30, 11:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
LW fick inte leva, varför ska tråden leva och varför ska ett kräk som SD inte få stryk? Ni vet att han förtjänar det!

Ta det lugnt! Den som mördat LW förtjänar att få sitt straff, det är vi nog alla överens om. Det är troligt, men långt ifrån säkert, att SD är skyldig. Dessutom kanske han inte är ensam skyldig.

Du låter som en engelsk mob som brukar misshandla misstänkta pedofiler och liknande på bara misstankar. Det har hänt att den drabbade har varit helt oskyldig.
Citera
2018-08-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig... den uppgiften att SD hade haft kontakt med LW kom just från MV... och att hen påstod att SD slirade på sanningen om fysisk/digital kontakt vid förhör.
Av någon anledning (förmodligen av andra postare i tråden) har jag valt att tro på viss kontakt... rätt eller fel... får fundera på det och gå tillbaka i tråden för att se vad som framkommit...
Jag har dock en tro på att det MV skrivit i tråden är sådant som de flesta kan spekulera i... utan kontakt med utredarna.
Tror att det var en annan användare än MV som skrev först om kontakt, vilket jag bestyrkte sedan (en uppgift jag visste men inte ville släppa, främst för att inte outa mig).

Att uppgifterna från MV egentligen bara är logik eller uppgifter som släpps av andra.

Exempel:
Att mobilen hittats. Jag ifrågasatte uppgiften eftersom polisen avbröt sökningarna direkt. Logiskt att det är mobilen som hittats.

Blodspår inne och utanför LW. En sanning i tråden och från journalister som MV bekräftade. När jag ifrågasatte avspärrningarna och att polisen borde då spärrat av större område runt huset och gatan så backade han på den.

GM:s ”flyktväg”. MV skriver om den dagen efter LGWP tagit upp allmänt om motsolsteorin.

Det ända jag inte kan härleda eller se logik kring är MV:s uppgifter om att GM väntade utanför. Om det inte är så att MV gissar eller försöker förklara varför avspärrningarna utökades.

Hörvittnena var väl MV:s egna uppgift? Där var nått helt nytt.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-08-30 kl. 11:52. Anledning: Mer exempel
Citera
2018-08-30, 11:46
Medlem
Citat:
Håll då Din "riskanalys" för Dig själv! LW fick inte leva det är sant men inget blir bättre av Du har en tänkt GM när Du ännu inte vet... och ingen av oss andra heller!
"Ni vet att han förtjänar det"... vilka vet det?
Vi är många som vill att tråden ska fortsätta... även om inte Lena finns med längre...

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ta det lugnt! Den som mördat LW förtjänar att få sitt straff, det är vi nog alla överens om. Det är troligt, men långt ifrån säkert, att SD är skyldig. Dessutom kanske han inte är ensam skyldig.

Du låter som en engelsk mob som brukar misshandla misstänkta pedofiler och liknande på bara misstankar. Det har hänt att den drabbade har varit helt oskyldig.

Ok jag uttryckte mig känslomässigt, men de flesta borde väl hålla med om att det är en dålig idé för en misstänkt mördare att åka till ett +500 personers event där många kände offret?
Citera
2018-08-30, 11:49
Medlem
Citat:

Äntligen lite känslor från direkt berörda!
Det visar att världen visst har ändrats för SD.
SH.holmes menar inte att direkt hota, även om gränsen är nära.
Inlägget visar på att varken han eller andra är så oberörda som det sett ut.

Många inlägg i tråden har diskuterat just att det verkar som att livet bara fortsatt för vänner.
Detta visar att det visst finns människor runt Lena som bryr sig, som påverkats av hennes öde. Gläder mig att Lena inte bara var en parantes, att hennes död väcker känslor!

Sh.holmes svarade bara på ett inlägg.
Men! Ta det försiktigt så du inte ställer till det för dig! Lena behöver att ni håller huvudet kallt och hjälper till att få fast mördaren.
Citera
2018-08-30, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Ok.
1. Jag tror skrikvittnet är fejk.
2. Om skrikvittnet finns, är det på en adress på Örnsköldsgatan, oavsett om det har förekommit ett skrik eller ej.
3. Det är för långt till FP för att endast skrikvittnet skulle höra dessa långa blodisande skrik. (sätt en timer på 5 min och prova själv).
4. Däremot i närheten till Örnsköldsgatan är det en annan femma.

Du är väldigt fel ute.
Citera
2018-08-30, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
För all del. Jag har inte gått in på det specifikt. Men det handlar om uppgifter om att skrikvittnet hade varit inblandat i ett annat mordfall och därför var extra trovärdigt, samt sammanträffanden gällande tid, plats och modus operandi som länkar ihop vissa personer. Men som sagt på själva skriket tror jag icke. Skrikvittnet om det finns, kan höra ihop med polisledningens uttryck "att följa lagar och regler".

Även här har du väldigt fel.
Citera
2018-08-30, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Den känslan har jag också fått för det finns en slags diskrepans mellan olika inlägg men förstår inte varför man skulle göra så. Skulle man dela på ett konto för att framstå som en användare så borde man väl isåfall synka ihop sig?

Jag har ju tidigare fått PM om hoten och vet att även andra har kännedom om dem via PM eller via det hotaren själv så fräckt tydligen postade i tråden. Innan vi skenar iväg nu så påminner jag om regelverket här i bästa välmening så att ingen av oss i vår iver innan vi fått mer bekräftat får oss själva avstängda. Det finns uppgifter att inte bara Smulrton82 utan även EGT hotat en användare och som sagt, den första är bannlyst och stämmer det att även den andra hotat så bör hen bli avstängd eller bannlyst snart också skulle jag gissa. Sker detta så har vi en bekräftelse på hoten via moderator och i det läget kan vi nog diskutera detta mer än vad vi kan och bör göra nu med hänsyn till risk för regelbrott osv. Så viss försiktighet tycker jag att vi bör anlägga kring våra spekulationer nu oavsett vad vi tror.

Va fan skriver du, att jag hotat någon???
Vem har kommit med dom uppgifterna?
Citera
2018-08-30, 12:06
Medlem
Citat:
Ok jag uttryckte mig känslomässigt, men de flesta borde väl hålla med om att det är en dålig idé för en misstänkt mördare att åka till ett +500 personers event där många kände offret?
OK, att det var känslomässigt...
Är Du nu orolig för SD:s liv och hälsa...?
Citera
2018-08-30, 12:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Rättvisan ska ha sin gång.

Förstår att för den som är anhörig eller på annat sätt står nära den som mördats blir denna långa väntan oerhört frustrerande. Och även om man tror sig veta vem som är skyldig, så är det just därför vi har ett rättssystem som vi har i Sverige idag. För att vi inte vill att det ska räcka med tror...eller ens tror sig veta...

Och att någon/pöbeln tar rättvisan i sina händer kan bli väldigt fel. Det har hänt förr och det händer idag.

Allmänheten vet väldigt lite och det är möjligt att de närstående vet väldigt mycket mer. Men inte ens utredningen har alla svar ännu. Hur ska någon annan ha det då?

Väldigt obehagligt när mycket mycket allvarliga hot utdelas i tråden, både offentligt och i pm. Särskilt allvarligt blir det ju när vissa här faktiskt förmodligen är på ett eller annat sätt är involverade i denna historia. Det som kan kännas som att man är anonym, blir plötsligt inte alls så skyddat.

Därför passar det väldigt väldigt illa att nu spä på denna känsla av verkligt hot. Det kan slå oerhört fel mot någon eller några helt oskyldiga.

I tråden kan man inte lösa mordet. Mycket har dock grävts fram, av duktiga personer. Annat har framkommit av personer som har kännedom. Och vem vet, kanske något av detta kan ge en pusselbit till utredningen.

Jag misstror dock inte utredningen. Jag har tidigare sett hur skickliga utredare har gått till botten i utredningar och kommit fram till vem som är den skyldige efter många månader av hårt arbete.

Och. Tekniken utvecklas snabbt. DNA tekniken utvecklas mycket. Det man inte kunde göra för tio år sedan kan man idag. Som flera här i tråden påpekar finns det i andra länder viss teknik som är längre kommen än här i Sverige.

Tråden har sitt berättigande.
Inga dolda budskap eller dolda hot bör förekomma mer.

Bra att det kommit upp till ytan, så att vi tillsammans kan motverka det.
Citera
2018-08-30, 12:20
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Risken eller chansen är stor att han åker på stryk, det finns många som ser SD som GM...

Att han gjort "något" är utom tvivel, såsom misshandel och att vara ständigt otrogen

Jepp SD är ett ärkekräk, ett avskum, en mördare återstår att bevisa.
Visar han sig på FAD kommer det hända saker, var så säkra, LW hade många vänner...

Dvs du hotar någon som inte bevisat är mördaren?
Citera
2018-08-30, 12:22
Medlem
Citat:
OK, att det var känslomässigt...
Är Du nu orolig för SD:s liv och hälsa...?

Haha inte direkt orolig, snarare tvärtom. Men har SD som misstänkt mördare någon slags förhoppning att ingen kommer bry sig tar han nog rejält miste. Att dyka upp på FAD som misstänkt mördare är ju att be om trubbel. Vad tror han egentligen? Klart att något kommer hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in