2018-08-30, 08:46
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nope, inget nytt förutom att SD’s advokat beklagat sig över tiden det tar och åklagaren svarat att de inte kan göra något då de väntar på svar från NFC.

Detta offentligt i någon tidning, troligtvis NA, för några dar sedan.

Tack för infon! Hur är misstankarna mot hennes son?
Citera
2018-08-30, 09:16
Medlem
Ett ord dyker upp i mitt huvud efter vad som skett i tråden senaste dygnet.....Knutby!
Citera
2018-08-30, 09:52
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Tack för infon! Hur är misstankarna mot hennes son?

Inga misstankar mot sonen, tråden har handlat om annat den senaste tiden. Mordhot, någon ny snubbe JS eller var det tvärtom SJ? Har inte läst det så noga då jag vill ha SD avfärdad innan jag spekulerar vidare.

Är nog bara att vänta på reultatet från NFC.
Citera
2018-08-30, 09:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag svarade på ett inlägg från EGT som skriver "OM någon sett NÅGON stå utanför LW och väntat som MV indikerar".
Eftersom jag inte heller är säker på att MV har alla uppgifter hen vill påskina... därför skriver jag också OM...
Mitt svar till EGT kl 13.18 för att sätta det i sitt sammanhang!
Ps... där jag svarade på Din fråga till mig var Ditt inlägg på 4-5 rader, varför är det bara 2 rader kvar här när jag skrivit mitt svar... Ds (någon i tråden kanske kan svara...)?
Jag tycker inte (åtminstone inte i nuläget) att det finns anledning att betvivla att MV lämnar korrekta uppgifter här i tråden om vad han har fått höra av polisen, men du måste försöka skilja på vad som är fakta och vad som är antaganden.

Polisen arbetade alltså utifrån en arbetshypotes om att SD mördade LW, och att han gjorde det vid eller bakom bullerplanket. Vissa säkra fakta som stöder den här teorin tycks också finnas, som t.ex. att SD hade haft sms- eller chattkontakt med LW under mordkvällen, att ett vittne hade hört kvinnoskrik, att ett annat vittne hade hört en man och en kvinna samtala på gatan utanför sitt sovrumsfönster, att LW:s mobil hade hittats i Vivallaskogen osv. osv.

Utifrån sin teori har polisen sedan gjort vissa antaganden, som t.ex. att SD hade stämt träff med LW, att han sedan hade väntat utanför hennes dörr, att det var just SD och LW som röstvittnet hade hört gå i riktning mot planket, att SD sedan mördade henne där, att den tänkta flyktvägen sedan slutar just vid SD:s hus, och att han någonstans under vägen hem dumpade LW:s mobil uppe i skogen för att vilseleda polisen.

Som jag har uppfattat MV:s inlägg är det alltså inte så att polisen har fakta som stöder att SD hade stått utanför LW:s dörr och väntat. Det var ett antagande man hade gjort (en hypotes).
Senast redigerad av Draifos 2018-08-30 kl. 10:06.
Citera
2018-08-30, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kanske postaren menar att det tagit lång tid innan det släpptes ny cache?

När du ändå är på tråden måste jag passa på att fråga dig vad du anser om HD-spekulationerna. Du är ju väl insatt i geocaching och har tidigare uttryckt att du känner LW och kretsen runt henne.

Menade att han verkar vara ute och cacha på vad som normalt är arbetstid.
Citera
2018-08-30, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tycker inte (åtminstone inte i nuläget) att det finns anledning att betvivla att MV lämnar korrekta uppgifter här i tråden om vad han har fått höra av polisen, men du måste försöka skilja på vad som är fakta och vad som är antaganden.

Polisen arbetade alltså utifrån en arbetshypotes om att SD mördade LW, och att han gjorde det vid eller bakom bullerplanket. Vissa säkra fakta som stöder den här teorin tycks också finnas, som t.ex. att SD hade haft sms- eller chattkontakt med LW under mordkvällen, att ett vittne hade hört kvinnoskrik, att ett annat vittne hade hört en man och en kvinna samtala på gatan utanför sitt sovrumsfönster, att LW:s mobil hade hittats i Vivallaskogen osv. osv.

Utifrån sin teori har polisen sedan gjort vissa antaganden, som t.ex. att SD hade stämt träff med LW, att han sedan hade väntat utanför hennes dörr, att det var just SD och LW som röstvittnet har hört gå i riktning mot planket, att SD mördade henne där, att den tänkta flyktvägen sedan slutar just vid SD:s hus, och att han någonstans under vägen hem dumpade LW:s mobil uppe i skogen för att vilseleda polisen.

Som jag har uppfattat MV:s inlägg är det alltså inte så att polisen har fakta som stöder att SD hade stått utanför LW:s dörr och väntat. Det var ett antagande man hade gjort (en hypotes).
Kan bara konstatera att Du och jag tar MV:s inlägg som troliga är olika... jag är fundersam på om man ska ta hens inlägg som sant... Du tänker kanske annat... det är helt OK...
Att SD hade viss kontakt med LW på mordkvällen tror jag på och kvinnoskriket tror jag på men dessa uppgifter kommer inte från MV från början... vad jag upplever spekulerar hen som alla vi andra...
Vad polisen gjort för antagande vet vi inget om...
Citera
2018-08-30, 10:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Kan bara konstatera att Du och jag tar MV:s inlägg som troliga är olika... jag är fundersam på om man ska ta hens inlägg som sant... Du tänker kanske annat... det är helt OK...
Att SD hade viss kontakt med LW på mordkvällen tror jag på och kvinnoskriket tror jag på men dessa uppgifter kommer inte från MV från början... vad jag upplever spekulerar hen som alla vi andra...
Vad polisen gjort för antagande vet vi inget om...
Men varifrån menar du att den uppgiften (att SD och LW hade haft kontakt under mordkvällen) kommer från början, om den inte kom just från MV?

Och vad är det då som får dig att tro på just den uppgiften, men inte på MV:s uppgifter?
Citera
2018-08-30, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men varifrån menar du att den uppgiften (att SD och LW hade haft kontakt under mordkvällen) kommer från början, om den inte kom just från MV?

Och vad är det då som får dig att tro på just den uppgiften, men inte på MV:s uppgifter?
Håller med Dig... den uppgiften att SD hade haft kontakt med LW kom just från MV... och att hen påstod att SD slirade på sanningen om fysisk/digital kontakt vid förhör.
Av någon anledning (förmodligen av andra postare i tråden) har jag valt att tro på viss kontakt... rätt eller fel... får fundera på det och gå tillbaka i tråden för att se vad som framkommit...
Jag har dock en tro på att det MV skrivit i tråden är sådant som de flesta kan spekulera i... utan kontakt med utredarna.
Citera
2018-08-30, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Läste precis att Team Davidsson ska åka på FAD 2018 i Sundsvall i november, för er som inte vet så är FAD ett event med minst 500 personer som träffas över några dagar.. Min fundering är , HUR kommer det kännas att träffa folk där alla känner SD fortfarande skäligen misstänkt mördare på Lena Wesström
Dom flesta där känner SD där , hur kommer folk att bemöta han?? För alla vet om hans förhållanden med LW som han haft en relation i 6-7 år som gift man , där han träffade LW oftas på kvällen när HD låg o sov, då passade dom på att ses några timmar på natten..

Risken eller chansen är stor att han åker på stryk, det finns många som ser SD som GM...

Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Var har du alla bevisen för dina påståenden?
har sett honom på flera ställen redan och han har inte bemötts på annorlunda vis än annars?
men du verkar vara en av dem som är säker på att det är han som gjort något, men du svarar aldrig på kommentarer angående hur du kan veta det

Att han gjort "något" är utom tvivel, såsom misshandel och att vara ständigt otrogen

Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Jag bara vet allt det här , plus såååå mycket mer..

Jepp SD är ett ärkekräk, ett avskum, en mördare återstår att bevisa.
Visar han sig på FAD kommer det hända saker, var så säkra, LW hade många vänner...
Citera
2018-08-30, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Risken eller chansen är stor att han åker på stryk, det finns många som ser SD som GM...

Att han gjort "något" är utom tvivel, såsom misshandel och att vara ständigt otrogen

Jepp SD är ett ärkekräk, ett avskum, en mördare återstår att bevisa.
Visar han sig på FAD kommer det hända saker, var så säkra, LW hade många vänner...
Är Du också ute efter att hota... det hör inte hemma i tråden. Har Du läst så har vi fått nog av sådant om tråden ska leva!
Sorg är en sak... gör det med värdighet!
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-08-30 kl. 11:16.
Citera
2018-08-30, 11:19
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kanske postaren menar att det tagit lång tid innan det släpptes ny cache?

När du ändå är på tråden måste jag passa på att fråga dig vad du anser om HD-spekulationerna. Du är ju väl insatt i geocaching och har tidigare uttryckt att du känner LW och kretsen runt henne.

Ställer frågan (igen) till Energizer666.
Vad anser du om HD-spekulationerna?
Citera
2018-08-30, 11:20
Medlem
Citat:
Är Du också ute efter att hota... det hör inte hemma i tråden. Har Du läst så har vi fått nog av sådant om tråden ska leva!
Sorg är en sak... gör det med värdighet!

Säger bara som det är, det är inget hot men kanske en riskanalys.
LW fick inte leva, varför ska tråden leva och varför ska ett kräk som SD inte få stryk? Ni vet att han förtjänar det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in