2018-08-30, 10:05
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du har uppenbarligen inte ens fattat att du inte fattat. Anledningen till att de tystar ner AfS är just precis att de fattar vilket hot de utgör.
Håller helt med här. Det är ju bara att se på den enorma mängd uppmärksamhet media ger NMR eller för den delen nu Nordisk Alternativhöger. Om NMR går ut och gör mer en än lokal utdelning av flygblad så är det ju direkt DET STORA NAZISTISKA HOTET, och diverse godhetssignalerande politiker ska uttala sig och säga hur hemskt detta är. Det beror ju på att NMR inte är akut hot för etablissemanget nu, man är helt säkra på att deras varumärke är så skadat att de aldrig kommer nära parlamentariskt inflytande, och därför tjänar de bra att ge en enorm mängd uppmärksamhet när man målar upp dem som "DET STORA NAZISTISKA HOTET" som man kan använda för att motivera sin egen politik och sina inskränkningar i möjligheten för oppositionen att verka. Om någon råkar ramla när NMR drar tillbaka en banderoll en vänsternisse försöker sno från dem så är det direkt krigsrubriker, och sedan ska man försöka hindra nationalister från att få vara i Almedalen för allt är så hemskt.

Det är extremt uppenbart att det pågår en medveten mörkning av Alternativ för Sverige eftersom de faktiskt har en reell möjlighet att komma in i riksdagen. Det är givetvis partiledningen helt införstådd i och Kasselstrand har ju sagt det rent ut i Kokta Grodan under Almedalen, och även liberalerna kring radio bubbla har ju sagt till Erik Berglund i en intervju (Radio frihetligt) att de nog aldrig sett ett parti bli så motarbetade tidigare. Men visst, det gör man säkert bara för att man tycker AfS är lika harmlös som en tandlös chihuahua med fluffigt rosa tofsar i öronen och inte en arg Dobermann med vässade tänder.

Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Tror sanningen ligger någonstans i mitten här, men går nog mer på din linje. Jag tror mycket av nedtystningen helt enkelt beror på okunninga, lata och filterbubblade journalister. Man har knappt orkat följa uteslutningen ur SD från första början och nu när folk börjar dilla om något utbrytarparti tänker man genast något i nivån ND för att man aldrig själva hör talas om dem. Man följer inte alternativ media och har ingen egen uppfattning om verkligheten utanför vad redaktionen säger att man ska skriva om. Det skulle inte förvåna mig om Lena Mellin uppriktigt inte ens vet vilka de är.
Det här är ju typexempel på uselt naivt tänkande. Självklart vet etablissemanget och journalisterna vilka Alternativ för Sverige är, även om de inte kan alla nyanser. Uteslutningsaffären var ändå rätt väl omskriven i MSM för ett par år sedan. Alternativ har också stått och haft torgmöte mitt på bästa platsen i Almedalen kl 12 varje dag i en timme och kört ut böneutrop på högsta volym där vid ett par tillfällen. Självklart vet Lena Mellin och alla andra i journalistträsket om AfS om de inte de inte hade koll innan Almedalen. Efter detta har man delat ut mer än en miljon valfoldrar och det varit ramaskri inom vänstern om detta. Att då tro att Aftonbladets politiska expert knappt vet om partiet är ju naivt bortom alla gränser.
Citera
2018-08-30, 10:10
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Om man kastar ut alla svenska medborgare ur Sverige, så blir Sverige tomt.
Bara så att du förstår eftersom du inte verkar förstå särskilt mycket: AfS vill inte kasta ut alla invandrare med svenskt medborgarskap. Jag säger inte detta eftersom det är "min agenda" eller så, utan bara för att du inte ska bli besviken senare när AfS börjar gå SD-vägen, om de nu någonsin kommer in i riksdagen, vilket känns tveksamt i dagsläget.

Citat:
Nä, precis ingen tror det.
Du verkar tro det.

Citat:
PS. Du är knappast lika förvirrad som du låter. Men det du skriver är helt vansinnigt förvirrat.
Jag är dels långt intelligentare än vad du är, dels inte det minsta förvirrad och dels långt mer insatt i precis allt, än vad du är. Du är en liten n00b och fanboy som har precis börjat diskutera politik, jag har över tio års mer erfarenhet än vad du har i att diskutera dessa frågor (plus att jag är intelligentare som sagt ).

Faktum är att min neutrala, smått skeptiska position till AfS, är just den intelligentare positionen, medan din fanboyposition till AfS är ju minst sagt pinsam. Tittar du på de intelligentare pro-AfS skribenterna i tråden som t.ex. baggebo1 och Tumidanda, så är de stundtals kritiskt inställda till AfS. Det är inte direkt en intelligent inställning att stänga av all kritiskt tänkande och svälja allt som kommer från politiska partier eller politiker (AfS som parti tjänar inget på ständiga ja-sägare till väljare). Det finns alltid något att kritisera, men vissa AfS-väljare i tråden beter sig som om AfS vore beyond reproach och hetsar upp sig som fan i tråden så fort man säger något som inte bara innehåller lovord osv. Väldigt sekteristisk stämning.

Kommer AfS in i riksdagen så är det bra, då var inte rösterna på dem helt förgäves och då kan de agera stödparti åt SD osv. Däremot om de inte kommer in och får 3.9%, ja då hade dessa röster faktiskt kunde gått till SD istället. Dessutom kommer varken SD eller AfS tillåtas något större inflytande i riksdagen hur som helst, så det är inte så att ifall bara AfS får 4% så kommer det bli återvandring för hela slanten och att AfS kommer lyckas med precis allt där SD har misslyckats osv. Tror man det så är man bakom flötet.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hans fanskara består till 98,5 procent av sverigedemokrater och dessa lär förmodligen rösta på Sverigedemokraterna. För övrigt så tror jag inte ett ögonblick på att Piratpartiet drar många väljare. Visst, några unga och haschrökande grabbar som gillar att "chilla" framför datorn kommer att rösta på det dekadenta PP (EliasAlucard bland andra) men dessa är få.
Mycket pekar på att Piratpartiet kommer göra deras bästa val i år, jag utesluter inte 1% för dem.

Jag har röstat på dem i två olika val, men i år blir det en röst på SD. Jag hoppas däremot att Piratpartiet kommer in i riksdagen i år, men det finns inget som tyder på att de kommer göra det i år i alla fall.

För övrigt, är det något som är dekadent, så är det just cannabisförbud. Hade du haft tresiffrig IQ så hade du förstått varför.

Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Cannabis kommer troligtvis att bli mer accepterat och avreglerat ju längre tiden går, men i Sverige ser vi det inte innan 2030 är jag säker på. Det finns ytterst få vita länder som har legaliserat det hittills. Att kalla cannabis för en globalistgrej vet jag inte om jag sett någon hävda. Men du kanske kan citera någon i tråden?
Tumidanda har flera gånger i tråden skrivit att cannabislegalisering är en globalistgrej, vilket är delvis sant (dock var cannabisförbudet faktiskt startskottet och det stora genombrottet för globaliseringen, som sagt), men globalisterna (alltså judarna) vill legalisera av helt andra skäl, t.ex. rättvisa för negrer som sitter inlåsta för cannabis osv, medan det riktigt intressanta och extremt viktiga med cannabislegalisering är att industrihampa tar fart. Notera t.ex. att globalistjuden Bernie Sanders (och för den delen globalistjuden Bill Maher), aldrig snackade om industrihampa under hans presidentkampanj, utan hela tiden om sociala orättvisor för haschnegrer osv. Så här håller globalistjudarna på eftersom de till skillnad från AfS-väljare faktiskt har tresiffrig IQ, och de förstår att industrihampa, som ju på riktigt är en nationalistisk växt och innebär autarki och politisk självständighet, innebär att t.ex. USA aldrig mer behöver köpa olja från arabländer, vilket i sin tur också innebär att USA inte behöver Israel för att bossa över araberna osv, vilket i sin tur skulle innebära att AIPAC-propaganda som "Israel is our closest ally" skulle bli svårare att argumentera för. Därför betonar inte George Soros osv, industrihampa, utan de snackar istället om de socioekonomiska aspekterna av rekreationell cannabis. Men eftersom judarna faktiskt till skillnad från dig har tresiffrig IQ, så förstår globalistjudarna också att vi inte direkt har något val och att industrihampa bara är ett absolut måste. Jag lyssnade på årets partiledardebatt, och fyfan vad hjärndöd den var i miljödiskussionerna. Alla snackade om ineffektiva åtgärder som minska koldioxidutsläpp genom dyrare bensinskatter osv, ingen nämnde något om industrihampa. Och som bonus med cannabislegalisering så skulle den organiserade brottsligheten få sig en stor ekonomisk käftsmäll; hur ofta ser du gängkrig och dödskjutningar över alvedon? Retorisk fråga.

Är AfS intelligenta, och har god moral, så förespråkar de helt enkelt cannabislegalisering av ren princip. Har AfS tvåsiffrig IQ, ja då fortsätter de på det intelligensförnedrande cannabisförbudtramset. Och då är ju AfS ett parti för mainstreamtänkare i cannabisfrågan (mainstreamtänk = underlägsenhet), och just därför blir det cannabisvänliga Piratpartiet ett betydligt viktigare parti för riksdagsinträde, eftersom vi redan har SD, och AfS är i stort sett samma parti som SD bara det att de har en lite mer antagonistisk attityd mot Israel och globalistjudar. Det är en katastrof att Jimmie Åkesson inte är cannabisvänlig.

Citat:
Jag har följt tråden hyffsat väl och inte sett någon tro att AfS skulle kasta ut alla med svart hår eller att partiet skulle förespråka dna-tester för att få medborgarskap. Låter mer som dina påhitt.
Det är inte mina påhitt. Många AfS-väljare i tråden låter ungefär så (däribland du), AfS själva låter något åt det hållet också ibland (valfläsk som sagt).

Citat:
Det AfS vill göra är att ompröva UT, PUT och medborgarskap samt ändra lagar så att vi kan återkalla medborgarskap och kasta ut svartmusk som inte sköter sig. Ingen från AfS har nämnt något om att kasta ut en iransk programmerare som arbetskraftsinvandrat, jobbar på Spotify, lärt sig språket, skaffat familj, barn och villa.
Alltså är det ingen större skillnad mellan AfS och SD i dessa frågor, AfS är bara lite mer högljudda och ungdomligare av sig i dessa frågor, medan SD kör med en lite mjukare och mer diplomatisk ton av strategiska skäl.

Citat:
Det finns inte särskilt många av den typen, så de är inte ens värda att ödsla tid på. Det är de khattuggande somalierna och araberna som bränner bilar, våldtar, rånar och smugglar knark som är målet för den första vågen av återvandring.
Zoomalierna och araberna är ett problem. Fast frågan är hur många AfS kommer lyckas återvandra. Utan 51% kommer inte AfS få mycket gjort hur som helst.

Citat:
Fast det vet du redan.
Jag vet allt
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-08-30 kl. 10:30.
Citera
2018-08-30, 10:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det ska bli ett intressant lackmus-test på strömningarna i stort om nu Göteborgs AFA-grupp kommer och förstör för AfS. Kommer polisen att låta bangers-vänstern och stenslunga-blattar hållas eller kommer "Antifascistisk Front" att få smaka batong?

Jag tror på det senare.
Jag tror det kommer bli mycket liv, men lite våld.

Jag kikade lite på Lamottes sändning från SD:s möte tidigare i veckan - det var ett oväsen utan dess like, det gick inte att uthärda. Rödingarna tilläts störa ut Jimmies tal och bara ett fåtal transporterades iväg. Skrikvänstern som en tisdag förmiddag har möjlighet att skrika om "mina gator" ivrigt påhejade av ABF och LO i regnbågskläder - det är som man vill spy...
Citera
2018-08-30, 10:28
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Många av förortsbuset klarar inte av grundskolan eller ens kraven för att bli antagen som menig soldat i en riktig arme. I deras hemländer tror man fortfarande att jorden är platt.

https://youtu.be/wppjYDj9JUc

De har inte IQ över 83 vilket innebär att man klarar av att utföra en arbetsuppgift efter fått muntliga instruktioner.

Raskrig...? Nja

lol. Såg en gammal lärare beklaga sig på fb om hur några nyanlända afghaner fortfarande trodde jorden var platt. När svenska folket börjar förstå vilka vi har o göra med inser nog de flesta att den bästa lösningen är en enkelbiljett hem..
Citera
2018-08-30, 10:39
Medlem
Stockholm,Kungsträdgården den 7e kommer bli episkt, kommer bli oerhört intressant att se vilka utländska gäster som kommer.
Gäller att vara på plats där det händer och där historia skrivs !
Citera
2018-08-30, 10:51
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Bra! Rösta på SD. Då hjälper du till med Kasselstrands plan för dubbelstöten

Vilken dubbelstöt är det?
Citera
2018-08-30, 10:55
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ja. Har man ljugit och fuskat när man kom hit så är det kört, då spelar det ingen roll vilka åsikter man har eller hur väl man har skött sig.

Så AfS vill utvisa gamla Gertrud som ljög när hon kom till Sverige på 40-talet? Frågan är väl, vad ska hända om AfS ljuger. Lögn som lögn kan jag tycka. Det blir fängelsestraff då kanske? Lögner ska straffas mycket hårt. Gärna för mig.
Citera
2018-08-30, 10:56
Medlem
AfS har passerat 44 000 likes på Facebook.

Igår kväll var det 43 000 så det går fort nu.

Är det besvikna SDare som börjar komma över till den rätta sidan?
Citera
2018-08-30, 11:00
Moderator
Trollhättan nu: https://www.youtube.com/watch?v=ZY1Ciz1a9NA, senare Vänersborg och Uddevalla. Tre möten idag, vad trött han måste vara, Kassel...

Göteborg i morgon blir spännande och sedan vidare söderut. Malmoe ska bli lite kul att se också
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2018-08-30 kl. 11:02.
Citera
2018-08-30, 11:00
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
AfS har passerat 44 000 likes på Facebook.

Igår kväll var det 43 000 så det går fort nu.

Är det besvikna SDare som börjar komma över till den rätta sidan?
Inget snilledrag av SD att sparka alla som Expressen nosat upp i sin "nazistkampanj"...
Citera
2018-08-30, 11:01
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
lol. Såg en gammal lärare beklaga sig på fb om hur några nyanlända afghaner fortfarande trodde jorden var platt. När svenska folket börjar förstå vilka vi har o göra med inser nog de flesta att den bästa lösningen är en enkelbiljett hem..
Det svenska folket hör till de mest blåpillrade varelserna på hela jorden. Jag har svårt att se att de någonsin kommer förstå att det i grund och botten handlar om IQ och inte bara om "bristande kunskap". Men man kan ju alltid hoppas.

Skrattade iaf gott åt den här artikeln, eftersom att om man utgår från att den som har skrivit den känner till varför de här Dunning-Kruger-eleverna misslyckas, så är det den mest "rasistiska" artikeln jag någonsin läst i en kvällsblaska:
https://www.expressen.se/debatt/sa-gar-det-nar-nyanlanda-kastas-in-i-gymnasieskolan/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_s ource=facebook&social=fb
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2018-08-30 kl. 11:05.
Citera
2018-08-30, 11:26
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det svenska folket hör till de mest blåpillrade varelserna på hela jorden. Jag har svårt att se att de någonsin kommer förstå att det i grund och botten handlar om IQ och inte bara om "bristande kunskap". Men man kan ju alltid hoppas.

Skrattade iaf gott åt den här artikeln, eftersom att om man utgår från att den som har skrivit den känner till varför de här Dunning-Kruger-eleverna misslyckas, så är det den mest "rasistiska" artikeln jag någonsin läst i en kvällsblaska:
https://www.expressen.se/debatt/sa-gar-det-nar-nyanlanda-kastas-in-i-gymnasieskolan/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_s ource=facebook&social=fb

Det var den artikeln han länkade till och instämde att det var precis vad han upplevt, stackars elever som måste ha dessa IQ fiskmåsar runt sig.. Dessutom är han lärare i matte och programmering som inte ens vissa begåvade elever klarade på den tiden, ouch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in