Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Om man kastar ut alla svenska medborgare ur Sverige, så blir Sverige tomt.
Bara så att du förstår eftersom du inte verkar förstå särskilt mycket: AfS vill inte kasta ut alla invandrare med svenskt medborgarskap. Jag säger inte detta eftersom det är "min agenda" eller så, utan bara för att du inte ska bli besviken senare när AfS börjar gå SD-vägen, om de nu någonsin kommer in i riksdagen, vilket känns tveksamt i dagsläget.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Nä, precis ingen tror det.
Du verkar tro det.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
PS. Du är knappast lika förvirrad som du låter. Men det du skriver är helt vansinnigt förvirrat.
Jag är dels långt intelligentare än vad du är, dels inte det minsta förvirrad och dels långt mer insatt i precis
allt, än vad du är. Du är en liten n00b och fanboy som har precis börjat diskutera politik, jag har över tio års mer erfarenhet än vad du har i att diskutera dessa frågor (plus att jag är intelligentare som sagt

).
Faktum är att min neutrala, smått skeptiska position till AfS, är just den
intelligentare positionen, medan din fanboyposition till AfS är ju minst sagt pinsam. Tittar du på de intelligentare pro-AfS skribenterna i tråden som t.ex. baggebo1 och Tumidanda, så är de stundtals kritiskt inställda till AfS. Det är inte direkt en intelligent inställning att stänga av all kritiskt tänkande och svälja allt som kommer från politiska partier eller politiker (AfS som parti tjänar inget på ständiga ja-sägare till väljare). Det finns alltid något att kritisera, men vissa AfS-väljare i tråden beter sig som om AfS vore beyond reproach och hetsar upp sig som fan i tråden så fort man säger något som inte bara innehåller lovord osv. Väldigt sekteristisk stämning.
Kommer AfS in i riksdagen så är det bra, då var inte rösterna på dem helt förgäves och då kan de agera stödparti åt SD osv. Däremot om de inte kommer in och får 3.9%, ja då hade dessa röster faktiskt kunde gått till SD istället. Dessutom kommer varken SD eller AfS tillåtas något större inflytande i riksdagen hur som helst, så det är inte så att ifall bara AfS får 4% så kommer det bli återvandring för hela slanten och att AfS kommer lyckas med precis allt där SD har misslyckats osv. Tror man det så är man bakom flötet.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Hans fanskara består till 98,5 procent av sverigedemokrater och dessa lär förmodligen rösta på Sverigedemokraterna. För övrigt så tror jag inte ett ögonblick på att Piratpartiet drar många väljare. Visst, några unga och haschrökande grabbar som gillar att "chilla" framför datorn kommer att rösta på det dekadenta PP (EliasAlucard bland andra) men dessa är få.
Mycket pekar på att Piratpartiet kommer göra deras bästa val i år, jag utesluter inte 1% för dem.
Jag har röstat på dem i två olika val, men i år blir det en röst på SD. Jag hoppas däremot att Piratpartiet kommer in i riksdagen i år, men det finns inget som tyder på att de kommer göra det i år i alla fall.
För övrigt, är det något som är dekadent, så är det just cannabisförbud. Hade du haft tresiffrig IQ så hade du förstått varför.
Citat:
Ursprungligen postat av
Expohunter
Cannabis kommer troligtvis att bli mer accepterat och avreglerat ju längre tiden går, men i Sverige ser vi det inte innan 2030 är jag säker på. Det finns ytterst få vita länder som har legaliserat det hittills. Att kalla cannabis för en globalistgrej vet jag inte om jag sett någon hävda. Men du kanske kan citera någon i tråden?
Tumidanda har flera gånger i tråden skrivit att cannabislegalisering är en globalistgrej, vilket är delvis sant (dock var cannabisförbudet faktiskt startskottet och det stora genombrottet för globaliseringen, som sagt), men globalisterna (alltså judarna) vill legalisera av helt andra skäl, t.ex. rättvisa för negrer som sitter inlåsta för cannabis osv, medan det riktigt intressanta och extremt viktiga med cannabislegalisering är att industrihampa tar fart. Notera t.ex. att globalistjuden Bernie Sanders (och för den delen globalistjuden Bill Maher), aldrig snackade om industrihampa under hans presidentkampanj, utan hela tiden om sociala orättvisor för haschnegrer osv. Så här håller globalistjudarna på eftersom de till skillnad från AfS-väljare faktiskt har tresiffrig IQ, och de förstår att industrihampa, som ju på riktigt är en nationalistisk växt och innebär autarki och politisk självständighet, innebär att t.ex. USA aldrig mer behöver köpa olja från arabländer, vilket i sin tur också innebär att USA inte behöver Israel för att bossa över araberna osv, vilket i sin tur skulle innebära att AIPAC-propaganda som "Israel is our closest ally" skulle bli svårare att argumentera för. Därför betonar inte George Soros osv, industrihampa, utan de snackar istället om de socioekonomiska aspekterna av rekreationell cannabis. Men eftersom judarna faktiskt till skillnad från dig har tresiffrig IQ, så förstår globalistjudarna också att vi inte direkt har något val och att industrihampa bara är ett absolut måste. Jag lyssnade på årets partiledardebatt, och fyfan vad hjärndöd den var i miljödiskussionerna. Alla snackade om ineffektiva åtgärder som minska koldioxidutsläpp genom dyrare bensinskatter osv, ingen nämnde något om industrihampa. Och som bonus med cannabislegalisering så skulle den organiserade brottsligheten få sig en stor ekonomisk käftsmäll; hur ofta ser du gängkrig och dödskjutningar över alvedon? Retorisk fråga.
Är AfS intelligenta, och har god moral, så förespråkar de helt enkelt cannabislegalisering av ren princip. Har AfS tvåsiffrig IQ, ja då fortsätter de på det intelligensförnedrande cannabisförbudtramset. Och då är ju AfS ett parti för mainstreamtänkare i cannabisfrågan (mainstreamtänk = underlägsenhet), och just därför blir det cannabisvänliga Piratpartiet ett betydligt viktigare parti för riksdagsinträde, eftersom vi redan har SD, och AfS är i stort sett samma parti som SD bara det att de har en lite mer antagonistisk attityd mot Israel och globalistjudar. Det är en katastrof att Jimmie Åkesson inte är cannabisvänlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Expohunter
Jag har följt tråden hyffsat väl och inte sett någon tro att AfS skulle kasta ut alla med svart hår eller att partiet skulle förespråka dna-tester för att få medborgarskap. Låter mer som dina påhitt.
Det är inte mina påhitt. Många AfS-väljare i tråden låter ungefär så (däribland du), AfS själva låter något åt det hållet också ibland (valfläsk som sagt).
Citat:
Ursprungligen postat av
Expohunter
Det AfS vill göra är att ompröva UT, PUT och medborgarskap samt ändra lagar så att vi kan återkalla medborgarskap och kasta ut svartmusk som inte sköter sig. Ingen från AfS har nämnt något om att kasta ut en iransk programmerare som arbetskraftsinvandrat, jobbar på Spotify, lärt sig språket, skaffat familj, barn och villa.
Alltså är det ingen större skillnad mellan AfS och SD i dessa frågor, AfS är bara lite mer högljudda och ungdomligare av sig i dessa frågor, medan SD kör med en lite mjukare och mer diplomatisk ton av strategiska skäl.
Citat:
Ursprungligen postat av
Expohunter
Det finns inte särskilt många av den typen, så de är inte ens värda att ödsla tid på. Det är de khattuggande somalierna och araberna som bränner bilar, våldtar, rånar och smugglar knark som är målet för den första vågen av återvandring.
Zoomalierna och araberna är ett problem. Fast frågan är hur många AfS kommer lyckas återvandra. Utan 51% kommer inte AfS få mycket gjort hur som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Expohunter
Fast det vet du redan.
Jag vet allt