2018-08-30, 04:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Nåväl, för att prata om något mer intressant; Vad har ni för tankar om det stora balunset i Kungsträdgården? Är det något man bör infinna sig på? Jag har ännu inte haft möjlighet att se något torgmöte och de närmaste återstående ligger runt 2 timmar bort. Är det då värt det att dra till Stockholm vilket innebär ytterliggare någon timmes längre färd, men med ett späckat program. Hade absolut varit intresserad om programmet bestod av tal, seminarier, kanske någon frågestund eller meet and greet osv. men jag tänker inte åka bara för konfettiregn, ballonger och något halvtaskigt etnopluralistiskt rockband. Vet någon i närmare detalj vad som står på programmet?

https://www.facebook.com/events/322436278332469/
Alternativ för Sverige kan stolt presentera att vi har bokat hela Kungsträdgården i Stockholm för partiets stora valfinal fredagen den 7:e september!

Plats: Stora scenen, Kungsträdgården
Tid: Fredag den 7 september, klockan 12:00 – 22:00

Det kommer att bjudas på ett fullspäckat schema med mängder av tal och underhållning från stora scenen i Kungsträdgården. Dessutom kommer flera utländska gäster att närvara. Arrangemanget är kostnadsfritt och öppet för allmänheten. Hela arrangemanget kommer dessutom att livesändas på sociala medier.

Ett mer detaljerat schema med programpunkter kommer att presenteras dagarna innan evenemanget äger rum.

Denna tillställning vill du inte missa! Så ta med dig familj, vänner och bekanta och slut upp i Kungsan för att heja in Alternativ för Sverige in i riksdagen! 🇸🇪💪
Citera
2018-08-30, 05:45
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det kan var att du hittade den felande länken. Det fanns tydligen en löslig grupp ekonomer från Handels som kallade sig Centerekonomerna varav flera sedan var verksamma i bakgrunden när Centerpartiet kapades av globalisterna. Centerpartiet blev ju mycket förmöget när hela mediarörelsen såldes och sitter nu på en gedigen kassa.

Ett parti utan ideologi kapades centralt. Det var perfekt för fientligt maktövertagande med metoder som lärdes ut på Handels.
Jag är tyvärr inte ekonom och känner inte heller personerna. Det vore ju mycket intressant om andra kunde se fler samband mellan Kasselstrand, Centerekonomerna, Handels etc.

Mycket intressant hur företagsekonomiska tekniker för fientligt övertagande kan ha använts i politiken.

Handels och liknande utbildningar verkar ju vara skola för ekonomiska globalister. Det är märkligt hur man skaffar sig den erfarenhet som t.ex krävs att leda DN i så unga år som Wolodarski började. Han gick bl.a Handels. Jag undrar om det verkligen var för att räkna debit och kredit på upplagan eller om Handels lär ut mer avancerad påverkan av opinioner, vilket ju affärer kan handla om?

Jag tror man kan se paralleller mellan Wolodarski och Kasselstrand. Båda har gått ekonomutbildning. Wolodarski driver en judiskt ägd tidning som jag tror de flesta uppfattar som Palestinavänlig! Kasselstrand driver ett parti som försöker presentera sig som nationalistiskt, men som mest förordar extrema och märkliga åtgärder som skadar nationalism, imho.
Senast redigerad av wwr 2018-08-30 kl. 06:19.
Citera
2018-08-30, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
De har inte ens fattat att AfS är ett hot (det största hotet mot dem). MSM-trupperna är i viss oordning vis-a-vis SD, men t.ex. UG-avsnittet visar oss att man ser SD som den stora skalpen, som man vill göra sina hatchet jobs på. Inte särskilt förvånande (se mina tidigare inlägg under dagen som lägger grunden för detta resonemang).

Du är inte så smart som du tror. De, MSM och de andra med makt, har definitivt fattat att AfS är det största hotet just nu. Det är just därför som de inte ens nämner partiet i UG. Media har sedan i våras haft en uppenbar taktik som går ut på att tiga ihjäl AfS och ge dem så lite exponering som möjligt.
Citera
2018-08-30, 06:32
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
https://www.facebook.com/events/322436278332469/
Alternativ för Sverige kan stolt presentera att vi har bokat hela Kungsträdgården i Stockholm för partiets stora valfinal fredagen den 7:e september!

Plats: Stora scenen, Kungsträdgården
Tid: Fredag den 7 september, klockan 12:00 – 22:00

Det kommer att bjudas på ett fullspäckat schema med mängder av tal och underhållning från stora scenen i Kungsträdgården. Dessutom kommer flera utländska gäster att närvara. Arrangemanget är kostnadsfritt och öppet för allmänheten. Hela arrangemanget kommer dessutom att livesändas på sociala medier.

Ett mer detaljerat schema med programpunkter kommer att presenteras dagarna innan evenemanget äger rum.

Denna tillställning vill du inte missa! Så ta med dig familj, vänner och bekanta och slut upp i Kungsan för att heja in Alternativ för Sverige in i riksdagen! 🇸🇪💪

Tyvärr blir det runt 3-4 timmars resa enkel väg till Stockholm, men det känns ändå mer värt att resa för en heldag jämfört med att köra 2 timmar för att se ett kort torgmöte med typ 3 talare. De utländska gästerna lockar ju självfallet också en hel del. Vågar man kanske tro på någon i stil med Nigel Farage, Tommy Robinson, en AfD representant? Hade varit hur kul som helst.
Senast redigerad av WhaleCore 2018-08-30 kl. 06:43.
Citera
2018-08-30, 06:43
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Tyvärr blir det runt 3-4 timmars resa enkel väg till Stockholm, men det känns ändå mer värt att resa för en heldag jämfört med att köra 2 timmar för att se ett kort torgmöte med typ 3 talare. De utländska gästerna lockar ju självfallet också en hel del. Vågar man kanske tro på någon i stil med Nigel Farage, en AfD representant? Hade varit hur kul som helst.

Tycker du ska dyka upp.

Om inte för gästerna osv så för att visa AfS ditt stöd.

Kommer garanterat skrivas om detta och desto fler som dyker upp och visar sitt stöd, desto större impact kommer detta event att få.

Tänk om vi kunde fylla hela kungsträdgården med AfS-supporters! Då hade dom inte kunnat tysta oss, skulle skapa rubriker i de flesta större ljugtidningar.
Citera
2018-08-30, 07:20
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Tycker du ska dyka upp.

Om inte för gästerna osv så för att visa AfS ditt stöd.

Kommer garanterat skrivas om detta och desto fler som dyker upp och visar sitt stöd, desto större impact kommer detta event att få.

Tänk om vi kunde fylla hela kungsträdgården med AfS-supporters! Då hade dom inte kunnat tysta oss, skulle skapa rubriker i de flesta större ljugtidningar.

Yes, hittade billiga tågbiljetter nu och då är det väl lika bra att slå på. Jag hade ändå bestämt mig för att se dem åtminstone en gång när jag såg vilket drag det var på Stureplan när de började. "Revolutionär stämning" skrev Fria Tider och det var int långt ifrån sanningen utifrån det man kunde se på streamen. Man kanske inte lyckas riktigt än, men att det här blir Sveriges nya riksdagsparti råder det nog inte särskilt mycket tvivel om. Roligt att kunna säga att man var med från början. Jag hade inte ens kunnat tänka mig att stå öppet och jubla med likasinnade svenskar åt slagord mot globalism och återvandring för några år sedan. Jeff Ahl måste jag också verkligen se live.

Ska bli så jävla skönt att se folk förbryllas under valvakorna.
Citera
2018-08-30, 07:39
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Demoskop brukar ju suga på att att förutspå SDs resultat, så jag är inte direkt förhoppningsfull där.
Demoskop är ett fake opinion-institut. Om de mot förmodan skulle särredovisa AfS så skulle det vara med låga siffror för att stoppa stödröster i sista sekunden. Ingen vikt ska läggas vid deras undersökningar oavsett.
Citera
2018-08-30, 07:42
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det kan ju bli en dubbelsmäll som heter duga med både AfS som kommer in i riksdagen och att SD blir största parti.
Kasselstrand kallar det en dubbelstöt mot etablissemanget. Personligen hoppas jag fortfarande på en TRIPPELstöt. SD störst. AfS in. Och: NMR in i minst en kommun. Det kan hända och vore den största politiska jordbävningen i Sverige någonsin.
Senast redigerad av baggebo1 2018-08-30 kl. 08:05.
Citera
2018-08-30, 07:45
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Du kan skriva ''AlTeRNatIv fÖr SveRIGE'' hur du vill, bara man förstår vad du menar. Förkortningar blir ogiltiga dock.
Nej, det är inte säkert. Jag såg hur rösträknarna redovisade röster på SvP förra valet. De gick till "olika" partier beroende på stavning, stora bokstäver, förkortningar osv. Det är dumt och onödigt att sprida sån där info. Det bästa är att skaffa en riktig valsedel. Nästa alternativ är att skriva TYDLIGT, RÄTTSTAVAT och med VERSALER PÅ RÄTT STÄLLEN (A och S): "Alternativ för Sverige". Absolut inget annat.
Citera
2018-08-30, 07:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Just AfS kriminalpolitiska partiprogram är väl det enda jag är skeptisk till. Det skulle i förlängningen slå hårt även mot etniska svenskar, och medföra ett totalrepressivt samhälle, ja faktiskt en polisstat. Samhället skulle p.g.a. straffskärpningar och en avhumaniserad kriminalvård brutaliseras oerhört. Småpåvar som anstaltsdirektörer, fångvaktare och poliser, skulle få betydligt större makt än idag. Varje rattfyllerist skulle riskera att hamna i Murmansk på ett straffarbetsläger, och sedan slås ut ur samhället för all framtid. Jag tror det är mycket få av AfS sympatisörer, som är medvetna om detta.
Du överdriver, men jag håller med om grunddragen i din kritik. Det här lite smått efterblivna, machokorkade, polisdyrkande "hårdare tag" som partiet driver är lätt frånstötande. Särskilt idag. Vi vet att vi har att göra med en genomkorrupt elit som ser mellan fingrarna på all vänsterextrem och ickevit brottslighet men som kan ägna år efter år att hitta nåt att sätta dit svenska åsiktsbrottslingar för. I detta läget är avpolitisera polis- och rättsväsendet ett mycket bättre budskap än "ge all makt åt 80-IQ PK-machomonster att skjuta ihjäl fler utvecklingsstörda och spärra in alla som legat med kvinnor utan påskrivet samlagskontrakt (våldtäktsmän) i straffläger resten av deras liv". Problemet idag är inte straffsatser och lagar utan tillämpningen av dessa. Och i ett svenskt Sverige kan vi hantera våra egna brottslingar utan straffläger och liknande. Vi har haft den lägsta brottsligheten i världen utan "stenhårda straff".
Senast redigerad av baggebo1 2018-08-30 kl. 08:05.
Citera
2018-08-30, 08:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
De har inte ens fattat att AfS är ett hot (det största hotet mot dem). MSM-trupperna är i viss oordning vis-a-vis SD, men t.ex. UG-avsnittet visar oss att man ser SD som den stora skalpen, som man vill göra sina hatchet jobs på. Inte särskilt förvånande (se mina tidigare inlägg under dagen som lägger grunden för detta resonemang).
Du har uppenbarligen inte ens fattat att du inte fattat. Anledningen till att de tystar ner AfS är just precis att de fattar vilket hot de utgör.
Citera
2018-08-30, 08:22
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Yes, hittade billiga tågbiljetter nu och då är det väl lika bra att slå på. Jag hade ändå bestämt mig för att se dem åtminstone en gång när jag såg vilket drag det var på Stureplan när de började. "Revolutionär stämning" skrev Fria Tider och det var int långt ifrån sanningen utifrån det man kunde se på streamen. Man kanske inte lyckas riktigt än, men att det här blir Sveriges nya riksdagsparti råder det nog inte särskilt mycket tvivel om. Roligt att kunna säga att man var med från början. Jag hade inte ens kunnat tänka mig att stå öppet och jubla med likasinnade svenskar åt slagord mot globalism och återvandring för några år sedan. Jeff Ahl måste jag också verkligen se live.

Ska bli så jävla skönt att se folk förbryllas under valvakorna.

Bra där! Du kommer säkert bli nöjd att du var där och visade ditt stöd.

Var själv på mötet på Stureplan och det var riktigt schysst.

Ser fram emot en ännu bättre upplevelse i Kungsträdgården
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in