2018-08-29, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jaha - När jag jobbade på bygge så lärde jag mig signalera att när något hamnat på rätt plats så gjorde man OK tecknet. Visste inte att jag blev högerextrem på bygget.

Du tänker inte på "tummen upp"? Jag har nog aldrig i hela mitt liv sett någon i Sverige göra detta OK-tecken innan 2015/2016. Tecknet är idag starkt förknippat med "alt-right" och det har blivit skandal och hysteri i media när bl.a. någon anställd i Vita Huset gjorde tecknet på nåt foto. Oavsett tidigare historisk användning så är det idag förknippat med alt right och det är givetvis därför Kasselstrand använder det.

Citat:
Sedan när blev hänvisningar till Astrid Lindgrens författarskap högerextremt i Sverige?

Sedan Nordisk Alternativhöger m.fl. gjorde "Bullerbyn" till ett mem, och innan det som en motreaktion (ofta här på Flashback faktiskt) på judemedias och kulturmarxisternas ständiga anti-vita hatpropaganda och misstänkliggörande och stigmatiserande av etniskt och rasligt homogena, vita, nordiska och svenska miljöer och sammanhang. Fienden har ofta sagt saker som "Bullerbyn kommer aldrig tillbaka" och att det nya Sverige inte längre är som Vi på Saltkråkan utan istället är fullt av härliga Soran Ismail- och Dodou Ahoka-kopior.

Citat:
Det kommer f.ö. upp en film om den högerextra Astrid på bio nu.

OK.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-08-29 kl. 09:46.
Citera
2018-08-29, 09:51
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skor
det riktigt intressanta är om man tittar på Övriga partier (F! redovisas separat), där har hela 57% Sverigedemokraterna som sitt andrahandsval = d.v.s. majoriteten av de som sympatiserar med gruppen Övriga partier tänker rösta på Alternativ för Sverige. 17% har Moderaterna som andrahandsval, antagligen såna som tänker rösta på Medborgerlig Samling
Man kan inte helt räkna bort att det nog finns en del MEDväljare som har SD som andrahandsval, men man kan också anta att det finns en del AfSväljare som annars skulle röstat M. Oavsett så tror även jag att det är positiva siffror. Ska bli spännande att se om Demoskop och YouGov särredovisar AfS i nästa mätningarna. Synd att det inte finns en chans att Frick-Sentio gör det.
Citera
2018-08-29, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jaha - När jag jobbade på bygge så lärde jag mig signalera att när något hamnat på rätt plats så gjorde man OK tecknet. Visste inte att jag blev högerextrem på bygget.

Sedan när blev hänvisningar till Astrid Lindgrens författarskap högerextremt i Sverige? Det kommer f.ö. upp en film om den högerextra Astrid på bio nu.

Han gör det dock för att provocera.

Att de sedan är ett parti vars politik bygger på att pyssla med "judenäsor", att förknippa alla riksdagspartier med IS, att promota Finspångs-memes (som baseras på att politiker ska hängas i lyktstolpar i Finspång) o.s.v. gör att jag inte kan ta det där partiet på allvar!
Citera
2018-08-29, 10:10
Medlem
[quote=Tumidanda|65083856]Du tänker inte på "tummen upp"? Jag har nog aldrig i hela mitt liv sett någon i Sverige göra detta OK-tecken innan 2015/2016. Tecknet är idag starkt förknippat med "alt-right" och det har blivit skandal och hysteri i media när bl.a. någon anställd i Vita Huset gjorde tecknet på nåt foto. Oavsett tidigare historisk användning så är det idag förknippat med alt right och det är givetvis därför Kasselstrand använder det.

Sedan Nordisk Alternativhöger m.fl. gjorde "Bullerbyn" till ett mem, och innan det som en motreaktion (ofta här på Flashback faktiskt) på judemedias och kulturmarxisternas ständiga anti-vita hatpropaganda och misstänkliggörande och stigmatiserande av etniskt och rasligt homogena, vita, nordiska och svenska miljöer och sammanhang. Fienden har ofta sagt saker som "Bullerbyn kommer aldrig tillbaka" och att det nya Sverige inte längre är som Vi på Saltkråkan utan istället är fullt av härliga Soran Ismail- och Dodou Ahoka-kopior.

Jag avskyr allt tal som har med "hatsymboler" och censur att göra. Det är bara ytterligare ett sätt att söka kontrollera yttrandefriheten och inskränka människors sätt att kommunicera. Vem har tid att sätta sig in i de senaste katalogerna över vad som är tillåtet eller inte.

Jag kan acceptera att den som med vett och vilja uppriktigt gör en heil Hitler hälsning klassas som nazist. Men alla de övriga bizzarra tolkningarna av vad man får uttrycka med gester, fraser och ord är bara repression.

Yttrandefrihet är inte bara för de som orkar hänga med. Yttrandefrihet ska gälla även för senila, förståndshandkappade, personer med låg IQ och gamla som inte orkat hänga med i det senaste modet. Frihet att uttrycka sig ska gälla för alla.
Citera
2018-08-29, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du kan även lägga till att de spelat så kallad "fashwave" inför torgmötena regelbundet. Både deras egna "Kasselwave" och "Jeffwave" (som jag inte vet vem som gjort), men också den rena Alt-Right-artisten Xurious.

Vet du vilken låt? Xurious är ju en artist som är öppet "rasnationalistisk" och hyllar alla gamla förbjudna ideologier, rörelser och figurer.

För övrigt så är alla videos på kanalen Xurious Music på Youtube blockade för visning i Sverige. ZOG/MSB som är i farten igen månntro?
Citera
2018-08-29, 10:46
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Vet du vilken låt? Xurious är ju en artist som är öppet "rasnationalistisk" och hyllar alla gamla förbjudna ideologier, rörelser och figurer.

För övrigt så är alla videos på kanalen Xurious Music på Youtube blockade för visning i Sverige. ZOG/MSB som är i farten igen månntro?
De spelade en låt med Enoch Powells tal i bakgrunden. "Rivers of blood":

https://www.youtube.com/watch?v=3c28JTlrUSs
Citera
2018-08-29, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är sådana här jobb man förväntas utföra om man har en MBA
https://www.opensocietyfoundations.org/people/daniel-sachs
Tips till Kasselstrand efter valet.
(Även Reinfeldt och Borg är ekonomer)

Det kan var att du hittade den felande länken. Det fanns tydligen en löslig grupp ekonomer från Handels som kallade sig Centerekonomerna varav flera sedan var verksamma i bakgrunden när Centerpartiet kapades av globalisterna. Centerpartiet blev ju mycket förmöget när hela mediarörelsen såldes och sitter nu på en gedigen kassa.

Ett parti utan ideologi kapades centralt. Det var perfekt för fientligt maktövertagande med metoder som lärdes ut på Handels.
Citera
2018-08-29, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Richard Spencer-skolan representeras i Sverige av Dulny (och Motgift och Motpol skulle jag säga).

AfS tillhör Trump-skolan fast det är svensk nationalism istället för amerikansk nationalism (vilket ligger i sakernas natur).

Amerikansk nationalism är udda eftersom den inte kan bygga på etnisk grund. De har en annan berättelse med 1865 osv. Den svenska varianten är en normal etno-nationalism.

AfS gör aldrig referenser till Richard Spencer, men regelbundet till Trump. Jag kan heller aldrig minnas att AfS gjort referenser till Alt-Right.
Ok tack, låter logiskt, men jag är rätt säker på att jag sett Dulny vid något av AFS torgmöten (tror det var i videon de postade från Stureplan då han rev ned ett plakat från en motståndare och skanderade "PK-pack! PK-pack!!!" samt att Dulny uttryckt sig positivt om AFS. Är det för att han ser något "Alt-Right" hos dem, eller är det för att han anser dem vara det "minst dåliga" alternativet? Är lite oklar över AFS relation till just den svenska alt-högern. Har Alt-högern i Sverige något annat (om än marginaliserat) parti som de föredrar?
Citera
2018-08-29, 12:48
Medlem
JustZlatans avatar
Titta på UG ikväll då AfS och nazister förbereder sig på raskrig! Det är just såna här barnsligheter som kan få mig att inte rösta på AfS. Nu lutar det istället mot ett seriösare alternativ, SD.

Förresten någon som vet var "högkvarter" ligger? Kan det vara Klara Norra Kyrkogata intill Kungsgatan?
Senast redigerad av JustZlatan 2018-08-29 kl. 12:50.
Citera
2018-08-29, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
En sak är säker, och det är att AfS knappast bör forcera något. Om det finns "aggressiva kvinnor" naturligt, fine låt de tala och ta för sig. Men Jessica Ohlsson är knappast så, så då skulle det bara kännas fejk och falskt om hon skulle försöka sig på något sådant. Hon verkar intelligent i övrigt och lär ha massa att ge partiet på andra sätt. Med tanke på hennes utbildning och bakgrund som jurist skulle hon nog passa bra som en framtida justitieminister t.ex.

Jag köper heller inte att kvinnor skulle tilltalas för att det är kvinnor som talar och "tar plats". Är ju ökänt att exempelvis småflickorna som tittar på idol främst bryr sig om de manliga deltagarna, än de kvinnliga. Det är endast feministiska kvinnor som verkar bry sig om detta av kvinnorna. Det vore en sak om AfS vore ett mycket "maskulint" parti med skäggiga muskelknuttar som står och vrålar i micken, men så är det ju knappast. Det är mycket propert klädda unga män med stil och klass, som BORDE tilltala kvinnor om ni frågar mig. Har för övrigt inget emot maskulinitet och skägg, men ni fattar vad jag menar.

Någon kvinna här får gärna ge sin åsikt, men detta är min bild av det hela iaf.
Jo, det kan ligga något i det. Nu ogillar jag att nämna "Nazister" etc. i en diskussion som handlar om AFS eftersom jag tycker det begreppet vantolkas grovt av motståndarna på ett sätt somutholkar hela definitionen av vad en "Nazist" egentligen är, men om vi ändå tar NMR som ett exempel på det du nämner, så vill jag inte dra mig till minnes att jag sett en enda kvinna tala vid något av deras framträdanden, men skäggiga, skalliga män som vrålar i mikrofonerna finns det däremot gott om. Faktum är att jag inte kan komma på en enda framstående NMR-kvinna förutom Vera Oredsson, men hun är väl någonstans mellan 85 år och döden vid det här laget, och har knappast något mer än ett nostalgiskt symbolvärde för NMR, inte någon som direkt står på barrikaderna och för fram ett budskap. Det är även rätt magert land den kvinnliga representationen i publiken på deras möten.

Med AFS så ser man kvinnor i publiken, även om de inte framträder så mycket på scen. AFS har dessutom en del yngre herrar som jag tror en del tjejer skulle tycka har ett "fördelaktigt utseende" men jag är inte säker på om det är tillräckligt för att få tjejer att komma till deras torgmöten, eller om de som finns där ändå skulle komma om det bara var typ Lennart Matikainen som görde alla torgmöten.
Citera
2018-08-29, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Titta på UG ikväll då AfS och nazister förbereder sig på raskrig! Det är just såna här barnsligheter som kan få mig att inte rösta på AfS. Nu lutar det istället mot ett seriösare alternativ, SD.

Förresten någon som vet var "högkvarter" ligger? Kan det vara Klara Norra Kyrkogata intill Kungsgatan?

Okej där tappade du den lilla trovärdighet du någonsin har haft på detta forum. Först dillade du i ett halvår emot AfS, sedan gick du över till AfS och nu är du helt plötsligt emot AfS, för att ett gäng killar som inte är förknippade med AfS gillar att lavja nationalister. Du har ju förfan inte ens sett själva programmet, ändå börjar du med smutskastning via guilt by association. Fan vad trött jag blir på dig.
Citera
2018-08-29, 13:01
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Okej där tappade du den lilla trovärdighet du någonsin har haft på detta forum. Först dillade du i ett halvår emot AfS, sedan gick du över till AfS och nu är du helt plötsligt emot AfS, för att ett gäng killar som inte är förknippade med AfS gillar att lavja nationalister. Du har ju förfan inte ens sett själva programmet, ändå börjar du med smutskastning via guilt by association. Fan vad trött jag blir på dig.

Vi får väl se ikväll. Tills dess kan de se denna intervju där reportrarna uttryckligen säger avhoppade sverigedemokrater. Hmm...vilket parti kan de ha gått till?

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/carolina-jemsby-i-morgonstudion-om-alternativhogern-i-sverige

Så vart ligger "högkvarteret"? Om det är Klara Norra Kyrkogata så vet jag iaf två tidigare sverigedemokrater som jag har kört dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in