Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jesus var jude och dessa människor hatar judar. Titta bara på protesterna i Charlottesville. För mig är de lika djävulska som islamister och antisemitiska muslimer.

Du är ju för fan korkad på riktigt. Jesus var väldigt antijudisk och vände sig emot dåtidens judenhet. Fråga en religiös jude vad han anser om Jesus. Du kommer inte att få fina svar precis. Har du ens läst nya testamentet? Låter verkligen inte som det. Även Hitler uppskattade Jesus i åtminstone viss mån, vilket han själv har sagt.
Citera
2018-08-29, 22:49
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manilafold
Jag förstår hur du tänker men jag vill påstå det är kortsiktigt och faller kort i längden. Hjälp oss flytta frontlinjen nu. Det handlar om programmera om fårskrocken. Om du nu sympatiserar med SD och stundtals kvasi-AfS så är det utan tvekan hos AfS aka frontlinjen du hör hemma.

Kolla på alla tre delarna av Tullberg på SWEBBTV och ta ditt förnuft till fånga.
https://m.youtube.com/watch?v=3Tl7d-o157U

Nej, jag tänker inte hjälpa till att flytta frontlinjen om det är raskrig som AfS egentligen vill ha. Vid ett eventuellt krig kommer jag stå på de godas sida.
Citera
2018-08-29, 22:55
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Du är ju för fan korkad på riktigt. Jesus var väldigt antijudisk och vände sig emot dåtidens judenhet. Fråga en religiös jude vad han anser om Jesus. Du kommer inte att få fina svar precis. Har du ens läst nya testamentet? Låter verkligen inte som det. Även Hitler uppskattade Jesus i åtminstone viss mån, vilket han själv har sagt.

Första gången jag har hört att Jesus var antijudisk. Är det någon slags alternativ fakta du kommer med nu?
Citera
2018-08-29, 22:56
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Nej, jag tänker inte hjälpa till att flytta frontlinjen om det är raskrig som AfS egentligen vill ha. Vid ett eventuellt krig kommer jag stå på de godas sida.

När pratade AfS om raskrig?
Citera
2018-08-29, 23:07
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
LÖGN! SD fick igenom sin motion om att dubbla antalet kvotflyktingar. Nu tar vi emot 5000 per år istället för 2000!
Är det den enda motionen som SD har fått igenom under sina 8 år i riksdagen?

Om så är fallet har ju AfS ett öppet mål ...
Citera
2018-08-29, 23:09
Medlem
Manilafolds avatar
Citat:
Raskriget är här den dagen svenskar är i minoritet och vi kommet att vara måltavlor som i Sydafrika. Enda sättet du kan undvika detta är genom att sätta stopp för folkombytet nu. Frågor på det? Var lite mer realistisk och mindre naiv vetja. Jag vet inte om jag slösar min tid här. Du verkar svälja halmgubbarna med hull och hår.
Senast redigerad av Manilafold 2018-08-29 kl. 23:12.
Citera
2018-08-29, 23:09
Medlem
Citat:
Första gången jag har hört att Jesus var antijudisk. Är det någon slags alternativ fakta du kommer med nu?

Pröva att läsa nya testamentet så kommer du fatta Jesus' relation till judarna. Trodde du att Jesus och judarna var bästa polare eller? Vem var det som gick bärsärkagång i deras tempel och välte omkull bord, drev ut dem samt t.o.m. var utrustad med en piska? Gissa vem det var. Och gissa vilka som hetsade fram korsfästelsen av Jesus? Ett tips, det står skrivet i slutet.
Citera
2018-08-29, 23:11
Medlem
Kwatos avatar
Jag läste att YT har tagit bort AFS instruktionsvideo för röstning med blank valsedel. Himla käckt! Fritt land? Är det bara YT som ser om sitt varumärke? Knappast.

En röst på AFS är en röst för yttrandefrihet på riktigt! Nu tar vi tillbaka vårt land! Leve svenskarna! Död åt förrädarna!

OBS: Skriv hela partinamnet, Alternativ för Sverige, på en blank valsedel om du saknar en förtryckt valsedel på valdagen.
Citera
2018-08-29, 23:17
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Nu blir det SD för hela slanten! Jimmie är kung!

Det intressanta är att BÅDE AfS och SD trendar uppåt i opinionen just nu.

Det kommer att säljas mycket antidepressiva efter valet kan jag lova.
Citera
2018-08-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Då AfS inte har några "bruna rötter", som etablissemanget hävdar att SD har, är det inte omöjligt att AfS har större chanser att få inflytande i framtiden.
Ja, det argumentet ska du inte lita på etablissemanget/PK/SJWs/MSM etc. anammar, för där är det "guilt by association" som gäller (trots att det är ett argumetationsfel i vilken annan omständighet som helst) och då drar man gärna till med att AfS grundades av en person som var med i ett parti som grundades av en person som kände någon som hade "bruna åsikter" och vars mammas farbrors kompis grannes kusin en gån gick mot röd gubbe! Huga mig! Märkligt bara (eller nej, faktiskt inte alls märkligt) att samma resonemang aldrig går "åt andra hållet", och att man tillämpar samma guild by association mot Vänsterpartiet (Nä! För de har minnsan gjort uuuuuuupp med sitt förflutna! ).
Citera
2018-08-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ropethink
Ständigt ska det vara någon här och trolla i tråden.

Tycker det känns lite spänt för tillfället, tack vare SDs utspel och då YouTube har atombombat AfS youtube-kanal. Får se om AfS kan sno lite spotlight på något sätt, förhoppningsvis genom mätningar.

Dessvärre misstänker jag att YouGov kommer dröja. Deras undersökningar brukar publiceras på onsdagar, och med tanke på att nästa onsdag är nära valet, misstänker jag starkt att det är då den kommer. Den kommer fortfarande vara viktig dock, då det finns många osäkra SDare, som lär stödrösta på AfS om de åtminstone ligger på 3 procent. Sedan har vi Sentio, som förvisso har en anti-AfS-beställare... men kanske vi kan få något nyttigt ur den ändå. Demoskop av alla institut har gett AfS ett eget svarsalternativ i den kommande mätningen... kanske det gynnar AfS? Vi får se. Demoskop brukar ju suga på att att förutspå SDs resultat, så jag är inte direkt förhoppningsfull där.
Citera
2018-08-29, 23:20
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Jag läste att YT har tagit bort AFS instruktionsvideo för röstning med blank valsedel. Himla käckt! Fritt land? Är det bara YT som ser om sitt varumärke? Knappast.
Om det är samma som med deras torgmötesfilmer så har ju den inte tagits bort utan censurerats i Sverige. Kan tyckas ironiskt att en instruktionsvideo för att rösta i det Svenska valet har censurerats just i landet där valet hålls - och visar på att det inte handlar att AfS har brutit mot några "community guidelines". Det är helt och hållet en påverkansoperation, högst troligtvis initierad från det Svenska etablissemanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in