2018-08-29, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Ja, alt-högern är patetiska i sitt lajvande med asagudar och dillande om "Finspång 22". Alla vuxna människor tycker sånt är utvecklingsstört och skrattretande, givetvis.

Men hur uppenbart är det inte att SVT gjorde detta avsnitt för att förknippa alt-right med SD? Tror knappast att man inom Msm på allvar tror att alt-högern är en så stor grej. Känns som hela avsnittet sändes nu, inför valet, just i ett försök att få bort några röster på SD.

Snälla, köp inte SVTs vidriga propaganda! SD som parti har inget med dessa skojare att göra.

Inte? Du ser alltså inga berörelsepunkter? Varken idag, igår eller imorgon? Hur långt upp i ändalykten har du huvudet egentligen?

Du har alltså helt missat var SD har sina grunder, alla rasistiska och fascistiska avslöjanden genom åren, folk som i andra fascistiska organisationer har nära samröre med SD, tom varit högt uppsatta i SD samt glädjs när det går bra för SD.

Kort sagt, det handlar bara om olika nyanser av brunt. Det är helt verklighetsfrämmande att förneka det!
Senast redigerad av japanesa 2018-08-29 kl. 21:53.
Citera
2018-08-29, 21:50
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Mjo och alla kunde se Jeff Ahl skratta med Dulny. Jag är inte en idiot så jag kan se kopplingarna här. AfS har utan tvekan samröre med Nordisk alternativhöger.

Vart ligger "högkvarteret"? Om det ligger på Klarar Norra Kyrkogata är jag 110% säker på att AfS är involverade.

Självklart finns det kopplingar. Många av dom är bekanta. Både Ahl och Dulny var i SD samtidigt.

Vad spelar det för roll förresten?
Citera
2018-08-29, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
SD sjönk i "opinionsundersökningar" inför valet 2014 också. Instituten hade SD mellan 8-10%. Fick sedan 13%. Detta avsnitt påverkar inte SD ett dyft, SD har ingenting med de här människorna att göra längre.

Du är lurad.
Citera
2018-08-29, 21:54
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artigas
Jävlar vad cringe det var att kolla på avsnittet. Daniel Friberg dricker och har torkad varm choklad runt läpparna och Dulny har fastnat i årtal 2006 när det var inne att vara schhhteeek - och dessa ska kalla sig intellektuella och vill locka till sig en elit? En elit beståendes av Ingrid Carlsson på ett hörn?

Haha kolla bara på vilken hållning de har när de går runt i avsnittet. De pratar om att ha högt våldskapital. Tyckte själv avsnittet hade högt humorkapital.
Ganska väl fångat. Jag skulle säga att dessa pojkar är samma skrot och korn som goofbollarna som satt och hatade Palme intensivt i smågrupper på 80-talet. EAP-vibbar.
Citera
2018-08-29, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av artigas
Gratis reklam? Såg du ens avsnittet? Personerna som visades var mer än något annat än sköna. Dulny med sin schteeeek-attityd framträddes som otroligt oskön och osympatisk. Tydligt att urskilja är att den vita alt right-rörelsen (av avsnittet att döma) består av personer med låg intelligens, rätt dåligt omdöme vad gäller utseende, artikulationsförmåga och förmåga att övertyga. Hela idén med att "jag vill vara farlig"-känslan andades desperation och unket.

Hade kunnat köpa om NA körde stenhårt på en linje om att bryta åsiktskorridoren och att man vill verka metapolitiskt - men att man kör med typ ordensriter, bloter och dylikt känns mer som att det är ett par snubbar som dricker öl och vill ventilera varför de inte får några matchningar på Tinder och aldrig får ligga.

Ett önsketänkande från din sida, av allt att döma är det du som får för lite fitta, och jag beklagar men det kanske finns en anledning. 3.0 Nationalismen är det nya, och du fick bevittna de första stegen mot den vita Demo-revolutionen, andlighet är bra saker. Hade du varit andlig hade du kunnat få en snygg brud till slut och ha ett aktivt männerförbund, nu tvingas du fickrunka till lömska sheboons istället, som jag skrev tidigare jag beklagar. Det våras för Schtekens tid
Citera
2018-08-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Självklart finns det kopplingar. Många av dom är bekanta. Både Ahl och Dulny var i SD samtidigt.

Du menar att det inte spelar någon roll huruvida dessa idéer lever kvar i SD eller inte?
Citera
2018-08-29, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ska bli intressant att se SD:s opinionssiffror efter detta. Kan nog bli ett tapp på kanske 2-3%. Uppdrag Granskning har stort genomslag.

Jag tror detta var det stora avslöjandet som väntades på SD - dagen i Almedalen, men som inte kom.
Det spekulerades Hej vilt här på FB.
Detta UG var så utstuderat att få SD i dålig dager. När de i slutet konstaterade att om nu SD blev största parti, så hade de stora kontaktmöjligheter att växa sig starka .
Detta var inte bra! Tänk så många som fått vatten på sin kvarn. MSM jublar. AfS jublar.
Citera
2018-08-29, 21:59
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety

Det spelar roll för det finns en del väljare som har gått över till AfS. De skulle nog skrämmas om AfS har kopplingar till nazister som vill ha raskrig i Sverige.
Citera
2018-08-29, 22:01
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Det spelar roll för det finns en del väljare som har gått över till AfS. De skulle nog skrämmas om AfS har kopplingar till nazister som vill ha raskrig i Sverige.

Hur får du till att alternativhögern vill ha raskrig?
Citera
2018-08-29, 22:02
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Genom reportaget. Har du inte sett det?
Citera
2018-08-29, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur lyckas du undvika att se det?
Citera
2018-08-29, 22:05
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Genom reportaget. Har du inte sett det?

Det är skillnad på att vilja ha ett raskrig och att tro att det kan bli konflikter i framtiden... De tror att det kan bli konflikter. Det är så jag har tolkat det. De ser nog vad som sker i Sydafrika med boerna etc.
Senast redigerad av okok1 2018-08-29 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in