2018-08-29, 21:30
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Jag tror också att detta kommer straffa SD, inte precis några stjärnskott i det avsnittet.

SD har inte, har aldrig haft samröre med högerextremister, partiet är inte en del av alternativhögern.
Citera
2018-08-29, 21:31
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artigas
Jävlar vad cringe det var att kolla på avsnittet. Daniel Friberg dricker och har torkad varm choklad runt läpparna och Dulny har fastnat i årtal 2006 när det var inne att vara schhhteeek - och dessa ska kalla sig intellektuella och vill locka till sig en elit? En elit beståendes av Ingrid Carlsson på ett hörn?

Haha kolla bara på vilken hållning de har när de går runt i avsnittet. De pratar om att ha högt våldskapital. Tyckte själv avsnittet hade högt humorkapital.
Instämmer till fullo, närmast smärtsamt att se på. Programmet var i vart fall ett ganska tydligt besked till svenska folket att svensk extremhögers framfart inte direkt är något att oroa sig över, i vart fall så länge som de inte lyckas hitta en enda framträdare med tresiffrig intelligenskvot. Bara dregglet i mungipan som saknades.
Citera
2018-08-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
SD har inte, har aldrig haft samröre med högerextremister, partiet är inte en del av alternativhögern.

Nej det förstod jag, men jag tänker på alla dessa personer som lutar emot SD men känner sig lite osäkra. Detta ser inte bra ut för dem.
Citera
2018-08-29, 21:38
Bannlyst
Gratis reklam på bästa sändningstid, med ett par av Sveriges skönaste fascister, detta programmet var ganska bra PR, vilket tog upp många positiva saker som tradition,ras och den vita etnostaten! Nordisk Alternativ Höger kommer växa ännu mer efter detta. Det sägs att wallraff bruden fick sig en omgång eller två i sänghalmen. Och detta var allt hon lyckades få ut utav reportaget, vilket säger mer att hon var den som blev utnyttjad för att vara snygg tjej än tvärtom.
Citera
2018-08-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Är du allvarlig?
Citera
2018-08-29, 21:40
Medlem
JustZlatans avatar
Den stora frågan: Hur mycket är Alternativ för Sverige involverade i detta?
Citera
2018-08-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ska bli intressant att se SD:s opinionssiffror efter detta. Kan nog bli ett tapp på kanske 2-3%. Uppdrag Granskning har stort genomslag.

SD sjönk i "opinionsundersökningar" inför valet 2014 också. Instituten hade SD mellan 8-10%. Fick sedan 13%. Detta avsnitt påverkar inte SD ett dyft, SD har ingenting med de här människorna att göra längre.
Citera
2018-08-29, 21:43
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Den stora frågan: Hur mycket är Alternativ för Sverige involverade i detta?

Alternativ för Sverige och Nordisk Althöger är inte samma sak.

Denna "granskning" handlade om Nah med Dulny och Friberg.
Senast redigerad av ThuleSociety 2018-08-29 kl. 21:47.
Citera
2018-08-29, 21:45
Medlem
okok1s avatar
Hur länge var journalisten undercover?
Citera
Medlem
artigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Gratis reklam på bästa sändningstid, med ett par av Sveriges skönaste fascister, detta programmet var ganska bra PR, vilket tog upp många positiva saker som tradition,ras och den vita etnostaten! Nordisk Alternativ Höger kommer växa ännu mer efter detta. Det sägs att wallraff bruden fick sig en omgång eller två i sänghalmen. Och detta var allt hon lyckades få ut utav reportaget, vilket säger mer att hon var den som blev utnyttjad för att vara snygg tjej än tvärtom.
Gratis reklam? Såg du ens avsnittet? Personerna som visades var mer än något annat än sköna. Dulny med sin schteeeek-attityd framträddes som otroligt oskön och osympatisk. Tydligt att urskilja är att den vita alt right-rörelsen (av avsnittet att döma) består av personer med låg intelligens, rätt dåligt omdöme vad gäller utseende, artikulationsförmåga och förmåga att övertyga. Hela idén med att "jag vill vara farlig"-känslan andades desperation och unket.

Hade kunnat köpa om NA körde stenhårt på en linje om att bryta åsiktskorridoren och att man vill verka metapolitiskt - men att man kör med typ ordensriter, bloter och dylikt känns mer som att det är ett par snubbar som dricker öl och vill ventilera varför de inte får några matchningar på Tinder och aldrig får ligga.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Alternativ för Sverige och Nordisk Althöger är inte samma sak.

Denna "granskning" handlade om NAH med Dulny och Friberg.

Mjo och alla kunde se Jeff Ahl skratta med Dulny. Jag är inte en idiot så jag kan se kopplingarna här. AfS har utan tvekan samröre med Nordisk alternativhöger.

Vart ligger "högkvarteret"? Om det ligger på Klarar Norra Kyrkogata är jag 110% säker på att AfS är involverade.
Citera
2018-08-29, 21:48
Medlem
Såg ut som övermogna Muffare. Ska man ta dessa herrar på allvar underlättar
det om man också själv har någon form av diagnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in