2018-08-28, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det är ganska uppenbart att det handlar om fysik och inte vad staten säger.. om samtalet till Estonia finns på youtube .. och där säger kapteten att det är 20 graders eller procents lutning vilket måste betyda åt sidan.. och som då bevisar att ett hål sprängdes på sidan av Estonia.

Om bogvisiret ramlade loss vilket staten säger.. då hade ju inte mayday-samtalet till kaptenen sagt att det var 20 graders lutning när mayday-signalen först sändes ut.
Nej att 20 graders slagsida nödvändigtvis måste innebära att ett hål sprängts köper jag inte. Nu är även jag är skeptisk till den officiella förklaringen, men inte med din förklaring som anledning. Tänk även på att man aldrig surrade lastbilarna på bildäck.
Citera
2018-08-29, 13:35
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Nej att 20 graders slagsida nödvändigtvis måste innebära att ett hål sprängts köper jag inte. Nu är även jag är skeptisk till den officiella förklaringen, men inte med din förklaring som anledning. Tänk även på att man aldrig surrade lastbilarna på bildäck.

Det låter inte logiskt att inte binda fast bilarna om det är storm på havet.. det hade inte hållt många meter om bilarna inte var fastknytna.

Hade bogvisiret lossnat så hade ju fartyget dykt neråt och slukat in vatten.. men kapteten sa i mayday-samtalet att Estonia hade 20 graders slagsida och att det var bråttom.

Känns självklart att det sprängts ett hål dels för att jag hörde kapetenes mayday-samtal.. och för att jag hört nånting om att det sprängts ett hål på sidan av fartyget.. OCH för att dom vela täcka över fartyget med sten precis som att dom gömmer ett stort hål.

Har Wikileaks läckt några uppgifter om Estonia?
Citera
2018-08-29, 21:42
Medlem
Citat:
Det låter inte logiskt att inte binda fast bilarna om det är storm på havet.. det hade inte hållt många meter om bilarna inte var fastknytna.

Hade bogvisiret lossnat så hade ju fartyget dykt neråt och slukat in vatten.. men kapteten sa i mayday-samtalet att Estonia hade 20 graders slagsida och att det var bråttom.

Känns självklart att det sprängts ett hål dels för att jag hörde kapetenes mayday-samtal.. och för att jag hört nånting om att det sprängts ett hål på sidan av fartyget.. OCH för att dom vela täcka över fartyget med sten precis som att dom gömmer ett stort hål.

Kanske var det styrbords stabilisatorsvinge som slets bort och därmed blev det ett helvetes stort hål.
Citera
2018-08-31, 09:04
Medlem
UndeadNinjas avatar
Märkligt att sanningen ännu inte, så här långt efteråt har avslöjats. LM Ericsson har ju en lite shady historia som tex då man betalade Bill Clinton typ 750k (eller vad det nu var) för ett talk för att få the Clintons att hjälpa Ericsson att inte svartlistas för att man gör affärer med diktaturer och såklart för att inte tvingas sluta med det och förlora dom lukrativa kontrakten och avtalen (det är Clintons affärsmodell att tveksamma figurer betalar höga summor för Bill's talks eller donationer till the Clinton faundation så hjälper Clintons med problem och hinder osv, alltså tjänster med sånt som dom kan ordna och påverka pga sitt "goda rykte" och sin politiska makt) samt vd som totalt sålt ut Ericsson år efter år i snabba affärer för att varje år göra sig en enorm bonus, så att Ericsson har varit med i skumraskaffärer är verkligen inte svårt att föreställa sig och vi vet ju att bil som stod på Ericsson flera gånger smugglade militär utrustning från det fallande Sovjet och att det var högt uppsatta inblandade i det hela så den mest troliga teorin enligt mig är att det har med detta att göra men det vore på tiden att folk får reda på sanningen, det är så mycket oklarheter runt denna olycka och hur det hanterades.
Citera
2018-08-31, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Märkligt att sanningen ännu inte, så här långt efteråt har avslöjats. LM Ericsson har ju en lite shady historia som tex då man betalade Bill Clinton typ 750k (eller vad det nu var) för ett talk för att få the Clintons att hjälpa Ericsson att inte svartlistas för att man gör affärer med diktaturer och såklart för att inte tvingas sluta med det och förlora dom lukrativa kontrakten och avtalen (det är Clintons affärsmodell att tveksamma figurer betalar höga summor för Bill's talks eller donationer till the Clinton faundation så hjälper Clintons med problem och hinder osv, alltså tjänster med sånt som dom kan ordna och påverka pga sitt "goda rykte" och sin politiska makt) samt vd som totalt sålt ut Ericsson år efter år i snabba affärer för att varje år göra sig en enorm bonus, så att Ericsson har varit med i skumraskaffärer är verkligen inte svårt att föreställa sig och vi vet ju att bil som stod på Ericsson flera gånger smugglade militär utrustning från det fallande Sovjet och att det var högt uppsatta inblandade i det hela så den mest troliga teorin enligt mig är att det har med detta att göra men det vore på tiden att folk får reda på sanningen, det är så mycket oklarheter runt denna olycka och hur det hanterades.
Puhh! ...........................
Vassego, du verkar sakna den knappen. Bara att klippa och klistra. PMa om du behöver fler.

Jag förstår inte riktigt teorierna om smuggling. Varför skulle någon bestämma sig för att sätta 1500(?) oskyldigas liv på spel för att dölja/stoppa det. Hade det inte i så fall varit enklare att stoppa smugglingen vid antingen på eller avlastningen av färjan eller på vägen? Jag tycker inte det verkar trovärdigt.
Citera
2018-08-31, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Vassego, du verkar sakna den knappen. Bara att klippa och klistra. PMa om du behöver fler.

Jag förstår inte riktigt teorierna om smuggling. Varför skulle någon bestämma sig för att sätta 1500(?) oskyldigas liv på spel för att dölja/stoppa det. Hade det inte i så fall varit enklare att stoppa smugglingen vid antingen på eller avlastningen av färjan eller på vägen? Jag tycker inte det verkar trovärdigt.
Nää! Damage control kommer aldrig i h.e att funka. På sikt. Det finns självfallet en del från detta korvmojsbolag som vet tillräckligt mycket. Och som bl.a. lyckats inse, att det är no-no att använda ovetande, civila färjepassagerare som någon sorts "levande sköldar", i samband med covert operations under hemtagning av div. militär mtrl. Vad trodde eg. Bogren? Eller Pirre - ute på södra värmdön?
Citera
2018-08-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Kanske var det styrbords stabilisatorsvinge som slets bort och därmed blev det ett helvetes stort hål.
Sant. Men....det behövdes inget megastort hål, för att detta sjöosäkra fartyg skulle ta in så mkt vatten att flytförmågan förlorades.
Skulle tippa på att ett hål på 0.3 kvm var tillräckligt för att ordna tragedien!
Citera
2018-09-01, 07:50
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon

Då måste du vara redigt naiv, elit, regeringar och skuggregeringer har offrat oskyldiga mer än vad du verkar tro, ändå hänger du i konspirationsforumet.
Citera
2018-09-16, 23:01
Bannlyst
Citat:

Fast det gjorde man inte. Det saknades även flera meter packning runt bogvisiret, och man använde gamla mattor eller madrasser för att täta med.
Citera
2018-10-21, 04:57
Medlem
Portalfigurs avatar
Mörkläggningen av Estonia

Stefan Torssell i intervju i Swebb-tv om mörkläggningen av Estonia.
Citat:
I Lördagsintervju 30 avslöjar Stefan Torssell information om Estoniakatastrofen utifrån sin bok om Estoniakatastrofen.

Stefan Torssell presenterar fakta som kan förklara varför de avlidna från det förlista fartyget Estonia inte togs upp för att begravas.

Istället inleddes, enligt Stefan Torssell, en mörkläggning som gör att frågorna ännu är obesvarade.

I programmet diskuteras även den unika lagen om gravfrid, som fortfarande förbjuder närmare undersökning av vraket

Stefan Torssell anser att regeringen Carl Bildts och mediernas agerande har inneburit ett omfattande svek mot de anhöriga och att orsaken till olyckan nu borde fullt ut bör klarläggas.

Den enda rimliga förklaringen till det snabba sjunkförloppet är att att det har uppstått ett hål i skrovet, men hur och varför kan vi bara spekulera om.
https://www.youtube.com/watch?v=N8DqGjDXaZk
Citera
2018-10-21, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Portalfigur
Mörkläggningen av Estonia

Stefan Torssell i intervju i Swebb-tv om mörkläggningen av Estonia.https://www.youtube.com/watch?v=N8DqGjDXaZk
Mycket intressant intervju! Etablissemanget (politiker, media och kyrka) är fullkomligt genomruttet. Fy fan säger jag. Hade ingen aning om att kyrkan var så involverad i mörkningen men det förklarar varför den är så politiserad och korrumperad idag. Jesus lär ju snurra som en utombordare i sin grav. Även mycket intressant när Torssell förklarar hur han kom till insikt om att de svenska myndigheterna inte är goda och att de inte tjänar det svenska folket. Även det förklarar en del hur vi har kunnat hamna där vi är idag.

Alla med ett samhällsintresse borde se den här intervjun.
Senast redigerad av RobRoys 2018-10-21 kl. 17:04.
Citera
2018-10-23, 03:13
Medlem
Min teori angående Estonias förlisning, har jag fått av att min umgängeskrets hade samma arbetsgivare.
P.g.a den orsaken har jag vare sig jag velat, eller inte. Hört mycket störande saker i samband med den
händelsen!
Teoretiskt sett efter allt man fick höra och se, om hur man som regering till den tragiska olycka som skedde. Valde att uppträda och hantera den här "olyckan".
Först skulle naturligtvis fartyget bärgas, för att anhöriga i denna tragedi skulle kunna få någorlunda ro
i sina själar.
Efter att regeringen några timmar senare, fått den sanna informationen av dem som i verkligheten
bestämmer!
Lät nästa lösning från regeringshåll lite mer vacklande beträffande bärgning.
För att till slut, ebba ut till en politisk fråga. och är det något politik och dess utövare är bra på. Så är det att få människor att ge upp!!
Till att börja med, om nu Estonias undergång var en olycka? Och bogvisiret var orsaken till densamma.
Varför står då bogvisiret på Sveriges hemligaste flottbas muskö? Istället för på sjöhistoriska museet?
Varför slutade inte Sverige med att köpa ryska försvarshemligheter, som stulits av estnisk maffia?
Varför slutade inte Sverige med att, i sin tur skicka dem vidare till onkel sam?
Trots kraftfulla varningar från Ryssland?
Alltså lyckades svensk neutralitet orsaka en av världens största krigsförbrytelse i fredstid!!
Varför fick vi inte se när ett amerikanskt flygplan, med både svenskt och finskt stridsflyg.
Eskorterades ut från svenskt luftrum?
Med 11 stycken ester ombord!! Men istället för att lägga locket på, fyllde man bevisen med BETONG!!!
Det här är bara min egen teori om vad som hände. Ingens annan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in