2018-08-29, 21:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon hade hunden tillsammans med sin pojkvän. Den mannen alltså som trodde sig vara hennes pojkvän. Och där skulle hon ha kunnat lämna hunden initialt så länge man inte hade fixat en plats åt hunden.
Jag instämmer med att det var ordnat för hunden och att det för henne var ett svepskäl för att inte ta emot hjälpen.

.. själv har jag varit i en liknande situation i mina unga år ... och nej, faktum är att jag värderade mitt liv högre än min hunds.... Självbevarelsedrift kallas det tydligen för...
Så jag köper inte för en sekund att man nekar hjälp för hundens skull...
Citera
2018-08-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vill gärna se källa på att han är så eftertraktad.
Jag har jobbat med/mot några av Sveriges värsta mördare och kan lugnt säga att påståenden om postsäckar är ren lögn.

Självklart vill de själva i intervjuer ge sken av att vara önskvärda/populära -- men vanligen är det ren lögn och inget annat.

Jag har inte skrivit om postsäckar :-o Jag skrev att "vissa kvinnor" finner dem attraktiva. Så som Lotta och Angelica och fler andra som vi vet han hade relation med. Fullständigt obegripligt för en normal människa. Men det var väl "det helt galna sexet" som lockade?
Citera
2018-08-29, 21:37
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja. För att hovrättsdomen hade vunnit laga kraft när mannen dog av misshandeln. Han slog således ihjäl honom - MORD i min värld även om du ser ur ett mer förmildrande perspektiv och domslut grov misshandel snarare än mordförsök.

Blåsljus-citatet du refererar till är felaktigt.
Martin blev aldrig dömd för mordförsök.
Han dömdes 2005 för grov misshandel till 8 års fängelse.

Se gärna Martins digra straffregister nedan.
På något, i mitt tycke märkligt vis, går det tydligen en väldigt skarp skiljelinje mellan att dömas för ett grovt våldsbrott jämför med ett våldsbrott av normalgraden.
HR tog hänsyn till detta vid Martins påföljd för mordet på Lotta.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.org%2FW4H2o9b9bd% 2FSolna_TR_B_4328-16_Aktbil_7.pdf
Citera
2018-08-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag instämmer med att det var ordnat för hunden och att det för henne var ett svepskäl för att inte ta emot hjälpen.

.. själv har jag varit i en liknande situation i mina unga år ... och nej, faktum är att jag värderade mitt liv högre än min hunds.... Självbevarelsedrift kallas det tydligen för...
Så jag köper inte för en sekund att man nekar hjälp för hundens skull...

Helt klart var det ett sväpskäl, eftersom paret hade blivit sams igen och Lotta trodde väl att hon hade vunnit över Angelica.

Lotta och pojkvännen delade ju omsorgen av hunden så varför skulle han nu plötsligt inte duga som hundvakt så länge som man hade hunnit fixa bättre lösning på Lottas boendesituation?

Om inte annat, skulle hon ha kunnat bo kvar hos Pär om hon inte ville flytta till skyddat boende.
Men i den lägenheten skulle hon inte ha kunnat ta emot Martin... inte på skyddat boende heller. Så man förstår att hon ville tillbaka till sin egna lgh.

Om Lotta bara hade talat sanning till NÅGON - typ myndigheter, sina släktingar, sin pojkvän etc. då skulle de säkert ha kunnat hjälpa henne med bättre råd.
Citera
2018-08-29, 21:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Hon hade hunden tillsammans med sin pojkvän. Den mannen alltså som trodde sig vara hennes pojkvän. Och där skulle hon ha kunnat lämna hunden initialt så länge man inte hade fixat en plats åt hunden.

Lotta blev även erbjuden plats på kvinnoskyddsboendet ”Vov” på söndagen 29/5 innan hon tog tillbaka sin polisanmälan på måndag 30/5. Står mycket väl beskrivet i FUP hur anställda på det först erbjudna kvinnoskyddsboendet ansträngde sig för att till slut ordna en plats åt Lotta på ”Vov”.

Ja, som namnet antyder får man ta med sin hund dit.
Citera
2018-08-29, 21:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hans register börjar 1998 och därifrån har Jonsson bland annat 10 misshandel plus 2 grova misshandel, och en ringa misshandel. Det blir 13 fall av misshandel,
Han har olaga hot, narkotikabrott och dopingbrott. Skadegörelse, häleri, hot mot tjänsteman. Försök till utpressning, utpressning och övergrepp i rättssak. Grov kvinnofridskränkning. 2011 utfärdas det kontaktförbud och det gäller en man. Villkorligt frigiven 2015 i okt.
Han förverkade sin villkorliga prövotid då han misshandlade A och dödsmisshandlade Lotta.

Domslut
1998 Misshandel
1999 Misshandel, häleri.
2000 Misshandel
2001 Misshandel och grov misshandel, häleri
2002 Våld mot tjänsteman
2004 Misshandel..osv
2005 till 8 års fängelse. Grov misshandel , misshandel, olaga hot.. osv
2011 Misshandel vid 3 tillfällen och ringa misshandel osv.
2012 Misshandel, olaga hot..osv. Samma år misshandel igen
2013 Misshandel, olaga hot ..osv.
2014 Misshandel, grov fridskränkning, olaga hot, utpressning, försök till utpressning. Övergrepp i rättssak, narkotikabrott

2016
1. Mord,
2. Misshandel, (2 tillfällen)
3. Grov fridskränkning,
4. Olaga hot, (2 tillfällen)
5. Förtal,
6. Skadegörelse,
7. Narkotikabrott, ringa brott, (2 tillfällen)
8. Dopningsbrott, ringa brott,

9. Dopningsbrott, ringa brott,

Så ser Martin Jonssons brottsregister ut i dagsläget. Då finns det ett x antal offer som har fått men för livet och två som inte lever längre. Psykopater tillåts att gång på gång begå grova våldsbrott och även det grövsta av brott mord. Det man ser tydligt är att han inte begår brott medan han sitter inne.
Citera
2018-08-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Lotta blev även erbjuden plats på kvinnoskyddsboendet ”Vov” på söndagen 29/5 innan hon tog tillbaka sin polisanmälan på måndag 30/5. Står mycket väl beskrivet i FUP hur anställda på det först erbjudna kvinnoskyddsboendet ansträngde sig för att till slut ordna en plats åt Lotta på ”Vov”.

Ja, som namnet antyder får man ta med sin hund dit.

Tack för påminnelsen. Det hade jag redan glömt.

Tycker synd om alla som har ansträngt sig och sen får höra att "ingen gjorde något"
Citera
2018-08-29, 22:04
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Tack för påminnelsen. Det hade jag redan glömt.

Tycker synd om alla som har ansträngt sig och sen får höra att "ingen gjorde något"

Det värsta är i mitt tycke, att det fortfarande cirkulerar felaktiga uppgifter i media, ex i podcasten, om att ”Lotta inte ville skiljas från sin hund och därför riskerade sitt liv” eller att hon var ”så rädd för Martin att hon inte vågade göra slut utan istället planerade och drömde om barn, gemensamt nytt boende och framtid med honom”.
Att hon försökte bli gravid med Martin för att skydda sina anhöriga 40 mil bort ..

Det är en sådan rappakalja med så mycket lögner så man upphör inte att förvånas.
Citera
2018-08-29, 22:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Japp det är hans egna ord. Jag är psykopat. Det står en hel del om hans psykiatriska diagnoser och störningar. Han har också vid tidigare tillfällen sagt då han avtjänat för misshandel av annan kvinna att det är deras fel att han slår.
Jag ska fördjupa mig. Har påbörjat läsning i FUP för egen bedömning och Här snackar vi psykopati i centrum och vad det medför.
Hon är i en oerhört komplex situation, i en bubbla av kaos som blockerar lösningar - varav hon hoppas på att allt ska rinna ut i sanden, att han försvinner; att det ska lugna ner sig.
För att hon i grunden är livrädd vilket är en klassiker i sån här situation och i kubik för att det handlar om en psykopat.

Jag ser redan att den snedvridna bild som Sno vill göra gällande om hunden inte stämmer för fem öre. Självklart via att skuldbelägga som vanligt samt påstå att det bara är piece of cake och en massa skitrekommendationer om vad hon borde gjort. Jag kan redan se varför hon vill ha hunden hos sig.
En kvinna i hennes sits är inte klartänkt så det snusförnuftiga skitsnacket i denna tråd kan man sonika bortse ifrån. Det visar snarare att vissa har NOLL KOLL på vad det här handlar om.
Jag återkommer när jag tagit mig längre in i FUP.
Citera
2018-08-29, 22:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag ska fördjupa mig. Har påbörjat läsning i FUP för egen bedömning och Här snackar vi psykopati i centrum och vad det medför.
Hon är i en oerhört komplex situation, i en bubbla av kaos som blockerar lösningar - varav hon hoppas på att allt ska rinna ut i sanden, att han försvinner; att det ska lugna ner sig.
För att hon i grunden är livrädd vilket är en klassiker i sån här situation och i kubik för att det handlar om en psykopat.

Jag ser redan att den snedvridna bild som Sno vill göra gällande om hunden inte stämmer för fem öre. Självklart via att skuldbelägga som vanligt samt påstå att det bara är piece of cake och en massa skitrekommendationer om vad hon borde gjort. Jag kan redan se varför hon vill ha hunden hos sig.
En kvinna i hennes sits är inte klartänkt så det snusförnuftiga skitsnacket i denna tråd kan man sonika bortse ifrån. Det visar snarare att vissa har NOLL KOLL på vad det här handlar om.
Jag återkommer när jag tagit mig längre in i FUP.

Gör gärna det
Eller rättare sagt läs hela FUP och bägge domarna.
Viktigt att inte glömma sms-korrespondensen.
Den ger den mest tydliga oförvanskade bilden av vad som pågick.
Citera
2018-08-29, 22:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Blåsljus-citatet du refererar till är felaktigt.
Martin blev aldrig dömd för mordförsök.
Han dömdes 2005 för grov misshandel till 8 års fängelse.

Se gärna Martins digra straffregister nedan.
På något, i mitt tycke märkligt vis, går det tydligen en väldigt skarp skiljelinje mellan att dömas för ett grovt våldsbrott jämför med ett våldsbrott av normalgraden.
HR tog hänsyn till detta vid Martins påföljd för mordet på Lotta.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.org%2FW4H2o9b9bd% 2FSolna_TR_B_4328-16_Aktbil_7.pdf
Ok, då förmedlar media fel uppgifter. Tack för informationen.
Är på väg in i FUP som sagt för första handsuppgifter.
Dock hade han knappast fått annan dom eftersom snubben dog av den grova misshandeln.
Citera
2018-08-29, 22:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Gör gärna det
Eller rättare sagt läs hela FUP och bägge domarna.
Viktigt att inte glömma sms-korrespondensen.
Den ger den mest tydliga oförvanskade bilden av vad som pågick.
Jag har allt läst otaliga domar, FUP inkl bilagor så det ska nog lösa sig med den bedömningen ska du se - sett ur ett helhetsperspektiv och med psykopati i åtanke.
Det är nedladdat nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in