2018-08-29, 17:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack men nej tack.
Dina definitioner intresserar mig inte, sno.
Kåkfarargroupie är lika tydligt som invektivet anstaltshora.

För övrigt vill jag veta orsak till att kontakten sas upp eller om det tangerar nåt med honom; några influenser, men det kan jag också ta med den jag ställt frågan till.

Lottas familj träffade väl heller aldrig den förra pojkvännen, som var HA prospect eller något ditåt. "Kåkfarargroupie" är kanske inte formellt korrekt men hon hade smak för "bad boys så att säga. Och visst är Martin antagligen psykopat, dock kände hon väl till vad han var dömd för, oprovocerat grovt våld, när hon inledde förhållandet med honom även om hon måhända blev charmad av att han skickade blommor eller nåt.
Citera
2018-08-29, 17:50
Medlem
Citat:
Tack men nej tack.
Dina definitioner intresserar mig inte, sno.
Kåkfarargroupie är lika tydligt som invektivet anstaltshora.

För övrigt vill jag veta orsak till att kontakten sas upp eller om det tangerar nåt med honom; några influenser, men det kan jag också ta med den jag ställt frågan till.

Det är inte min definition din lilla ärthjärna. Det är Wikipedias.

Du tycks jätte gärna vilja använda ordet HORA i detta sammanhang. Det får stå för dig. Jag har inte sett att dessa groupies tar betalt för sina tjänster, men det du kanske vet bättre?

Även i så fall skulle jag föredra ordet prostituerad istället för HORA.

Det är mycket du "vill veta". Läs tråden är mitt råd. Vi är inte dina sekreterare. Alternativt får du betala per ord ;-)
Citera
2018-08-29, 17:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Lottas familj träffade väl heller aldrig den förra pojkvännen, som var HA prospect eller något ditåt. "Kåkfarargroupie" är kanske inte formellt korrekt men hon hade smak för "bad boys så att säga.
Hade hon?
Exet som hon sökte skydd hos och delade vårdnad om hunden med var väl ingen "bad boy"?

Edit:
Citat:
Och visst är Martin antagligen psykopat, dock kände hon väl till vad han var dömd för, oprovocerat grovt våld, när hon inledde förhållandet med honom även om hon måhända blev charmad av att han skickade blommor eller nåt.
Ungefär som svenska män som plockar hem prostituerade från Asien och Afrika och försöker tro att det är kärlek menar du?
Citera
2018-08-29, 17:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är inte min definition din lilla ärthjärna. Det är Wikipedias.

Du tycks jätte gärna vilja använda ordet HORA i detta sammanhang. Det får stå för dig. Jag har inte sett att dessa groupies tar betalt för sina tjänster, men det du kanske vet bättre?

Även i så fall skulle jag föredra ordet prostituerad istället för HORA.

Det är mycket du "vill veta". Läs tråden är mitt råd. Vi är inte dina sekreterare. Alternativt får du betala per ord ;-)
Så du sitter igen utan att lämna källa?
Nej då. Jag återgav ett invektiv som används. Sätt det i sitt sammanhang så ska nog även du förstå vad jag anser om ordet.

Jag har aldrig bett dig leka sekreterare. Jag skriver inte ens till dig.
Citera
2018-08-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Jag förstår vad du säger, men frågan är om de inte i slutändan hade kunnat döma han??? De vet mkt väl att misshandlade kvinnor tar tbx anmälan allt som oftast, trovärdigheten hade i detta fall kunnat legat på insamlad bevisning under resans gång så att säga. Plockat fram vittnet etc etc. Med tanke på hans bakgrund så borde alarmet ha ringt även hos en åklagare . Att hon smsat sin förövare är inte heller ovanligt i sådana här fall. Det är massa psykologiska faktorer som spelar in och det borde inte vara så svårt för en åklagare att bryta ner det i bitar i en eventuell rättegång. Tror också om rättsväsendet hade varit lite envisa i detta fall så hade utgången säkert varit annorlunda .

Nej, de hade inte kunnat döma honom med bevisning från gamla fall eller andra fall. Ska man döma alla makar för att "det brukar" vara denne som är GM?
Och en åklagare som väcker åtal utan att ha tillräckligt med bevis för att kunna uppskatta till att det räcker till fällande dom kan åtalas för tjänstefel.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Man bör påpeka att i Sverige ser vi till att en typ som Martin Jonsson inte får ta emot besök och umgås med kvinnor öht eftersom han är klassad som en fara då det gäller umgänge med kvinnor.
Martin har lipat och skrivit och klagat, men Kriminalvården står fast vid sitt beslut.
He he, så många av Jonssons typ får inget umgänge om dom är dömda för kvinnomord.
Karma is a bitch!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Lottas familj träffade väl heller aldrig den förra pojkvännen, som var HA prospect eller något ditåt. "Kåkfarargroupie" är kanske inte formellt korrekt men hon hade smak för "bad boys så att säga. Och visst är Martin antagligen psykopat, dock kände hon väl till vad han var dömd för, oprovocerat grovt våld, när hon inledde förhållandet med honom även om hon måhända blev charmad av att han skickade blommor eller nåt.

Om man deltar i "muckarfester" då vet jag redan vilken sorts killar man har att göra med...

När Lottas död började figurera i media, beskrevs den förra sambon/pojkvännen som hennes käresta sen 22 år (!) tillbaka. Men han - stackaren - hade ingen aning om att Lotta hade en annan..
Citera
2018-08-29, 17:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så du sitter igen utan att lämna källa?
Nej då. Jag återgav ett invektiv som används. Sätt det i sitt sammanhang så ska nog även du förstå vad jag anser om ordet.

Jag har aldrig bett dig leka sekreterare. Jag skriver inte ens till dig.
sno har ungefär samma kvinnosyn som Martin --- jag skulle droppa diskussionen med sno om jag var du, du föder ett ego som inte behöver höras.
Citera
2018-08-29, 17:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om man deltar i "muckarfester" då vet jag redan vilken sorts killar man har att göra med...

När Lottas död började figurera i media, beskrevs den förra sambon/pojkvännen som hennes käresta sen 22 år (!) tillbaka. Men han - stackaren - hade ingen aning om att Lotta hade en annan..
Han visste att det var slut mellan dem --- och därmed angick det honom inte.
Citera
2018-08-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Man bör påpeka att i Sverige ser vi till att en typ som Martin Jonsson inte får ta emot besök och umgås med kvinnor öht eftersom han är klassad som en fara då det gäller umgänge med kvinnor.
Martin har lipat och skrivit och klagat, men Kriminalvården står fast vid sitt beslut.
He he, så många av Jonssons typ får inget umgänge om dom är dömda för kvinnomord.
Karma is a bitch!

Varför får inte en vuxen kvinna själv bestämma vem hon vill umgås med? Eller ha sex med?
Citera
2018-08-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hade hon?
Exet som hon sökte skydd hos och delade vårdnad om hunden med var väl ingen "bad boy"?

Edit:

Ungefär som svenska män som plockar hem prostituerade från Asien och Afrika och försöker tro att det är kärlek menar du?

Jämfört med Martin var väl exet, som Lotta bedrog och lurade, inte någon badboy.

Det fetade, ja där kan man väl ibland undra över vem som blir lurad. Eller kaka söker maka.
Citera
2018-08-29, 17:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Varför får inte en vuxen kvinna själv bestämma vem hon vill umgås med? Eller ha sex med?

Ta det med Kriminalvården dom avgör den frågan. Man gör en riskbedömning redan på Kumla.
Har för mig det ligger i tråden, men det finns ju många som utgör en risk när det gäller kvinnor, så när dom har dömts och riskbedömts får dom inte ens ringa en kvinna. MOhahahhahahahah....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in