2018-07-02, 11:41
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stardust83
Jag har sökt en lägenhet hos Mölndalsbostäder. Är på plats 3.
Är det någon här som fått lägenhet som inte varit på första plats? Tänker/hoppas att dom första 2 ångrar sig eller inte blir godkända!!
Jag fick en lägenhet en gång när det var tre före mig.
Det var snabb inflyttning och den var lite halvdyr kanske men läget var bra så jag blev förvånad.
Det var inte hos Mölndalsbostäder dock.
De sållar väl först bland sina egna och sen kommer Göteborgarna i andra hand, så där krävs väl lite extra flyt antar jag.
Citera
2018-08-22, 09:07
Medlem
frank_pes avatar
Läste nyss en snyftartikel om Jihad Eshmawi som inte får lägenhet och drar upp rasistkortet med hans namn.
Tänker att han är kräsen eftersom han ändå har 1483 dagars kötid och enligt statistiken så har han tillräckligt för västra Göteborg eller nästan för västra Hisingen.
Eftersom han har jobb så borde han också kunna köpa något utanför Göteborg att börja med och pendla t.ex är kontantinsatsen ca 22000 för denna 1'a i Falköping med 85% belåningsgrad.
Citera
2018-08-22, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Tänker att han är kräsen eftersom han ändå har 1483 dagars kötid och enligt statistiken så har han tillräckligt för västra Göteborg eller nästan för västra Hisingen.

Tänker samma, 1483 dagar borde räcka till något om han sänker kraven. Visst, det blir troligtvis 1 r.o.k. och halvdassigt område men det är så man får börja. Där kan han bo billigt och spara till kontantinsats.
Citera
2018-08-22, 13:38
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Tänker samma, 1483 dagar borde räcka till något om han sänker kraven. Visst, det blir troligtvis 1 r.o.k. och halvdassigt område men det är så man får börja. Där kan han bo billigt och spara till kontantinsats.
Jag har 1490 dagar tror jag.
Räcker inte ens till ungkarlsettorna i Bergsjön eller Hammarkullen.
Tacka massinvandringen för det.
Citera
2018-08-23, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Jag har 1490 dagar tror jag.
Räcker inte ens till ungkarlsettorna i Bergsjön eller Hammarkullen.
Tacka massinvandringen för det.

Ok, jag visste att det var riktigt illa men då är det ändå snäppet värre än jag trodde.

Tror tyvärr inte det kommer bli lättare, Gbgs allmännytta kommer aldrig hinna "bygga ikapp" bostadsbristen, och speciellt inte med "billiga hyresrätter" som politikerna snackar sig varma om.
Verkar inte vara någon seriös valfråga heller 2018, tyvärr.
Citera
2018-08-23, 07:54
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Ok, jag visste att det var riktigt illa men då är det ändå snäppet värre än jag trodde.

Tror tyvärr inte det kommer bli lättare, Gbgs allmännytta kommer aldrig hinna "bygga ikapp" bostadsbristen, och speciellt inte med "billiga hyresrätter" som politikerna snackar sig varma om.
Verkar inte vara någon seriös valfråga heller 2018, tyvärr.
Har hört någon sossepolitiker svamla om att "bygga bort trångboddheten".
Lycka till när många invandrare skaffar långt fler ungar än de har plats/tid för.
Bostadsmarknaden vad gäller kommunala hyresrätter är nog ganska körd för många år framöver.
Dessutom tog de ju bort inkomstkraven (för att gynna invandrare såklart) vilket innebär att du i teorin kan bo granne med en IS-terrorist. Enda formella kravet är att du är 18 år.

Allmännyttan aktar jag mig numera för.
Citera
2018-08-28, 09:10
Medlem
frank_pes avatar
Denna artikeln var i dagens GP: http://www.e-pages.dk/goteborgsposten/2537/article/769585/6/3/render/?token=5678b3fc23334d21577821e1c6be7702

Hon tar upp att hon måste vänta i 5-7 år på Boplats trots att statistiken där visar att Västra Göteborg har ca 3,5 års kö och när hon ändå bor i Angered nu så borde det nästan bli bättre att flytta lite utanför Göteborg som hon tar upp och kanske spara till en kontantinsats under tiden eller samla på sig mer kötid.
Citera
2018-08-28, 20:22
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Denna artikeln var i dagens GP: http://www.e-pages.dk/goteborgsposten/2537/article/769585/6/3/render/?token=5678b3fc23334d21577821e1c6be7702

Hon tar upp att hon måste vänta i 5-7 år på Boplats trots att statistiken där visar att Västra Göteborg har ca 3,5 års kö och när hon ändå bor i Angered nu så borde det nästan bli bättre att flytta lite utanför Göteborg som hon tar upp och kanske spara till en kontantinsats under tiden eller samla på sig mer kötid.
Man får inte en enda kommunal lägenhet med tre års kö.
Citera
2018-08-28, 20:38
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Man får inte en enda kommunal lägenhet med tre års kö.
Såg att det var annan statistik på Boplats hemsida: https://nya.boplats.se/om/statistik
Men ca 4år för Västra hisingen är ändå kortare än vad som stod i artikeln eller stämmer inte det heller?
Citera
2018-08-29, 13:41
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Såg att det var annan statistik på Boplats hemsida: https://nya.boplats.se/om/statistik
Men ca 4år för Västra hisingen är ändå kortare än vad som stod i artikeln eller stämmer inte det heller?
Läs mitt inlägg högre upp.
Jag har fyra års kötid och när jag för "skojs skull" kollar så skulle jag inte ens få de minsta, sämsta och billigaste ettorna i nordöstra Göteborg eller i Biskopsgården med omnejd.
Citera
2018-08-31, 15:12
Medlem
Citat:
Läs mitt inlägg högre upp.
Jag har fyra års kötid och när jag för "skojs skull" kollar så skulle jag inte ens få de minsta, sämsta och billigaste ettorna i nordöstra Göteborg eller i Biskopsgården med omnejd.

Nä.. det är fan sjukt.. fyra års kötid och det räcker inte till något. heja sverige!
Citera
2018-09-23, 10:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Nä.. det är fan sjukt.. fyra års kötid och det räcker inte till något. heja sverige!
Stått i kö i 3 år, blir hemlös imorgon som svensk 24åring. heja sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in