2018-08-29, 07:25
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk
Vilken ekonomisk politik har de? Svara snabbt för idag ska jag rösta.

De vill införa plattskatt.

Förenklat vill de minska kostnaderna för invandring och integration REJÄLT och använda det till att höja pensionerna, stärka polis och försvar.

De vill också rensa upp bland korruptionen och feta och lata tjänstemän inom stat och kommun.
Citera
2018-08-29, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

MSB kan inte rimligen vara så korkade att de börjar ägna sig åt politisk censur i valrörelsens slutskede.

Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket

Ironiskt nog såg jag nyss att en "Jagärhär" som är en bekant till en bekant alldeles nyss började praktisera hos MSB, haha. Med Dan "Bangkok" Eliasson vid rodret är väl allt möjligt.

Regimen i Sverige har ju öppet berättat om att MSB inför valet ska motverka "påverkansoperationer på nätet" (dvs vanliga svenskars missnöje och opposition) och att regimen har direktkontakt med judarnas sociala media i syfte att stänga ner och censurera regimkritiska åsiktsyttranden.

Givetvis är det regimen som i samarbete med svensk och internationell judisk media stänger ner och censurerar AfS och andra regimkritiska aktörer.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-08-29 kl. 08:39.
Citera
2018-08-29, 08:43
Medlem
Citat:
Funkar inte för mig. Även om man klistrar in en adress som funkar utanför EU kommer man bara till "Denna video är blockerad i den här landsdomänen" om man försöker använda adressen inom EU.

Lite skumt för övrigt att de blockerar just EU (plus Schweiz). Har det kanske något med EU:s lagstiftning att göra?

Jag har ingen anledning att tvivla på det du skriver, intressant att vi fick så olika resultat, finns säkert en enkel förklaring till varför det blev så. Får se om jag hinner göra en mer grundläggande analys i veckan.

Citat:
Jag tänkte mest på vilken skandal det skulle bli om det kom fram, vilket det förr eller senare skulle göra. Men visst, Dan Eliasson har ju en unik förmåga att kvadda statliga verk, så varför inte också MSB.

Pågående händelser
https://www.msb.se/sv/Insats--beredskap/Pagaende-handelser-och-insatser/Valet-2018/

Citat:
Målsättningen är att ett gemensamt förebyggande arbete säkerställer att valet 2018 inte utsätts för påverkan av främmande makt.

Frågor och svar
https://www.msb.se/sv/Insats--beredskap/Pagaende-handelser-och-insatser/Valet-2018/Fragor-och-svar-om-paverkan-av-valet-2018/

Regeringen och MSB
https://www.regeringen.se/artiklar/2018/01/starkt-psykologiskt-forsvar-och-atgarder-mot-paverkansoperationer/

Det går ju att trycka in rätt mycket under parollen "försvara vår demokrati".

Som Regulus säger, förr eller senare kommer det fram vad/vem som står bakom censuren och mörkandet samt omfattningen. Inte ens DDR/Stasi varade för evigt.
Citera
2018-08-29, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Men vad förväntar du dig av Jimmie "Jag vet inte"? Det är bara en tidsfråga, när han bär en halsduk i prideflaggans färger...

https://www.expressen.se/tv/nyheter/val-2018/jimmie-akesson-kristersson-svarade-inte-pa-fragan/

Åh fy fan vad vidrigt! "Hen" symboliserar kulturmarxismen mer än något annat. Jimmie-råttan använder "hen" och har nyligen tagit atällning för homoadoptioner. Jimmie-råttan visar därmed att han och hans parti är helt och hållet kontrollerad opposition, att de är hel underkastade till och genomsyrade av judisk kulturmarxism och globalism.

Jag har inte röstat än men nu blir det nåt annat än SD, vad som helst utom SD, i kommunalvalet och NMR i Landstingsvalet. AfS till riksdagen, givetvis.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-08-29 kl. 08:54.
Citera
2018-08-29, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Fast skadan är ju isf redan skedd och man har löst det mest akuta problemet, om än temporärt.
Det är väl sossarna i ett nötskal, nämligen att springa och släcka akuta småbränder istället för en mer långsiktig lösning

Man kanske är beredd att offra en av de sina för en god sak, och Dan Eliasson lär knappast ha ett jobb efter 9 september.

Han kommer fortsätta ha feta jobb med feta löner även framöver. Är man en del av globalistlakejernas nätverk så blir man väl omhändertagen, oavsett om det är blå eller röd regering.
Citera
2018-08-29, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
AfS tillhör Trump-skolan fast det är svensk nationalism istället för amerikansk nationalism (vilket ligger i sakernas natur).

AfS gör aldrig referenser till Richard Spencer, men regelbundet till Trump. Jag kan heller aldrig minnas att AfS gjort referenser till Alt-Right.

Kasselstrand gör "OK-tecknet"(starkt förknippat med alt-right senaste åren) hela tiden och flera i partistyrelsen håller på med grodor på twitter. "Bullerbyn" är ett annat åltrajt-mem som bl.a. Jeff Ahl vrålade om på Sergels torg. Innehållet lutar mer åt "alt-right" medan ytan och förpackningen är lite mer Trumpig.
Citera
2018-08-29, 09:15
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Kasselstrand gör "OK-tecknet"(starkt förknippat med alt-right senaste åren) hela tiden och flera i partistyrelsen håller på med grodor på twitter. "Bullerbyn" är ett annat åltrajt-mem som bl.a. Jeff Ahl vrålade om på Sergels torg. Innehållet lutar mer åt "alt-right" medan ytan och förpackningen är lite mer Trumpig.
Du kan även lägga till att de spelat så kallad "fashwave" inför torgmötena regelbundet. Både deras egna "Kasselwave" och "Jeffwave" (som jag inte vet vem som gjort), men också den rena Alt-Right-artisten Xurious.
Citera
2018-08-29, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
AfS annons-kupp skapade tydligen en del problem för ljugmedia.

Medievärlden 2018-08-28:
https://archive.fo/pml3i

Det är inte utan att man börjar undra om nedstängningen av AfS YouTube-konto var en hämd från Google. (Google äger YouTube)

Det var judiska Bonnier (som äger bl.a. DN och Expressen) som pressade regeringen till att i sin tur pressa Google, youtube och Facebook. Alla dessa amerikanska bolag ägs och styrs också av judar och det är i grunden den judiska agendan med massinvandring och kulturmarxism som AfS tar ställning emot.

Det är alltså väldigt förståeligt att alla dessa olika judiska aktörer inom media stänger ner, censurerar och motarbetar ett parti som vill motarbeta den judiska agendan. AfS är helt enkelt fiender till allt som dessa mäktiga judar är, står för och arbetar för
Citera
2018-08-29, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk
Vilken ekonomisk politik har de? Svara snabbt för idag ska jag rösta.

Sunt förnuft och mycket lägre skattetryck än idag.
Citera
2018-08-29, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda

Jaha - När jag jobbade på bygge så lärde jag mig signalera att när något hamnat på rätt plats så gjorde man OK tecknet. Visste inte att jag blev högerextrem på bygget.

Sedan när blev hänvisningar till Astrid Lindgrens författarskap högerextremt i Sverige? Det kommer f.ö. upp en film om den högerextra Astrid på bio nu.
Senast redigerad av Ottokar 2018-08-29 kl. 09:28.
Citera
2018-08-29, 09:36
Medlem
https://m.braodds.com/alternativ-for-sverige

1.19 och 4.80 men ingen trodde på Trump heller 😍
Citera
2018-08-29, 09:41
Medlem
Skors avatar
En intressant artikel från Sveriges Radio, "Grafik: Här är väljarnas andrahandsval i valet", https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7028932

Där kan man dels utläsa att hos Sverigedemokraterna har 10% övriga partier som andrahandsval men det riktigt intressanta är om man tittar på Övriga partier (F! redovisas separat), där har hela 57% Sverigedemokraterna som sitt andrahandsval = d.v.s. majoriteten av de som sympatiserar med gruppen Övriga partier tänker rösta på Alternativ för Sverige. 17% har Moderaterna som andrahandsval, antagligen såna som tänker rösta på Medborgerlig Samling.

Mätningen gjordes mellan den 2 till 14 augusti av Novus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in