2018-08-27, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainNo
Det är inte kriminellt att vara en sur fjortis. Och att Svenska akademin skakas av Kulturprofil-skandalen är inte Engdahls fel ensamt, övriga Akademin och övriga kultureliten är lika skyldiga till att ha sett mellan fingrarna på beteendet och lyft upp honom.

Danius kände Kulturprofilen redan innan hon kom in i Akademin. Han ska även ha använt sina kontakter för att hjälpa in henne, varför hon sedan tackade och hyllade honom i en av sina böcker. Givetvis har hon vetat om Kulturprofilens beteende. Han har ett rykte som föregår honom. Dessutom är han ingen Harvey Weinstein-typ som begår övergreppen på kontor och hotellrum när han är ensam med offren utan Kulturprofilen begår gladeligen övergrepp även på sociala tillställningar mitt framför ögonen på dussintals vittnen, bland annat makar, fäder och pojkvänner till offren som av någon anledning inte finner beteendet så pass allvarligt att en skarp tillrättavisning vore på sin plats.

Nej, det är bara ett beteende som man fan inte får ha som ledamot i svenska akademin utan att få skit.

Som sagt. övriga akademin gick inte ut med den tramsiga svansföringen som Horace Engdhal gjorde, de satte sig inte och skrev en förnärmad banrumpekommentar om att nuvarande sekreteraren var den "sämsta någonsin"! ex.
Get it?

( vi är i fel tråd för övrigt. Vill du diskutera akademin så finns en sådan tråd nånstans. flytta dig dit så kan vi diskutera detta där)
Citera
2018-08-27, 15:00
Medlem
fskers avatar
Så på grund av att feminister har feminiserat män till så hög grad att de ej kan försvara kvinnor så blir feministerna arga för att någon inte gör något. Det här är konsekvensen av Gustav flidellidi och Merapis hjärntvätt av barn!

Bra jobbat!
Citera
2018-08-27, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag har inte läst forskningen, men Gustav är väl utbildad inom det? Han är väl lärare? Så jag antar att han vet det bättre än jag. Jag skulle aldrig sätta mina barn på dagis över huvud taget.
Fridolin har ingen utbildning som stöd för sina fantasier, nope. Trodde de lagt munkavle på han inför valet, men han kunde väl inte hålla sig...
Citera
2018-08-27, 17:22
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Inte nog med att de redan bestämmer över våra liv, nu ska de ge sig på även barnen.
Citera
2018-08-27, 23:37
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Självklart finns det ingen seriös forskning som stöder Fridolins dillande.

Så är det.
Citera
2018-08-28, 09:19
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Låt mig gissa...."faktan" bakom Kuhunkes knytblus låter ungefär så här i din skalle:

-De 18 vittnande kvinnorna blåljög om Kulturporfilens framfart, samt alla övriga iakttagelser av nämnde mans beteende kontra kvinnor. Vad kan vi vara uppe i? runt 100 vittnen? De ljuger allesammans självklart!

Jag har samma ståndpunkt som Kristina Lugn.

Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/kristina-lugns-kritik-mot-kulturministerns-knytblus/

Bland kritikerna finns ledamoten Kristina Lugn.

”Jag tycker – det är väl? – ett oerhört upprörande tilltag av en kulturminister. Hon har inte ens försökt få faktaunderlag, såvitt jag vet. Det måste – förhoppningsvis – vara ett allvarligt tjänstefel”, skriver Lugn i ett mejl till Kulturnyheterna.
Citera
2018-08-28, 10:30
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0RDGUBBE
Inte nog med att de redan bestämmer över våra liv, nu ska de ge sig på även barnen.

Det har de gjort sedan 30år tillbaks. Minst. Jag håller på och skriver en längre text som kommer postas här på FB inom kort som avhandlar detta.
Citera
2018-08-28, 11:04
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, det är bara ett beteende som man fan inte får ha som ledamot i svenska akademin utan att få skit.

Som sagt. övriga akademin gick inte ut med den tramsiga svansföringen som Horace Engdhal gjorde, de satte sig inte och skrev en förnärmad banrumpekommentar om att nuvarande sekreteraren var den "sämsta någonsin"! ex.
Get it?

( vi är i fel tråd för övrigt. Vill du diskutera akademin så finns en sådan tråd nånstans. flytta dig dit så kan vi diskutera detta där)
Du blandar och ger så mycket att jag börjar förstå varför inget nånsin går in i ditt arma huvud.
Janne-kladd är inte och har aldrig varit ledamot i akademin. Blanda inte ihop honom med Horace är du snäll.
Jannekladds fru däremot var medlem i akademin och det är ganska bländande att såna som du inte på något vis ifrågasätter hennes ansvar i det hela. Att Danius bara är en inkvoterad sociopat framgår av att hon ibland talar som sitt alter-ego Gittan P Jönsson.
Människan borde sitta inspärrad!
I sitt sommarprat gjick hon ett steg längre och berättade om sig utifrån tidningsartiklar om sig själv, dvs enligt New York Times "gjorde Sara det och det".
Väck!

Analysen att hon är akademins sämsta ständige sekreterare nånsin kan därför mycket väl vara sann och att denna inkvoterade inkompetens fick gå kan ha varit en förutsättning, dels för akademins överlevnad, men också ett solklart tecken på att korthuset feminazi byggt på skakar och inom kort rämnar.
Senast redigerad av Flickfotograf 2018-08-28 kl. 11:18.
Citera
2018-08-28, 11:08
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Analysen att Danius är akademins sämsta ständige sekreterare nånsin kan därför mycket väl vara sann och att denna inkvoterade inkompetens fick gå kan ha varit en förutsättning, dels föär akademins överlevnad, men också ett solklart tecken på att korthuset feminazi byggt på skakar och inom kort rämnar.
Det är väl ganska väl utrett nu. Att Akademien fungerade (av och till) i 200 år under manligt styre, tills det kom en inkvoterad kvinna som slutade leda församlingen och då ballade det ur så att nobelpriset rök och ledamöterna började bita varann.

Slutresultatet av Danius som chef kan bli att samtliga ledamöter måste avgå och en helt ny akademi väljas. Om flera av dem också blir inkvoterade så innebär det naturligtvis slutet för 200 år av traditioner.

Konstigt att Fridolin inte föreslår att tjejer på dagis ska lära sig samtala med fler än sin närmsta tjejkompis, på ett logiskt och konstruktivt sätt. Danius och merapi hade haft nytta av denna statens uppfostran av en bättre folkstam.
Senast redigerad av Paris24 2018-08-28 kl. 11:11.
Citera
2018-08-28, 15:25
Medlem
Fridolin borde, likt alla feminister, se "Hjernevask" (finns på YouTube). Det är väldigt intressant, väldigt seriöst och framförallt väldigt opartiskt (men slår stenhårt hål på feministernas töntiga genusteorier)!
Citera
2018-08-29, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Fridolin borde, likt alla feminister, se "Hjernevask" (finns på YouTube). Det är väldigt intressant, väldigt seriöst och framförallt väldigt opartiskt (men slår stenhårt hål på feministernas töntiga genusteorier)!

Tror tyvärr inte att det skulle hjälpa, frigolits karriär bygger på att han är en slags husneger i feminismen. En svensk pojke /kille som står i kostym och hejar på genusvansinne och batikhäxeflum. Skulle han ta sitt förnuft till fånga skulle det betyda slutet för karriären och pengarna. Iaf som ledare för mp.

Kommer förövrigt ihåg en rolig debatt mellan frigolit och åkesson där frigolit kom på sig själv med att försöka övertyga åkesson om risken med de kommande horderna av klimatflyktingar. Haha

Mp vill programmera små barn i bästa diktaturanda och frånta dem rätten till fri lek!!
Otroligt sjukt. Mkt obehagligt.
Citera
2018-08-29, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Tror tyvärr inte att det skulle hjälpa, frigolits karriär bygger på att han är en slags husneger i feminismen. En svensk pojke /kille som står i kostym och hejar på genusvansinne och batikhäxeflum. Skulle han ta sitt förnuft till fånga skulle det betyda slutet för karriären och pengarna. Iaf som ledare för mp.

Kommer förövrigt ihåg en rolig debatt mellan frigolit och åkesson där frigolit kom på sig själv med att försöka övertyga åkesson om risken med de kommande horderna av klimatflyktingar. Haha

Mp vill programmera små barn i bästa diktaturanda och frånta dem rätten till fri lek!!
Otroligt sjukt. Mkt obehagligt.

Självfallet. Men om fakta presenteras kan nog även de värsta av genusfanboys övertygas om att det inte finns så mycket belägg bakom deras idéer (precis vad som händer i Hjernevask när man tar diskussionen med en mycket högt stående "genusforskare"). Hjernevask fick ju trots allt bort stödet för såndär vidrig verksamhet i Norge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in