2018-08-28, 23:41
Medlem
Pajosvs avatar
Den här bataljen är det roligaste jag läst i hela tråden.

Ugglan:
Jag har förstått att du är skeptisk till Freija21, men jag har faktiskt aldrig sett att DU skulle ha dragit ner brallorna på vederbörande. JAG kom med något som jag uppfattar som konkret, du rör dig mest med rundskrivningar. Så glöm "ära" och "cred", men uppenbarligen är du den mest snarstuckne som jag någonsin har träffat på.

Pudelfrillan:
Snarstucken? Kasta inte sten i ditt enorma glashus...
Så fort du går miste om minsta lilla cred, vilket ofta t.o.m. kan gälla små, fullkomligt obetydliga saker så går ju du fullständigt bananas.
Men i det här fallet är det ju om något betydligt större, dvs. Att Freija far med osanning, rena lögner och det här har jag påtalat länge, väldigt länge utan att få någon som helst uppbackning. Nej du Ugglan, rätt ska vara rätt, du måste väl ändå inse att det finns en anledning till att jag VET hur det ligger till med "trådens fe".

Ugglan:
Nej, du vet INTE! (Men lägg gärna fram något konkret som jag nyss gjorde.) Och vad värre är, är att du har missat att också JAG har ifrågasatt Freija21 många gånger efter dennas inträde i tråden. I vanliga fall säger man att minnet är bra men kort - i ditt fall gäller att minnet är bara borta.

Pudelfrillan:
Nja jag vet faktiskt inte men det kanske det är? Det återstår väl att se vad ni/dom som känner till bröderna Rut*ersson kan gräva fram.
Citera
2018-08-28, 23:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Twiggygirl körde i stort sett enbart på Mikael Rönnlund som gärningsman. Dessutom verkade hen rabiat och inte alltid helt stabil och skrev gärna med VERSALER!!!

Twiggygirl var ren teater med siktet inställt på MR, det gick bara inte att ta på allvar. Men hen lyckades ju med att störa och skapa oreda i tråden i samband med att radioföljetongen sändes vilket förmodligen också var intentionen. Ren fokusförflyttning mao.
Citera
2018-08-28, 23:47
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Twiggygirl var ren teater med siktet inställt på MR, det gick bara inte att ta på allvar. Men hen lyckades ju med att störa och skapa oreda i tråden i samband med att radioföljetongen sändes vilket förmodligen också var intentionen. Ren fokusförflyttning mao.

Tror du inte att Twiggy verkligen trodde på Rönnlund som gärningsman?
Citera
2018-08-28, 23:49
Medlem
Citat:
Nja jag vet faktiskt inte men det kanske det är? Det återstår väl att se vad ni/dom som känner till bröderna Rut*ersson kan gräva fram.
När det gäller bröderna O så tyckte jag att det lät väldigt intressant inledningsvis när divadnil hittade en gammal bild från -92 på BWs fb som föreställde just MO tillsammans med BW och ytterligare en person. Bilden fanns även med på den 3:e personens fb men var där beskuren av någon outgrundlig anledning. Bland kommentarerna till fotot antyddes det att man vid tidpunkten var "sambos" eller bodde ihop vilket passade bra in på GW Perssons teori dvs. "att man sedan åkte i riktning mot där man bor" (enligt GW någonstans strax utanför Mariestad).
MEN, när Freija21 kort därefter började spinna vidare på bröderna O då blev det spåret kallt för mig, eftersom jag inte litar en sekund på "trådens fe". Där har du svaret på varför jag inte har samma intresse för bröderna O längre. När Freija sedan även började blanda sig i diskussionen om bröderna Rut*ersson så gjorde inte det att dom blev direkt glödheta heller, och där står jag nu. Men visst, kommer det fram något riktigt intressant så är det klart att jag är på direkt - jag vill verkligen att det här fallet ska lösas.
Nej du har missuppfattat det. M*ikael K*jellquist har lagt upp bilden med sig själv och M*athias O*hlsson och B*jörn W*allberg där han taggat dessa två och skrivit "EM-gänget 1992" och "Någon till höger där tycks vara i fiiiin form. Dåvarande sambo" (Den som ser ut till att vara på lyset och i fiiiin form är BW)
Den som klipper bort en person på kortet är Björn. Han klipper bort Mikael som han var dåvarande sambo med 1992???
Därför tycker jag det är extra intressant!
Så Björn bodde kanske tillsammans med Mikael under EM 92. Kanske var de flera som bodde på ett ställe under denna period just för att kolla på fotbollen tillsammans. EM i fotboll pågick den 10 juni-26 juni 1992 och spelades i Sverige. Det här har jag skrivit om tidigare och det är inte helt ointressant i mina ögon.

Den som tar kortet var tydligen smal och smärt på den tiden enligt MK och BW vilket man då kan tänka sig att han inte längre är (om det nu har någon betydelse) Kan den som tar kortet vara HJ eller tom KM?
Citera
2018-08-28, 23:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Någon som vet vilken adress BW bodde på i Ytterby?
Finns en familj där som har anknytning till Mariestad.

Är det någon Ekholm-are?

Om du skriver ut adressen eller PM:ar den, så kan jag ta reda på det.
Citera
2018-08-28, 23:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Nej du har missuppfattat det. M*ikael K*jellquist har lagt upp bilden med sig själv och M*athias O*hlsson och B*jörn W*allberg där han taggat dessa två och skrivit "EM-gänget 1992" och "Någon till höger där tycks vara i fiiiin form. Dåvarande sambo" (Den som ser ut till att vara på lyset och i fiiiin form är BW)
Den som klipper bort en person på kortet är Björn. Han klipper bort Mikael som han var dåvarande sambo med 1992???
Därför tycker jag det är extra intressant!
Så Björn bodde kanske tillsammans med Mikael under EM 92. Kanske var de flera som bodde på ett ställe under denna period just för att kolla på fotbollen tillsammans. EM i fotboll pågick den 10 juni-26 juni 1992 och spelades i Sverige. Det här har jag skrivit om tidigare och det är inte helt ointressant i mina ögon.

Den som tar kortet var tydligen smal och smärt på den tiden enligt MK och BW vilket man då kan tänka sig att han inte längre är (om det nu har någon betydelse) Kan den som tar kortet vara HJ eller tom KM?

Ja det här är onekligen intressant på många sätt, detta trots att mitt intresse svalnade snabbt efter det att Freija21 började lämna info om bröderna O. Men det går inte att släppa det här helt...
Citera
2018-08-29, 00:00
Medlem
Citat:
Ja det här är onekligen intressant på många sätt, detta trots att mitt intresse svalnade snabbt efter det att Freija21 började lämna info om bröderna O. Men det går inte att släppa det här helt...
Mikael är ju den som Björn klipper bort och som var dåvarande sambo så om någon vore intressant så är det Mikael och inte Mathias. Men fokus lades direkt på bröderna Ohlsson...

Var bodde denna M*ikael K*jellquist?
Senast redigerad av divadnil 2018-08-29 kl. 00:02.
Citera
2018-08-29, 00:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tror du inte att Twiggy verkligen trodde på Rönnlund som gärningsman?

Nej, nej nej, inte en chans, det finns inte på kartan.
Citera
2018-08-29, 00:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Mikael är ju den som Björn klipper bort och som var dåvarande sambo så om någon vore intressant så är det Mikael och inte Mathias. Men fokus lades direkt på bröderna Ohlsson...

Jaså var det så illa? vad synd att du inte korrigerade den missförståndet direkt då, istället för att berätta det nu 1,5 mån senare...
Som jag minns det spann du själv vidare på MO och DO, varför gjorde du det om nu MK var den som var intressant?
Citera
2018-08-29, 00:09
Medlem
Citat:
Japp håller med. Blev en trådsanning omedelbart att det handlade om två bröder. Medveten fokusförflyttning? Känner att det inte ens är lönt att försöka få sagt något i denna tråd pga dessa krafter.
Så här skrev jag då det begav sig pudeln.
Citera
2018-08-29, 00:11
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Nedanstående inlägg skrev jag 2 augusti 2018:

Den personen var Freija21.

Och det med all rätt.
Alltså,det finns bara ett visst antal ggr man kan göra bort sig innan förtroende är totalraseat.

Men vill Freija skriva så go ahead,men man väljer ju vad /vem.man tror på el ej.

Intressant BW och vad nicket Marttansson skrev ang Ytterby.

Ursäkta mig,blandade ihop och skrev radbyn.
Senast redigerad av Donnabella6 2018-08-29 kl. 00:14.
Citera
2018-08-29, 00:25
Medlem
Citat:
Jaså var det så illa? vad synd att du inte korrigerade den missförståndet direkt då, istället för att berätta det nu 1,5 mån senare...
Som jag minns det spann du själv vidare på MO och DO, varför gjorde du det om nu MK var den som var intressant?
Du kan gå tillbaka och kolla att jag inte spann vidare på det spåret. Däremot noterade jag att fokus plötsligt blev på bröderna Olsson och vilka som lade fokus där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in