2018-08-28, 21:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, du vet INTE! (Men lägg gärna fram något konkret som jag nyss gjorde.) Och vad värre är, är att du har missat att också JAG har ifrågasatt Freija21 många gånger efter dennas inträde i tråden. I vanliga fall säger man att minnet är bra men kort - i ditt fall gäller att minnet är bara borta.

Jag vet vad jag vet. Jag har haft mycket PM-kontakt med Freija21 och upplevt liknande saker som det du nyss tog upp, skillnaden är att jag inte har kvar alla dessa PM, men det kvittar eftersom jag sedan länge är övertygad om att "trådens fe" far med osanning.

För fridens skull måste vi tydligen säga att vi båda har ifrågasatt Freija precis exakt, på pricken lika mycket, ok!?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-28 kl. 21:41.
Citera
2018-08-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Jag har varit säker på att det ärKM som är pilot sedan jag fick infon ifrån källaA förra sommaren
felformulerade mig förut, skulle ha skrivit hade chansen att dubbel kolla med annan källa A för ett par veckor sedan.
Men som någon skrev det är ju meningslöst att skriva jag kan ju inte ge Ut källans namn.

Om du kan haka av vad som knytter km til pilot ville det hjelpt
Citera
2018-08-28, 21:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nja jag vet faktiskt inte men det kanske det är? Det återstår väl att se vad ni som känner till bröderna Rut*ersson kan gräva fram.
När det gäller bröderna O så tyckte jag att det lät väldigt intressant inledningsvis när divadnil hittade en gammal bild från -92 på BWs fb som föreställde just MO tillsammans med BW och ytterligare en person. Bilden fanns även med på den 3:e personens fb men var där beskuren av någon outgrundlig anledning. Bland kommentarerna till fotot antyddes det att man vid tidpunkten var "sambos" eller bodde ihop vilket passade bra in på GW Perssons teori dvs. "att man sedan åkte i riktning mot där man bor" (vilket enligt GW var någonstans strax utanför Mariestad).
MEN, när Freija21 kort därefter började spinna vidare på bröderna O få blev det spåret kallt gör mig, eftersom jag inte litar en sekund på "trådens fe". Där har du svaret på varför jag inte har samma intresse för bröderna O längre, när sedan Freija21 även började att blanda sig i diskussionen om bröderna Rut*ersson så gjorde inte det att dom blev direkt glödheta heller, och där står jag nu. Men visst kommer det fram något riktigt intressant så är det klart att jag är på direkt - jag vill verkligen att det här fallet ska lösas.

Det håller inte att skylla på Freija21 varje gång. Du som var så het på bröderna Olsson!

Men ojojoj, vilken attitydförändring. Känns som att bröderna R*tgersson (och deras släktskap med KM) tog ner dig ordentligt.
Citera
2018-08-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Jag har varit säker på att det ärKM som är pilot sedan jag fick infon ifrån källaA förra sommaren
felformulerade mig förut, skulle ha skrivit hade chansen att dubbel kolla med annan källa A för ett par veckor sedan.
Men som någon skrev det är ju meningslöst att skriva jag kan ju inte ge Ut källans namn.

navnet på informanten er inte så viktig, kom bara med den infoen som knytter KM til pilot
Citera
2018-08-28, 21:47
Medlem
Citat:
Men du ... Först skriver du att du håller på att försöka få fram vem "KB" är. Två dagar senare skriver du att du känner "KB". Så jag upprepar frågan (eftersom du inte svarade på den): Varför behöver du först be tre olika "personer" att ta reda på vilken tjej som är "KB" när du bara två dagar senare (!) skriver att du känner "KB"? Givet att du visste detta redan på direkten.

Sedan gällde inte frågan om du kände bröderna Olsson eller inte, frågan gällde att du sa att du hade träffat dem i ett återkommande sammanhang, alltså att du hade umgåtts med dem ("hängde i samma gäng"). Varför trixa så med orden?

Det kanske inte är så mycket trixande med orden ugglan utan ibland kan ett känslomässigt skrivande upplevas lite oprecist. Vi är också alla olika i hur vi skriver. Uppmanar verkligen freija att stanna och bidra med fler intressanta saker om det som rör på sig nu. För det gör det, och i centrum står den enda person som med någon sorts trovärdighet har pekats ut som mmpg. (uppmanar även freija att rensa lite PM så det går att nå dig).
Senast redigerad av lubbe75 2018-08-28 kl. 21:49.
Citera
2018-08-28, 22:10
Medlem
Freija21 ?
Hvem tjejer i UA o HAs krets hadde nattarbete el sommarjobb på sjukhuset ?
Citera
2018-08-28, 22:30
Medlem
Pajosvs avatar
Nedanstående inlägg skrev jag 2 augusti 2018:

Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Hur ska man reda upp allt som framkommer i tråden? När det emellanåt ”händer något intressant” (eller icke intressant) i tråden så kryper vissa tråddeltagare fram ur sina gömslen som bara har skrivit några få inlägg och stökar till det. De vaknar till och har troligtvis sin egen agenda och agerar därefter.

Men det finns även tråddeltagare som har hängt med ett bra tag och skrivit ett flertal inlägg, men dessa inlägg publiceras bara när det exempelvis händer något i tråden. I övrigt ligger de lågt...

Och jag syftar på en viss person i tråden...

Den personen var Freija21.
Senast redigerad av Pajosv 2018-08-28 kl. 22:33.
Citera
2018-08-28, 22:52
Medlem
Citat:
Det håller inte att skylla på Freija21 varje gång. Du som var så het på bröderna Olsson!

Men ojojoj, vilken attitydförändring. Känns som att bröderna R*tgersson (och deras släktskap med KM) tog ner dig ordentligt.

Är du säker på släktskapet mellan bröderna R-tgersson och KM? Har för mig att du skrev att de "eventuellt" var släkt med KM förut? Hur är de i så fall släkt? På mammans eller pappans sida? Bröderna R-tgersson hade inte tillgång till båt vad jag kommer ihåg i alla fall. Mina uppgifter säger att de var nere på ekuddens camping tillsammans med flera andra på efterfest. Vore intressant att veta mer om vilka som var där nere på efterfesten?
Citera
2018-08-28, 23:05
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Ja, den bästa sammanställningen och det bästa inlägget i denna tråd på mycket länge. Jag känner att jag kvalar in mig under punkt nummer 3
Men vad ska vi tro om Freja? Är något på gång? Kan det vara så att någon svettas just nu och behöver fläkta av sig lite här i tråden? Min magkänsla säger mig att GM är väldigt närvarande här och behöver bikta sig lite. Vi är många som väntar på; ”vad mer som skall komma”. Så fram med detaljerna eller kryp in i hålan och knip igen tills du vågar vädra ut mer än bara A. Det är helt klart dax att säga; B, C, D och resten av alfabetet nu. Inte en dag, månad eller ÅR försent!

Och jag kvalar också in under punkt 3.
Citera
2018-08-28, 23:08
Medlem
Någon som vet vilken adress BW bodde på i Ytterby?
Finns en familj där som har anknytning till Mariestad.
Citera
2018-08-28, 23:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Så var det i allafall och det bevisar om inte annat vilket extremt dåligt förtroende jag har för Freija21, det räckte alltså med att hen började lämna info om bröderna Ohl*son för att jag skulle se det spåret som kallt. Det säger inte lite det.

"tog ner mig ordentligt"?? vad pratar du nu om?
Bröderna O har jag iaf sett bilder på men bröderna R har jag varken sett eller hört talas om och därför förstår jag inte varför jag skulle reagera nämnvärt på just dom?
Hade inte divadnil hittat MO på BWs fb så hade jag förmodligen inte gått igång på bröderna O heller. Att Rut*erssons påstås vara släkt med KM gör bara det hela ännu mer ointressant eftersom jag inte tror på att KM är "pilot".
Det som var intressant med bröderna O var ju kopplingen till BW samt att dom bodde i krokarna där "Trankärrsvittnet" såg bilen på söndagsmorgonen, dagen efter försvinnandet.

Vad är det som du hela tiden har så svårt för att förstå? Du misstänkliggör ständigt allt jag skriver och din paranoia tycks ständigt slå nya rekord.. det är tragiskt Ugglan, verkligen.

Jag tycker att du ska ta och syna Lubbe75 istället, nu efter det vi har pratat om här i kväll Du vet ju lika väl som jag att Lubbe och Freija21 har ett mycket nära "samarbete", så Lubbe är med andra ord Freijas "partner in crime". MEN, jag ger mig fan på att du ser mellan fingrarna med Lubbe av någon outgrundlig anledning, vi får väl se...
Som du vet har jag inte mycket till övers för Lubbe, så där vet DU iaf vart du har MIG. Men vart du står och vart man har DIG, det vet man aldrig...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-28 kl. 23:18.
Citera
2018-08-28, 23:25
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPollifax
I korselden mellan hunden och fågeln finns mycket matnyttigt. Att lägga ner vapnen och samarbeta? Nej, kanske inte det, men vi andra kan ta lärdom...
MrsP

Häromåret förslog jag att de tio, tjugo mest aktiva i tråden skulle samlas. Kanske på något kurshotell eller liknande och delge den infon de hade och börja samarbeta.

Men så skedde inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in