2018-08-28, 22:20
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Röstar man på AfS så har man mördat Sverige.

Det finns ingen som helst strategi i det. Man "utgår" ifrån att SD inte kommer att få något inflytande och därför ska man börja om från början.
Man ska fungera som en "blåslampa" mot SD för att göra dem hårdare, när de har spenderat de senaste 10 åren med att successivt lyckats legitimera sig och anpassa sig efter vad klimatet kräver för att kunna påverka.
50% av landet tror fortfarande att SD är ett rasistiskt HBTQ fientligt antisemitiskt rasseparti, och nu ska AfS alltså markera att SD blir hårdare.

Det roliga är att de utgår ifrån att SD kommer att växa. De skulle till och med se det som en seger ifall Afs fick 7% och SD faller på 19%. I slutändan så får ingen politiskt inflytande och åren går, massinvandringen fortsätter, statliga organ förvränger statistiken och fattigpensionärer letar burkar. Detta är ju tydligen skit samma... AfS är ju coolare för de kan säga vad som helst just nu, plus att halva NMR jobbar fanatiskt för att de ska stoppa "Sionistdemokraterna".
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. En klockren beskrivning av det min nu infogade tråd handlar om. AfS-väljarna skjuter sig själva i foten för det kommer som sagt bara göra så att det tar längre tid att få till en verklig förändring av migrationspolitiken.
Citera
2018-08-28, 22:20
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontextus
Ha ha, så AfS är betydligt mindre rasistiska?

Vad menar du? Afs är antirasistiska. Dom står upp för alla människors rätt till ett rättvist samhälle var i världen dom än befinner sig. Var man på rätt geografiska plats.
Citera
2018-08-28, 22:27
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
För 8 år sen kom SD in med knappa 4, nånting %, nu har deras invandringspolitik stöd av minst 50% av befolkningen, likadant kan det bli när Afs kommer in med återvandringen, det kommer att ses lika självklart som många nu ser på invandringsstopp.
Jag får lite deportationsvibbar när jag läser era åsikter om återvandring. Alltså ingen frivillig sådan utan en påtvingad likt det som Stalin och Hitler genomförde med olika folkgrupper.
Citera
2018-08-28, 22:31
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad menar du? Afs är antirasistiska. Dom står upp för alla människors rätt till ett rättvist samhälle var i världen dom än befinner sig. Var man på rätt geografiska plats.
Okej så SD är rasister medan AfS är främlingsvänliga och empatiska medmänniskor?
Citera
2018-08-28, 22:32
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Röstar man på AfS så har man mördat Sverige.

Det finns ingen som helst strategi i det.

Men lyssna, din jävla lus: huruvida SD får 25% eller 20% av rösterna är parlamentariskt oväsentligt. Det finns i dagsläget ingen rimlig väg till makten, och du kan ju inte på allvar mena att de partier som idag inte ens på allvar överväger ett regeringssamarbete med SD över en blocköverskridande regering, faktiskt skulle kunna tänka sig att inte bara bilda regering men också släppa igenom SD:s politik i invandringsfrågan på det sätt man delvis gjort i Norge och Danmark?! Propositionen är löjlig. Vi står inför den objektiva sanningen att vi kommer få 4 år till, minst, av ett SD utan makt – och det helt oavsett om de spränger 30%-spärren eller får 20%. Men även om vi i vår absolut vildaste fantasti föreställer oss att SD faktiskt hamnar i (svag) regeringsställning med t.ex. M, KD och L, så är ju SD:s politik på tok för tam och liberaliserad för att överhuvudtaget rucka på de gigantiska samhällsproblem vi står inför. SD vill inte ens principiellt lösa problemen. Har du faktiskt satt dig in i Mattias Karlssons fullständigt barocka ideologi? Den är komplett vansinne, i sken av att landet mer eller mindre permanentat kolossala sprickor i samhällsväven. Om SD låg på 20% för 20 år sedan och föreslog öppen svenskhet och kulturnationalism hade jag kanske köpt ditt argument, men hur förbannat jävla korkad får man vara om man tror att en av de största folkomflyttningarna i mänsklighetens historia år 2018 skall lösas med den sossepolitik vi hade på 70-talet? Vanvett!

Kom ner på jorden, för fan. Vad tror du för övrigt kommer hända med ett SD i regeringsställning (vilket är en total fantasi)? Man har spenderat de senaste 8 åren i en rakt nedgående spiral mot permanent liberalisering av partiet, där man aktivt uteslutit gräsrotsmedlemmar som ens tänkt en tanke höger om det omskrivna partiprogrammet. Ett SD i regeringsställning skulle innebära en, om möjligt, ännu våldsammare liberaliseringsspiral för att ge Karlsson, Jomshof och Åkesson några fina ministerposter för att få igenom massa värdelösa förslag om vinster i välfärden och subventionerade hemlarm. AfS har ju under sin valturné ständigt påpekat det absurda i SD:s totala fördärv: partiet har sedan 2000-talet varit ett självspelande piano. De hade troligtvis varit Sveriges största parti alldeles oavsett om de omfamnat bögadoptioner, dubblat kvotflyktingarna och uteslutit hälften av sina medlemmar. Tro på fan att du får ett annat parti när du aktivt utesluter gamla gräsrotsväljare till förmån för gamla gråsossar och moderater? Var tror du SD:s nya medlemsbas kommer ta partiet rent ideologiskt? Inte fan är det längre högerut.

Det finns ingen verklighet där SD 1) hamnar i regeringsställning och 2) får igenom en invandringspolitik som ens närmelsevis kan vända skutan. Det existerar inga nackdelar överhuvudtaget i att SD:s kärnväljare röstar på AfS. Inga alls. Ett AfS på 7% och ett SD på 19% är oändligt mycket värdefullare för Sveriges framtida utveckling än ett AfS på 1% och ett SD på 26%. Jag tänker inte äventyra Sveriges framtid för att Åkesson och Karlsson ska få den symboliska men meningslösa posten som "Sveriges största parti". Det är irrelevant.

För övrigt vet vi ju med all säkerhet att SD kommer vara de enda vinnarna i valet. Alla partier blöder medlemmar och boomers vallfärdar till SD. SD är ju överlägset största parti bland svenska män och fullständigt dominerar skolvalen med typ 50-60% av rösterna bland svenska killar.
Senast redigerad av Skogsvatte 2018-08-28 kl. 22:39.
Citera
2018-08-28, 22:33
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Jag får lite deportationsvibbar när jag läser era åsikter om återvandring. Alltså ingen frivillig sådan utan en påtvingad likt det som Stalin och Hitler genomförde med olika folkgrupper.

Det är klart den är påtvingad? Tror du lyxmigranter, som lever 10 gånger bättre på svenskarnas skattepengar än de gör i deras hemland, vill åka hem frivilligt?

Stalin och Hitler? Du låter som en batikhäxa som har blivit nykär i ett skäggbarn.
Citera
2018-08-28, 22:38
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Blir man mobbad inte fan ska man försöka få ens mobbare att gilla en utan man slår tillbaka som Gustav sagt under Återvandringsturnén
Men Jimmie är vek och har glasögon. Han vill inte bråka, han vill att Annie ska tycka om honom. De är ju så lika
Citera
2018-08-28, 22:39
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Nazistkortet minsann, ja ni SDare är nya 7klövern.
Ett invandringsstopp skulle inte göra så att förorterna slutar brinna, att våldtäkterna försvinner, att islams utberedning i samhällsrummet upphör. Endast återvandring kan ställa tillbaka klockan.
Det stora problemet är att SD kryper för makten, de vill helst av allt bli accepterade av Annie, Ulf och Stefan, så ni kan drömma vidare om nån radikal förbättring av SD inflytande.
Citera
2018-08-28, 22:40
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Det är klart den är påtvingad? Tror du lyxmigranter, som lever 10 gånger bättre på svenskarnas skattepengar än de gör i deras hemland, vill åka hem frivilligt?

Stalin och Hitler? Du låter som en batikhäxa som har blivit nykär i ett skäggbarn.
Jag menar att de etablerade partierna aldrig kommer att gå med på sådana åtgärder och det skulle troligtvis krävas en osannolik diktatur för att bli verklighet i Sverige. Man måste trots allt förhålla sig till vad som är möjligt att genomföra i en svensk demokrati.
Citera
2018-08-28, 22:43
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Nazistkortet minsann, ja ni SDare är nya 7klövern.
Ett invandringsstopp skulle inte göra så att förorterna slutar brinna, att våldtäkterna försvinner, att islams utberedning i samhällsrummet upphör. Endast återvandring kan ställa tillbaka klockan.
Det stora problemet är att SD kryper för makten, de vill helst av allt bli accepterade av Annie, Ulf och Stefan, så ni kan drömma vidare om nån radikal förbättring av SD inflytande.
Jag håller med dig om att man genast bör landsförvisa alla invandrare som begår brott i Sverige men det är lite väl magstarkt att även börja deportera dem som faktiskt är laglydiga och vill göra rätt för sig.
Citera
2018-08-28, 22:43
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. En klockren beskrivning av det min nu infogade tråd handlar om. AfS-väljarna skjuter sig själva i foten för det kommer som sagt bara göra så att det tar längre tid att få till en verklig förändring av migrationspolitiken.

Jag är inte så intresserad av öppen svenskhet eller dubblad kvotflyktingranson eller begränsad invandring under en viss tid. Jag vill heller inte ha homoadoptioner eller vara kvar i EU. Skönt att jag slipper tänka på SD's kulturkonservativa hjärtefrågor och kan rösta på AfS för nationell upprättelse utan några betänkligheter.

Sen finns det de som tycker att det är bättre att skjuta sig i foten än att få benet bortsprängt.
Citera
2018-08-28, 22:45
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Jag håller med dig om att man genast bör landsförvisa alla invandrare som begår brott i Sverige men det är lite väl magstarkt att även börja deportera dem som faktiskt är laglydiga och vill göra rätt för sig.
Det är inte Afs mål heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in