2018-08-28, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Så har nån stoppat i en krona i dig. Dina förnumstiga kommentarer biter inte riktigt. Den vuxna dialogen du efterlyser kanske du kan börja med själv. Varför skulle folk som vill bli kvitt massinvandringen förlora på att rösta på AfS? Förklara det istället för att bjäbba om SD.

Pga det jag nämnde tidigare.

1. Om SD inte blir störst blir det mer rättfärdigt att hålla dem bortom inflytande, vilket kommer skapa betydligt mindre frustration än om de hade blivit störst. Ju större dem blir desto mer patetisk kommer sjuklövern framstå. Det kommer få en extrem effekt.

2. Att S för första gången sedan allmän rösträtt inte blir störst. Tänk dig löpsedlarna. Tänk dig jordbävningen. Det kommer kasta om hela den politiska bilden i Sverige och stora delar av västvärlden kommer se det.

3. Det är den enklaste vägen att "vinna över" och "väcka" den stora andel sossar och borgare vi behöver för att börja med återvandring. Afs kommer skrämma iväg dem.

4. Afs är inte redo. Inte överhuvudtaget. Det kan få totalt motsatt effekt och det finns en risk att de blir fullständigt utskrattade. Att det för fort och slutar som nydemokrati. De verkar ku inte ens ha en plan om hur eller med vilka de ska styra Sverige. Dessutom skulle videos som den med karikatyrjudenäsor florera och få skulle ta dem på allvar.

5. Absolut ingenting skulle det bli skillnad på politiskt om de mot förmodan kommer in i riksdagen i år. Förutom att sjuklövern eventuelt skulle bli än mer sjuklöver. Det skulle inte Sverige klara.

Jag kan hålla på hur länge som helst.

Nä vänta till nästa val när det faktiskt finns en chans att byta regering helt.
Citera
2018-08-28, 21:04
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Han är ett avskräde som blev utslängd ur SD. Men tro ni att ni kan påverka genom att rösta på AfS...
Gustav Kasselstrand är inget avskräde, tvärtemot tycker jag han är landets största politiska begåvning. Det tyckte jag förövrigt redan när han var ordförande för SDU. Här följer ett exempel från förra valet, känner du till någon annan politiker som på samma sätt kan klä av journalister och krossa deras frågefällor? https://www.youtube.com/watch?v=py8k51-XEik
Senast redigerad av Ropethink 2018-08-28 kl. 21:26.
Citera
2018-08-28, 21:06
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Jag kommer själv rösta på AfS, men att de skulle få 4%+ är en dröm. Jag blir förvånad om ens 4% av svenska folket känner till att partiet existerar, och då är det en mycket mindre del som skulle kunna tänka sig att rösta på de.

AfS kommer få 1-2% högst.

Det är möjligt att du får rätt. Men jag tror att utfallet ändå blir att SD-röstare som "inte ville slänga bort sin röst på AfS" kommer att ångra sig. Kanske speciellt om de får 3,9%, tänk det!

Samtidigt tror jag att inga AfS-röstare kommer ångra sig, även om det bara blir 1%.
Citera
2018-08-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Låt han ångra sig. Hans röst kommer inte ens synas. Om SD får 20% och sossarna 22% samtidig som Afs inte kommer in i riksdagen kommer han inse att han fullständigt kastat bort sin röst. Blir SD störst så blev dem det utan honom och "alla" han rabblar upp.

Jag ångrar mig definitivt inte, jag sliter varje dag med vår valkampanj, mitt distrikt har delat 14000 valbroschyrer och 30000 valsedlar, deltagit i flertalet torgmöten under #Återvandringsturnén, ser till att valsedlar finns i förröstningslokalerna etc.

Oavsett om vi kommer över spärren eller ej så är allt arbete värt mödan för landets och våra barns bästa
Citera
2018-08-28, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Jag kommer själv rösta på AfS, men att de skulle få 4%+ är en dröm. Jag blir förvånad om ens 4% av svenska folket känner till att partiet existerar, och då är det en mycket mindre del som skulle kunna tänka sig att rösta på de.

AfS kommer få 1-2% högst.

Lägg av ditt jävla concern-troll. AfS fixar lätt 2%. Frågan är ifall de fixar 4%, och det är definitivt möjligt. Till ts så uppmanar jag honom att rösta på AfS så att AfS kommer in, och vi slipper "slösa" våra röster.

För övrigt är väl det här typ tjugonde tråden som behandlar detta tema, vilket är bevis på att AfS verkligen lockar många väljare från SD och har möjlighet att komma in i riksdagen. Skulle AfS vara ett litet skitparti på mindre än en procent skulle de aldrig fått all denna uppmärksamhet.
Citera
2018-08-28, 21:11
Medlem
Har redan röstat på AFS. För mig stod det inte mellan SD och AFS utan snarare AFS eller inte rösta alls. SD känns som ett relativt ointressant parti som inte bidrar med jättemycket värde även om de såklart är ett snäppet bättre alternativ än sjuklövern och jag hoppas det går bra för dem i valet.
Citera
2018-08-28, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Jag ångrar mig definitivt inte, jag sliter varje dag med vår valkampanj, mitt distrikt har delat 14000 valbroschyrer och 30000 valsedlar, deltagit i flertalet torgmöten under #Återvandringsturnén, ser till att valsedlar finns i förröstningslokalerna etc.

Oavsett om vi kommer över spärren eller ej så är allt arbete värt mödan för landets och våra barns bästa

Absolut. Ett sådant gediget arbete ska ha beröm. All cred till dig. Det är sånna som du som kommer få Afs stora.

Tro inte att jag vill att Afs ska försvinna. Jag kommer förmodligen rösta på dem nästa val om de vill ge mig vad jag vill ha då.

Jag vill egentligen ha Afs in i riksdagen, men inte på bekostning av att SD inte blir störst. Det är min övertygelse just nu. Tyvärr. Ingenting kommer hända politiskt ändå. Jag vill ha båda stora. Inte för att jag egentligen gillar SD mer, men för jag tror att det är den enklaste vägen att förändra det sjuka landet Sverige.

Jag ser som sagt nästa val som det "stora" valet Sverige kommer förändras efter. Det kräver extrema förberedelser. Fram till dess behöver vi få över så många som möjligt över på rätt sida.

Men bli inte sur på folk som röstar på SD. Vi borde samarbeta. Det är sjuklövern vi ska hata.

Keep it up bro.
Citera
2018-08-28, 21:18
Medlem
MightyMaxs avatar
Det är försent...har redan förtidsröstat på AFS
Citera
2018-08-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Tänkte ett bda tag rösta på SD, men någon dag innan de öppnade förtidsröstningen så läste jag en sjukt jävla dum persons uppmaning att rösta på SD och mitt sunt förnuft tog vid med känslan 'jag kan förfan inte beblanda mig med sådana jävla idioter'
Du vill rösta på ett parti men ändrar dig för att en "sjukt jävla dum person" uppmanar att rösta på dem? Förnuftigt tänk.
Citera
2018-08-28, 21:24
Medlem
DirtyBerties avatar
[quote=barfotalasse|65080162]Pga det jag nämnde tidigare.

Citat:
1. Om SD inte blir störst blir det mer rättfärdigt att hålla dem bortom inflytande, vilket kommer skapa betydligt mindre frustration än om de hade blivit störst. Ju större dem blir desto mer patetisk kommer sjuklövern framstå. Det kommer få en extrem effekt.

SD har haft lång tid på sig att bli störst och nu när de synas av AfS tappar de handen helt. Vem fan bryr sig vad resten av åttaklövern gör? Samma skräp alltihop.

Citat:
2. Att S för första gången sedan allmän rösträtt inte blir störst. Tänk dig löpsedlarna. Tänk dig jordbävningen. Det kommer kasta om hela den politiska bilden i Sverige och stora delar av västvärlden kommer se det.

Ja woaw! Tänk dig då rubrikerna när AfS med bred maginal kommer in i Riksdagen och i det efterföljande nyvalet blir största parti för att SD inte vill och inte kan leverera.

Citat:
3. Det är den enklaste vägen att "vinna över" och "väcka" den stora andel sossar och borgare vi behöver för att börja med återvandring. Afs kommer skrämma iväg dem.

Folk är inte så korkade att de inte fattar att traditionella partier inte längre har något att erbjuda dem. AfS blir den räddande ängeln som samlar upp desillusionerade väljare som inte känner igen sig i den nya verkligheten som tvingats på dem.

Citat:
4. Afs är inte redo. Inte överhuvudtaget. Det kan få totalt motsatt effekt och det finns en risk att de blir fullständigt utskrattade. Att det för fort och slutar som nydemokrati. De verkar ku inte ens ha en plan om hur eller med vilka de ska styra Sverige. Dessutom skulle videos som den med karikatyrjudenäsor florera och få skulle ta dem på allvar.

AfS är mer än redo. Det här är inga duvungar som småmyser vid köttgrytan. De har mål, medel och resurser. Här kommer det hända saker. Högt motiverade med en enorm drivkraft kommer de vända upp och ner på etablissemanget. De kommer säkerligen skaka lössen ur fanan utan några klistermärken.

Citat:
5. Absolut ingenting skulle det bli skillnad på politiskt om de mot förmodan kommer in i riksdagen i år. Förutom att sjuklövern eventuelt skulle bli än mer sjuklöver. Det skulle inte Sverige klara.

Panik skulle utbryta i åttaklövern. Plötsligt är det en ny karta med nya härförare. Den loja fårskocken med förtroendevalda kommer prövas utifrån sin förmåga. Få kommer klara det och vi lär se en massa avhopp från Riksdagen när de visat sitt rätta ansikte och inte längre kan argumentera för sin vårdslösa politik som kört landet i botten.

Citat:
Jag kan hålla på hur länge som helst.

Nä vänta till nästa val när det faktiskt finns en chans att byta regering helt.

Ja du kan hålla på hur länge om helst utan att fatta att du är omsprungen och snart ensam. Tragiskt.
Senast redigerad av DirtyBertie 2018-08-28 kl. 21:26.
Citera
2018-08-28, 21:29
Medlem
Kontextuss avatar
Jag kan inte låta bli att länka till den här tänkvärda videon som förvisso inte har något med valet mellan SD och AfS att göra för den lär tilltala båda lägren https://www.youtube.com/watch?v=kEMOJQ_MfTo
Citera
2018-08-28, 21:31
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Hmmm, hörde jag inte liknande argument om SD innan de kom in i riksdagen?
Jo, fast då fanns ju inget invandringskritiskt parti över huvud taget i Riksdagen. Detta är en splittring som vi nationellt orienterade förlorar på. Kan tänka mig att det jublas i smyg för Afs framgångar i vänsterlägret... Är man lite konspiratoriskt lagd kan det ju tänkas att de i smyg även stödjer AFS eller till och med ligger bakom hela partiet... för att störa och förstöra så mycket som möjligt för SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in