2018-08-28, 20:46
Medlem
StillaHavets avatar
SD kommer finnas kvar efter valet 2018 oavsett om de bli störst eller inte. Jag vet att AfS säger att de ska kämpa för Sverige för evigt men om de inte kommer in utan får 3,9%, har vi fyra förlorade år framför oss i jämförelse med om de skulle komma in. Att inte rösta på AfS idag är verkligen att kasta bort flera procent, även om du av tradition röstat på SD. Vi vet helt säkert att SD aldrig kommer få något politiskt inflytande oavsett om de blir störst eller inte. SD är trötta. De skulle må bra av den energi AfS för in i RD. Med två partier i debatterna, i TV-studion ökar tyngden för vår sak, o.s.v.

AfS har arbeten, de är unga med familjer, deras bankkonto kan dras in, deras Facebook stängas ner, kontot på YT helt tas bort, o.s.v. Mycket kan hända på fyra år och alla som bara förstår det minsta måste nu ge AfS sitt stöd. Kommer de in nu 2018 kan de mycket väl regera med SD 2022, med påbörjad återvandring, om inte är jag inte ens säker på att de är lagliga 2022. Regeringen har förslag i byrålådan som förbjuder partier med AfS retorik. Det finns brett stöd för dessa förslag i RD, tror t.o.m. SD kommer stödja ett dylikt förslag.

Aldrig har ordspråket att man ska smida medan järnet är varmt varit mer träffande.
Citera
2018-08-28, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag röstar på det parti som jag håller med. Skulle inte få för mig att göra något annat.
Många tycks tro att det är bättre om SD får 25% istället för 21%. I sanning en drös förvirrade själar.
SD vinner inte valet om de blir största parti. Vem har inbillat er det?

Såklart har AfS betydligt bättre politiska idéer än SD och jag skulle t o m vilja gå så långt att jag påstår att SDs väljare egentligen håller med AfS politik mer än SDs.
Vad de flesta invandringkritiker vill är att invällarna ska försvinna från svensk mark ändå så har de mage att be folk att rösta SD för att det parti de egentligen håller med inte kommer att nå 4%.
Imbeciller, om alla röstar efter sin övertygelse så kommer lätt Afs in med god marginal.

Skillnaden är att de blir störst och utstötta kontra näst störst och utstötta.

Vilket tror du kommer skapa mest frustration och "väcka" dem som behöver vakna? Kom ihåg att det är sossar och borgare som måste byta sida om en återvandring överhuvudtaget ska bli möjlig.
Citera
2018-08-28, 20:48
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jag tror tvärtom. Hela den radikala högern och alla som vill stoppa massinvandringen och börja med återvändande kommer förlora på att Afs kommer in och väsnas som de gör nu. Deras anhängare ger dessutom saken av att hata SD, vilket inte är speciellt smart. De borde istället försöka föra en vuxen dialog och visa att de vill växa. Inte klistra karikatyrjudenäsor på tunnelbanan.

Ju större de blir desto värre blir det. Då risikerer vi att Sd blir ett 10% parti igen och Afs försvinner snabbare än nydemokrati.

Att etablera en riktig opposition tar tid och kräver strategi. Svenska folket är inte redo för Afs. Det kommer bara få motsatt effekt just nu.

Du verkar ju bara vilja att SD anpassar sig till sjuklövern och inte gör för mkt väsen av sig för då riskerar man att bli kallad rasist, grattis du agerar precis som den korrupta politikeradeln och mainstream media vill att du ska göra.
SD får 25%, och? De kommer bara att köra 75% röstade inte på SD och blocka dom som vanligt. Medans Jimmie står på huvudet, gör konster och lovar att sparka ut ännu fler "rasister" från partiet medans Mattias Karlsson har nattliga mejlkonversationer med Expo. Bättre att få in Afs som attackerar politikerna varje dag i riksdagen och gör det riktigt otrevligt för dom samt tvingar SD att vara tuffare.
Citera
2018-08-28, 20:49
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Inte alla konstigt. Jag förespråkar ett hundraprocentigt valdeltagande men övertalar inte att folk skal rösta på piratpartiet. Jag vill ha förändring.

Tänker jag hindra dem? Nej? Tänker jag försöka påverka dem? Ja!

Om du vill ha förändring borde du rösta på AfS. Men din röst kommer inte påverka någonting iaf.
Citera
2018-08-28, 20:49
Medlem
HotPopcorns avatar
Vad som kommer hända är följande: AfS får 4%+ i valet och klarar spärren.

Sedan kommer det bli ett helvetes gnällande och ångrande här av SD-röstare som ångrar att de inte lade sin röst på AfS, då de hellre ser mer av deras politik än av SD:s. Sanna mina ord.
Citera
2018-08-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Vad är det roliga? Är Jimmie en bättre talare eller debattör? Eller någon annan i SD? Du får gärna länka en video som visar det i så fall.

Han är ett avskräde som blev utslängd ur SD. Men tro ni att ni kan påverka genom att rösta på AfS...
Citera
2018-08-28, 20:51
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om du vill ha förändring borde du rösta på AfS. Men din röst kommer inte påverka någonting iaf.
Han vill inte ha någon förändring. Tror inte att han ens röstar på SD. Antagligen en moderat. AfS får honom att göra i byxan.
Citera
2018-08-28, 20:52
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Deras anhängare ger dessutom saken av att hata SD, vilket inte är speciellt smart. De borde istället försöka föra en vuxen dialog och visa att de vill växa.
Det första SD gjorde när AfS grundades var ju att brunsmeta partiet och säga att alla potentiella väljare och företrädare det partiet skulle locka minsann var oönskade i Sverigedemokraterna. Tycker SD har det på sitt eget samvete om de nu tappar duktigt folk och lojala väljare.
Citera
2018-08-28, 20:54
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Skillnaden är att de blir störst och utstötta kontra näst störst och utstötta.

Vilket tror du kommer skapa mest frustration och "väcka" dem som behöver vakna? Kom ihåg att det är sossar och borgare som måste byta sida om en återvandring överhuvudtaget ska bli möjlig.
Jaha, och vad har det med mig att göra? Jag röstar väl efter min övertygelse i alla fall.
Sd kan väl ändå fortsätta sitt väckningståg.

Poängen är väl att det finns politiska idéer som måste förvaltas av någon och det som Afs har finns ju inte i SD längre.
Det finns ju trots allt en stor mängd väljare som t ex vill se en halv miljon kuredutter åka hem.
Citera
2018-08-28, 20:55
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Vad som kommer hända är följande: AfS får 4%+ i valet och klarar spärren.

Sedan kommer det bli ett helvetes gnällande och ångrande här av SD-röstare som ångrar att de inte lade sin röst på AfS, då de hellre ser mer av deras politik än av SD:s. Sanna mina ord.

Jag kommer själv rösta på AfS, men att de skulle få 4%+ är en dröm. Jag blir förvånad om ens 4% av svenska folket känner till att partiet existerar, och då är det en mycket mindre del som skulle kunna tänka sig att rösta på de.

AfS kommer få 1-2% högst.
Citera
2018-08-28, 20:57
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Han är ett avskräde som blev utslängd ur SD. Men tro ni att ni kan påverka genom att rösta på AfS...
Visa varför man ska rösta på SD istället för löjliga förolämpningar. Vem eller vilka i SD är det som väcker entusiasm i sina tal likt talarna i Afs ledning? På vilka punkter är de bättre än Afs? Har SD några valaffischer eller reklamfilmer som övertygar en?

https://www.youtube.com/watch?v=70urUhGJOMA från minut 38.

Den här typen av svidande kritik mot etablissemanget framför Gustav Kasselstrand i sina tal två gånger per dag, varje dag. Visa gärna ett exempel på när någon i SD höll ett liknande tal de senaste 5 åren.
Senast redigerad av ricardo22 2018-08-28 kl. 21:06.
Citera
2018-08-28, 21:01
Medlem
Afs kommer aldrig bli störst. Först måste SD blir störst. Sen kanske har Afs större chans. Verkligen dumts som fan att lägga sin röst på Afs, när SD är partiet med den bästa migrations politiken av alla dom partier som har en chans att bli störst.

SD 2018!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in