2018-08-28, 20:32
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Nej. Snarare skulle det ge ännu mer vind i seglen åt deras liberalisering och PK-retorik. S, SD eller M gör idag ingen större skillnad. Den verkliga politiska jordbävningen vore om AfS kom in i riksdagen. Det skulle bli en blåslampa i röven på SD och dom andra partierna och skulle ta Sverige, om än med små steg, mot rätt riktning igen. Vi behöver en tydlig motvikt mot etablissemanget och tyvärr är inte SD det längre.
Du verkar eftersträva ett Donald Trump-samhälle
Citera
2018-08-28, 20:33
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Låt han ångra sig. Hans röst kommer inte ens synas. Om SD får 20% och sossarna 22% samtidig som Afs inte kommer in i riksdagen kommer han inse att han fullständigt kastat bort sin röst. Blir SD störst så blev dem det utan honom och "alla" han rabblar upp.
Exaktemänte
Citera
2018-08-28, 20:36
Medlem
Förstår inte de som vill till varje pris göra SD till ett "stort" parti. För varje procent som SD växer så kommer man allt längre och längre ifrån sina kärnvärden. Man fick folkets röst i tidigare val för att komma till rätta med invandringen men vad blev resultatet? Dubbla kvotflyktingar. Ingen återvandring. Ingen Swexit. Öppen svenskhet! Vänder ryggen till mot alternativmedia. Svänger i NATO-frågan.

FYFAN säger jag bara...

Vill man på riktigt ha förändring i svensk politik så är det självklart att man ska ge Alternativ för Sverige sin röst i riksdagsvalet. SD kan man ändå rösta på i kommun- och landstingsvalen.
Citera
2018-08-28, 20:36
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Det är ju smartare att rösta på Afs, så de också kommer in i riksdagen, då finns ju 2 partier (SD+Afs) som kan samverka för gemensam sak. SD kommer ju i vilket fall bli det största partiet av de befintliga invalda partierna. (Till och med majoriteten traditionellt sossar i Norrland kommer i detta val rösta på SD).

Glöm inte heller att när Afs väl är invalda så kommer media bli mer eller mindre tvingade att rapportera om Afs:s förslag, vilket resulterar i att man kommer nå större delar av befolkningen, de som idag bara inhämtar nyheter och information enbart från msm.
Exakt så. Vad vill man helst ha i morgonsofforna,debatterna, på Sveriges radio och i tidningarna; en halvseg Jimmie Åkesson eller en halvseg Jimmie Åkesson och en knivskarp Gustav Kasselstrand?
Citera
2018-08-28, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Nej. Snarare skulle det ge ännu mer vind i seglen åt deras liberalisering och PK-retorik. S, SD eller M gör idag ingen större skillnad. Den verkliga politiska jordbävningen vore om AfS kom in i riksdagen. Det skulle bli en blåslampa i röven på SD och dom andra partierna och skulle ta Sverige, om än med små steg, mot rätt riktning igen. Vi behöver en tydlig motvikt mot etablissemanget och tyvärr är inte SD det längre.

Jag tror tvärtom. Hela den radikala högern och alla som vill stoppa massinvandringen och börja med återvändande kommer förlora på att Afs kommer in och väsnas som de gör nu. Deras anhängare ger dessutom saken av att hata SD, vilket inte är speciellt smart. De borde istället försöka föra en vuxen dialog och visa att de vill växa. Inte klistra karikatyrjudenäsor på tunnelbanan.

Ju större de blir desto värre blir det. Då risikerer vi att Sd blir ett 10% parti igen och Afs försvinner snabbare än nydemokrati.

Att etablera en riktig opposition tar tid och kräver strategi. Svenska folket är inte redo för Afs. Det kommer bara få motsatt effekt just nu.
Citera
2018-08-28, 20:38
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Låt han ångra sig. Hans röst kommer inte ens synas. Om SD får 20% och sossarna 22% samtidig som Afs inte kommer in i riksdagen kommer han inse att han fullständigt kastat bort sin röst. Blir SD störst så blev dem det utan honom och "alla" han rabblar upp.

Lite konstigt resonemang. Om du avstår från att rösta kan jag lova dig att din röst inte heller komma att synas.
Citera
2018-08-28, 20:41
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Trådar som dessa gör det bara ännu enklare, för folk som pendlar mellan AfS och SD, att välja det enda partiet med sunt förnuft.

Av 34 posts så har inte en enda av er sagt varför SD har bättre politik än AfS. För man ska väl rösta på det parti som man sympatiserar med?

Det här är en viktig poäng som inte lyfts fram tillräckligt ofta. Alla SD-aktivister som hemsöker AFS-trådarna här på Flashback är helt oförmögna att förklara varför SD har den bättre politiken. Istället tjatar de om att AfS skulle vara chanslöst, vilket förstås inte stämmer. Av allt att döma sympatiserar de för det mesta mer med AfS i själva sakfrågorna än med SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Exakt så. Vad vill man helst ha i morgonsofforna,debatterna, på Sveriges radio och i tidningarna; en halvseg Jimmie Åkesson eller en halvseg Jimmie Åkesson och en knivskarp Gustav Kasselstrand?

Knivskarp Kasselstrand..

AfS kommer aldrig att bli något nämnvärt sålänge de fortsätter att ta in avskräde som fått kicken ur sina befintliga partier, eller fortsätter med trams som den där Hagwall.
Citera
Medlem
kakburks avatar
Jag röstar på det parti som jag håller med. Skulle inte få för mig att göra något annat.
Många tycks tro att det är bättre om SD får 25% istället för 21%. I sanning en drös förvirrade själar.
SD vinner inte valet om de blir största parti. Vem har inbillat er det?

Såklart har AfS betydligt bättre politiska idéer än SD och jag skulle t o m vilja gå så långt att jag påstår att SDs väljare egentligen håller med AfS politik mer än SDs.
Vad de flesta invandringkritiker vill är att invällarna ska försvinna från svensk mark ändå så har de mage att be folk att rösta SD för att det parti de egentligen håller med inte kommer att nå 4%.
Imbeciller, om alla röstar efter sin övertygelse så kommer lätt Afs in med god marginal.
Citera
2018-08-28, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Lite konstigt resonemang. Om du avstår från att rösta kan jag lova dig att din röst inte heller komma att synas.

Inte alla konstigt. Jag förespråkar ett hundraprocentigt valdeltagande men övertalar inte att folk skal rösta på piratpartiet. Jag vill ha förändring.

Tänker jag hindra dem? Nej? Tänker jag försöka påverka dem? Ja!
Citera
2018-08-28, 20:45
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Jag tror tvärtom. Hela den radikala högern och alla som vill stoppa massinvandringen och börja med återvändande kommer förlora på att Afs kommer in och väsnas som de gör nu. Deras anhängare ger dessutom saken av att hata SD, vilket inte är speciellt smart. De borde istället försöka föra en vuxen dialog och visa att de vill växa. Inte klistra karikatyrjudenäsor på tunnelbanan.

Ju större de blir desto värre blir det. Då risikerer vi att Sd blir ett 10% parti igen och Afs försvinner snabbare än nydemokrati.

Att etablera en riktig opposition tar tid och kräver strategi. Svenska folket är inte redo för Afs. Det kommer bara få motsatt effekt just nu.
Så har nån stoppat i en krona i dig. Dina förnumstiga kommentarer biter inte riktigt. Den vuxna dialogen du efterlyser kanske du kan börja med själv. Varför skulle folk som vill bli kvitt massinvandringen förlora på att rösta på AfS? Förklara det istället för att bjäbba om SD.
Citera
2018-08-28, 20:46
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Knivskarp Kasselstrand..

AfS kommer aldrig att bli något nämnvärt sålänge de fortsätter att ta in avskräde som fått kicken ur sina befintliga partier, eller fortsätter med trams som den där Hagwall.
Vad är det roliga? Är Jimmie en bättre talare eller debattör? Eller någon annan i SD? Du får gärna länka en video som visar det i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in