2018-08-28, 19:50
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontextus
Eftersom SD fortfarande betraktas som rasistiska fascister av många knäppgökar som inte ens är pålästa om vad fascism är så lär AfS ha ännu mindre möjligheter att bli accepterade. Jag är helt övertygad om att de aldrig kommer att kunna sätta sin fot i riksdagen.

Afs är inte ute efter att bli accepterade, de är till för att att agera blåslampa åt SD så de inte backar i viktiga frågor. De har redan fått SD att vända i kvotflyktingfrågan.

SD har hela tiden sen de kom in i riksdagen försökt att bli accepterade, men det är fel väg att gå, för vem vill bli accepterad av det vidriga patrasket i Sveriges riksdag?? Dom ska kämpa för att bli accepterade av oss. Därför behövs Afs, dom står rakryggade och skiter i vad folk kallar dom.
Citera
2018-08-28, 19:58
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Att aldrig pudla är väl inget att vara stolt över för det är ju detsamma som att vägra medge några som helst misstag. Sådana politiker finns det redan alldeles för många av i samtliga partier.
Det finns visst ett egenvärde i att aldrig pudla, det har Trump tydligt bevisat. Speciellt när han vägrat medge sina misstag. Det kan tyckas oärligt, men då har man inte riktigt förstått hur det offentliga samtalet fungerar när det gäller att övertyga andra.

För det handlar inte om att ha rätt i detalj - det är mycket viktigare att ha en "berättelse" som övertygar, som folk förstår och känner igen sig i, speciellt när det gäller att övertyga väljare. För att ta ett exempel från Trump kan man ju ta "last night in Sweden"-uttalandet, som visade sig vara fel i sak - inget speciellt hade ju hänt dagen innan. Men den överhängande berättelsen som Trump pekade på var sann, att Sverige utvecklas i fel riktning vad det gäller lag och ordning. Om han hade backat från sitt uttalande hade han invaliderat sin överhängande berättelse.

Att "ta avstånd" och "ursäkta" är det sämsta man kan göra förtroendemässigt, speciellt för små skitsaker som detaljfel eller uttalanden som "går över gränsen". Man förlorar pondus, respekt, status, och man visar sig vara lättstyrd av gnäll och anklagelser.

Med det sagt finns det givetvis situationer där man bör ta avstånd eller ursäkta, t.ex. om en av ens representanter visar sig vara en överfallspedofil eller dylikt. Det handlar om att stå upp för sina värderingar - inte ge med sig och underkasta sig andras värderingar.
Citera
2018-08-28, 19:59
Medlem
nickeheaads avatar
Det är ju smartare att rösta på Afs, så de också kommer in i riksdagen, då finns ju 2 partier (SD+Afs) som kan samverka för gemensam sak. SD kommer ju i vilket fall bli det största partiet av de befintliga invalda partierna. (Till och med majoriteten traditionellt sossar i Norrland kommer i detta val rösta på SD).

Glöm inte heller att när Afs väl är invalda så kommer media bli mer eller mindre tvingade att rapportera om Afs:s förslag, vilket resulterar i att man kommer nå större delar av befolkningen, de som idag bara inhämtar nyheter och information enbart från msm.
Citera
2018-08-28, 20:00
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ha ha, så AfS är betydligt mindre rasistiska?

AfS är inte rasistiskt och fientligt inställda mot etniska svenskar.
Citera
2018-08-28, 20:01
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
https://samnytt.se/stefan-torssell-alternativ-for-sverige-vs-palestina/

Har jag läst rätt, SD stödjer Israel? ( Rothshild staten ). Tycker muslimer och judar kan stanna därnere i värmen och bråkas som de vill. Saudi Arabien styrs ändå av konvertit judar ( wahabism ), med USA i ryggen, Trump och hans judiska Wall st. friends.
Nu tog du upp det jag tycker sämst om med SD med tanke på hur hänsynslöst och sjukt den israeliska regimen länge har betett sig i bland annat Gazaremsan. Jag förstår ihuvudtaget inte varför SD väljer att öppet ta parti för en annan regim i mellanöstern? Frånsett det tycker jag dock att de har den klokaste inställningen till migration och segregation.
Citera
2018-08-28, 20:07
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Det är ju smartare att rösta på Afs, så de också kommer in i riksdagen, då finns ju 2 partier (SD+Afs) som kan samverka för gemensam sak. SD kommer ju i vilket fall bli det största partiet av de befintliga invalda partierna. (Till och med majoriteten traditionellt sossar i Norrland kommer i detta val rösta på SD).

Glöm inte heller att när Afs väl är invalda så kommer media bli mer eller mindre tvingade att rapportera om Afs:s förslag, vilket resulterar i att man kommer nå större delar av befolkningen, de som idag bara inhämtar nyheter och information enbart från msm.
Dream on för de lär aldrig komma in i riksdagen så länge de driver en linje som påminner om högerextrema partier. Jag förstår att AfS lockar unga killar som vill verka tuffa men det är bara korkat eftersom det undergräver SD´s möjligheter till verkligt inflytande. Lägg en röst på dem som på allvar kan påverka den nuvarande migrationspolitiken. Vi har inte råd med att vänta till valet 2022.
Citera
2018-08-28, 20:08
Medlem
Haha... Vi ligger redan runt och förmodligen över riksdagsspärren, så oavsett ditt gällande via trådstarten så kommer du efter den 9:e September få se sunt förnuft i riksdagen

Jag, min sambo, bror, syster, mor, far, svärföräldrar, 7 kamrater, 4 kollegor har redan förtidsröstat på Afs, och jag vet att det ser liknande ut i många många bekantskapskretsar

Afs2018 #DräneraTräsket
Citera
2018-08-28, 20:08
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
AfS är inte rasistiskt och fientligt inställda mot etniska svenskar.
På vilket sätt menar du att SD är det då?? Kan du ge mig några exempel?
Citera
2018-08-28, 20:10
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Haha... Vi ligger redan runt och förmodligen över riksdagsspärren, så oavsett ditt gällande via trådstarten så kommer du efter den 9:e September få se sunt förnuft i riksdagen

Jag, min sambo, bror, syster, mor, far, svärföräldrar, 7 kamrater, 4 kollegor har redan förtidsröstat på Afs, och jag vet att det ser liknande ut i många många bekantskapskretsar

Afs2018 #DräneraTräsket
Förrädare!!
Citera
2018-08-28, 20:11
Medlem
AfS. Ni har väl sett klippet med en kille som klistrar upp en judenäsa på ett tåg som en tvättäkta nazist.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/watch/alternativ-för-sverige-toppen-martin-hagwall-sprider-antisemitism/vi-BBLY6fW

Det är en ledamot i AfS ..Martin Hagwall. https://alternativforsverige.se/partistyrelsen/

Har aldrig fattat vafan man har emot judar. Vi har väl knappt judar ens i Sverige? 😐 O vad gör dom som är så illa att man avskyr dom. Weird
Senast redigerad av philleeeee 2018-08-28 kl. 20:15.
Citera
2018-08-28, 20:13
Medlem
JustZlatans avatar
AfS pratar om befolkningsutbytet som pågår, det gör inte SD. AfS får min röst i riksdagsvalet, SD i kommun och landsting. Det finns goda chanser att AfS faktiskt tar sig in i riksdagen.
Citera
2018-08-28, 20:14
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Dream on för de lär aldrig komma in i riksdagen så länge de driver en linje som påminner om högerextrema partier. Jag förstår att AfS lockar unga killar som vill verka tuffa men det är bara korkat eftersom det undergräver SD´s möjligheter till verkligt inflytande. Lägg en röst på dem som på allvar kan påverka den nuvarande migrationspolitiken. Vi har inte råd med att vänta till valet 2022.

Så 40-50 åringar är enligt dig unga killar som vill verka tuffa?
Du har ju redan tidigare i tråden skrivit att man skall rösta på SD, så varför upprepar du dig?

Du har helt rätt att vi inte har råd att vänta till valet 2022, så därför bör man definitivt hjälpa in Afs i detta valet 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in