2018-08-28, 19:20
Medlem
Äsch det spelar väl ingen större roll om SD tappar 3%.

Jag har redan röstat. (på AFS) Jag hoppas de blir större än Fi !
Tänk så kul det kommer bli på valnatten när ett "högerextremt parti" som många vänsterextrema aldrig ens hört talats om får 3%.

AFS känns faktiskt som ett riktigt spännande parti - till skillnad från SD. Kanske man själv skulle kunna engagera sig i det någon dag. Kanske var det efter det där jude-debacklet jag kände att AFS är inte parti som sparkar ut medlemmar till höger och vänster, utan de har högt i tak på riktigt.
Citera
2018-08-28, 19:22
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Hahaha...folk flyr SD det sjunkande skeppet i mängder.
Enligt statistiken så snackar du goja frånsett att vissa tyvärr väljer att slösa bort sin röst på AfS som anses för extrema av de flesta svenskar. Hur klokt är det att rösta på några som definitivt inte kommer att få inflytande under de närmaste 8 åren?
Citera
2018-08-28, 19:27
Medlem
robotguras avatar
Trådar som dessa gör det bara ännu enklare, för folk som pendlar mellan AfS och SD, att välja det enda partiet med sunt förnuft.

Av 34 posts så har inte en enda av er sagt varför SD har bättre politik än AfS. För man ska väl rösta på det parti som man sympatiserar med?
Citera
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Tycker det är helt fel att stödrösta, hela poängen försvinner nästan anser jag om man inte röstar på det parti man faktiskt vill - att man "tvingas" rösta på något annat. Röstade själv på Klassiskt Liberala Partiet förra gången och kommer nog göra det i år igen, väl medveten om att de inte kommer få mer än på sin höjd kanske 0,02 %. Men om ingen röstar på dem (eller AFS) för att det är som att slänga sin röst, kan man ju lika gärna skrota/förbjuda alla partier utom de 8 i riksdagen + möjligen FI som har en liten chans att komma in. Sen tror jag faktiskt inte det är 100 % säkert att AFS får under 4 %, säg aldrig aldrig. Minns man sa något liknande i USA:s senaste val, att bl.a. Bernie Sanders ombads av bl.a. Obama att lägga ner sin valrörelse då han förmodligen ändå inte skulle vinna, vad fan är det för stil ens? Så rösta på de man känner för säger jag, och fokusera inte på om partiet kommer över eller under 4 %-gränsen. När allt kommer omkring är din röst mer eller mindre inte värt någonting alls, då det bara är en av flera miljoner. Att ett avgörande skulle ske på en enda röst finns inte.
Du har rätt rent moraliskt men utifrån ett strategiskt och realistiskt perspektiv är det att slösa bort en viktig röst som kunde ha gett SD mer att säga till om. Jag tycker inte att SD är bra över hela linjen men de är det enda hyfsat etablerade parti som seriöst försöker påverka migrationspolitiken och åtgärda segregationen. AfS är så kallade hökar med mer extrema åsikter som aldrig kommer att gå hem hos en majoritet av svenskarna.
Citera
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontextus
Enligt statistiken så snackar du goja frånsett att vissa tyvärr väljer att slösa bort sin röst på AfS som anses för extrema av de flesta svenskar. Hur klokt är det att rösta på några som definitivt inte kommer att få inflytande under de närmaste 8 åren?

Hellre rösta med hjärtat än att rösta på ett åttaklöverparti som förnekar svenskheten.
Citera
2018-08-28, 19:28
Avstängd
TantRossins avatar
https://samnytt.se/stefan-torssell-alternativ-for-sverige-vs-palestina/

Har jag läst rätt, SD stödjer Israel? ( Rothshild staten ). Tycker muslimer och judar kan stanna därnere i värmen och bråkas som de vill. Saudi Arabien styrs ändå av konvertit judar ( wahabism ), med USA i ryggen, Trump och hans judiska Wall st. friends.
Citera
2018-08-28, 19:32
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Finns inget som tyder på att SD skulle få inflytande. SD är fortfarande paria. Får SD 20-25% kanske det kommer låta annorlunda nästa val.

Man ska rösta på det som man tycker är bäst och börja se långsiktigt. Sveriges öde vilar inte på detta val...
Jo det här känns verkligen som sista chansen innan invandrarna är 2 tredjedelar av "svenska" folket. Gå en promenad i centrum av vilken svensk stad som helst idag så kommer du förmodligen att se fler invandrare än svenskar. Så är det t ex i Uddevalla och Norrköping för att bara nämna två.
Citera
2018-08-28, 19:39
Medlem
Citat:
Jo det här känns verkligen som sista chansen innan invandrarna är 2 tredjedelar av "svenska" folket. Gå en promenad i centrum av vilken svensk stad som helst idag så kommer du förmodligen att se fler invandrare än svenskar. Så är det t ex i Uddevalla och Norrköping för att bara nämna två.

Men om man vill skicka hem invandrare är väl AFS bästa valet.

Vad åstadkommer en röst på SD liksom? Även om SD skulle vilja skicka hem folk: skulle de extra 3% göra någon skillnad?
Citera
2018-08-28, 19:39
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:

Förstår du inte? Man måste stämma i bäcken fören det blir till å.

SD var bra en gång i tiden. Idag lutar SD vänsterut. AFS är radikalare, smartare och vinstdrivande i alla avseenden.

Jämför IQ på Jimmie och Gustav: Gustav vinner alla gånger.
Citera
2018-08-28, 19:45
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Jag resonerar överhuvudtaget inte på det sättet. Jag röstar på det parti jag tycker har bäst politik. Det om något är logiskt. Med dina argument kan du väl lika gärna rösta på Socialdemokraterna istället då de historiskt sett haft mest att säga till om, och inte vill ha fri invandring.

Jag tänker inte rösta på något alternativ bara för att rösten skall gå till ett större parti, det är bland det mest korkade argument jag hört. . Folk pratar om att opinionsundersökningar påverkar valresultatet, det är framför allt väljare som dig det gäller, som vill följa flocken istället för att tänka själv.
Det är ju just tänka själv jag har gjort och som fick mig att starta den här tråden
Citera
2018-08-28, 19:46
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Så idiotiskt att folk ens överväger AFS, dom kommer inte ens få 1 procent i valet. Idioter
+1
Citera
2018-08-28, 19:48
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är ju bara muppar som röstar på Sd. Skulle aldrig få för mig att rösta på Sd. Skulle avsky mig själv om jag röstade på ett rasistparti som Sd.

Nä jag röstar givetvis på Afs.
Ha ha, så AfS är betydligt mindre rasistiska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in