2018-08-28, 17:47
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
...
Det finns indikationer på att P*ter R*tgersson ska ha varit med på Pernillas inflyttningsfest. Jag har också fått tips om att R*tgersson är kusin med KM. Marieholm skriver att bröderna P*ter och J*rgen åkte till efterfest vid strandbadet (får anta att Marieholm menar Ekudden). Om vi då återvänder lite till GW Perssons teori ....

Hade de ovan tillgång till båt? GW skriver "den båt som de båda också har tillgång till". Jag tolkar det inte som att de själva var båtägare, närmast till hands föräldrar.
Citera
2018-08-28, 17:54
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hade de ovan tillgång till båt? GW skriver "den båt som de båda också har tillgång till". Jag tolkar det inte som att de själva var båtägare, närmast till hands föräldrar.

Som jag var inne på i det inlägg som du ovan citerade bara lite: Man ska nog inte ta alltför ordagrant på GW Perssons formuleringar. Givet att han inte uttrycker sig alltför precist för att inte riskera att röja det som han tror är fallet. Jag tror att vi ska tänka lite mer fritt om det som GW Persson skriver. Den mening som du citerar från GW Persson - "den båt som de båda också har tillgång till" - blir ju helt annorlunda om GW Persson i stället hade skrivit (egentligen menat) "den båt som de båda har". Rätt stor skillnad beroende på hur man skriver det.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-28 kl. 18:07.
Citera
2018-08-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Hej
Det är sant, att BW inte är misstänkt av polisen betyder inte att han kan vara inblandad. Jag vet att BW och HJ var vänner men jag umgicks inte med varken HJ eller MO och DO. Så jag vet ej.
När man var i 20 års åldern hade man många olika vänner som i sin tur hade vänner i olika grupperingar och i en liten stad som Mariestad träffar man ju kompisars kompisar på fester fika mm lite som OS ringarna cirklar som möts.. alltså träffar man ju allas vänner..det är förresten säkert så nu också.

Till Ugglan så lågt! Så tråkigt Ugglan! Skrev ett pm till dig nu! Tänkte anförtro mig till dig så att du förstod, men kom ihåg att du har skrivit ut mina pm förut.

Jag känner / kände inte MO DO HJ bara för att jag skrev att det var med och hängde i samma gäng ibland så känner man inte varann

Allt jag vet är att Helena kände HJ väl.

Vem det nu än är som vill få bort Helenas vänner ifrån tråden gör ett bra jobb/försök just nu.
Citera
2018-08-28, 19:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du, Freija21, det är tyvärr dags att dra ner brallorna på dig lite samt att vända dig lite mot väggen. Det som jag ska skriva nu har jag tänkt skriva länge men aldrig riktigt orkat att ta tag i - förrän nu.

2017-07-21 skrev du så här till mig i ett PM: "Hej! Tänkte bara titta in och säga att jag håller på att försöka få fram vad initialerna KB är. Jag har pratat med tre olika personer* (*jag har bytt ut originalordet, min anm.) idag och hoppas att de ska återkomma med namnet på denna tjej!" 2017-07-23 skrev du detta i ett PM: "Om det här nu är pilot (du verkade i alla fall då vara osäker på KM, min anm.) så har jag ett dilemma för jag känner KB!"

Varför behöver du först be tre olika "personer" att ta reda på vilken tjej som är "KB" när du bara två dagar senare (!) skriver att du känner "KB"? Så klart att du direkt visste vem "KB" var. Varför denna charad? Detta är helt obegripligt i mina öron!
-------
-------
Du skriver ovan: "Det är sant, att BW inte är misstänkt av polisen betyder inte att han kan vara inblandad. Jag vet att BW och HJ var vänner men jag umgicks inte med varken HJ eller MO och DO. Så jag vet ej."
Men detta är inte sant, för du skrev i ett PM till mig från 2017-07-21 att du visst träffade bröderna Olsson i ett återkommande sammanhang. Samma sak här: Hur fanken kan du nu påstå att du inte träffade bröderna Olsson ibland när du förra året skrev att du gjorde det? Detta är hur konstigt som helst.

Det är något skumt med dig, Freija21. När du äntrade tråden var du en gammal nära vän till Helena och allt det där, men när vi började ställa frågor visste du inte mycket. Och det är likadant än idag. Du visste till exempel inget om var Helena gick i gymnasiet eller var KB gick i gymnasiet. Allt detta fick bland andra jag och rattugglan skaka fram från gamla skolkataloger (jag tvingades lägga ner en massa tid på att ringa runt för att få tag i dem). Sedan har det rullat på med "din dåliga koll". Varje gång som någon ber dig om närmare information om till exempel personer nära Helena - nu senast divadnil - så lyser du nästan alltid med din frånvaro (eller så vet du inte). Jag har aldrig riktigt litat på dig, för jag känner att det finns en betydande osäkerhetsfaktor kring dig.

Jag har redan ifrågasatt och dragit ner brallorna på Freija21 ett antal gånger eftersom jag vet att hen är en lögnhals men visst, ta åt dig äran du Ugglan, du får visst aldrig nog av att ge dig själv cred.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-28 kl. 19:59.
Citera
2018-08-28, 20:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Pudelfrillan, har du några åsikter om det här med bröderna R*tgersson och släktskapet med KM? Du kommenterade aldrig detta.

Nej tyvärr, jag vet inget om dessa bröder eller deras eventuella släktskap med KM. Men eftersom KM är inblandad här så är jag givetvis skeptisk till det här "spåret" eller vad man nu ska kalla det för...
Citera
2018-08-28, 20:08
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag har redan ifrågasatt och dragit ner brallorna på Freija21 ett antal gånger eftersom jag vet att hen är en lögnhals men visst, ta åt dig äran du Ugglan, du får visst aldrig nog av att ge dig själv cred.

Jag har förstått att du är skeptisk till Freija21, men jag har faktiskt aldrig sett att DU skulle ha dragit ner brallorna på vederbörande. JAG kom med något som jag uppfattar som konkret, du rör dig mest med rundskrivningar. Så glöm "ära" och "cred", men uppenbarligen är du den mest snarstuckne som jag någonsin har träffat på.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-28 kl. 20:12.
Citera
2018-08-28, 20:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Nej tyvärr, jag vet inget om dessa bröder eller deras eventuella släktskap med KM. Men eftersom KM är inblandad här så är jag givetvis skeptisk till det här "spåret" eller vad man nu ska kalla det för...

Du vet inget om bröderna R*tgersson?! Är inte också det ett spår som är intressant att forska i, menar du? Jag menar, bröderna Olsson var ju intressant. Nä, jag tror att du inte gillade att R*tgerssons kom på tal. Och plötsligt dyker den där talmannen upp igen i sammanhanget, du vet den där sossen som har varit föremål för utredningar om sexuella trakasserier.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-28 kl. 20:27.
Citera
2018-08-28, 20:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Till Ugglan så lågt! Så tråkigt Ugglan! Skrev ett pm till dig nu! Tänkte anförtro mig till dig så att du förstod, men kom ihåg att du har skrivit ut mina pm förut.

Jag känner / kände inte MO DO HJ bara för att jag skrev att det var med och hängde i samma gäng ibland så känner man inte varann

Allt jag vet är att Helena kände HJ väl.

Vem det nu än är som vill få bort Helenas vänner ifrån tråden gör ett bra jobb/försök just nu.

Men du ... Först skriver du att du håller på att försöka få fram vem "KB" är. Två dagar senare skriver du att du känner "KB". Så jag upprepar frågan (eftersom du inte svarade på den): Varför behöver du först be tre olika "personer" att ta reda på vilken tjej som är "KB" när du bara två dagar senare (!) skriver att du känner "KB"? Givet att du visste detta redan på direkten.

Sedan gällde inte frågan om du kände bröderna Olsson eller inte, frågan gällde att du sa att du hade träffat dem i ett återkommande sammanhang, alltså att du hade umgåtts med dem ("hängde i samma gäng"). Varför trixa så med orden?
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-28 kl. 20:32.
Citera
2018-08-28, 20:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag har förstått att du är skeptisk till Freija21, men jag har faktiskt aldrig sett att DU skulle ha dragit ner brallorna på vederbörande. JAG kom med något som jag uppfattar som konkret, du rör dig mest med rundskrivningar. Så glöm "ära" och "cred", men uppenbarligen är du den mest snarstuckne som jag någonsin har träffat på.

Snarstucken? Kasta inte sten i ditt enorma glashus...
Så fort du går miste om minsta lilla cred, vilket ofta t.o.m. kan gälla små, fullkomligt obetydliga saker så går ju du fullständigt bananas.
Men i det här fallet är det ju om något betydligt större, dvs. Att Freija far med osanning, rena lögner och det här har jag påtalat länge, väldigt länge utan att få någon som helst uppbackning. Nej du Ugglan, rätt ska vara rätt, du måste väl ändå inse att det finns en anledning till att jag VET hur det ligger till med "trådens fe".
Citera
2018-08-28, 20:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Snarstucken? Kasta inte sten i ditt enorma glashus...
Så fort du går miste om minsta lilla cred, vilket ofta t.o.m. kan gälla små, fullkomligt obetydliga saker så går ju du fullständigt bananas.
Men i det här fallet är det ju om något betydligt större, dvs. Att Freija far med osanning, rena lögner och det hör har jag påtalat länge, väldigt länge utan att få någon som helst uppbackning. Nej du Ugglan, rätt ska vara rätt, du måste väl ändå inse att det finns en anledning till att jag VET hur det ligger till med "trådens fe".

Nej, du vet INTE! (Men lägg gärna fram något konkret som jag nyss gjorde.) Och vad värre är, är att du har missat att också JAG har ifrågasatt Freija21 många gånger efter dennas inträde i tråden. I vanliga fall säger man att minnet är bra men kort - i ditt fall gäller att minnet är bara borta.
Citera
2018-08-28, 21:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du vet inget om bröderna R*tgersson?! Är inte också det ett spår som är intressant att forska i, menar du? Jag menar, bröderna Olsson var ju intressant. Nä, jag tror att du inte gillade att R*tgerssons kom på tal. Och plötsligt dyker den där talmannen upp igen i sammanhanget, du vet den där sossen som har varit föremål för utredningar om sexuella trakasserier.

Nja jag vet faktiskt inte men det kanske det är? Det återstår väl att se vad ni/dom som känner till bröderna Rut*ersson kan gräva fram.
När det gäller bröderna O så tyckte jag att det lät väldigt intressant inledningsvis när divadnil hittade en gammal bild från -92 på BWs fb som föreställde just MO tillsammans med BW och ytterligare en person. Bilden fanns även med på den 3:e personens fb men var där beskuren av någon outgrundlig anledning. Bland kommentarerna till fotot antyddes det att man vid tidpunkten var "sambos" eller bodde ihop vilket passade bra in på GW Perssons teori dvs. "att man sedan åkte i riktning mot där man bor" (enligt GW någonstans strax utanför Mariestad).
MEN, när Freija21 kort därefter började spinna vidare på bröderna O då blev det spåret kallt för mig, eftersom jag inte litar en sekund på "trådens fe". Där har du svaret på varför jag inte har samma intresse för bröderna O längre. När Freija sedan även började blanda sig i diskussionen om bröderna Rut*ersson så gjorde inte det att dom blev direkt glödheta heller, och där står jag nu. Men visst, kommer det fram något riktigt intressant så är det klart att jag är på direkt - jag vill verkligen att det här fallet ska lösas.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-28 kl. 21:39.
Citera
2018-08-28, 21:13
Medlem
MrsPollifaxs avatar
I korselden mellan hunden och fågeln finns mycket matnyttigt. Att lägga ner vapnen och samarbeta? Nej, kanske inte det, men vi andra kan ta lärdom...
MrsP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in