2018-08-27, 23:22
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Hej, nej jag har inte varit med i diskussionen på ett tag, det har liksom inte varit någon i idé ... tänker på hur pudel hargått fram. Nu har jag läst ikapp 4 dagar och tänkte att det var dags att skriva lite jag har under senaste veckorna fått det BEKRÄFTAT att KM är pilot.
Det är bara en tidsfråga tills ni alla vet.
Jag har nu ännu en gång också fått bekräftat att BW inte alls är misstänkt/aktuell på något sätt och vis.
... inte för att jag trodde
Jag har också lite ny fakta om km och lite andra saker... han har tex varit inne på massvis av förhör. Mer kommer.

Hej Freija!

Du har skrivit tidigare att du vet att KM är MMPG. Du skriver nu att du fått det bekräftat. Hur mycket större är säkerheten nu, att KM är MMPG (d v s mellan "vet" och "bekräftat")? Och kan du säga något om hur detta framkommit?

Du skriver också att KM varit inne på massvis av förhör. Har dessa förhör skett i år, eller var det förra året (eller båda åren)? Vet du om det kommit in nya uppgifter till polisen som föranlett dessa förhör, eller jobbar de vidare med tidigare information?

Vet du om även andra varit inne på förhör i samband med KM:s?
Citera
2018-08-27, 23:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Hej, nej jag har inte varit med i diskussionen på ett tag, det har liksom inte varit någon i idé ... tänker på hur pudel hargått fram. Nu har jag läst ikapp 4 dagar och tänkte att det var dags att skriva lite jag har under senaste veckorna fått det BEKRÄFTAT att KM är pilot.
Jag har nu ännu en gång också fått bekräftat att BW inte alls är misstänkt/aktuell på något sätt och vis.
Jag har också lite ny fakta om km och lite andra saker... han har tex varit inne på massvis av förhör. Mer kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Hej Freija!

Du har skrivit tidigare att du vet att KM är MMPG. Du skriver nu att du fått det bekräftat. Hur mycket större är säkerheten nu, att KM är MMPG (d v s mellan "vet" och "bekräftat")? Och kan du säga något om hur detta framkommit?

Du skriver också att KM varit inne på massvis av förhör. Har dessa förhör skett i år, eller var det förra året (eller båda åren)? Vet du om det kommit in nya uppgifter till polisen som föranlett dessa förhör, eller jobbar de vidare med tidigare information?

Vet du om även andra varit inne på förhör i samband med KM:s?

Instämmer med föregående talare. Vilken är skillnaden mellan att du tidigare har "vetat" vem "mannen med pilotglasögon" är och att du nu har fått det "bekräftat"?

Och "massvis av förhör". Denna kunskap låter ju smått osannolik. Han var inne på förhör i maj 2017. Har han varit inne på fler förhör sedan dess? Det är ju i så fall inget som Pernilla och Mats har tagit upp. Springer han själv omkring och pratar om detta? Du får ursäkta, men detta låter "lite för mycket".

"Jag har också lite ny fakta om km och lite andra saker... /…/ Mer kommer." När du återkommer - vilket jag hoppas sker snart - skulle tråden må bra av klargöranden.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-27 kl. 23:45.
Citera
2018-08-27, 23:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Du dyker som vanligt upp som en sanningssägare precis när det behövs. Så här mycket osannolikt, icke trovärdigt struntprat var det länge sen man hörde här i tråden, vem tror du att du är? Inte är du BWs gamla kompis i alla fall, så mycket VET jag.

"... tänker på hur pudel har gått fram" ?

Märkligt att du inte tål att BW synas i sömmarna lite extra. Hur väl känner ni varandra nuförtiden egentligen? När hördes ni senast?
DU har inte en aning vad BW hade för sig under natten den 14 juni 1992 och förmodligen ingen annan heller. Enligt uppgift saknar BW saknar alibi för tiden mellan kl. 02:05 - 07:30, vad har du att säga om den saken - ingenting? nähä...

Nu skriver du plötsligt att du under de senaste veckorna har fått det BEKRÄFTAT att KM är "pilot", Ahh... jag som trodde att du hela tiden har haft KM bekräftad från säker källa (det har du iaf alltid påstått), men ok det är alltså först NU som du verkligen har fått veta? Wow asså Freija21 - Stort, det är verkligen STORT det här...

Tänk att du under dom senaste veckorna även lyckades få BEKRÄFTAT att just BW (av alla potentiella GM) inte är misstänkt/aktuell, inte "på något vis"...
Tänk att jag kunde räkna ut med min bakre region att du skulle komma med just exakt den här informationen just nu. Jag trodde ett tag att jag kanske hade börjat på att få mediala-krafter, men nej.. det du nu påstår är helt enkelt så oerhört genomskinligt alltsammans så en jubelidiot kan räkna ut vad du är ute efter med ditt inlägg.

En sista fråga: Exakt NÄR ska vi få reda på hur det ligger till med KM?
Och vad är det du väntar på?
Du påstår att du VET men kan att du ändå inte kan delge oss andra den informationen?
Ja du hör förmodligen själv hur hjärndött det här låter...

Du har ju dessutom i över ett år nu påstått att du VET att KM är "pilot" genom din "säkra" källa A som du ständigt har hänvisat till, ända sedan sommaren 2017. Redan kort efter att radioserien hade sänts visste du alltså med säkerhet att KM var "pilot".
Hur kan du då helt plötsligt pånytt påstå att du NU under dom senaste veckorna har fått det BEKRÄFTAT att KM är "pilot"? Du hör väl själv att din "rövarhistoria" inte går ihop, eller märker du inte ens DET själv?

Din källa från förra sommaren var dessutom den starkaste av alla här i tråden, eftersom du påstod att din info kom direkt från källa A.
Enligt vad jag vet och vad har fått berättat för mig tidigare så är din källa A en syster till Helena, vi får väl se om du i dagsläget vågar stå för det?
Hur sannolikt är det här egentligen på en skala... ni andra i tråden? Odds på detta?

Genom sin påstådda kontakt med källa A har Freija21 kunnat styra tråden, hen har dykt upp när det har passat hen, lite då och då och droppat lite ny "info" eller "ställt saker och ting till rätta" när man har diskuterat "fel saker" eller "fel person" här i tråden (BW). Andra suspekta nicks här i tråden har endast behövt "ropa och kallat" lite på Freija21 när dom har "behövt hens hjälp" (stöd) och så *vips* har hen likt gubben i lådan dykt upp med "information".

Du har har ett lätt jobb Freija21 som likt en oskuldsfull liten fe bara kan komma in här och svinga ditt trollspö så lyssnar alla sedan blint till vad du trollar fram för osannolika uppgifter - Nä nu räcker det!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-28 kl. 00:28.
Citera
2018-08-27, 23:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du dyker som vanligt upp som en sanningssägare precis när det behövs. Så här mycket osannolikt, icke trovärdigt struntprat var det länge sen man hörde här i tråden, vem tror du att du är? Inte är du BWs gamla kompis i alla fall, så mycket VET jag.

"... tänker på hur pudel har gått fram" ?

Märkligt att du inte tål att BW synas i sömmarna lite extra. Hur väl känner ni varandra nuförtiden egentligen? När hördes ni senast?
DU har inte en aning vad BW hade för sig under natten den 14 juni 1992 och förmodligen ingen annan heller. Enligt uppgift saknar BW saknar alibi för tiden mellan kl. 02:05 - 07:30, vad har du att säga om den saken - ingenting? nähä...

Nu skriver du plötsligt att du under de senaste veckorna har fått det BEKRÄFTAT att KM är "pilot", Ahh... jag som trodde att du hela tiden har haft KM bekräftad från säker källa (det har du iaf alltid påstått), men ok det är alltså först NU som du verkligen har fått veta? Wow asså Freija21 - stort, det är verkligen STORT det här...

Tänk att du under dom senast veckorna även lyckades få BEKRÄFTAT att just BW inte är misstänkt/aktuell "på något vis".... tänk att jag kunde räkna ut med min bakre region att du skulle komma med just exakt den här informationen just nu. Jag trodde ett tag att jag kanske hade börjat på att få mediala-krafter, men nej.. det du nu påstår är helt enkelt så oerhört genomskinligt alltsammans så en jubelidiot kan räkna ut vad du är ute efter med ditt inlägg.

En sista fråga: Exakt NÄR ska vi få reda på hur det ligger till med KM? Och vad är det du väntar på? Du påstår att du VET men kan att du ändå inte kan delge oss andra den informationen? Ja du hör förmodligen själv hur hjärndött det låter...
Du har ju i över ett år nu påstått att du VET att KM är "pilot" genom din påstådda källa A (som du ständigt har hänvisat till), ända sedan sommaren 2017, redan efter att radioserien hade sänts visste du detta, hur kan du då NU helt plötsligt pånytt påstå att du under dom senaste veckorna har fått det BEKRÄFTAT att KM är "pilot"? Du hör väl själv att din historia inte går ihop, eller märker du inte ens DET själv?

Din källa från förra sommaren var dessutom den starkaste av alla här i tråden, då du påstod att din info kom från källa A.
Enligt vad jag vet och vad har fått berätrat för mig tidigare så är din källa A en syster till Helena, vi får väl se om du vågar stå för det. Hur sannolikt är det på en skala... ni andra i tråden? Odds på detta? Freija21 har kunnat styra tråden genom påstådd kontakt med källa A, hen har dykt upp när det har passat hen, lite då och då och droppat lite ny "info" eller "ställt saker och ting till rätta" när man har diskuterat "fel saker" här i tråden och framför allt fel person. Du har har ett lätt jobb Frija21 som likt en liten fe bara kan komma in här och svinga ditt trollspö så lyssnar alla sedan blint till vad du trollar fram för uppgifter, nä nu räcker det!

Min fetning under "Visa mer": Det här är väl det enda vettiga som du hittills har skrivit. Detta kan jag faktiskt hålla med om. Men vi ger Freija21 chansen att svara.
Citera
2018-08-28, 00:31
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Helt världelöst inlägg. Ta det inte personligt, det är helt i linje med övriga liknande tillkännagivanden i tråden

Kom med något konkret bevis för vad du säger så är det inte bara jag som kommer avguda dej sen.

Inte att förglömma när jag frågade Freija om hen hade pojkvän/ett förhållande under sommare Helena dog .
Först mindes hen ej,sen kom hen ihåg att hon ej någon hade....då jag skrev att en pojkvän är ju ändå någon man haft ett förhållande med,så hur svårt kan det vara att komma ihåg.

Sen utbrast hon i ett av sin inlägg förra sommare,BW om du läser här,jag saknar dig!!!!

Det är pinsamt denna Freija grej.

Jag skulle oxå kunna säga:jag har fått info från en mkt säker källa...

Pinsamt.
Senast redigerad av Donnabella6 2018-08-28 kl. 00:37. Anledning: felstavning
Citera
2018-08-28, 00:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Inte att flrglömma när jag frågade Freija om hen hade pojkvän/ett förhållande under sommare Helena dog .
Först mindes hen ej,sen kom hen ihåg att hon ej någon hade....då jag skrev att en pojkvön är ju ändå någon man haft ett förhållande med,så hur svårt kan det vara att komma ihåg.

Sen utbrast hon i ett av sin inlägg förra sommare,BW om du läser här,jag saknar dig!!!!

Det är pinsamt denna Freija grej.

Jag skulle oxå kunna säga:jag har fått info från en mkt säker källa...

Pinsamt.

Ja fy fan vad pinsamt, skrattretande... som om BW direkt skulle förstå vem den anonyme Freija21 som saknar honom sååå är... Det går väl nästan inte att vara mer genomskinlig än så här?

Du Freija21! - hörde BW av sig? eller kan det vara så att han inte följer tråden?
Citera
2018-08-28, 00:50
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja fy fan vad pinsamt, skrattretande... som om BW direkt skulle förstå vem den anonyme Freija21 som saknar honom sååå är... Det går väl nästan inte att vara mer genomskinlig än så här?

Du Freija21! - hörde BW av sig? eller kan det vara så att han inte följer tråden?

Jo du,pinsamt är bara förnamnet!
Citera
2018-08-28, 00:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det finns olika typer av de som skriver i tråden:

1. De som påstår att de har relevant info om fallet men inte vill delge detta i tråden trots att det kanske skulle leda till att man kom närmare en lösning

2. De som ser till att bevaka det som skrivs och som vid behov anlägger ”moteld.” (Stökar till det, om man så vill)

3. Vi som inte har någon koppling till vare sig Mariestad eller de personer som regelbundet omnämns i tråden men ändå försöker bidra efter förmåga.

4. De som har kännedom om vad som faktiskt hänt men inte yppat något.

5. De faktiska gärningspersonerna.

6. Och så finns givetvis trollen även i denna tråd.

Det har du rätt i och du har gjort en väldigt bra sammanfattning över dessa.
Man vet direkt vilka namn man vill placera ut och under vilka kategorier dom hör hemma.
Citera
2018-08-28, 02:58
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det finns olika typer av de som skriver i tråden:

1. De som påstår att de har relevant info om fallet men inte vill delge detta i tråden trots att det kanske skulle leda till att man kom närmare en lösning

2. De som ser till att bevaka det som skrivs och som vid behov anlägger ”moteld.” (Stökar till det, om man så vill)

3. Vi som inte har någon koppling till vare sig Mariestad eller de personer som regelbundet omnämns i tråden men ändå försöker bidra efter förmåga.

4. De som har kännedom om vad som faktiskt hänt men inte yppat något.

5. De faktiska gärningspersonerna.

6. Och så finns givetvis trollen även i denna tråd.

Ja, den bästa sammanställningen och det bästa inlägget i denna tråd på mycket länge. Jag känner att jag kvalar in mig under punkt nummer 3
Men vad ska vi tro om Freja? Är något på gång? Kan det vara så att någon svettas just nu och behöver fläkta av sig lite här i tråden? Min magkänsla säger mig att GM är väldigt närvarande här och behöver bikta sig lite. Vi är många som väntar på; ”vad mer som skall komma”. Så fram med detaljerna eller kryp in i hålan och knip igen tills du vågar vädra ut mer än bara A. Det är helt klart dax att säga; B, C, D och resten av alfabetet nu. Inte en dag, månad eller ÅR försent!
Citera
2018-08-28, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Frågorna jag ställer kring BW och HJ, kan du svara på dem så gott du kan? Att BW inte är misstänkt av polisen betyder inte att han kan vara inblandad.

Hej
Det är sant, att BW inte är misstänkt av polisen betyder inte att han kan vara inblandad. Jag vet att BW och HJ var vänner men jag umgicks inte med varken HJ eller MO och DO. Så jag vet ej.
När man var i 20 års åldern hade man många olika vänner som i sin tur hade vänner i olika grupperingar och i en liten stad som Mariestad träffar man ju kompisars kompisar på fester fika mm lite som OS ringarna cirklar som möts.. alltså träffar man ju allas vänner..det är förresten säkert så nu också.
Citera
2018-08-28, 03:40
Medlem
Jag har varit säker på att det ärKM som är pilot sedan jag fick infon ifrån källaA förra sommaren
felformulerade mig förut, skulle ha skrivit hade chansen att dubbel kolla med annan källa A för ett par veckor sedan.
Men som någon skrev det är ju meningslöst att skriva jag kan ju inte ge Ut källans namn.
Citera
2018-08-28, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Ja, den bästa sammanställningen och det bästa inlägget i denna tråd på mycket länge. Jag känner att jag kvalar in mig under punkt nummer 3
Men vad ska vi tro om Freja? Är något på gång? Kan det vara så att någon svettas just nu och behöver fläkta av sig lite här i tråden? Min magkänsla säger mig att GM är väldigt närvarande här och behöver bikta sig lite. Vi är många som väntar på; ”vad mer som skall komma”. Så fram med detaljerna eller kryp in i hålan och knip igen tills du vågar vädra ut mer än bara A. Det är helt klart dax att säga; B, C, D och resten av alfabetet nu. Inte en dag, månad eller ÅR försent!

Lätt att säga för er som ” känner att de kvalar in på 3 ” att komma in i tråden och leka lite med div smileys och tro att det här är en lek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in