Citat:
Ursprungligen postat av
Freija21
Hej, nej jag har inte varit med i diskussionen på ett tag, det har liksom inte varit någon i idé ... tänker på hur pudel hargått fram. Nu har jag läst ikapp 4 dagar och tänkte att det var dags att skriva lite jag har under senaste veckorna fått det BEKRÄFTAT att KM är pilot.
Det är bara en tidsfråga tills ni alla vet.
Jag har nu ännu en gång också fått bekräftat att BW inte alls är misstänkt/aktuell på något sätt och vis.
... inte för att jag trodde
Jag har också lite ny fakta om km och lite andra saker... han har tex varit inne på massvis av förhör. Mer kommer.
Ok, om vi kör på att KM verkligen är "mannen med pilotglasögon" kan man ju kanske utveckla detta lite nu när R*tgersson har nämnts.
Det finns indikationer på att P*ter R*tgersson ska ha varit med på Pernillas inflyttningsfest. Jag har också fått tips om att R*tgersson är kusin med KM. Marieholm skriver att bröderna P*ter och J*rgen åkte till efterfest vid strandbadet (får anta att Marieholm menar Ekudden). Om vi då återvänder lite till GW Perssons teori tänker jag så här: Han skriver om nära vänner som är i Helenas ålder och att de kommer ut på den "större vägen" och allt det där. Självklart är ju att GW Persson inte skriver exakta fakta utan maskerar
en hel del. Vi har varit inne på det tidigare, nämligen att de nära vännerna skulle kunna vara bröder och då skulle ju bröderna R*tgersson kunna passa in. Och när GW Persson skriver om den större vägen kanske han menar "bara" Ekudden-vägen eller åtminstone Marieforsleden? GW Persson skriver att de kör i riktning mot där "man bor", och de bodde ju i Mariestads södra utkant (GW Persson skrev utanför Mariestad). GW Persson skrev också att de på vägen stannade och dumpade Helenas kropp vid en plats där de hade en båt förtöjd. Tog man kanske omvägen ut mot Sjöängen/Lugnås?
Jag landar allt oftare i ett scenario där man kan kombinera Skövde-polisens teori ("mannen med pilotglasögon") och GW Perssons teori (två andra gärningsmän) - och i det sistnämnda fallet kan det vara bröderna R*tgersson/BW/SP plus några till. Som vanligt är jag lite skeptisk till anonyma bekräftelser ("KM är mannen och BW är inte aktuell"), men för stunden tycker jag att ovanstående kanske kan vara värt att fundera över.