2018-08-27, 16:54
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Hej, nej jag har inte varit med i diskussionen på ett tag, det har liksom inte varit någon i idé ... tänker på hur pudel hargått fram. Nu har jag läst ikapp 4 dagar och tänkte att det var dags att skriva lite jag har under senaste veckorna fått det BEKRÄFTAT att KM är pilot.
Det är bara en tidsfråga tills ni alla vet.
Jag har nu ännu en gång också fått bekräftat att BW inte alls är misstänkt/aktuell på något sätt och vis.
... inte för att jag trodde
Jag har också lite ny fakta om km och lite andra saker... han har tex varit inne på massvis av förhör. Mer kommer.

Tack för denna info. Det var efterlängtat från min sida.
Då kan jag ännu mer se varför det från några håll sagts ha varit rätt turbulent under en tid, i gruppen anhöriga till KM.

Det har också antytts att polisen rört sig i ett område där ordningsmakten mkt sällan rör sig och där KM har/haft en viss anknytning till.
Det kan ju absolut vara rena slumpen förstås.
Citera
2018-08-27, 16:56
Medlem
Citat:
Hej, nej jag har inte varit med i diskussionen på ett tag, det har liksom inte varit någon i idé ... tänker på hur pudel hargått fram. Nu har jag läst ikapp 4 dagar och tänkte att det var dags att skriva lite jag har under senaste veckorna fått det BEKRÄFTAT att KM är pilot.
Jag har nu ännu en gång också fått bekräftat att BW inte alls är misstänkt/aktuell på något sätt och vis.
Jag har också lite ny fakta om km och lite andra saker... han har tex varit inne på massvis av förhör. Mer kommer.

Hej,
Helsnurrigt detta. "Bekräftat att KM är pilot"?! Ja, jo många som tror sig veta det. Men fattar inte varför det ska smusslas hela tiden och att "det kommer snart ut i tråden". Du som vet lägg ut fakta. Skyddad verkstad denna tråden helt klart! Att BW inte är misstänkt enligt dig behöver inte betyda något. Helenas baneman har klarat sig undan i 26 år och har man klarat sig undan så länge så kommer han/de aldrig erkänna det! .........Och jag tror att det är ensam gärningsman...
Citera
2018-08-27, 17:01
Medlem
Citat:
Frågorna jag ställer kring BW och HJ, kan du svara på dem så gott du kan? Att BW inte är misstänkt av polisen betyder inte att han kan vara inblandad.
Citera
2018-08-27, 17:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Ok, om vi kör på att KM verkligen är "mannen med pilotglasögon" kan man ju kanske utveckla detta lite nu när R*tgersson har nämnts.

Det finns indikationer på att P*ter R*tgersson ska ha varit med på Pernillas inflyttningsfest. Jag har också fått tips om att R*tgersson är kusin med KM. Marieholm skriver att bröderna P*ter och J*rgen åkte till efterfest vid strandbadet (får anta att Marieholm menar Ekudden). Om vi då återvänder lite till GW Perssons teori tänker jag så här: Han skriver om nära vänner som är i Helenas ålder och att de kommer ut på den "större vägen" och allt det där. Självklart är ju att GW Persson inte skriver exakta fakta utan maskerar en hel del. Vi har varit inne på det tidigare, nämligen att de nära vännerna skulle kunna vara bröder och då skulle ju bröderna R*tgersson kunna passa in. Och när GW Persson skriver om den större vägen kanske han menar "bara" Ekudden-vägen eller åtminstone Marieforsleden? GW Persson skriver att de kör i riktning mot där "man bor", och de bodde ju i Mariestads södra utkant (GW Persson skrev utanför Mariestad). GW Persson skrev också att de på vägen stannade och dumpade Helenas kropp vid en plats där de hade en båt förtöjd. Tog man kanske omvägen ut mot Sjöängen/Lugnås?

Jag landar allt oftare i ett scenario där man kan kombinera Skövde-polisens teori ("mannen med pilotglasögon") och GW Perssons teori (två andra gärningsmän) - och i det sistnämnda fallet kan det vara bröderna R*tgersson/BW/SP plus några till. Som vanligt är jag lite skeptisk till anonyma bekräftelser ("KM är mannen och BW är inte aktuell"), men för stunden tycker jag att ovanstående kanske kan vara värt att fundera över.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-27 kl. 17:31.
Citera
2018-08-27, 17:17
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Hej,
Helsnurrigt detta. "Bekräftat att KM är pilot"?! Ja, jo många som tror sig veta det. Men fattar inte varför det ska smusslas hela tiden och att "det kommer snart ut i tråden". Du som vet lägg ut.

Jag håller med dig. Man påstår att man har info, men man vill inte alltid delge tråden detta.

Har man info borde man delge det i tråden. Då kan övriga i tråden eventuellt ”koppla” detta till någon annan publicerad info som de ev. har.

Har man info - Lägg ut
Har man inte info - Skriv inget.

Visst, ibland kan det möjligen finnas någon anledning att tjuvhålla på info men det torde vara ovanligt.
Citera
2018-08-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, om vi kör på att KM verkligen är "mannen med pilotglasögon" kan man ju kanske utveckla nu när R*tgersson har nämnts.

Det finns indikationer på att P*ter R*tgersson ska ha varit med på Pernillas inflyttningsfest. Jag har också fått tips om att R*tgersson är kusin med KM. Marieholm skriver att bröderna P*ter och J*rgen åkte till efterfest vid strandbadet (får anta att Marieholm menar Ekudden). Om vi då återvänder lite till GW Perssons teori tänker jag så här: Han skriver om nära vänner som är i Helenas ålder och att de kommer ut på den "större vägen" och allt det där. Självklart är ju att GW Persson inte skriver exakta fakta utan maskerar en hel del. Vi har varit inne på det tidigare, nämligen att de nära vännerna skulle kunna vara bröder och då skulle ju bröderna R*tgersson kunna passa in. Och när GW Persson skriver om den större vägen kanske han menar "bara" Ekudden-vägen eller åtminstone Marieforsleden? GW Persson skriver att de kör i riktning mot där "man bor", och de bodde ju i Mariestads södra utkant (GW Persson skrev utanför Mariestad). GW Persson skrev också att de på vägen stannade och dumpade Helenas kropp vid en plats där de hade en båt förtöjd. Tog man kanske omvägen ut mot Sjöängen/Lugnås?

Jag landar allt oftare i ett scenario där man kan kombinera Skövde-polisens teori ("mannen med pilotglasögon") och GW Perssons teori (två andra gärningsmän) - och i det sistnämnda fallet kan det vara bröderna R*tgersson/BW/SP plus några till. Som vanligt är jag lite skeptisk till anonyma bekräftelser ("KM är mannen och BW är inte aktuell"), men för stunden tycker jag att ovanstående kanske kan vara värt att fundera över.

Ja visst! Det viktigaste är att vi fortsätter att utveckla och fokusera. Även om polisen tror sig veta att det är 1GM så kan det ju faktiskt vara så som du säger att det kan vara en blandning speciellt om Rutgersson har en koppling till KM
Citera
2018-08-27, 19:16
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
En mans händer, ja, men jag tror att det fanns en ytterligare man på platsen som troligen var mer passiv och han såg händelseförloppet och vet därmed vad som hände.

Ja, ingenting är uteslutet.

Nu kommer det indikationer på att det faktiskt händer något. Men det är ledsamt att det rättsligt hade kunnat vara avtjänat och klart för över tio år sedan. Att familjen hade kunnat få hem och begrava Helena. Nu har en, två eller kanske tre personer levt med det här, eventuellt tidsstraff väntar och det sociala straffet tycks ha börjat visa sig.
Citera
2018-08-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ja visst! Det viktigaste är att vi fortsätter att utveckla och fokusera. Även om polisen tror sig veta att det är 1GM så kan det ju faktiskt vara så som du säger att det kan vara en blandning speciellt om Rutgersson har en koppling till KM
Det bästa är väl att de som känner personerna som diskuteras som GM är med och berättar och svarar på frågor om dessa men det undviker du ständigt. Varför?
Detta är inget påhopp utan en relevant fråga som förtjänar ett svar.
Senast redigerad av divadnil 2018-08-27 kl. 19:23.
Citera
2018-08-27, 20:18
Medlem
Citat:

Helt världelöst inlägg. Ta det inte personligt, det är helt i linje med övriga liknande tillkännagivanden i tråden

Kom med något konkret bevis för vad du säger så är det inte bara jag som kommer avguda dej sen.
Citera
2018-08-27, 22:39
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Helt världelöst inlägg. Ta det inte personligt, det är helt i linje med övriga liknande tillkännagivanden i tråden

Kom med något konkret bevis för vad du säger så är det inte bara jag som kommer avguda dej sen.

Det finns olika typer av de som skriver i tråden:

1. De som påstår att de har relevant info om fallet men inte vill delge detta i tråden trots att det kanske skulle leda till att man kom närmare en lösning

2. De som ser till att bevaka det som skrivs och som vid behov anlägger ”moteld.” (Stökar till det, om man så vill)

3. Vi som inte har någon koppling till vare sig Mariestad eller de personer som regelbundet omnämns i tråden men ändå försöker bidra efter förmåga.

4. De som har kännedom om vad som faktiskt hänt men inte yppat något.

5. De faktiska gärningspersonerna.

6. Och så finns givetvis trollen även i denna tråd.
Citera
2018-08-27, 22:44
Medlem
Citat:

Tack för info!

Finns det något mer du kan berätta? Varför blir han förhörd intensivt just nu? Har polisen ny information?
Citera
2018-08-27, 23:15
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ja, ingenting är uteslutet.

Nu kommer det indikationer på att det faktiskt händer något. Men det är ledsamt att det rättsligt hade kunnat vara avtjänat och klart för över tio år sedan. Att familjen hade kunnat få hem och begrava Helena. Nu har en, två eller kanske tre personer levt med det här, eventuellt tidsstraff väntar och det sociala straffet tycks ha börjat visa sig.

Ja, man får hoppas på det även om jag är smått skeptisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in