2018-08-28, 19:17
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Om skrikvittnet existerar? Vi kom in i tråden lite sent du och jag men: har du plöjt igenom allt och dessutom läst uttalanden från polis och larmtelefonist?

Jag har läst varje rad sedan sida 1 flera gånger och jag började i realtid. Vad jag vet om skrikvittnet kan läsas i mina inlägg.
Citera
2018-08-28, 19:19
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Loggen är återställd!
Släpp det!
https://www.geocaching.com/p/default.aspx?guid=56ff6bbc-6ad8-4e64-b211-97a164c252fa
Fast just nu finns så många lösa trådar så det är nog bäst om inte alla springer åt samma håll.
Citera
2018-08-28, 19:31
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Jag tror att skrikvittnet bor i villaområdet mitt emot planket över motorvägen. Örnsköldsgatan ligger längre ifrån..
Ja, det är just det att Örnsköldsgatan ligger för långt bort. Jag har andra anledningar att tro att skrikvittnet bor på Örnsköldsgatan. Därför tror jag inte att FP är MP. Men om skriket kom ifrån en plats mellam JS bostad och LW's bostad blir det mer logiskt.
Citera
2018-08-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Fast just nu finns så många lösa trådar så det är nog bäst om inte alla springer åt samma håll.

Man kan sitta still och avvakta.
Citera
2018-08-28, 19:34
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Advokat och åklagare uttalar sig i dagens Metro. Alla verkar less på att vänta..
[b]Advokatens kritik i Lena-fallet: Oacceptabelt[/B
https://www.metro.se/artikel/advokatens-kritik-i-lena-fallet-oacceptabelt

Hmm, men kungakronorna behövde bara vänta 3 dagar på NFC.....
Citera
2018-08-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Detta är ett typiskt exempel på damage control.

Eftersom du tydligen vet att HD har fått anonyma brev
så måste det betyda att du känner henne.

Då vet vi varför du skriver en massa skit om BO
och försvarar SD.

Det här misstänkte jag redan från början.
Citera
2018-08-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ja, det är just det att Örnsköldsgatan ligger för långt bort. Jag har andra anledningar att tro att skrikvittnet bor på Örnsköldsgatan. Därför tror jag inte att FP är MP. Men om skriket kom ifrån en plats mellam JS bostad och LW's bostad blir det mer logiskt.
1. Varför ?
2. Kom igen nu. FP är MP. Allt annat vore en sensation.
Citera
2018-08-28, 19:43
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Menar du att det skulle höras från FP (MP) till Örnsköldsgatan? Minst 700 meter! Snarare befann sig skrikvittnet nånstans Hjalmar Bergmans väg / Mossvägen. Det är svårt att förstå vad du egentligen menar....minst sagt....
Du kan ju PM:a skrikvittnet...:-D
Men läs innantill innan du svarar.
Citera
2018-08-28, 19:47
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
1. Varför ?
2. Kom igen nu. FP är MP. Allt annat vore en sensation.

Ok.
1. Jag tror skrikvittnet är fejk.
2. Om skrikvittnet finns, är det på en adress på Örnsköldsgatan, oavsett om det har förekommit ett skrik eller ej.
3. Det är för långt till FP för att endast skrikvittnet skulle höra dessa långa blodisande skrik. (sätt en timer på 5 min och prova själv).
4. Däremot i närheten till Örnsköldsgatan är det en annan femma.
Citera
2018-08-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ok.
1. Jag tror skrikvittnet är fejk.
2. Om skrikvittnet finns, är det på en adress på Örnsköldsgatan, oavsett om det har förekommit ett skrik eller ej.
3. Det är för långt till FP för att endast skrikvittnet skulle höra dessa långa blodisande skrik. (sätt en timer på 5 min och prova själv).
4. Däremot i närheten till Örnsköldsgatan är det en annan femma.
2. Varför just Örnsköldsgatan? Om du redan förklarat det ber jag om ursäkt att jag inte kan eller hinner läsa allt svammel som skrivits av SDs försvarsteam under dagen.
Senast redigerad av glendale 2018-08-28 kl. 19:57.
Citera
2018-08-28, 20:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
2. Varför just Örnsköldsgatan? Om du redan förklarat det ber jag om ursäkt att jag inte kan eller hinner läsa allt svammel som skrivits av SDs försvarsteam under dagen.

Att titta på fallet med ett brett och objektivt perspektiv betyder inte att man försvarar någon.
Det är något som SD-anhängarna anklagar oss för eftersom vi inte håller med dem om att en skälig misstänkt per automatik måste vara skyldig.

Edit: Det är nog snarare de som låst sig vid en enda GM som bör tänka om och ta bort tunnelseendet då det inte finns varken någon häktad, åtalad eller dömd än.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-28 kl. 20:27. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-28, 20:04
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Kan någon av er som har mer erfarenhet/kunskap om brottsutredningar ge exempel på vad det kan vara för bevismaterial de analyserar på NCC. Förstår att de matchar DNA om de hittar något påtagligt på brottsplatsen, en tröja, sko, örhänge etc, men i övrigt då? Det har ju inte framkommit att de hittat sådana påtagliga saker på brottsplatsen så då undrar jag vad det övrigt är man kan ha lämnat in och väntar svar på..
[quote=Elsa2018|65078863]De har ju, enligt alla utom kanske tjackaren, hittat en kropp, och letar väl DNA på den. Antagligen börjar de leta på ställen där de gissar att GM tagit, och sedan fortsätter de med mer udda ställen. /QUOTE]
Citat:
Hmm, men kungakronorna behövde bara vänta 3 dagar på NFC.....

Hiding hade väl dessutom nåt post-semester avstämningsmöte med NFC i fredags.. hade hoppats det skulle kunna bringa mer klarhet. Men men, det måste ju nästan vara en kombination av långa väntetider och jäkligt komplexa prover.

Har funderat lite över om det kan vara så att fp saknade traditionella spår (blod, saliv, sperma etc) och att man istället jobbar med sk. touch DNA / kontakt-DNA, vilket är relativt nytt och komplext. Väldigt intressant dock, där man studerar DNA-spår endast från beröring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in