2018-08-28, 17:09
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Noterar att detta stämmer med den man som satt anhållen, var en vän med samma hobby och åkte utomlands men kom hem dagen efter fyndet. Är kanske inte direkt granne men bor i Hjärsta.
Återigen: har någon verkligen sett namnet SD på misshandelsdokumenten? Inte extrapoleringar, uppgifter i AB eller hört i tråden.
JS är inte granne. Men han bor i Hjärsta, fast på andra sidan vägen. Om MP är någon annanstans eller i hans bil, är FP på rätt sida av planket från hans utgångspunkt.
Citera
2018-08-28, 17:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du uppvisar ett, i mitt tycke, rätt smutsigt anklagelsepanorama riktat mot två personer.
Du gör det i skydd av anonymitet. Skulle du kunna tänka dig att ansikte mot ansikte säga det direkt till HD?
Eller du kanske förresten redan sen en tid tillbaka sänder henne anonyma brev?

Citat:
Om HD får några anonyma brev vet jag inte (därför ställde jag dig frågan), men om det skulle vara på det viset, så är du i min bok prime suspect. Det beror på att du exponerar så mycket tangenthat.

"Dumpar sina barn på en misstänkt mördare"
Bara för att du, åkl Hiding och många i tråden anser SD vara en mördare, behöver inte det betyda att HD delar den uppfattningen och hur menar du att HD borde göra istället? Vägra låta flickorna vara med sin pappa SD under sommarlovet?

Under den sten, märkt 'Svart Hat' och som du har som hemvist, så förstår jag att du aldrig har hört talas om brottet 'egenmäktighet med barn'?
Du tycker slltså att HD skall begå brott och där hennes barn blir offer?

Detta är ett typiskt exempel på damage control.

Eftersom du tydligen vet att HD har fått anonyma brev
så måste det betyda att du känner henne.

Då vet vi varför du skriver en massa skit om BO
och försvarar SD.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-08-28 kl. 17:29.
Citera
2018-08-28, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Skuggan kastas ju för att han var den LW umgicks med den dag vars logg mystiskt raderats på hennes geocachekonto. Det tycker åtminstone jag gör honom till en intressant person samt att han inte figurerat i tråden förut. Då vill man ju veta mer om honom nu.

Den försvunna loggen är tydligen återställd nu, den låg inte allt för långt borta heller.
Jag tar tillbaka det jag sa tidigare om att LW inte cachar ensam, ibland så gör hon det.

Skönt att allt löste sig.
Citera
2018-08-28, 17:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, men men vet vi hur, av vem och varför raderingen skett?

Självklart ska man kunna kolla upp om han är intressant. Men man behöver också granska omständigheterna runt de "fakta" som kommer in i tråden och kritiskt granska dessa.

Det kan också finnas helt naturliga förklaringar till raderingen också.

Bara en tanke jag har.

Jag har blivit mer misstänksam på senare tid...

Ja, men jag är också misstänksam. Det är därför jag inte sväljer med hull och hår att SD är det manipulerande kontrollerande svin han utges för att vara innan jag har mer info.
Du har rätt angående källkritik, det är ju därför jag vill veta mer om denne JS och även hur raderingen gått till.
Det är ju inte värre för honom att bli nämnd här än det var för LWs andra manliga vänner som vi diskuterat hittills och även har en sammanställd lista på gjord av Honan6.
Citera
2018-08-28, 17:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tyvärr så tvingar sig ett hårt prövat människas psyke på irrfärder där hatobjekten skiftar men är likväl en återvändsgränd för personlig mognad. Det är därmed oacceptabelt att utnyttja ett mord för att få utlopp för vad du själv utsatts för.
Att inte du blir avstängd p.g.a dina återkommande hatinlägg är för mig en gåta.,

Så du är inte bara juridikstuderande utan
även psykolog

Jag har inte blivit utsatt för någonting
men jag har empati för dem som blir det.
Citera
2018-08-28, 17:17
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
JS är inte granne. Men han bor i Hjärsta, fast på andra sidan vägen. Om MP är någon annanstans eller i hans bil, är FP på rätt sida av planket från hans utgångspunkt.
Jag tror att skrikvittnet om det existerar bor på Örnsköldsgatan. Det är för långt till FP för att det ska stämma. Men med LW i SJ's bil någonstans mellan deras adresser, blir läget ett helt annat. Eftersom de är vänner och LW har ont i benen, finns naturligtvis både DNA och hårstrån i hans bil av helt normala orsaker. Den kanske inte stod på Arlanda utan på färjeterminalen i Oskarshamn?
Citera
2018-08-28, 17:18
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Den försvunna loggen är tydligen återställd nu, den låg inte allt för långt borta heller.
Jag tar tillbaka det jag sa tidigare om att LW inte cachar ensam, ibland så gör hon det.

Skönt att allt löste sig.

Vad har hänt i loggningen och antalet cacher egentligen???
Citera
2018-08-28, 17:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Bor JS på andra sidan motorvägen? I så fall kan han väl promenera till LW och hem genom att passera just planket och korsa vägen?
Citera
2018-08-28, 17:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Bor JS på andra sidan motorvägen? I så fall kan han väl promenera till LW och hem genom att passera just planket och korsa vägen?

Loggen är återställd!
Släpp det!
https://www.geocaching.com/p/default.aspx?guid=56ff6bbc-6ad8-4e64-b211-97a164c252fa
Citera
2018-08-28, 17:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Tidigare har jag trott att SD har varit ensam gärningsman
och att HD har varit ett medberoende oskyldigt offer.

Nu börjar jag mer och mer tro att HD är i allra högsta grad
delaktig i mordet.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-08-28 kl. 17:59.
Citera
2018-08-28, 18:05
Medlem
Citat:
Om HD får några anonyma brev vet jag inte (därför ställde jag dig frågan), men om det skulle vara på det viset, så är du i min bok prime suspect. Det beror på att du exponerar så mycket tangenthat.

"Dumpar sina barn på en misstänkt mördare"
Bara för att du, åkl Hiding och många i tråden anser SD vara en mördare, behöver inte det betyda att HD delar den uppfattningen och hur menar du att HD borde göra istället? Vägra låta flickorna vara med sin pappa SD under sommarlovet?

Under den sten, märkt 'Svart Hat' och som du har som hemvist, så förstår jag att du aldrig har hört talas om brottet 'egenmäktighet med barn'?
Du tycker slltså att HD skall begå brott och där hennes barn blir offer?
Oj!! 😮.. Här tar man i för kung och fosterland.. Tänk att vissa verkar ta saker och ting som skrivs här på tråden rent personligt.
Citera
2018-08-28, 18:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Loggen är återställd!
Släpp det!
https://www.geocaching.com/p/default.aspx?guid=56ff6bbc-6ad8-4e64-b211-97a164c252fa
Och vad var lösningen? Jag medger att jag aldrig riktigt förstått de senaste (många) sidorna som avhandlat ”the missing cache log” men innebär detta alltså slutet för de hypoteserna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in