2018-08-28, 16:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Antar att du menar JS:s "besvikna" inlägg på Facebook dec -09.

Om inte annat, så har väl utredarna redan kontrollerat JS:s förehavanden och positioneringar efter hans cacherunda med k*rj*r den 14:e.
I vårt sökande efter andra möjliga GM än SD, så ger vi kanske omedvetet uppslag till möjliga hittepå-alibin för den skyldige. Dock har jag stort förtroende för polisens team som snart serverar en komplett FUP till åkl ÅH. På vägen tror jag de har fått en del sparad utredningstid med delar av trådens spekulationer och faktasökande.

Eller så är det tvärtom.
Någon som försöker kasta "skugga" över JS?
Citera
2018-08-28, 16:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eller så är det tvärtom.
Någon som försöker kasta "skugga" över JS?

Skuggan kastas ju för att han var den LW umgicks med den dag vars logg mystiskt raderats på hennes geocachekonto. Det tycker åtminstone jag gör honom till en intressant person samt att han inte figurerat i tråden förut. Då vill man ju veta mer om honom nu.
Citera
2018-08-28, 16:53
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Var har du hittat den infon om honom? Eller tänker du högt mest?

Det räcker med att läsa hans fb. Om man har min bakgrund. Jag ställer inte diagnos utan skriver "det verksr som". Lägg till: ensamstående, plötsliga flyttar med lätt bagage, problem med blanketterna för A-kassan. Rabiat proteststorm undanbedes vänligen men bestämt.
Citera
2018-08-28, 16:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Instämmer. Tråden är en balansgång mellan att spekulera helt ute i det blå då vi har så litet att gå efter och samtidigt ändå råka, jordnära eller fantasifullt, ge GM uppslag som denne kanske gärna läser här.

Det är nog onekligen tryggare att spekulera med den skyldige bakom lås och bom. Annars kanske SJ eller någon annan här nämnd plötsligt dyker upp nedom någon känd brygga i hjälmaren med ett klädsamt självmordsbrev inplastat och fastnålat på tröjan. Och messat i kopia till en tidigare livstidsdömd men senare frigiven f.d. livstidsdömd som framlever dina dagar på behörigt avstånd från ett lite kylslaget land i Norden. Och varenda ben i kroppen brutet. Vilket exhumeringen påvisar bortom allt rimligt tvivel.

Ska de misstänkta hänga med i tråden här så har de ett dagsverke. Inte minst inläggen i vargtimmen brukar ju erbjuda en del uppslag som kanske kan vara extra svåra att sova på sen. För GM likväl som alla oss andra. Det är inget sätt att uppnå ålderdomen för den genomsnittlige barnmorsmördaren.

Ve de skyldiga. Frid åt hyttorna.

Jag tror den skyldige till sist kommer falla för flashbacktrycket. Det är i alla händelser lugnare på andra sidan muren. Kan finnas en cache på Kumla, å’.
Citera
2018-08-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
ML skulle inte till Norge, så jag tolkar den fetade mening ovan som EGT skrev som att: Han (ML) inser det innan han (JH) åker till Norge.
Om det var detta som orsakade missförståndet?
Ajdå, det ska stå USA...
Inser det innan ML ska till USA
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-08-28 kl. 17:08.
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
ML geocachar normalt dagligen, men loggar inget tis-fre.
ML bor i Västerås (enl.uppg i tråden).
Han var inte med i planerna att åka i bussen. Vad menar du åkt före?

Han har enligt tråden känt LW i 15år. Hade en relation bekräftad enligt vissa för 6-7 år sedan (då han var gift).
Sedan i november enligt andra och tråden, (kan även tolkas i deras loggar), fram till mars.

Han kanske var ute och letade efter LW?
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ajdå, det ska stå USA...

ML kom väl precis hem från USA?
Citera
2018-08-28, 17:04
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Skuggan kastas ju för att han var den LW umgicks med den dag vars logg mystiskt raderats på hennes geocachekonto. Det tycker åtminstone jag gör honom till en intressant person samt att han inte figurerat i tråden förut. Då vill man ju veta mer om honom nu.

Eller så kan man låta honom vara så han slipper blir uthängd här...
Citera
2018-08-28, 17:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ajdå, det ska stå USA...

Jaha då har jag också tolkat fel 😂 men någonting var ju fel med den meningen med tanke på att jag vet att ML inte skulle till Norge iaf. Tack för korrigeringen.
Citera
2018-08-28, 17:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, men men vet vi hur, av vem och varför raderingen skett?

Självklart ska man kunna kolla upp om han är intressant. Men man behöver också granska omständigheterna runt de "fakta" som kommer in i tråden och kritiskt granska dessa.

Det kan också finnas helt naturliga förklaringar till raderingen också.

Bara en tanke jag har.

Jag har blivit mer misstänksam på senare tid...
Citera
2018-08-28, 17:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tyvärr så tvingar sig ett hårt prövat människas psyke på irrfärder där hatobjekten skiftar men är likväl en återvändsgränd för personlig mognad. Det är därmed oacceptabelt att utnyttja ett mord för att få utlopp för vad du själv utsatts för.
Att inte du blir avstängd p.g.a dina återkommande hatinlägg är för mig en gåta.,

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du uppvisar ett, i mitt tycke, rätt smutsigt anklagelsepanorama riktat mot två personer.
Du gör det i skydd av anonymitet. Skulle du kunna tänka dig att ansikte mot ansikte säga det direkt till HD?
Eller du kanske förresten redan sen en tid tillbaka sänder henne anonyma brev?

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Om HD får några anonyma brev vet jag inte (därför ställde jag dig frågan), men om det skulle vara på det viset, så är du i min bok prime suspect. Det beror på att du exponerar så mycket tangenthat.

"Dumpar sina barn på en misstänkt mördare"
Bara för att du, åkl Hiding och många i tråden anser SD vara en mördare, behöver inte det betyda att HD delar den uppfattningen och hur menar du att HD borde göra istället? Vägra låta flickorna vara med sin pappa SD under sommarlovet?

Under den sten, märkt 'Svart Hat' och som du har som hemvist, så förstår jag att du aldrig har hört talas om brottet 'egenmäktighet med barn'?
Du tycker slltså att HD skall begå brott och där hennes barn blir offer?

Oj!
Kom jag för nära sanningen?
Citera
2018-08-28, 17:07
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är nog onekligen tryggare att spekulera med den skyldige bakom lås och bom. Annars kanske SJ eller någon annan här nämnd plötsligt dyker upp nedom någon känd brygga i hjälmaren med ett klädsamt självmordsbrev inplastat och fastnålat på tröjan. Och messat i kopia till en tidigare livstidsdömd men senare frigiven f.d. livstidsdömd som framlever dina dagar på behörigt avstånd från ett lite kylslaget land i Norden. Och varenda ben i kroppen brutet. Vilket exhumeringen påvisar bortom allt rimligt tvivel.

Ska de misstänkta hänga med i tråden här så har de ett dagsverke. Inte minst inläggen i vargtimmen brukar ju erbjuda en del uppslag som kanske kan vara extra svåra att sova på sen. För GM likväl som alla oss andra. Det är inget sätt att uppnå ålderdomen för den genomsnittlige barnmorsmördaren.

Ve de skyldiga. Frid åt hyttorna.

Jag tror den skyldige till sist kommer falla för flashbacktrycket. Det är i alla händelser lugnare på andra sidan muren. Kan finnas en cache på Kumla, å’.

Vi får hoppas att hen faller för trycket. I sanning får vi hoppas det. Och man må kanske betrakta mer aggressiva tongångar här på sajten som att detta så är på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in