2018-08-28, 13:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Lämna det här åt den danska kriminalforsorgen ni, jag tror dom klarar det galant utan era personliga råd och åsikter.
Dina rekommendationer om vad som ska diskuteras lämnar jag helt därhän, det som rör Peter Madsens förehavanden lär vara tillåtet att diskutera, men jag såg att det rör sig om max en fängelsevakt/år som tappar konceptet - både män och kvinnor. Emedan det torde röra sig om mängder av personlighetsstörda av alla de slag och även psykopater som flödar in på häktet, varav sen vissa vidare till fängelse, så torde det inte vara en hög risk att de faller för manipulation.
Det var väldigt bra.
Citera
2018-08-28, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dina rekommendationer om vad som ska diskuteras lämnar jag helt därhän, det som rör Peter Madsens förehavanden lär vara tillåtet att diskutera, men jag såg att det rör sig om max en fängelsevakt/år som tappar konceptet - både män och kvinnor. Emedan det torde röra sig om mängder av personlighetsstörda av alla de slag och även psykopater som flödar in på häktet, varav sen vissa vidare till fängelse, så torde det inte vara en hög risk att de faller för manipulation.
Det var väldigt bra.

Du får skriva vad du vill för mig, det var inte inläggets poäng vså en spoiler igen från dig, du tar ofta till dem numera. Det som inte syns det finns inte.

Kim Østerbye uttalar sig om de som får sparken. Han uttalar sig inte om de som har hemliga förhållanden, de som säger upp sig innande de blir påkomna etc.

Kim Østerbye är "fackförbundets forman i Danmark" och det kanske inte är hans uppgift att granska förhållanden mellan fängelsevakter och insatta det biten ligger på andra att granska. Både Sverige och Danmark har gjort granskningar. De gemensamma ordet får nästa bli "sexnästen i fängelsemiljö", för massor av fall finns i både Danmark och Sverige.

Madsens fängelsevakt tiggde om att bli uppsagd/ville bli påkommen eller så är hon inte vidare smart, självklart upptäcker kollegorna att hon skriver massor med brev till Madsen och att det kommer rapporteras vidare. Jag gissar på att hon ville uttala sig i media, bli hörd för ingen kan vara så här dum att man inte känner till sin egen policy inom sin yrkeskategori.

På en minut kan du googla massor av exempel på kärleksförhållanden/sex innanför murarna mellan insatta och fängelsebetjänter från båda länder. Jag tror det är bäst att du söker själv, mig har du ingen tilltro till och jag tror det är bra för dig att komma ur din fantasibubbla "en/år". Du har kort och gott tolkat Kim Østerbye uttalande helt fel.
Citera
2018-08-28, 15:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Du får skriva vad du vill för mig, det var inte inläggets poäng vså en spoiler igen från dig, du tar ofta till dem numera. Det som inte syns det finns inte.

Kim Østerbye uttalar sig om de som får sparken. Han uttalar sig inte om de som har hemliga förhållanden, de som säger upp sig innande de blir påkomna etc.

Kim Østerbye är "fackförbundets forman i Danmark" och det kanske inte är hans uppgift att granska förhållanden mellan fängelsevakter och insatta det biten ligger på andra att granska. Både Sverige och Danmark har gjort granskningar. De gemensamma ordet får nästa bli "sexnästen i fängelsemiljö", för massor av fall finns i både Danmark och Sverige.

Madsens fängelsevakt tiggde om att bli uppsagd/ville bli påkommen eller så är hon inte vidare smart, självklart upptäcker kollegorna att hon skriver massor med brev till Madsen och att det kommer rapporteras vidare. Jag gissar på att hon ville uttala sig i media, bli hörd för ingen kan vara så här dum att man inte känner till sin egen policy inom sin yrkeskategori.

På en minut kan du googla massor av exempel på kärleksförhållanden/sex innanför murarna mellan insatta och fängelsebetjänter från båda länder. Jag tror det är bäst att du söker själv, mig har du ingen tilltro till och jag tror det är bra för dig att komma ur din fantasibubbla "en/år". Du har kort och gott tolkat Kim Østerbye uttalande helt fel.
Att jag la spoiler beror helt på det jag ämnade besvara. Nu ska jag köra fetat Style så du inte känner dig kränkt.
Men herre gud.. självklart kan det finnas ett mörkertal - de har väl inte nån jävla spåkula att glo i.
Jag har förstått att du vill ha hela hans vistelse till ett slags lyxigt Paradise Hotel. Så jag m.fl undrar allt vem som lever i en fantasibubbla och och jag börjar undra vem som knullar PM mentalt..

Oavsett dum eller inte så använde hon flicknamnet för att undvika upptäckt. Hon hade redan sagt upp sig och mörkat anledningen.
Så hon lär knappast ha tiggt om att bli avslöjad då breven granskades.
- dvs skickat till Storstrøm fängelse dit han flyttat i maj varav hon fick gå med omedelbar verkan i juli från Vestre.

Däremot var det bra att de genomskådade henne.
Senast redigerad av develi 2018-08-28 kl. 15:31.
Citera
2018-08-28, 15:44
Medlem
Citat:
Ja, du... Jag ser att LÖGNERNA för det första börjar omgående. Jag har sällan eller aldrig sett en så ohederlig debattstil, det är så mycket torkad halm så det finns risk att halmgubbarna självantänder.
"Vi" (som inte håller med sno?) målar med "Fin flicka färg".
Nu blir alla kvinnor som diskuteras per automatik beskrivna som rara och oskyldiga.

Den där offermentaliteten tycks vara ett trauma, rent av som ett rött skynke som hänger framför ögonen och skymmer sikten. Vet inte hur många ggr vederbörande fått för sig att man diskuterar vissa av dem som ett stackars offerlamm som ska bortklemas i melodramatiska termer.
Att diskutera att det är individer med olika bakgrund och olika orsaker till kontakt tycks vara sju helvete svårt att ta till sig:

det är tydligen oerhört obegripligt (läs ovilja) att dessa kvinnor inte är en enda stor amöba, men uppenbart är de en slags container for haters som det är fritt att vräka ur sig mot. Inga nyanser, inga funderingar:
De är alla psykiskt störda, har psykiatriska diagnoser, dumma i huvudet, för evigt förtappade. Även om de tagit sitt förnuft tillfånga. Cementerad åsikt, Punkt slut.

Det ter sig oerhört primitivt när det trots allt är professioner som gång efter annan säger att det INTE rör sig om några jävla kroniska skevskallar hela högen utan snarare kvinnor med en brokig bakgrund men allt som oftast har för mycket empati; en (naiv) vilja att förändra mannen (psykopaten), trasig bakgrund, behov av bekräftelse or what ever ihop med passionerad, rent blind förälskelse där en hel hög försvarmekanismer träder i kraft.
Psykopatmannen friställs helt i den process som de facto sker, det är kvinnorna som ska ta en kula.
Tröttsamt.

Det finns ett otal bakomliggande psykologiska faktorer som förklara varför människor med förkärlek ägnar sig åt denna skuldförskjutning (victim blaiming) som ofta bottnar i den personens ofta egoistiska behov av normalisering så att den egna använda förklaringsmodellen skall bekräftas.

En simpel googling visar en mängd rapporter och experiment som utförts av psykologer. För den intresserade att ta del av. Finns säkert behandling att genomgå också för de som har detta behov.

Om detta har med ämnets topic att göra är tveksamt. Bortsett då från att den anknyter till den inneboende föreställningsvärld som också tillhör mördaren Madsen. Nu ägnar han sig säkert hellre åt de framtida njutningarna.
Citera
2018-08-28, 16:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det finns ett otal bakomliggande psykologiska faktorer som förklara varför människor med förkärlek ägnar sig åt denna skuldförskjutning (victim blaiming) som ofta bottnar i den personens ofta egoistiska behov av normalisering så att den egna använda förklaringsmodellen skall bekräftas.

En simpel googling visar en mängd rapporter och experiment som utförts av psykologer. För den intresserade att ta del av. Finns säkert behandling att genomgå också för de som har detta behov.

Om detta har med ämnets topic att göra är tveksamt. Bortsett då från att den anknyter till den inneboende föreställningsvärld som också tillhör mördaren Madsen. Nu ägnar han sig säkert hellre åt de framtida njutningarna.
Det passar ypperligt för det ljugs friskt.
Nu betraktar jag givetvis inte de här som offer likt ett brottsoffer på villkorsvis men jag börjar undra om det är problem med läsförståelsen. För övrigt lägger jag heller inte ner nån grad av emotioner som det beskylls i varannat inlägg.
Om jag då påstås (helt fucking felaktigt) se de här kvinnorna som fina flickor, offerlamm, omhuldar dem, jag tycker så förfärligt synd om dem och anser att de inte har minsta ansvar - så skapar det en sorts optimal argumentationsgrund som krävs (eller underlättar) för att motpart att köra sitt race?
Är det så det menas? Det skapas nåt som inte ens finns?
Nåt galet är det oavsett för jag har då inte sett maken till vantolkningar och överdrifter.
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är ni på den andra sidan som vill måla alla kvinnor med samma färg: en fin flicka färg. Jag på min sida försöker säga att det finns alla sorters flickor. Men det vill ni inte höra. För er del är allt mannens fel.
Senast redigerad av develi 2018-08-28 kl. 16:23.
Citera
2018-08-28, 16:45
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/madsen-flyttas-till-anstalt-for-sexualbrottslingar

"Madsens advokat Betina Hald Engmark bekräftar för Ekstra Bladet att han bytt fängelse, men säger inte när det skett.

Peter Madsen avtjänar nu sitt straff på Herstedvester fængsel.

Det är den enda anstalt i Danmark med fastanställda psykiatriker för att behandla personlighetsstörningar, och en överläkare med rätt att skriva ut medicin till sexualbrottslingar."
Citera
2018-08-28, 16:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Mariann bodde på ett fosterhem och var less på att leva när hon såg ett tv-program om den fyrfaldige mördaren och blev sexuellt besatt av honom – enligt henne själv..
Ämnar inte ta nån mer debatt med dig öht men när du citerar ska källa anges.
Likt det här:
Citera
2018-08-28, 16:47
Medlem
Citat:
Det passar ypperligt för det ljugs friskt.
Nu betraktar jag givetvis inte de här som offer likt ett brottsoffer på villkorsvis men jag börjar undra om det är problem med läsförståelsen. För övrigt lägger jag heller inte ner nån grad av emotioner som det beskylls i varannat inlägg.
Om jag då påstås (helt fucking felaktigt) se de här kvinnorna som fina flickor, offerlamm, omhuldar dem, jag tycker så förfärligt synd om dem och anser att de inte har minsta ansvar - så skapar det en sorts optimal argumentationsgrund som krävs (eller underlättar) för att motpart att köra sitt race?
Är det så det menas? Det skapas nåt som inte ens finns?
Nåt galet är det oavsett för jag har då inte sett maken till vantolkningar och överdrifter.

Ja, personen ser/läser selektivt i ett evigt försvar för den förklaringsmodell som cementerats i hjärnan på vederbörande, möjligen en modell som applicerats ofta som rör individens egna upplevelser. Det blir personligt. En kamp för att behålla den egna tankebilden för att placera en händelse utanför sig själv och förlägga egenskaper/fel/skuld på annan person. Felet ligger annorstädes. Påminner om narcissistens beteende. Likväl som oförmågan att förstå/känna empati för någon annan än sig själv. Skillnaden ligger i den Grandiosa självbilden kännetecknet för narcissismen men saknas hos dessa personer. Tror jag. Därför är svagare personer snarast den utsatte/a och mer försvarslös än en död är svårt att föreställa sig.

Erkännas ska att jag endast läst/ögnat genom vissa artiklar i ämnet och ämnar inte fördjupa mig i det heller.
Citera
2018-08-28, 16:48
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Mariann bodde på ett fosterhem och var less på att leva när hon såg ett tv-program om den fyrfaldige mördaren och blev sexuellt besatt av honom – enligt henne själv.

..

Så vad har det med mordet på Kim Wall att göra din hobbyanalys av kvinnors sexualliv? Du vet ingenting om kvinnors sexualliv det är tydligt. Så återgå till ämnet Kim Wall och du har ju smutsat ner henne precis som du gjort med Hasselsjö, Rudholm osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/madsen-flyttas-till-anstalt-for-sexualbrottslingar

"Madsens advokat Betina Hald Engmark bekräftar för Ekstra Bladet att han bytt fängelse, men säger inte när det skett.

Det är den enda anstalt i Danmark med fastanställda psykiatriker för att behandla personlighetsstörningar, och en överläkare med rätt att skriva ut medicin till sexualbrottslingar."

Tja, då har han väl kommit hem kan man säga. Inte säker på att han får ett säkrare liv på Herdvester, och jag hoppas han ser sig över axeln 24/7. Psykopat bland andra psykopater blir nog bra.
Senast redigerad av Moosky 2018-08-28 kl. 16:51.
Citera
2018-08-28, 16:54
Medlem
develis avatar
Citat:

Tack!
Då får vi se hur han acklimatiserar sig och välkomnas på nya stället.
För övrigt må de vara enda anstalten som "behandlar" personlighetsstörningar men perverse psykopaten Madsen lär endast tonas ner ner naturligt av ålder. Brist på testosteron och impotens.
Han kommer nog bli en väldigt bitter man när verkligheten kommer ikapp honom och att han på sin höjd får ratta en rollator i det fria.
Senast redigerad av develi 2018-08-28 kl. 16:59.
Citera
2018-08-28, 17:00
Medlem
Citat:

Tycker inte det går att utläsa klart av artikeln i Ekstrabladet. Framför allt inte att det skett så här nära i tid till att överklagan skall upp och behandlas. Men enligt svt så är det den tolkning dom gör, då får jag förlita mig på det.
Citera
2018-08-28, 17:02
Medlem
Verkar inte som att saker och ting är helt avklarade ang överfallet på PM i Storstrøm:

Der er endnu ikke udfærdiget et anklageskrift i voldssagen mod den unge indsatte, der er sigtet for at have overfaldet Peter Madsen, og den er endnu ikke berammet i retten. I denne sag er Betina Hald Engmark bistandsadvokat for Peter Madsen.

https://ekstrabladet.dk/112/nu-er-peter-madsen-flyttet/7283083
Senast redigerad av diva59 2018-08-28 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in