2018-08-26, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Återigen, vilka utgifter är okej för att man ska få kallas fattigpensionär? Vilka utgifter är inte självförvållade?

Det personen säger är ju bara att denna fattigpensionär inte ligger överst på listan för de man har sympati för. Och det mycket på grund av hur hon levt sitt liv och har sedan mage att klaga på politikerna när det är hennes eget fel.

Edit: Kärringen får absolut kallas fattigpensionär, men det är svårt att känna sympati för henne.
Citera
2018-08-26, 02:20
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Det personen säger är ju bara att denna fattigpensionär inte ligger överst på listan för de man har sympati för. Och det mycket på grund av hur hon levt sitt liv och har sedan mage att klaga på politikerna när det är hennes eget fel.

Edit: Kärringen får absolut kallas fattigpensionär, men det är svårt att känna sympati för henne.
Att hon har låg pension är ju pensionssystemets, d.v.s politikerna, fel. Hon skyller ju inte sitt rökande på politikerna.
Citera
2018-08-26, 10:47
Medlem
Citat:
Att hon har låg pension är ju pensionssystemets, d.v.s politikerna, fel. Hon skyller ju inte sitt rökande på politikerna.
Samtidigt är det ju inte direkt så att pensionssystemet infördes igår, hon måste ju ändå ha fått det orangea kuvertet ganska många gånger och sett vart det barkade och hade hon då kanske bara rökt 1,5 cigarettpaket om dagen istället och sparat undan en slant hade det sätt annorlunda ut.

Nä, hon som många andra fattigpensionärer stoppade huvudet i sanden och hoppades att det skulle lösa sig ändå och gjorde ingenting för att förbättra sin situation under alla de år man hade på sig. Det har knappast varit en hemlighet hur pensionssystemet är uppbyggt och att det behövs ett privat sparande.

Sen hade hon knappast haft så bra pension även om det gamla systemet legat kvar baserat på artikeln då man ska ha jobbat i minst 30 år och pensionen baseras de 15 bästa åren och man ska få drygt 60-65 % i pension om man uppfyller dessa kriterier. Reglerna har varit satta sedan 1960 så det är så dags nu att börja klaga över det.
Citera
2018-08-26, 23:51
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Samtidigt är det ju inte direkt så att pensionssystemet infördes igår, hon måste ju ändå ha fått det orangea kuvertet ganska många gånger och sett vart det barkade och hade hon då kanske bara rökt 1,5 cigarettpaket om dagen istället och sparat undan en slant hade det sätt annorlunda ut.

Nä, hon som många andra fattigpensionärer stoppade huvudet i sanden och hoppades att det skulle lösa sig ändå och gjorde ingenting för att förbättra sin situation under alla de år man hade på sig. Det har knappast varit en hemlighet hur pensionssystemet är uppbyggt och att det behövs ett privat sparande.

Sen hade hon knappast haft så bra pension även om det gamla systemet legat kvar baserat på artikeln då man ska ha jobbat i minst 30 år och pensionen baseras de 15 bästa åren och man ska få drygt 60-65 % i pension om man uppfyller dessa kriterier. Reglerna har varit satta sedan 1960 så det är så dags nu att börja klaga över det.
Så är det förstås men då är ju i sådana fall alla fattigpensionärer idioter.
Citera
2018-08-27, 07:26
Medlem
Citat:
Så är det förstås men då är ju i sådana fall alla fattigpensionärer idioter.
Skulle inte säga idioter per automatik, de finns ju många som bara gillar läget och försöker göra det bästa av situationen och sen finns det dem som gnäller ut i pressen - de placerar jag i idiotfacket.
Citera
2018-08-27, 08:27
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Håller helt med. Har aldrig förstått sånt. Inte heller hur folk kan slänga cigarettfimpar på marken, spotta ut tuggummin och låta det landa var som helst, droppa snusförpackningar på marken etc. Gör man så dagligen, så slänger man nog större saker som bajsblöjor och burkar om vart annat i naturen. Man behöver bara vara med i städkommittén dagen efter en festival för att tappa alla illusioner. Herre jävlar vad folk har skräpat ner. De lämnar tält, sovsäckar, väskan, burkar flaskor, tomma chipspåsar och vad skit som helst inklusive engångsgrillar precis där de sovit.

Vi som har ett sunt tänk för ansvar, förstår inte detta.
Det med festival känner jag igen, 2005 var jag på Hultsfred, och många stod och kastade sten(?) på tältet och övriga ägodelar, sedan lämnade man allt och gick.. "Någon annan kan ju städa"...

Speciellt tuggummi är jag jävligt noga med, tänk om en liten pippi får in det i näbben o allt klistras igen, alla jävlar som kastar och smetar det överallt
Undantag är organiskt material, som fruktskal osv..

Folk som bor i kring mig är så totalpuckade, de plockar upp efter hunden, sedan kastar man PÅSEN i en buske.....

Brukar ju ofta vara samma sorts löske som kör ut möbler/köksprylar/andra större saker i skogen och bara dumpar det där.. Smuts!
Citera
2018-08-27, 14:58
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Skulle inte säga idioter per automatik, de finns ju många som bara gillar läget och försöker göra det bästa av situationen och sen finns det dem som gnäller ut i pressen - de placerar jag i idiotfacket.
Att känna sig sviken av att system man trott på anser jag inte kvalificera någon som idiot.
Citera
2018-08-28, 07:28
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Kommunististidiot snyftar ut om sitt skrubbsår efter att ha kommit ivägen för en polishäst när demonstrationen hon deltog i försökte bryta polisens avspärrningar.

https://www.expressen.se/nyheter/lis...-fruktansvart/
Citera
2018-09-02, 18:32
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Idiot blir upprörd över att en kräfta är med i reklam för Guldfynd. Otroligt nog tar dessutom Guldfynd bort sin reklam efter att idiot har klagat.

https://www.expressen.se/nyheter/ebb...ckesreklamen-/
Citera
2018-09-02, 21:06
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Idiot blir upprörd över att en kräfta är med i reklam för Guldfynd. Otroligt nog tar dessutom Guldfynd bort sin reklam efter att idiot har klagat.

Svenska företag viker alltid ner sig för minsta skitsak. Fega och ynkliga.

Minns mycket väl hur Patrik "Kinapuffen" Lundberg fick Fazer att vika ner sig och ta bort den roliga lilla kinagubben de hade på godispaketet. Har inte köpt det godiset sen dess. Fick avsmak över fegheten.

Dessvärre blir dessa henvänsteridioter bara sporrade att till ännu större idiotier när de ser att får gehör och att företagen viker sig. Företagen hade ju lugnt kunnat ignorera dessa små vänsteraktivister så hade allt blåst över på en dag. Men nej, de viker ner sig. Idioter.
Citera
2018-09-03, 17:56
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:

Intressant nog har hon inget problem med att miljoner kräftor dödas för att bli mat vi egentligen inte behöver utan det är bara det faktum att 1 (!) kräfta använts i en reklam för guldsmycken som spelar någon roll. Bra prioritering där.Fattar inte att Guldfynd bara hävdade att den var i plast.
Citera
2018-09-03, 18:04
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Kommunististidiot snyftar ut om sitt skrubbsår efter att ha kommit ivägen för en polishäst när demonstrationen hon deltog i försökte bryta polisens avspärrningar.

https://www.expressen.se/nyheter/lis...-fruktansvart/

"jag såg hur blod rann nedför mina armar".
Jag betvivlar att det ens rann blod nedför en arm från det där lilla skrubbsåret.

"Jag tycker att alla ska kunna gå ut på gatorna och försöka försvara demokratin, utan att riskera att få en polishäst över sig."

Försvara demokratin var det ja, genom att försöka forcera polisens avspärrningar? Var det nödvändigt för demokratins skull? Knappast. Lisa kanske skulle sluta försvara demokratin med personer som använder odemokratiska metoder för det kan knappast ha undgått henne att polisen tar till hårdföra metoder när demonstranter misstänks starta upplopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in