Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Håller helt med. Har aldrig förstått sånt. Inte heller hur folk kan slänga cigarettfimpar på marken, spotta ut tuggummin och låta det landa var som helst, droppa snusförpackningar på marken etc. Gör man så dagligen, så slänger man nog större saker som bajsblöjor och burkar om vart annat i naturen. Man behöver bara vara med i städkommittén dagen efter en festival för att tappa alla illusioner. Herre jävlar vad folk har skräpat ner.

De lämnar tält, sovsäckar, väskan, burkar flaskor, tomma chipspåsar och vad skit som helst inklusive engångsgrillar precis där de sovit.
Vi som har ett sunt tänk för ansvar, förstår inte detta.
Det med festival känner jag igen, 2005 var jag på Hultsfred, och många stod och kastade sten(?) på tältet och övriga ägodelar, sedan lämnade man allt och gick.. "Någon annan kan ju städa"...
Speciellt tuggummi är jag jävligt noga med, tänk om en liten pippi får in det i näbben o allt klistras igen, alla jävlar som kastar och smetar det överallt

Undantag är organiskt material, som fruktskal osv..
Folk som bor i kring mig är så totalpuckade, de plockar upp efter hunden, sedan kastar man PÅSEN i en buske.....
Brukar ju ofta vara samma sorts löske som kör ut möbler/köksprylar/andra större saker i skogen och bara dumpar det där.. Smuts!