Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-11, 08:44
  #9865
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
Ja, en smått överreagerande familj kan man tycka. Problemet kan lösas genom att låta barnen äta en viss vikt lördagsgodis, och inte ett visst antal. Förövrigt är väl det där stora Ahlgrensbilarna en särskild modell som de kallar "limousiner" eller om det var grillbilar (som är lite större för att funka att grilla).

Eller hur och tycker man bitarna är för stora är det väl bara att ta mindre mängd godis. Såg du pappans facebook inlägg där de klistrat godis på papper och tydligt visar skillnaderna. De kan inte haft mycket problem om en lite större bit tutti frutti får bägaren att rinna över.
Citera
2020-06-14, 20:28
  #9866
Medlem
Imnshos avatar
Lena, 40 år, "köper" Jennifer Lopez-klänning för 55.000 kr på NK. Lånar den i själva verket över helgen för att imponera på väninnorna i krogvimlet. Vill sedan lämna tillbaka den på måndagen för att "den är för liten". Viss parfymdoft från krogkvällen kvarstår. NK vägrar ta tillbaka den. Lena gråter ut i Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/minekonom...0--nekas-retur

Har NK behandlat Lena kränkande eller är Lena en Instagramberoende shoppingbedragare? Har hennes intyg från kemtvätten på Östermalm (Sibyllegatan) något värde?

I vilket fall är hon en idiot som fläker ut sin historia i pressen. Tyvärr är namnet Lena fingerat, men jag gissar att hon har botoxstinna ankläppar och rejäla silikonjuver.
Citera
2020-06-14, 20:44
  #9867
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Lena, 40 år, "köper" Jennifer Lopez-klänning för 55.000 kr på NK. Lånar den i själva verket över helgen för att imponera på väninnorna i krogvimlet. Vill sedan lämna tillbaka den på måndagen för att "den är för liten". Viss parfymdoft från krogkvällen kvarstår. NK vägrar ta tillbaka den. Lena gråter ut i Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/minekonom...0--nekas-retur

Har NK behandlat Lena kränkande eller är Lena en Instagramberoende shoppingbedragare? Har hennes intyg från kemtvätten på Östermalm (Sibyllegatan) något värde?

I vilket fall är hon en idiot som fläker ut sin historia i pressen. Tyvärr är namnet Lena fingerat, men jag gissar att hon har botoxstinna ankläppar och rejäla silikonjuver.

Var läser du att hon har använt den för agt imponera på väninnor i krogvimlet?
Sprid inte lögner, tack!
Citera
2020-06-14, 20:57
  #9868
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Lena, 40 år, "köper" Jennifer Lopez-klänning för 55.000 kr på NK. Lånar den i själva verket över helgen för att imponera på väninnorna i krogvimlet. Vill sedan lämna tillbaka den på måndagen för att "den är för liten". Viss parfymdoft från krogkvällen kvarstår. NK vägrar ta tillbaka den. Lena gråter ut i Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/minekonom...0--nekas-retur

Har NK behandlat Lena kränkande eller är Lena en Instagramberoende shoppingbedragare? Har hennes intyg från kemtvätten på Östermalm (Sibyllegatan) något värde?

I vilket fall är hon en idiot som fläker ut sin historia i pressen. Tyvärr är namnet Lena fingerat, men jag gissar att hon har botoxstinna ankläppar och rejäla silikonjuver.

Det lilla "intyget" var pricken över i! 😁
Citera
2020-06-14, 21:00
  #9869
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Var läser du att hon har använt den för agt imponera på väninnor i krogvimlet?
Sprid inte lögner, tack!
Det är till att vara godtrogen hör jag. Vem fan köper en klänning för 55.000 kr utan att vara säker på storleken? Givetvis kommer parfymdoften från krogkvällen.
Citera
2020-06-14, 21:16
  #9870
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Lena, 40 år, "köper" Jennifer Lopez-klänning för 55.000 kr på NK. Lånar den i själva verket över helgen för att imponera på väninnorna i krogvimlet. Vill sedan lämna tillbaka den på måndagen för att "den är för liten". Viss parfymdoft från krogkvällen kvarstår. NK vägrar ta tillbaka den. Lena gråter ut i Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/minekonom...0--nekas-retur

Har NK behandlat Lena kränkande eller är Lena en Instagramberoende shoppingbedragare? Har hennes intyg från kemtvätten på Östermalm (Sibyllegatan) något värde?

I vilket fall är hon en idiot som fläker ut sin historia i pressen. Tyvärr är namnet Lena fingerat, men jag gissar att hon har botoxstinna ankläppar och rejäla silikonjuver.

Konsumenten har alltid rätt! Förutom när konsumenten är puckad och glömmer att klänningen ska vara i ett visst skick när man lämnar tillbaka den. Och vilken medelsvensson köper egentligen en klänning som kostar 55k?
Citera
2020-06-14, 21:47
  #9871
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Lena, 40 år, "köper" Jennifer Lopez-klänning för 55.000 kr på NK. Lånar den i själva verket över helgen för att imponera på väninnorna i krogvimlet. Vill sedan lämna tillbaka den på måndagen för att "den är för liten". Viss parfymdoft från krogkvällen kvarstår. NK vägrar ta tillbaka den. Lena gråter ut i Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/minekonom...0--nekas-retur

Har NK behandlat Lena kränkande eller är Lena en Instagramberoende shoppingbedragare? Har hennes intyg från kemtvätten på Östermalm (Sibyllegatan) något värde?

I vilket fall är hon en idiot som fläker ut sin historia i pressen. Tyvärr är namnet Lena fingerat, men jag gissar att hon har botoxstinna ankläppar och rejäla silikonjuver.

Det där är hur vanligt som helst. Mitt ex jobbade ett tag på ett postorderföretag som sålde kläder, och de fick regelbundet tillbaks kläder i retur som "inte passade", men luktade parfym och hade vinfläckar mm. Då accepterades inte returen såklart.
Nu var ju prisnivån en annan men ändå.
Citera
2020-06-18, 20:38
  #9872
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag lever i förhoppning om att denna nyhet ska vara fabricerad, men dessvärre verkar den vara helt sann

Mariette Wendel, 48, somnade på bussen efter att ha jobbat kväll. När hon vaknade hade hon hamnar sju mil fel. Det slutade med att hon fick ta taxi hem, vilket kostade 1400 kronor. Att på något vis se sitt eget ansvar i det hela var otänkbart. Istället anser Mariette att det var busschaufförens fel. Hon har därför reklamerat resan och kräver därför Skånetrafiken på taxiresan.
"Någonstans längs vägen somnade Mariette in.

– Jag la väl huvudet mot fönstret och sedan var det god natt för en stund, säger hon och kan gott skämta om dråpligheten efteråt.

Men lustigheten fick ett bryskt uppvaknande en dryg timme senare.

Då hade bussen kommit in till ändhållplatsen på Helsingborg Central och stått stilla i tre minuter. Och sedan rullat vidare igen.

– I Helsingborg är ju tanken att alla ska lämna bussen. Jag menar att chauffören bär på ett ansvar där, säger Mariette."
https://www.expressen.se/kvallsposte...mariette-dyrt/
Citera
2020-06-19, 00:00
  #9873
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag lever i förhoppning om att denna nyhet ska vara fabricerad, men dessvärre verkar den vara helt sann

Mariette Wendel, 48, somnade på bussen efter att ha jobbat kväll. När hon vaknade hade hon hamnar sju mil fel. Det slutade med att hon fick ta taxi hem, vilket kostade 1400 kronor. Att på något vis se sitt eget ansvar i det hela var otänkbart. Istället anser Mariette att det var busschaufförens fel. Hon har därför reklamerat resan och kräver därför Skånetrafiken på taxiresan.
"Någonstans längs vägen somnade Mariette in.

– Jag la väl huvudet mot fönstret och sedan var det god natt för en stund, säger hon och kan gott skämta om dråpligheten efteråt.

Men lustigheten fick ett bryskt uppvaknande en dryg timme senare.

Då hade bussen kommit in till ändhållplatsen på Helsingborg Central och stått stilla i tre minuter. Och sedan rullat vidare igen.

– I Helsingborg är ju tanken att alla ska lämna bussen. Jag menar att chauffören bär på ett ansvar där, säger Mariette."
https://www.expressen.se/kvallsposte...mariette-dyrt/

Ja hon kanske själv bär på ett ansvar att inte supa ner sig hos sin kompis så att hon sen somnar på bussen.
Jag har själv råkat ut för något liknande, men glömde ringa kvällspressen och gråta ut den gången. Fick t om gå hem på fyllan med snedslitna skor till följd. Vem ska betala för mina skor??
Citera
2020-06-19, 01:05
  #9874
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag lever i förhoppning om att denna nyhet ska vara fabricerad, men dessvärre verkar den vara helt sann

Mariette Wendel, 48, somnade på bussen efter att ha jobbat kväll. När hon vaknade hade hon hamnar sju mil fel. Det slutade med att hon fick ta taxi hem, vilket kostade 1400 kronor. Att på något vis se sitt eget ansvar i det hela var otänkbart. Istället anser Mariette att det var busschaufförens fel. Hon har därför reklamerat resan och kräver därför Skånetrafiken på taxiresan.
"Någonstans längs vägen somnade Mariette in.

– Jag la väl huvudet mot fönstret och sedan var det god natt för en stund, säger hon och kan gott skämta om dråpligheten efteråt.

Men lustigheten fick ett bryskt uppvaknande en dryg timme senare.

Då hade bussen kommit in till ändhållplatsen på Helsingborg Central och stått stilla i tre minuter. Och sedan rullat vidare igen.

– I Helsingborg är ju tanken att alla ska lämna bussen. Jag menar att chauffören bär på ett ansvar där, säger Mariette."
https://www.expressen.se/kvallsposte...mariette-dyrt/
Menar Mariette Wendel att bussföraren på något sätt skulle veta var Mariette Wendel önskade kliva av bussen?

Vid påstigning - sade Mariette Wendel till busschauffören om detta?

Kanske Mariette Wendel skulle ta och kolla upp sig själv och sina missar i i livet. Innan Mariette Wendel skyller på andra.

Bara en tanke.
Citera
2020-06-19, 07:29
  #9875
Medlem
En pojke slår sig på en lekplats - och mamman går bananas....

Citat:
Gabriel, 4, slogs blodig på lekplatsen och trodde att han skulle dö.

Nu vill mamma Sophie Stockelin varna andra för lekplatsen ”Lilla Uppsala” i Gränbystaden där olyckan inträffade för en dryg vecka sedan.

– Fastighetsbolaget säger bara att det inte är något fel på lekplatsen, men bevisligen så är den ju farlig.

Lika bra att låsa in ungen - och mamman - i ett madrasserat rum så att det inte uppstår några fler farliga situation.
Det går inte att konstruera bort alla olyckor. Man kan kvävas av ett mjukisdjur, man kan drunkna i en tallrik filmjölk, man kan sätta en ekologisk tofubulle i halsen... Folk är fan idioter som tror att ett barn kan växa upp utan att ådra sig ett enda blåmärke.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...KrTU7qJEkF7wWM
__________________
Senast redigerad av martinator 2020-06-19 kl. 07:31.
Citera
2020-06-19, 12:49
  #9876
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
En pojke slår sig på en lekplats - och mamman går bananas....



Lika bra att låsa in ungen - och mamman - i ett madrasserat rum så att det inte uppstår några fler farliga situation.
Det går inte att konstruera bort alla olyckor. Man kan kvävas av ett mjukisdjur, man kan drunkna i en tallrik filmjölk, man kan sätta en ekologisk tofubulle i halsen... Folk är fan idioter som tror att ett barn kan växa upp utan att ådra sig ett enda blåmärke.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...KrTU7qJEkF7wWM
Jag läste artikeln du länkade till.

Tydligen krävdes från början en ambulans för att stävja skadan. SOS var förnuftiga och prioriterade annorlunda. Alltså, grabben blödde lite. Det har vi alla gjort utan att dö.

Citat:
– Det var så mycket blod, och Gabriel frågade mig plötsligt ”Kommer inte jag finnas längre”, och den meningen ekar fortfarande inne i mitt huvud, säger Sophie Stockelin som också märkte att Gabriel blev allt mer påverkad.

Såklart ska man vara rädd om sina barn och skydda dem mot faror. Men att gå mediabananas över en vanlig incident.. alltså, vad är poängen?
__________________
Senast redigerad av system 2020-06-19 kl. 13:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback