Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Ja så kan man visserligen se på det, men tycker ändå det är en intressant poäng och jämföra behandlingen av lloris med rose. Niva var inne på det igår också, fotbollen är väldigt förlåtande för sådana "skandaler" (rooney/adams). Har man den särställningen i samhället som det innebär när man tjänar dem stora pengarna på att spela fotboll borde också kraven på ens uppförande vara högre, och kräva större ansvar/straff när man felar. Tycker själv det var fel att spela lloris. Men lätt att säga utifrån kanske. Poch har resultat och tänka på. Fotbollen är extremt resultatdriven, moral och etik kommer i andra hand.
Om Lloris suttit på bänken igår skulle det bara ge spekulationer till media. Då är det bättre att han spelar så löser klubben problemet internt.
Lloris ska infinna sig i rätten nu i september om jag inte är fel ute. Han lär nog få böter eller samhällstjänst vilket brukar vara det vanliga straffet.
Om jag inte missminner mig gick Rose ut och kritiserade klubben vilket inte brukar vara populärt. Du kritiserar inte din arbetsgivare öppet. Är du inte lojal mot klubben så blir det bästa fall en bänkplats.
Så jag tror en rattfylla ses som en lindrig förseelse om det bara är en engångsföreteelse.